{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

er lidt træt af det hele lige nu {{forumTopicSubject}}

ved ikke rigtig hvor jeg vil hen med det her men har bare brug for at lette hjertet og hjernen lidt.

sagen er den at min forlovet arbejder fra kl. 14 til 23 om dagen
han sover længe ja helst til kl.11-12 stykker
og når han ikke sover spiller han computer eller øver musik

jeg er gravid i uge 26+5 nu
og jeg gør alt herhjemme
vasker tøj,gør rent,laver mad og alt andet

alt hvad vi har af babyting har jeg selv måtte ud og købe da han ikke rigtig vil deltage

er ved at gå psykisk ned på at han ikke deltager og støtter mig mere i tingene gennem min graviditet

er der andre der har eller oplever det?
og hvordan kommer i videre

jeg græder hver dag over det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er lidt træt af det hele lige nu
  • #1   16. apr 2012 Miin kæreste tog heller ikke meget del i det da jeg ventede vores søn. og kender flere der har måtte stå alene med det. men efter mikkel er blevet født har han virkelig taget del i det hele. og han har ændre sig 100% mange mæd er ikke klar til det før baby er kommet til verden. men prøv og snak med ham om at det er nødvendigt at han skal sove så længe, da du også gerne vil tilbringe lidt tid med ham.. smiley

  • #2   16. apr 2012 jeg har prøvet at snakke med ham om alt muligt der går mig på
    og han siger at jeg skal tage det roligt og at alt nok skal gå

    men jo mere han siger det jo mere tvivler jeg på det

    har bare en fornemmelse af at hvis han ikke snart deltager så vil det ende med at jeg bakker helt ud og lukker mig ind i mig selv


  • #3   16. apr 2012 jeg havde det på samme måde den gag jeg ventede vores datter, og det er stadig på den måde.. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at han tog nogen beslutninger om hvad hun skal ha på og hvad hun skal ha på, men jeg får bare nogen penge i hånden og så må jeg selv købe det..

  • #6   16. apr 2012 ja det har jeg hørt før fra både jordmor og sundhedsplejeske
    men det er bare stadigvæk pisse hårdt synes jeg

    og er bange for at forholdet går i stykker på det her
    da jeg ved hvor meget det påvirker mig

    idag var der noget fordrag om børn og sikkerhed
    og han valgte så at han hellere ville være hjemme og spille computer end at deltage i det fordrag og få noget viden



  • #9   16. apr 2012 Som de andre siger bliver en mand først far når han har barnet i armene, og en kvinde bliver mor når hun ser de to streger.

    Min eks ville bestemt ikke have et barn, og han var meget imod at jeg gennemførte graviditeten.

    Men stoltheden lyser ud af ham, når han står med sin søn.


    Der er jo sket rigtig meget i din kærestes liv, det sidste halve år! Han har mødt dig, I er flyttet sammen, er blevet forlovet og venter jer. Mon ikke det er en ret stor mundfuld, og han har brug for at koble af?


  • #10   16. apr 2012 Lotte F: Enig! Min kæreste skulle lige prøve på at udvise den adfærd......


    Jeg er enig i, at det kan være svært for fædrene at forholde sig til et barn, før barnet er kommet til verden - men jeg synes ikke, at man som kvinde bare skal "lære at leve med det". Hvis man har valgt at beholde barnet og leve i et forhold, så skal man også være to om det.

    Min kæreste er med i det 100 % og er lige så kulleret som mig med alt det der baby-halløj. Det er vildt skønt! Og som han selv sagde, da vi i sin tid skulle til første lægebesøg; "det er jo lige så meget mit barn, så selvfølgelig vil jeg med." Nu er situationen selvfølgelig også lidt anderledes, i og med at vi begge er studerende og ingen af os skal ta' fri for at komme til lægebesøg, scanninger osv.

    Men jeg synes ikke, at du, TS, bare skal acceptere, at det er sådan jeres liv kommer til at se ud indtil baby kommer og at tingene nok skal ændre sig. Jeg synes virkelig, at du skal ta' en snak med ham om det - og ikke nøjes med et svar om at 'du skal være rolig, for det skal nok gå'. Selvfølgelig skal det nok gå - og selvfølgelig skal I ikke gå fra hinanden pga. alt det her. MEN han burde altså være interesseret i, hvordan du føler....og så droppe den computer lidt!


