ønsker fødsel pga smerter hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej
har en veninde der har termin om 5 dage hun har siden 7 måned gået med en masse smerter og kan ingen ting, hun var så til samtale i uge 37 hvor de først ville sætte hende igang når hun var i uge 41.
nu er hun så dårlig, at hun kun er vågen når hendes mor kommer forbi med mad til hende og max en timer så sover hun igen for at kunne holde sine smerter ud, hun er nu så træt af det hele og er sikker på hun ikke længere magter en verginal fødsel og ønsker derfor kejsersnit med det samme for at få det overstået,,, her ud over begynder hun at miste føleleserne for barnet og det har hun prøvet at forklare dem på sygehuset, men de er ikke til at hugge og stikke i de holder stadig på igangsættelse ved uge 41 kan det virkelig være rigtigt? har hun ikke ret til at få kejsersnit hvis alt bare er så slemt nu og det kan jo få fatale konsekvenser hvis hun mister noget for barnet?
håber i kan hjælpe mig med hvad hendes rettigheder er på dette sted, har så ondt af hende, hun lider virkelig som jeg aldrig har set noget gøre før
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
O mht smerter så kommer det helt an på hvilke slags smerter det er der snakkes om. Mange igangsættelser ender i AKS. Heriblandt min egen. Og det var ski ikke rart. Sygehuset vil helt sikkert hjælpe med psykisk hjælp til moren og følelserne fpr bebs skal nok komme... lige nu er alt overskygget af smerter men ro på... kagen er ikke færdig. Og vi elsker jo alle kage når den har fået lige det den skal ha
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Baby er altså færdig ved 38+, da man siger at alt indenfor 38+ til 42 er indenfor termin.
Jeg fik ikke kejsersnit ved nogen af dem, det gik dog hurtigt med at føde så snart vandet var taget (3 timer) og begge mine skønne piger var helt perfekt bagt.
Jeg siger bestemt ikke at alle bare skal sige ihhh og åhhh, men i de helt reelle tilfælde, kan jeg intet se galt i at man sætter igang efter uge 38. Tværtimod synes jeg der har været mere end en gang det har vist sig at baby faktisk ikke kunne tåle at være op til 2 uger for meget i maven og deraf desværre er dødfødt. Så vil ikke mene at det altid bare er bedst at lade baby blive så længe i maven.
Det var så bare Min mening og Min historie...
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Og snakkede med jordemoder om det . Og efter min meget hårde og lange fødsels vil de sætte mig igang hvis ikke jeg selv havde født når jeg var 40 fulde uger. Har selv takket nej til kejsersnit. Da jeg er utrolig Bange for det .
Men oppe på fødegangen siger de at jeg ikke ville gå til min termin. Pga livmorhalsen eller spn noget .
Men som udgangspunkt sætter de først en igang når man er 42 uger så længe barnet har det godt og moren ikke fejler noget udsadvanligt
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 89
ønsker fødsel pga smerter hjælp