Jeg er bange... {{forumTopicSubject}}
Nu hvor jeg endelig er begyndt at kunne se en ende på denne her graviditet, som desværre ikke har været nem, er jeg virkelig begyndt at frygte hvad der kommer til at ske når jeg har født.
Altså, det er egentligt ikke selve fødslen jeg frygter lige nu, men mere min egen reaktion når jeg langt om længe kan holde min pige i mine arme.
Folk snakker hele tiden om denne her store forelskelse de oplevede da de holdt deres baby for første gang, men hvad nu hvis jeg ikke får det på den måde?
Hvad nu hvis jeg faktisk bare synes at hun er lidt ulækker som hun ligger der smurt ind i blod osv?
Ved ikke om det er normalt at tænke sådan, men de tanker (og mange andre) begynder virkelig at fylde mere og mere i mit hoved.
Andre der har oplevet noget lignende?
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Nu er det jo ikke ens for alle at blive forældre. Sådan havde jeg det ikke.
Men bare rolig det skal nok komme.. Min datter havde kolik og jeg havde ikke de stærke følelser for hende før hun stoppede med at skrige 6 timer hver aften.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Det kom faktisk først da vi kom hjem fra sygehuset for der skulle jeg selv til passe hende og være ale e med hende men kort efter et par dage ca så kunne jeg ikk få mine øjne fra hende og lod hende sove på min mave og havde svært ved andre skulle holde hende selv hendes far he så det skal nok komme
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Det kom og jeg bliver stadig mere og mere vild med det lille væsen
mar 2008
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
jeg kan huske da vi fik Lukas, vi kendte ikke kønnet og jeg håbede virkelig rigtig meget det blev en lille prinsesse, så jeg oplevede et kort øjebliks skuffelse, jeg har stadig lidt dårlig samvittighed over det, for jeg elsker jo drengen over alt på jorden...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 65
Bare lige et nysgerrigt spørgsmål.
Jer der ikke oplevede den store forelskelse med det samme, hvilke følelser havde i for baby da den stadig var i jeres mave?
mar 2008
Jeg ville rigtig gerne have en mere tør ikk me. N følelsen af være gravid kan jeg tit savne
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
han var MIN og ingen skulle tage ham fra mig, og jeg ville fra start af gøre alt for ham. Men den der kærlighed kom stille og roligt snigende, og vokser stadig dag for dag.
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
nov 2010
Jeg har kunne se det samme hos hans far. Det er helt klart først for nylig at han elsker ham. Hidtil har det mere været sådan en slags primal ting om at han var HANS.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Hun var heldigvis slet ikke klam men bare super lækker og dejlig.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Fik heller ikke den der store tudetur som "man" også skal igennem.
Kærligheden er kommet til efterhånden som jeg har lært hende at kende. Til at starte med var hun bare min unge, nu er hun min datter.
nov 2010
og han var fedtet ind i blod og rigtig meget fosterfedt og sked hele vejen op af mig, og jeg syntes bare han var smuk og lille.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Da hun lå i maven følte jeg at jeg fik et forhold til hende på en måde fordi jeg altid gik med hende, men da hun kom ud havde jeg jo aldrig set hende før. Det var en fremmed baby.
Jeg regnede måske også med for meget. Jeg regnede med at når hun kom ud så ville der jo både være englesang og en lys/solstråle der bare skinnede ned fra himlen med guldstøv og det hele. Og at jeg ville blive overvældet af den her vilde følelse og bare ville svæve op og forandre mig til en helt anden person..
i stedet vågnede jeg op til opvågning i et mørkt kælderrum med en tom mave.. den eneste himmelske beam-solstråle var en skrivebordslampe jeg sløret kunne ane 7-8 meter væk. Og det tætteste på englesang var ikke lige just hvordan jeg havde regnet med det ville lyde.. det var smertelyde fra mig selv når de kom og skubbede ned på min arrede mave for at mærke om livmoderen trak sig sammen.
det eneste jeg tænkte på var om det nu også VAR blevet en pige og om hun levede.. fik ikke noget at vide før jeg så hende for første gang da hun så var 3 timer gammel. Blev kørt fra opvågning og jeg ventede spændt på at komme op til lysshow fra himmelen og englekor når jeg så hende og ville få den vilde lykkefølelse..
Og endelig stoppede sengen på gangen der midt om natten hvor hendes far stod med en dyne. Han vippede dynen ned så jeg kunne se hende, og det eneste jeg kan huske at jeg sagde var bare "okay.. jeg vil gerne køres ind nu" mens jeg så lidt sløret lå og tænkte: "Hun er godt nok rød.. gad vide om hun bliver ved med at have sådan en underlig opstoppernæse.. det håber jeg da ikke"
men lykkefølelsen lod vente på sig og kom løbende, og viste sig i de der "moments". Hun fik jo også voldsom kolik hvor jeg aldrig fik søvn og jeg slet ikke kunne holde sammen og hendes far skred fordi han ikke kunne holde ud at høre på det konstante skrigeri hele døgnets timer.
men hvis du ikke får den så vent.. det skal nok komme
nov 2010
sjovt det med smilet. Det glemte jeg helt.
først gang min søn smilede til mig, var jeg bare solgt! Der tænkte jeg "nu elsker jeg dig!"..
og jeg havde det egentlig lidt dårligt, over at han skulle gøre noget. Men jeg følte måske som dig, at der intet respons var. Jeg omtaler altid nyfødte som en klump kød, for det er de jo. Vidunderlige, smukke, fantastiske og alt det der, men også bare en superafhængig klump kød, eller slags parasit som bare lever af en!
Jeg troede jeg ville få min krop igen ved at føde, men det blev bare endnu mindre min
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Du er helt normal......og jeg var sgu også bange op til fødslen.
nov 2010
Små babyer er jo hjerteskærende kedelige at være sammen med! Så tager det naturligvis lidt tid, før den slags følelser kommer frem..
nov 2010
nov 2010
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Men jeg må give ACS ret.. Jeg elsker også at have en stor dreng på næsten 2,5 der kan en helvedes masse ting selv! Og snakker, fortæller, har sin egen humor, viser ting fra hans perspektiv. Jo, han er fanme sjov.
Nyfødte.. Not so much. De er fantastiske, ja! Men de KAN altså godt være lidt kedelige. Og det er da helt okay.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg ELSKEDE at være babymor, elskede den "lille kedelige superafhængige kødklump ;)" og synes det var det fedeste i verden at have den her lille baby! Så voksede hun og begyndte at pludre, trille, møve, kravle, rejse sig op af ting og til sidst gå og tale - Dét var det mærkelige for mig, jeg kan slet ikke forholde mig til at jeg ikke har min baby der er afhængig af mig - men en stor pige der kan en masse selv..
Jeg EEELSKER min datter og har gjort det fra graviditeten..
At snakke om forelskelse og børn i samme sætning kan jeg ikke, jeg ELSKER min datter men jeg er bestemt ikke forelsket i hende..
For mig er forelskelse noget man bliver i kærester osv..
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Og så kom smilet, som Line siger Så ændrede alt sig og fra det øjeblik elskede jeg hende højere end alt. Det lyder egoistisk, men sådan havde jeg det nu engang.
Nu elsker jeg hende bare mere og mere for hver dag der går
Jeg er bange...