{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuld forældre myndighed
  • #2   26. sep 2011 ja men hva bestemmer man i som man ikke bestemmer ved fælles? jeg ved så kan man lave pas og ændre navn, men jeg skal kunne fortælle dem i retten hvorfor det er vigtigt for mig med fuld ud over mig og faren ikke kan samarbejde

• hanne s
    hanne s Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #3   26. sep 2011 du kan faktisk kun bruge fuld forældremyndighed til at bestemme barnets navn, skole og hvor det skal bo... Samvær kan faderen feks. stadig søge

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #5   26. sep 2011 Du kan ikke bare ændre barnets efternavn, jeg vil også ha ændret min søns, så han får mit, men faren skal skrive under på det, det fik jeg afvide af vores lokale præst.

• #6   26. sep 2011 jeg har fuld forældermyndighed og det søgte jeg fordi jeg ingen kontakt hade med mathias far det valgte han selv..

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #7   26. sep 2011 Jeg forstår godt du vil ha den, han har delme ikke fortjent dine skønne unger. Han udviser jo slet ingen interesse for dem.
    Du fortæller bare om de gentagne svigt fra hans side, hvordan det påvirker dine børn og det vil gavne børnene i sidste ende at det er dig der "bestemmer"

• #8   26. sep 2011 http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4675

Jeg har ene myndighed på min datter, og det ændre ikke ret meget..

• #9   26. sep 2011 s S Jeg har lavet navneændring på min datter, og der skal jeg ik have underskrift fra andre end mig selv, heller ikke på pas, da det er mig der har forældremyndigheden. Dog skal han skrive under hvis det er hans navn hun skal have:)

• Anonym pige
    Anonym pige Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 204
    #10   26. sep 2011 Jeg kan godt få ændret mit efternavn og få tilføjet Marie, uden at min far skal skrive under? smiley

• #11   26. sep 2011 Du er os over 18, og det er ikke et slægts navn, man skal have tilknytninge til efternavnene hvis der mindre en x antal der hedder det.!

• #12   26. sep 2011 * Dina & Kenneth * Forældre til Isabella Emilie smiley *

det er bare vigtigt for mig ellers kommer jeg bla ikke ud og rejse med mine børn da jeg ike kan få farens underskrift til børnens pas og nogle andre ting.. han har børnene hver 4 uge, han har fået en dom på 14 dags fængsel pga mig, han henter ikke børnene når han endelig skal have dem og jeg kan blive ved.. jeg ved godt at det ikke ændre at han kan se børnene, men det betyder bare meget for mig jeg får forældremyndigheden, mig og faren ka på ingen måder samarbejde. og det er der vist bevis på i statsforvaltningen.. jeg har før søgt forældre myndigheden men han sagde nej, jeg tog det ikke videre i retten den gang, men nu har jeg så søgt igen og denne gang kører det i rettet, sammen med mindre samvær, børn under opsyn vil jeg søge osv.

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #13   26. sep 2011 Hende c. det fik jeg bare afvide da jeg snakkede med præsten, og jeg har også den fulde forældremyndighed.

• #14   26. sep 2011 Man kan også godt selv bestemme hvor man vil bo med børnene når selvom man har fælles.
    Jeg har også hørt at man skal havde faderens underskift på at ændre efternavn selvom man har ene forældremyndighed...
    Dog kan det godt lade sig gøre at få den skiftet uanset om man har fælles eller ene uden at bruge faderens undskrift.
    Statsforvaltningen skal bare vudere om grunden er "god" nok..

Så er der faktisk kun det med underskrift tilbage.. men det er selfølgelig også vigtigt smiley

• #15   26. sep 2011 christina : nu fulgte jeg dig den gang det var værst ..
    og må sige jeg forstår dig fuldt ud du gerne vil have den fulde myndighed over ungerne ..
    Håber det lykkes dig smiley

• Anonym pige
    Anonym pige Tilmeldt:
    feb 2011

#16   26. sep 2011 Hende - Nej jeg er 15?
    - Og min mor har Marie, og er døbt det mellemnavn jeg skal have. Petersen har jeg så i forvejen..

• #18   26. sep 2011 Line P.

jeg tror du kan søge om det selv, og sige det er det du ønsker osv.