  • #15   16. apr 2012 Jeg tænker, kendte du ikke til arbejdstiderne inden du blev gravid? Spillede han også meget computer inden du blev gravid?...

    Jeg tænker bare, at hvis han aldrig rigtig har deltaget, haft sene arbejdestider og spillet mege computer, kan du jo ikke forvente han bare ændre sig, fordi du er blevet gravid.... smiley

    Jeg tænker, at som de fleste siger, så bliver de først rigtige mænd, når den lille kommer til verden og det må vi som kvinder altså prøve og tage lidt roligt på...
    Vi forventer de bare ændre sig, men det gør de ikke.. Men vi gør, vi bliver pludselig meget mere seriøse og bevidste... Men mænd er 9 mdr bagud her smiley Og det er nok også lidt hårdt for dem, vi bare forventer kæmpe forandringer fra den ene dag til den anden smiley

    Håber ikke du tager det negativt, men se mit indlæg med et smil på læben, det er sådan det skal læses smiley


  • #17   16. apr 2012 Lotte, ikke alle kan bare mande sig op, og være den perfekte far, inden barnet kommer ud!
    Nogle mænd kan bare ikke sætte sig ind i tingene og man vil have det eller ej... smiley
    Det fungere jo ikke sådan, at man bare siger: NU skal du mande dig op og være farmand.... Og så sker det...
    Men det er jo så bare min mening;)


  • #18   16. apr 2012 Dina: Selvfølgelig skal de ha' en chance - og nu ved vi jo ikke, hvordan TS har taget problemstillingen op med ham. Men hvis hun har sat sig ned og taget en snak med ham om, at det går hende på og hun frygter for forholdet, og at hun gerne så, at han f.eks. stod lidt tidligere op for at de får tid til at være sammen, inden han tager på arbejde, og at han skærer ned på computer-forbruget, så burde han altså komme med noget mere brugbart end "bare rolig, skat. Det skal nok gå."


    TS: Jeg tror, at det er kommunikationen, der er et problem her. I har ikke været sammen så frygteligt længe og der er sket MEGET på den tid, I har været sammen. Det tager tid at lære at kommunikere på en ordentlig måde, så begge parter føler sig hørt - her på vores 4. år er vi først lige begyndt at få det lært! smiley


  • #21   16. apr 2012 Dina: Var den sidste henvendt til mig? For jeg har skam heller ikke læst andet end denne tråd.

  • #23   16. apr 2012 Hmmm har du ikk li fået din vilje med at få en hund?

    Det er meget svært for en mand at sætte sig ind i en graviditet, de mærker jo ikk baby på samme måde som vi kvinder gør..


  • #25   16. apr 2012 Maria: Ej okay, om hun har fået hund, kat eller kanariefugl har vel ikke noget at gøre med, at TS giver udtryk for, at hun har det skidt? smiley

  • #26   16. apr 2012 Jo i den her sammenhæng har det altså !!
    Jeg læser hendes indlæg som at hun ska ha alt på en guldske!!


  • #27   16. apr 2012 ....og dit sidste indlæg er i mine øjne at sparke til én, der allerede ligger ned. Føj.

  • #29   16. apr 2012 Charlotte - det helt okay, folk må tolke min mening som det lyster dem smiley

  • #31   16. apr 2012 Team hjortkjær - nemlig..

  • #32   16. apr 2012 Team Hjortkjær Hjortvald H
    Selvfølgelig er det måske ikke det mest hensigtsmæssige. Men det er ikke dét, der bliver spurgt om i TS' indlæg.

    BabyGalleri er vel til for at vi kan støtte og vejlede hinanden gennem de svære perioder - ikke for at vi hver især kan sidde bag skærmen og dømme, hvad der er rigtigt og forkert at tænke og føle.


  • #33   16. apr 2012 Jeg tror også at det er svært for TS kæreste at skulle smide alt på jorden på 1 gang..
    De når jo knap nok at kende hinanden før der er baby, villa og vovse!!


