{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Jeg er bange :'/ {{forumTopicSubject}}

Som de fleste af jer ved er Kæresten og jeg "gået i gang" med at lave en lillebror/søster til Oliver.
Mit problem er bare at jeg er så bange for fødslen, ikke for smerterne eller noget. Jeg er ganske enkelt vildt bange for at dø smiley I syntes sikkert at jeg er underlig nu, men da jeg fødte Oliver gik stort set ALT galt, jeg mistede over 2 liter blod og var utrolig tæt på at dø.
Det der egentliggik helt galt var læge sjusk og fejl !

Da Oliver lige var kommet ud efter en laaang fødsel (fra lørdag morgen kl 6 til mandag aften kl 23.06!)han kom ud uden en masse blod eller noget, det nåede jmd lige at sige inden det bare sagde PLASK ! og så sprøjtede der bare blod ud over alt, jmd + hendes bord var fuld af blod ! Jeg er ret "ligeglad" jeg har jo min dejlige lille søn i armene ! Så begynder de at sy mig inde på fødestuen det går der en halv time med hvor jeg bare ligger og bløder rigtig meget! Da en halv time er gået "falder jeg sådan lidt hen" eller besvimede hedder det, og de finder så ud af at de heller må køre mig på en oprationsstue og der finder de så ud af at meget af moderagen også sidder fast- jeg kan huske da vi lige kom op på operationsstuen og så besvimer jeg igen:/ Jmd har siden ringet til mig og undskyldt og selv sagt at det var en stor fejl fra deres side at når de så jeg blødte så meget skulle jeg altså have været afsted på operationsbordet med det samme.

Hvad skal jeg gøre med min angst? skal jeg snakke med min læge? er jeg bare for pyller? eller går det over af sig selv?

Jeg er så bange for at efterlade min børn i denne verden, uden en mor til at passe på, og bestykke dem :'/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er bange :'/
  • #1   9. jul 2010 Jeg ville bare helst undgå KS :'/
    Men jeg ved jo ikke om det var skyld i det hele at Oliver var så stor?

    4400 g og 56 cm lang


  • #2   9. jul 2010 Ja sad da netop også som operationssygeplejerske og undrede mig meget over de ikke sendte dig på OP med det samme!!!??
    Det var da lidt en satsning at tage at tro de kunne klare det på fødestuen?

    Jeg synes du skal tage en snak med din læge/kommende JDM når du allerede nu - inden du er gravid - er bange for at dø ved fødslen..
    Det er jo ikke sikkert moderkagen sidder sådan igen, men det er jo angsten der plager dig.
    Jeg ville også overveje et planlagt sectio i stedet. Det er mere kontrolleret hele vejen igennem selvom det slet ikke er det samme som at føde selv.

    Jeg flækkede værste grad da jeg fødte for 1½ år siden og har taget konsekvensen og skal have sectio denne gang. Været meget i tvivl men min beslutning har gjort mig mere rolig nu.


  • #3   9. jul 2010 Hvis moderkagen sidder godt fast tror jeg ikke det har noget med barnets størrelse at gøre. Det er bare den måde netop din moderkage har siddet på og som skrevet ovenfor er det ikke sikkert det samme vil ske igen, men frygten lever jo videre i dig...

  • #4   9. jul 2010 Hovsa jeg kan se at jeg glemte at skrive at jeg havde en MEGA flænge i livmoderhalsen !

  • #5   9. jul 2010 Ja min angst er bare så stor, men jeg er ærligtalt også pisse bange for at få KS :S hvorfor ved jeg egentlig ikke :S Men ja tror jeg vil ringe til min læge når hun kommer fra ferie og så snakke med hende.

    Jeg fik lavet en vægtscanning med Oliver der sagde de at han ikke var særlig stor, og det fik jeg lavet 4 dage inden jeg fødte mener jeg, og jeg mener de sagde 3 kg præcis - så stoler virkelig ikke på de scanninger smiley


  • #7   9. jul 2010 Voktor vejede precis det samme 4400 gog 56 smog jeg sprækkede kun 1 cm og fik 2 sting så er i al fald ikke din skyld... kan godt forstå du er bange men hvorfor skulle det gå galt igen.. håber debedste for dig så du ikke skal gå og være bange;-)

  • #8   9. jul 2010 Eva - det lyder som en rigtig god idé:)
    Har faktisk ikke som sådan haft det oppe at vende siden, da jeg tænker meget på om det er mig der er pyller smiley


  • #9   9. jul 2010 min mindste datter var 4320g (de skød til 3000-3400g) og der sad moderkagen heller ikke fast..
    tror det er vigtigt du får snakket godt om det og så tror jeg du skal lægge meget vægt på de har været så meget op på dupperne med at ringe og undskylde mm og så havde skrevet i papierne du er bange og er der det mindste tegn på blødning igen så afsted med dig. alle kan lave fejl men de har også indrømmet det og det er da et kæmpe skridt de fleste ville nægte , forstår din frygt men tror ikke du skal være så bange, siger jeg som er total dobbelt moralsk for vil heller ikke føde hvis jeg får så stort barn igen da hun sad fast og blev hevet ud af mig uden veer men er lige som dig også hamrende bange for et KS så vil helst føde selv men tør heller ikke efter sidste fødsel..


  • #11   9. jul 2010 Linda: Mor til Oliver. Tag kontakt til din læge, fortæl om din oplevelse - så kan han/hun henvise dig til psykolog. Det er aldrig for sent og det kan kun betale sig. Er du medlem af Danmark kan du få en konsultation til 303-307kr. pr. gang. istedet for 800kr. Du er bestemt overhovedet og ikke noget nær pyller, som du kalder det! Det har været en rædselsfuld oplevelse og traumatisk, og det følger dig højst sandsynligt igennem din engang kommende graviditet og så kan du måske slet ikke nyde den fordi dine tanker cirkulerer omkring den forestående fødsel, som under alle omstændigheder jo er med i aftalen om det at lave en lille ny smiley

    Så grib tlf. Ring til lægen. Og få en henvisning, der er med garanti en pragraf han/hun kan putte dig ind under.

    KÆMPE varme knus


  • #12   12. jul 2010 Ja min situation har jo også ændret sig en del nu siden forleden dag da jeg skrev.
    Jeg er jo indlagt med truende for tidlig fødsel (uge 32) og var planlagt til kejsersnit om præcis 7 uger i dag.
    Men situationen er nu at jeg nok ikke når de 7 uger- lægerne sagde i fredags måske 1-2 uger (men satser nu på at snyde dem).

    Nå men det vil så sige, at jeg højst sandsynligt kommer til at føde selv igen. Det har ikke været i mine overvejelser siden jeg fik planlagt kejsernit printet ind i hovedet. Så nu skal jeg til at forholde mig til det og det har jeg det altså lidt svært ved.
    Nu ligger jeg på fødestue siden fredag og der har dælme været mange skrigende kvinder hen at gangen - bliver også helt dårlig af at høre dem.
    Aner heller ikke lige hvad jeg skal gøre ved det hele lige nu...........


Kommentér på:
Jeg er bange :'/

Annonce