{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.907 visninger | Oprettet:

2 børn vs. 3 børn {{forumTopicSubject}}

Hej

Kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved at have 3 børn i steden for 2, jeg ønsker mig nemlig brændende et barn mere hvor manden er mere tilbage holden så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide fordele og ulemper fra nogen der har 3 børn eller nogen som er ud af 3. også gerne nogen som har en ide om det uden at vide det helt sikkert..

på forhånd tak.
(læser ikke svarene før imorgen da jeg smutter på arbejde om 30 min)

/Karina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 børn vs. 3 børn
  • #1   11. sep 2009 hej ..
    vi tog skridtet fra 2-3 for 2 år siden
    Jeg synes ikke det har været sværre..
    synes skridtet fra 1 til 2 var værre for der skulle man pludselig dele sig mellem 2 og ikke kun den her 1 lille baby man havde gg
    så jeg synes ikke jeg kan mærke vi har 3 i stedet for 2 men syntes tydeligt vi kunne mærke da vi gik fra 1 til 2...
    nu overvejer vi så den sidste.... og er egentlig ikke nervøs for om det med at gå fra 3 til 4 men mere det med om vi nu bør gøre det og min alder taget med smiley


  • #2   11. sep 2009 Først ved jeg ikke noget om emnet ,, jeg har kun Magnus (:

    Men:

    Anja S, nu sidder jeg og små griner *Gg* "min alder taget i betragtning" :S så kiggede jeg jo på din profil ang din alder.. og altså DET ER DA INGEN ALDER smiley :D smiley !!!!

    undskyld det ikke lige passer til emnet ;P


  • #3   11. sep 2009 smiler :
    jeg bliver jo 34 og synes da måske det er lidt sent at få en til ? risikoer osv ? eller måske er jeg bare skør gggg men igen så dukker den anden tanke osse op hvad vil folk dog ikke tænke hvis jeg kommer der med 4 børn ? men elsker bare mine dejlige unger og er pavestolt af hver og en af dem og ville så gerne alt det baby sjov igen hehe smiley


  • #4   11. sep 2009 ej det er da ikke sent altså .. og pyt med hvad folk tænker (: de bor jo ikke hjemme hele livet smiley .. Min mor fik sin sidste (nr 3) da hun var 40/41 år .. han er sund og rask og ja , syntes da det er lidt underligt , da min mor var 23 da hun fik mig (jeg er den første) .. så der er 18år mellem mig og min lillebror.. og 8 mellem mig og min søster.. men nej , vil man have en sidste (og 34 er ingen alder smiley ) så skal man da få den sidste.

  • #5   11. sep 2009 smiler..... tak.... ja du har da ret det er jo heller ikke andre folk der skal passe dem og pleje dem det er jo os selv..... smiley

  • #6   11. sep 2009 nemlig (;

  • #8   12. sep 2009 ok....
    jamen måske forskelligt ...
    her syntes jeg det håredeste var fra 1-2 men ikke til 3 ... for så ville jeg jo ikke overveje en nr 4 ggggggg


  • #9   15. sep 2009 Fordel: 3 at elske, 3 til at lege sammen, 3 til stå sammen mod andre.

    Ulempe: til at skændes.

    Hæ hæ har selv 3 i alderen 0-13 år. Alle 3 er dejlig på hver sin måde.
    Jeg har 5 søskende husker det sommetider som et mareridt. Men husker også mange sjove stunder vi har haft.


  • #10   15. sep 2009 for mig var skridtet fra 2 til 3 børn meget større end fra 1 til 2....

    jeg syntes der blev meget mere brug for rutiner f.eks om morgnen hvor der skulle være tjek på tingene - gerne aftenen før, for det tager tid at få 3 børn klar til dagpleje og børnehave inden man selv skal på arbejde, og der var ikke tid til svinkeærinder eller for meget nusseri om morgnen.

    jeg følte mig ,som forældre, meget mindre rummelig med 3 børn end med 2 alt for mange ting var "ikke til diskission" og rutinerne og hverdagen kom til at fylde alt for meget i kombinationen med arbejde og daglige pligter.

    jeg syntes også at det var sværere at finde nogen der havde overskuddet til at passe dem hvis vi en gang i mellem skulle i byen- jeg syntes vi "fyldte" meget til fødselsdage etc.
    i stedet for at komme med et par børn - kom vi nu med en flok....hvis I forstår.

    nu har jeg tre piger , hvor der er 5 år mellem den yngste og ældste- og ja diskissionerne mellem de 3 har altid været der og er der stadig selvom de er så gamle som de er........

    så er der det økonomiske aspekt i det, 3 børn i pasning, tre børn i zoo og tre børn med til kreta.............gggg........

    jeg ville bestemt stadig have fået alle mine børn for jeg har altid villet have mange børn, men set i bagklogskabens spejl, viille jeg godt have haft ca 3-3½ år mellem alle mine piger, det tror jeg ville have været bedst for os alle, det havde givet mere tid, og overskud til at nyde de storeog give dem tid og plads til at være "små" inden de blev storesøstre


  • #11   15. sep 2009 Mange tak for alle svarene.

    rutiner og pligter er vi forbundet til i forvejen da den store har adhd og vi bruger struktur i hverdagen..

    vi har 5 år mellem den store og lille og tænker vi jeg godt ville have den næste når den lille er mellem 2½-3år så man kan nøjes med en barnevogn og den lille måske kan overtage den midterste plads i dagplejen da jeg elsker hende vi har nu..


Kommentér på:
2 børn vs. 3 børn

Annonce