{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

ferie med små børn?? {{forumTopicSubject}}

nu har vi lige fået den geniale ide at vi nok vil ud og rejse, hvilket bestemt ikke er noget vi har gjort meget i, men det er så sådan at endten er det om 3 uger vi skal afsted, eller også først til juli... vi har snakket om egypten da vi har været der engang for nogle år siden selv, og synes det var en kanon tur, desuden er der jo rimeligt varmt, som vi godt kan lide...

men det er klart at der er spørgsmål angående det at rejse med små børn, det er en flyvetur på 5,5 time og den mindste er på nuværende 19 mdr.. så hvordan underholder man lige sådan en størrelse i så lang tid??? og hvordan har personalet det med at der er små børn der måske render lidt rundt??
og hvad er uundværligt at have med til små børn???

det skal udelukkende være en ferie med afslapning, pool, lækkert vejr og ingen forpligtigelser, så jeg tror ikke det bliver et problem at underholde ungerne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ferie med små børn??
  • #1   31. mar 2013 Vi tog til Spanien 3.5time flyve tur da tøserne var 11mdr.
    Vi havde ingen problemer overhovedet. De sov inden vi var helt oppe i luften. Tog 1.5time.
    Derefter fik de lidt mad. Så legede de lidt.
    Vi havde pakket små gaver ind. Små poser med forskellige slags guf.
    Vi skal afsted igen om 1.5mdr hvor de er 23mdr. Der har vi tænkte os at have ipad med til dem. Små gaver igen. Osv


  • #2   31. mar 2013 Vi rejser hvert år til Italien på kørselv ferie, og det tager mange timer. William var lidt over 2 år første gang vi var afsted. Og der blev han godt underhold af at se dvd, og kigge nysgerrig ud af vinduet, og farmor havde pakket en lille ferie taske med dvs hyggelig ting. Hvis bare i er rolige og lade dem være børn så skal det nok gå. Og de har rejst med mange børn er jeg helt sikker på.
    sidste har var han så tre år og lillesøster 5 måneder, og det gik lige så let smiley


  • #4   31. mar 2013 Vi har lige være i egypten som var mega skønt med 35 grader, men jeg ville ikke rejse derned når de har sommer i juni/juli mdr fordi der er op til 50 grader jeg ville ikke kunne klare varmen men det er jo en smagsag.. Plus ville være så bange for at få solbrændte børn da solen varmer fra 9-15..En flyvetur med mindre børn tja jeg ville ikke gøre det.


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #5   31. mar 2013 min søster er lige kommet hjem og der lige nu 37 gr i skyggen

  • #6   31. mar 2013 Så varmt er der jo heller ikke.
    Jeg har selv været i Egypten fra jeg var lille af, min lillebror var 2 første gang vi var i hurghada og nu er han 15 han har altså ikke taget skade af det.
    Vi har altid rejst sidst i juli hvor det er varmest der nede, hvis man bare finder en parasol og holder sig i skyggen.
    Som turist mærker man ingen ting til det ballade der var der nede smiley
    Så kom i bare afsted.
    Elsker Egypten smiley


  • #7   31. mar 2013 Må jeg spørger hvorfor i ikke ville rejse der ned? smiley

  • #9   31. mar 2013 Okay, det er også i orden.
    Man mærker bare ikke noget til det smiley


  • #10   31. mar 2013 Kathrine-- Nej det kan man ikke. Barnet skal være navngiver for at kunne få et pas.

  • #12   31. mar 2013 som sagt har vi har vi selv været der for nogle år siden, og synes ikke det var vanvittigt varmt, dejligt og ja lidt hedt, men ikke noget der ikke kunne klares med en tur i poolen ;o) men selvfølgeligt skal vi tænke på vores børn som måske er lidt mere sarte overfor varmen, derfor overvejer vi det også meget kraftigt at det skulle være allerede nu her om 3 uger.. så får vi bare lidt små travlt med at få lavet pas osv..

    det med uro tager vi lidt med ophøjet ro, flere i min familie har været der hvor der har været uro, og de siger man slet ikke mærker det i turist byerne...

    tror nok at vi har bestemt stedet, det var mest det med at underholde ungerne i flyet, melissa er ikke typen der gider sidde stille i ret lang tid, og tab og den slags kan slet ikke underholde hende.. desuden det med hvad der er vigtigt at få med til børnene


  • #13   31. mar 2013 Nej hun skal jo have et navn at skrive på et hvilket som helst papir. Men du kan jo bare navngive hende, det er jo bare er papir, også døbe hende når i vil det.