TS.
    Der er ikke voldsom mange forskelle ud over du ikke skal spørge om lov til noget som helst, heller ikke navne ændring ;p
    du skal ikke have tilladelse til at flytte feks. til sverige, men du skal dog stadig underrette ham om det 6 uger før (:
    hvorimod med fælles kan du kun flytte inden for dansk grænse (:
    skole valg osv. skal han være med i ved fælles men det ikke sådan han kan forlange de skal gå i skole en time derfra og så få medhold fra amtet feks. det du også fri for ved fuld .. (:

Jeg har ikke fulgt din sag, men jeg forstår dig godt ud fra hvad du skriver her. Nena's far valgte at give mig den frivilligt. men det var også sindsyg vigtigt for mig at have den, jeg kunne ikke rigtig forklare hvorfor men det fyldte virkelig meget, som om det var min ''sikkerhedsnet'' eller ihvertfald en del a den (: -for Nena's skyld. Han er dog ikke en del a hendes liv, og bliver det temmelig sikkert heller ikke de næste mange år.. og jeg vil så vidt muligt forhindre ham i det, med mindre han virkelig forandre sig. men det en hel anden historie smiley

• #19   26. sep 2011 Hehe, havde jeg så ikke set, men både marie og petersen er der mere end 159 der hedder smiley Hehe

• Anonym pige
    Anonym pige Tilmeldt:
    feb 2011

#20   26. sep 2011 Hende - ja det er jeg da ligeglad med smiley Der kun én af mig, det er det der er hovedsagen smiley haha

• #21   26. sep 2011 Line, er helt sikker på du misforstår smiley
    Man skal have en "tilladelse" til at have et navn der er mindre end 159 der hedder.. fx. en slægt /din mor/ der hedder det, så skal den person skrive under på at du gerne må få det navn.!

Da mit ene barn skulle døbes, skulle vi vise to generationer af dåbs attester for hun måtte få det efternavn smiley

Navne der er mere end 159 der hedder kan "alle" søge om at få, og har man relletion til navnen, som du har, er det meget mere simpelt at få smiley

For ja, du har helt ret i at der kun er en af dig smiley

• #22   26. sep 2011 hende c.

er du sikker på det ?
    Vi er ikke 159 der hedder nevstrup til mellemnavn, så vidt jeg ved er vi kun min familie.. og Jeg skulle ikke søge om at nena kunne få det, ej heller have en underskrift =?

• #23   26. sep 2011 Det er fordi mor eller far hedder det smiley Det navn vi ville have havde hverken far eller farmor, men farmors, mors far smiley altså tipoldefar. og ham kunne vi ikke spørge, så vi skulle have det med underskrift fra familien smiley

præsten kan jo se dit navn, og derforer det intet problem at din datter hedder det smiley

• #24   26. sep 2011 Hende C..

Når på den måde xD så forstår jeg bedre hehee

• #25   26. sep 2011 Lene, igen, der kan de se det på fars navn, og derfor er der intet tvivls spørgsmål om hun har tilknytning til navnet.!

• #26   26. sep 2011 Nemlig, det er en jungle, jeg måtte os lige gribe knoglen og snakke med min veninde som er kordregn, og sidder med det til dagligt smiley

• #27   26. sep 2011 Hehe (:
    Ja det eneste jeg vidste man skulle søge om var navnet hvis det ikke var godkendt.. præsten spurgte mig endda om det var godkendt (nena altså) og det havde jeg da heldigvis undsøgt smiley

• #28   26. sep 2011 min søns var ikke godkendt, det havde hun bar lige glemt og undersæge, så hun ringede 3 dage før dåben og sagde at det kunne han ikke hede for det var jo ikke godkendt, og begynde at sige jeg skulle stave anderledes og sådan..Blev lidt mobset og sagde det ville jeg ikke høre tale om, måtte han ikke hede det skulle han navngives:" hun ringede så 15 min efter og sagde hun havde lavet en godkendelse så han sku nok komme til at hede det ved dåben. smiley

• #29   26. sep 2011 Ja, har jo heller ikke sagt andet Lene smiley VI mener det samme smiley Hehe

• #31   26. sep 2011 med den fælles bestemmer man ikke enrådig skole smiley kun daginstution smiley Kig evt mit link ovenover smiley

• #32   26. sep 2011 ** Lullee - Nu med fantastisk søn <'3 :') ** . puha det er stadig slemt, har vundet en politi sag og en er på vej igen, alt det her stopper aldrig desværre, jeg har bare ikke rigtigt været så meget på babygalleri på det sidste år

Kommentér på:
fuld forældre myndighed

Annonce