{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

Operation har far ret til? {{forumTopicSubject}}

Min søn skal opereres her d 11-12-13. Han skal opereres for sammenvoksede fingre. Han skal opereres af 2 gange. Første gang altså her d 11-12-13.
Jeg har termin her d 25/10 og tænker at jeg måske alt efter hvordan lillesøster er nok godt ku få behov for at Jesper(elias far og min kæreste) er her både ved operationen og nogle dage efter for at være der 100% for Elias. Har han ret til orlov taget til Elias i nogle dage der?
Hvis ikke må han hellere bruge noge af lillesøsters barsel i den forbindelse da jeg ikke vil risikere at der ikke er nogle til a hjælpe da han godt kan have smerter efter operationen..

Nogle der ved noget om det og evt hvor han skal henvende sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Operation har far ret til?
  • #1   16. okt 2013 Det kommer helt an på hvad der står i hans overenskomst..
    Er han ansat i et firma? Så skal han spørge sin chef om orlov, og ellers kan hans fagforening hjælpe ham..
    I min overenskomst har jeg fx ret til 6 sammenhængende dages orlov i forbindelse med indlæggelse pr barn om året..
    Alternativt kan han jo ligge 6. Ferieuge der, eller udskyde de 14 dages barsel i forbindelse med fødslen til der.,


  • #2   16. okt 2013 Og husk at barsel skal meldes 8 uger før det skal afholdes..

  • #3   16. okt 2013 Ja i er lille firma. Has chef går ikke så meget op i det med at melde ind hvornår han vil have barsel men må lige se på hans overenskomst. Han har sagt han ikke kommer i nogle dage i forbindelse med operationen men hvis han har mulighed for barsel og derefter Stadig ka tage de dage i forbindelse med Elias operation ku det jo være fint

  • #4   16. okt 2013 Altså han har jo obligatorisk 14dage, og dem bestemmer han selv hvordan han vil holde blot de holdt inden for 14uger efter fødslen, det eneste der er at der max må gå 7 dage mellem dagene.

  • #5   16. okt 2013 Jeg er godt med på hankøn holde lillesøsters barsel og det er da også planen hvis ikke han har ret til orlov i forbindelse med Elias operation. Hans chef er ligeglad med hvordan han afholder de 14 dage om han tager en uge når jeg føder og enige i forbindelse med operationen af Elias så det har vi styr på det er mere om han har ret til at holde noget forældreorlov eller så noget i forbindelse med sønnens operation

  • #6   16. okt 2013 Det kan kun i se via hans overenskomst..
    Men man har jo nogle omsorgsdage om året pr barn.

    Reglerne er at der ikke må være mere end 7 dage I mellem, så husk det skal registreres korrekt


  • #7   16. okt 2013 Jep det har an styr på derovre smiley

Kommentér på:
Operation har far ret til?

Annonce