  • #14   31. mar 2013 Jamen du kan jo stadig døbe hende?

  • #15   31. mar 2013 kathrine- vi fik lavet pas til vores søn inden han blev døbt, vi fremviste bare det stykke papir vi fik på sygehuset med han sygesikringsnr og fødselsdato, der står bare ikke døbt dreng mener jeg og så gælder den kun 1-2 år. der gælder samme regler for foto som for voksene.

  • #16   1. apr 2013 Det er jo bare uheldigt at i ligge blev ramt, nu er det min 10. gang jeg skal der ned og har aldrig været syg smiley

  • #17   1. apr 2013 Kathrine-- Hvad mener du med der er forskel?

  • #18   1. apr 2013 Vi havde en dejlig ferie i egypten med anton i november måned ( billeder på min profil) vi har rejst mange gange i tyrkiet og har aldrig oplevet ubehagelig ting tværtimod kun venlige og hjælpsomme mennesker. Jeg har altid haft kjoler, toppe. Bikini etc på og har aldrig mødt fordømmelse for det.
    Vild og dårlig behandling af børn og mennekser findes alle vegne, i italien kan du købe små romapiger ved de store indfaldsveje, måske 8-10-12 år gamle , det er sgu heller ikke ok. Ligeledes i bulgarien masser af muligheder for at købe børn til sex.


  • #19   1. apr 2013 Arj men den slags tilfælde finder man jo i alle lande. Husker du ikk alle de sager med incest og børnemishandling der er kommet frem i DK de sidste par år?

  • #20   1. apr 2013 Så er spanien vel også udelukket på grund af tyrefægtning og hanekampe, hundekampe eksistere jo desværre overalt i syd og østeuropa.


    Bortset fra det så kan man sagtens få et pas til et unavngivet barn men man kan ikke nædvendigvis rejse ind i alle lande. Nogen lande kræver at barnet er navngivet. De fleste gængse feriedestinationer acceptere et pas hvor barnet er unavngivet.


  • #22   1. apr 2013 yes yes, nu var det ikke for at debatere landet men i skal da være velkomne til at snakke ;O)

    spørgsmålet gik slet ikke på hvorvidt i ville tage jeres børn med derned, for det tør vi godt, vi har været der, og ved godt hvordan de er dernede, vi har ikke selv oplevet noget grimt, men har da hørt om det, men det har vi også i andre lande og herhjemme, desuden er det hotel vi har kig på, et all inclusive, og meningen var at det skulle være rent afslapning, dase ferie... og jo kan godt huske at man lige skulle have en desinficerende spray med sig overalt, og hele tiden lige give fingrende en tur og holde os fra visse madvarer, så hvis ellers vi passer på tror vi på det nok skal gå uden sygdom..


  • #24   1. apr 2013 "men det er klart at der er spørgsmål angående det at rejse med små børn, det er en flyvetur på 5,5 time og den mindste er på nuværende 19 mdr.. så hvordan underholder man lige sådan en størrelse i så lang tid??? og hvordan har personalet det med at der er små børn der måske render lidt rundt??
    og hvad er uundværligt at have med til små børn???"


  • #26   1. apr 2013 kopierer bare lige det jeg startede med ;O)

    jeg konstaterer bare at vi nok vil til egypten, spørgsmålene kommer først længere nede, men jeg har da også fået lidt svar, så det er fint for mig, i må gerne snakke osv..


    nu har vi lige fået den geniale ide at vi nok vil ud og rejse, hvilket bestemt ikke er noget vi har gjort meget i, men det er så sådan at endten er det om 3 uger vi skal afsted, eller også først til juli... vi har snakket om egypten da vi har været der engang for nogle år siden selv, og synes det var en kanon tur, desuden er der jo rimeligt varmt, som vi godt kan lide...

    men det er klart at der er spørgsmål angående det at rejse med små børn, det er en flyvetur på 5,5 time og den mindste er på nuværende 19 mdr.. så hvordan underholder man lige sådan en størrelse i så lang tid??? og hvordan har personalet det med at der er små børn der måske render lidt rundt??
    og hvad er uundværligt at have med til små børn???

    det skal udelukkende være en ferie med afslapning, pool, lækkert vejr og ingen forpligtigelser, så jeg tror ikke det bliver et problem at underholde ungerne..


