{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Hjælp- han spiser ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Jeg har en søn på snart 10 mdr.. Han har hele tiden været super glad for at smage alverdens mad, men nu vil han ikke spise overhoved?...

Jeg har snart prøvet med alt, men han spiser kun hvidt brød / Flüte eller ostehaps... Og så vil han have modermælks erstatning..
Han har lige ligget syg i 1½ uge og der kan jeg da godt forstå han ikke ville have andet end mælk, men nu burde han jo spise igen, da han kan spise de andre ting...

Hvad gør jeg? Nogen der har prøvet noget lign.. smiley
Det giver jo desværre rigtig dårlige nætter, at han ikke spiser, for han vågner hver time og vil have sutteflasken og så sover han lidt igen..
Jeg giver ham dog kun vand, for at han ikke skal tror han skal spise sig igennem natten...

Håber nogen kan hjælpe mig til, at han vil spise igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp- han spiser ikke?
  • #1   28. jan 2011 tror at alle børn har en periode hvor de ikke vil spise. søren har ihvertfald også haft den.. ligepludselig ville han ikke have havregrød, øllebrød eller rugbrød og heller ikke kartoffelmos. men så fik han bare varmt mad med i vuggestuen og så kom det af sig selv igen og nu spiser han alt

  • #2   28. jan 2011 Jeg har lige selv været igennem først en omgang influenza og derefter en omgang bræksyge og dårlig mave.
    Min appetit forsvandt også og der gik fkatisk 14 dage efter at jeg var blevet rask at jeg havede lyst til alt mad. Jeg spiste logså mest ristet franskbrød


  • #3   28. jan 2011 Marianne: Men jeg tænker, jeg kan jo ikke sende ham i dagpleje, hvis han ikke vil spise mad? Kan jo så håbe på, han begynder at spise dernede selvfølgelig smiley
    Ligesom din søn gjorde smiley Hvor gammel var han, da han havde det sådan?

    Anja: Jeg har også ligget syg selv, i 2 uger og ved da også godt at min madlyst ikke er den store, men spiser da lidt smiley Bliver nok bare bekymret over at han ikke vil spise... Og så giver det virkelig dårlige nætter, da han vågner hver halve til hele time smiley

    Men måske jeg bare skal give ham en uge mere og håbe på hans madlyst kommer tilbage smiley


  • #4   28. jan 2011 det er altid anderledes at være i dagpleje eller institution, som at være hjemme smiley de bruger en helt anden energi og der er flere børn der sidder og spiser og best af alt mor og far er der ikke smiley men søren var vist omkring et år

  • #6   28. jan 2011 Han starter først i dp på tirsdag... smiley
    Normalt får han også kun grov, men da han var meget syg, ville han kun have lyst / uden kerner, forde det ikke gjorde av i hans hals...

    Men håber da på, at når han starter på tirsdag at det hele løsner sig så og han spiser noget mere mad smiley
    Og sover igennem smiley

    Marianne: Okay.. smiley Jeg håber og krydser fingre for det bliver bedre så smiley Og at de andre børn "lokker" ham til at kunne spise mad igen smiley


  • #8   28. jan 2011 Jeg håber på det.. For rugbrød kan han ikke lide.. Uanset hvilken slags han får.. Men jeg håber på de andre børn kan lære ham det smiley
    Han kan jo ikke blive ved med at leve af mælk smiley Og slet ikke når jeg VED, han normalt er vildt glad for alt slags mad...


  • #9   28. jan 2011 Jeg kan huske min venindes dreng ikke ville spise noget efter sygdom i den alder og hun blev anbefalet at "gå et skridt tilbage" i madudviklingen - altså at give ham grød som før han fik rugbrød osv.
    Det hjalp hos dem smiley


  • #11   28. jan 2011 Mone-mor: Det vil han ikke engang have ! smiley Har prøvet med grød, mos osv.. Den går slet ikke ...

    Rikke: Okay, vi har masser af våde bleer må man sige.. Og han prutter også.. Så det er ikke noget der... Men så må jeg jo bare se tiden an.. Syns bare ikke det er fedt, at han nu vågner IGEN hele natten, fordi han ikke vil spise mad.. Og så ørene også smiley Øv det var lige blevet godt..
    Spiser Naja stadig ikke rigtigt?


  • #13   28. jan 2011 Rikke: ja det samme gør bastian og derfor ender vi hele tiden med den pokkers sutteflaske, for han skal jo have lidt ned...

    Her spiser han ikke engang morgenmad mere...
    Jeg har i dag fået en halv pære i ham og to teske fulde med youghurt og det er så det.. Ellers vil han bare have mælk.. smiley
    Men må prøve med noget knækbrød og kiks igen, måske det hjælper..
    Hvilken form for knækbrød giver du hende? Og hvad får hun på smiley


Kommentér på:
Hjælp- han spiser ikke?

Annonce