  • #34   16. apr 2012 Maria: Selvfølgelig - men dét spil har han jo selv deltaget i smiley

  • #35   16. apr 2012 Charlotte - ikk helt, TS har tidl udtalt at han arbejder så meget da han gerne vil ha lidt flere penge når bebs kommer og det har hun kunne accep, og hun tvang ham nærmest til at de skulle have sig en hund da hendes li var blevet aflivet !! Ka forstå det med forlovelsen hvis de føler at det ska være dem resten a tiden da det er en død ting

  • #37   16. apr 2012 Maria: Det melder denne tråd jo ingenting om. I mine øjne er det sådan set også sagen uvedkommende. Man må jo gå ud fra, at de er blevet enige om at få den hund. Desuden kan jeg ikke se, at hun skal straffes for det.



    TS: Jeg tror og håber, at din kæreste ændrer sig, når den bette kommer. Indtil da så forsøg at holde ud og få en god snak med ham; og husk så, at I ikke tænker ens! smiley


  • #38   16. apr 2012 Team - enig ... !! Hvis man har det så dårligt og syntes det er svært at lave det hele, burde de have ventet med at anskaffe sig en hund ...

    Nu var det så vidt jeg forstår også dig der ville have hunden, så kan du vel ikk forvente at det er ham der skal aktivere den ???


  • #40   16. apr 2012 altså jeg har flere gange prøvet at fortælle ham at det går mig på at han ikke deltager og at jeg græder hver dag og når jeg græder er han er der også for mig

    men med alt andet er han der ikke

    ved godt at mange først blir far når den lille kommer
    men ham her har stadigvæk en plan om at han skal kunne spille computer når han vil,spille musik når han vil, se vennerne når han vil og sove længe

    og ja hans arbejdstider genere mig ikke da jeg ved at der skal penge ind og at det er dyrt at ha barn,tag over hovedet,strøm,varmt vand og mad på borderet

    den hund vi fik blev vi enig om at vi kun skulle passe indtil ejeren var flyttet så den er kommet retur og det er jeg glad for, for det var alt for meget

    men ja ved godt at alt er gået hurtigt i det her forhold men vi har været enige hele vejen igennem om at flytte sammen,få barn og alt det andet


  • #41   16. apr 2012 Hvor ér jeg glad for, at du skriver, at hunden kun var til låns! smiley

    Håber alt løser sig og at I finder den bedste løsning for JER smiley


  • #42   16. apr 2012 tak charlotte

    vi blev nemlig enig om at gøre det på den måde for også at kunne se om jeg ville kunne magte det osv..



  • #43   16. apr 2012 Super - godt tænkt smiley

  • #44   16. apr 2012 Men disse ting, som jeres forventninger til at blive forældre, må i da have snakket igennem, inden i blev enige om at beholde barnet??

  • #45   16. apr 2012 det har vi også men det er som om at han ikke vil indse at tingene blir anderledes når lillemanden kommer
    at der ikke er så meget tid til alt det han har kunne gøre før

    men håber det blir bedere


  • #46   16. apr 2012 Jamen hvad har i da aftalt?
    Hvem skal stå op om natten? Skiftes til det?
    Hvad sagde han INDEN i blev enige om at beholde? Og accepterede du på daværende tidspunkt?

    Han skal jo nok opdage det før eller siden, at han ikke kan det hele, men i skal begge passe på, at det ikke kommer som et kæmpe chok.
    Men der er da mange mænd, som forbedreder sig mentalt i små bider smiley og noget langsommere end os kvinder som mærker barnet i maven. Det kan være det bliver bedre, men jeg ville helt sikkert tage en snak med ham, og jeg ville ikke acceptere at få afvide, at det nok skal gå.

    Hvordan er jeres arbejdsfordeling derhjemme? Er det meningen at du skal tage dig af det hele, og er det en aftale i har, eller er det bare sådan det er, fordi han ikke får det gjort alligevel?


  • #47   16. apr 2012 Nu har jeg ikke nogen børn, men da vi skulle giftes, stod jeg med det hele alene. Efter en god snak med manden, viste det sig, at det ikke var fordi han ikke ville giftes, men at han var ligeglad med småtingene.
    Det fik mig til at indse, at det er kvinder der vil have småtingene iorden, og mændene der bare får de her ting gjort når de ikke kan undgå det mere..