  • #27   1. apr 2013 men det var jo ikke et spørgsmål om du ville rejse derned ;o)

    det var før vi fik børn..

    Marcus er jeg også sikker på vi kan underholde med tab osv. men ikke melissa, hun er 20 mdr til den tid, og har slet ikke interesse for den slags, der skal helst være gang i den, så det var mest hende jeg er usikker på, og flyvetiderne ligger så selvfølgeligt ikke lige der hvor hun plejer at sove ;o/


  • #28   1. apr 2013 men jeg tror jeg har fået svar på mine spørgsmål, så mon ikke vi finder ud af det ;O)

  • #29   1. apr 2013 når vi holder ferie er der ingen faste sengetider ;o) så det bliver når de er trætte nok til det, og så sover vi til vi vågner ;o)

    men ellers har vi fået lov at låne en klapvogn som den lille evt kan sove lidt i om aftenen, hvis vi feks er til noget underholdning og hun bliver træt, men ellers så har vi egentligt ikke noget imod at sidde på balkonen eller tarassen og snakke, hygge og bare være et par, når ungerne er lagt i seng, det tror jeg bestemt ikke bliver et problem, tænker lidt at det vel ikke er anderledes end at holde ferie i DK, hvor man jo også er lidt "fanget" når ungerne er puttet..


  • #30   1. apr 2013 Da vi var på rhodos ( mener vi fløj knap 4 timer ) var anton faktisk også 20 mrd. Vi fløj også uden for hans sovetid men han sov alligevel det meste af vejen. Vi havde små indpakkede pakker med rosiner, m&ms , pixibøger, ipod med musik,og hans elskede sangbog og det gik rigtig fint. Så var der jo lidt mad til adspredelse og han ku sidde lidt hos mig, lidt hos hans far og lidt ved karoline. Vi gjorde oss som jer, kaloriussen i klapvognen og så faldt han i søvn der mens vi var på cafe eller i rhodos by om aftenen. Det var på ingen måder noget problem.
    Dog prioritere vi altid beliggenhed og balkon/tereasse til lejligheden og gerne med udsigt for vi sidder tit med et koldt glas vin der om aftenen og spiller røvhul eller andre voksenspil


  • #32   2. apr 2013 Anton var 3.5 mrd da vi rejste første gang, ingen problemer i det overhovedet smiley vi har rejst en del med ham og har ikke oplevet noget besværligt eller negativt, men vores tilgang til det atcrejse er jo også gennemsyret positiv smiley når vi rejser til pinse er det 11 gang anton er med, og det har været alt fra byferie til charterferie.

  • #33   4. apr 2013 vi ser slet ikke noget problem i at skulle rejse med en 20 mdr pige, det eneste er nok den flyvetur, vi har ikke gjort det tidligere af forskellige årsager, men blandt andet fordi vi ikke har haft mod på det med små børn, men kender efterhånden en del der har rejst med deres små, så nu tror vi på det kan lade sig gøre, så længe det stadigt kører en del efter deres præmisser, dvs. har de det bedst med at vi sidder "hjemme" om aftenen, jamen så gør vi det, all inclusive betyder jo ikke at vi sidder på et lille hotel værelse, det er et resort, med flere pools, flere restauranter, strand, diverse små steder man kan hygge sig osv osv.. så der er rigeligt at tage sig til og i princippet kan vi nøjes med at være i resortet/hotellet hele tiden...

    men jeg kom lige i tanke om en anden ting, når man nu får en barneseng sat op, er der så dyne, linned og lagen osv i den eller skal vi selv have noget med???



  • #34   4. apr 2013 Der har altid været redt op i barnesengen på de hoteller vi har været på , dog mere sådan en tynd vattæppeagtig dyne, ikke en rigtig dyne men det er nok heller ikke nødvendigt hvis det er varmt om natten smiley

  • #35   4. apr 2013 super tak ;o)

Kommentér på:
ferie med små børn??

Annonce