Stoppe amning {{forumTopicSubject}}
Godmorgen.
Ja, jeg overvejer meget kraftigt at stoppe amning, min dreng er snart 9 mdr.
Min amning har bare kørt rigtig godt, lidt opstartsproblemer og et par betændelser, men alt i alt en god oplevelse, som jeg ved at jeg vil savne.
Men jeg kan også mærke at jeg er ved at være lidt færdig med amning, og jeg har virkelig en minimum af mælk tilbage. Jeg ammer 2-3 gange om, kl 19.00 ved godnat tid, kl 00.00 og så om morgen ved en 06.00 tiden. For hver dag kan jeg næsten mærke at mængden af mælk svinder ind.
I første omgang kunne jeg godt tænke mig at skifte amningen kl 00.00 ud med en flaske. Så godnat rutinen stadig indeholder rigtig amning.
Oveni det så er min dreng meget glad for mad og spiser næsten alt jeg giver ham.
Hvornår stoppede i med at amme, hvordan gjorde i? Alle råd er meget velkomne
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
Kan du ikke prøve at bytte midnats tåren ud med en kop mælk eller vand? Jeg synes ikke de skal på flaske når de er så gamle og ikke er vandt til den alligevel... Men det er nok bare mig
apr 2010
Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
Da jeg ammede spiste han "natmad" fra 19-22 i streg og kom derefter i seng og sov til mellem 07-08 uden at vågne..
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Altså han kender godt til flaske, da han fra tid til anden har fået mme..
Hvad med vælling til natten? Er det dumt at starte op på?
Hende L - aj det er jeg da ked af at høre, underligt som folk skal "blande sig". Jeg har så ikke rigtig ammet andet end om aften og natten de sidste mange mdr da Laurits har aaaalt for travlt med at kigge rundt, så jeg kan ikke amme dag. Han begyndte også på grød som 4 mdrs, i samarbejde med sp.
Men tror jeg var blevet lidt sur, hvis folk havde kigget misbilligende på min amning, især da Lau er en lang dreng, og meget fremmelig.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Selvom han kender flasken, syntes jeg personligt den er unødvendig hvis den kan undværes,,
Jeg ville havde gjord alt for at undvære den. Men min mindste havde et enormt sutte behov, og nægtede sut...
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Jeg ville ikke starte vælling eller grød op. Så hellere få stoppet vanen med at vågne om natten og skulle have noget.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Som med så meget andet har Laurits selv løsningen på problemerne.
Hver gang der har været noget som jeg synes begyndte at blive dårlig vane, at han var ved at blive for stor til noget osv. Så har han selv sagt fra umiddelbart efter jeg er begyndt at tænke over hvordan jeg skal vende ham fra de "dårlige" vaner.
Er blevet enig med mig selv om at hvis han så alligevel vågner om natten får han tilbudt vand. Og bliver puttet igen... Nu har han jo vist at han sagtens kan sove igennem hele natten.
Igen tak for alle de gode svar
Stoppe amning