    Så nu nyder jeg at jeg bestemmer hvad vi skal have og hvor. Hvis jeg bliver i tvivl om det evt er noget der generer ham, så spørger jeg lige, og siger han ikke noget til det, så kan han heller ikke brokke sig smiley Ergo, må vores soveværelse gerne være lyserødt, men ikke vores stue smiley

    Jeg kan tilgengæld godt forstå at du er irriteret over hans spilleri. Snak med ham om det.. Om i kan finde dage, hvor han spiller og dage hvor i laver noget sammen.
    Min mand træner meget, så tre-fire dage om ugen ser jeg ham ikke.. Tiden bruger jeg så på veninder/venner og shopping smiley
    Jeg synes det er vigtigt for et godt forhold at man kan give og tage, og her har min mand en interesse han elsker og den respekterer jeg. Han har også lige startet drengehørm, så det bliver en dag hvor han skulle have trænet. Tilgengæld nyder jeg mine "fridage" med ting som manden ikke gider smiley


  • #48   16. apr 2012 altså vores aftale var at han skulle tage den lille når han kom hjem fra job

    og jeg sagde til ham at jeg brændte for at blive mor
    og han fortalte så at han brændte for at blive far derfor blev vi enige om at jeg skulle smide p-pillerne som jeg kun havde nået at tage i 4 dage

    og da jeg blev gravid i den næste æl. jeg havde blev han vildt glad
    og han er også glad når han kan mærke den lille sparke og når vi er til scanninger
    men alt andet kan han bare ikke sætte sig ind i

    og hans holdning er at han arbejder og tjener pengene
    og at jeg skal lave tingene herhjemme

    det er sjællent jeg kan få ham til at hjælpe


  • #49   16. apr 2012 Jeg ved ikke helt hvad du skal gøre ved problemet andet end at sankke med ham om det.

    Kæresten og jeg har haft lidt sammenproblem som dig, jeg syntes ikke han lavede noget her hjemme, og når han var hjemme så sov han eller spillede computer, han møde på arbejde omkring 13 og er hjemme inden 24.

    men da jeg fik nok af at han sov heletiden og spillede computer og ikke lavede nok sagde jeg at det kunne ikke blive ved med at gå sådan, og slet ikke når barnet kommer.
    og at jeg havde brug for at slappe af, så jeg tog på weekend hos mine bedste forældre også kunne han tænke over hvad han ville til jeg kom tilbage.

    nu hjælper han til her hjemme, det er så mest støvsugning han lave, men det har jeg det fint med, fordi det andet ikke er så slemt.
    han spørger mig om det er okay at spiller computer, eller også gør han det når jeg sover eller er ude og ride.

    han sover stadig længe men hvis jeg spørger om vi ikke kan står lidt tidliger op, så gør han det. Men lige i øjebliket kan jeg sove hele tiden, og det har han det så godt med.

    Han er faktsik allerede nu vokset utroligt meget med opgaven. Han er dog ikke så tit med til at købe ind til baby, men så er det jo også mig der skal bestemme hvad jeg kommer og det er fint med mig.

    Han kommer også tit med den der DET SKAL NOK GÅ ALT SAMMEN. tror vi piger/kvinder tænker noglegange alt for meget over tingene.

    Undskyld det blev lidt laangt.


  • #50   16. apr 2012 Catharina M tak altid rart at vide at jeg ikke er den eneste

    kunne da være jeg skulle prøve at tage afsted en weekend hvor han så kan tænke


  • #51   17. apr 2012 Det hjælp mig rigtig meget også fordi jeg ikke skulle tænke på at gøre rent og han fant ud af jeg ikke ikke orkede mere.

  • #52   17. apr 2012 Men du må jo gøre op med dig selv hvad du vil leve med, og hvad du ikke vil. For det andet er jo ikke holdbart, at du skal være ulykkelig, og han kan gøre som det passer ham.

    I må få lavet nogle holdbare aftaler, og du må fremlægge for ham hvad du vil og hvad du ikke vil. Hvis i ikke kan komme frem til fælles løsninger og kompromisser, og hvis han ikke er indstillet på at imødekomme dig en smule, så ville jeg nok overveje mit forhold.


  • #53   17. apr 2012 camilla 35+0
    ja har jeg også gjort igår og vi fandt frem til en god løsning
    med arbejdsfordeling osv. herhjemme

    og hvordan det skal være med det computer halløj


  • #54   18. apr 2012 Det lyder da godt. Det gælder jo om, at i begge kan have det godt.

Kommentér på:
er lidt træt af det hele lige nu

Annonce