{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ting til sygehuset..
  • #1   15. dec 2008 Da jeg lå på sygehuset brugte jeg bare dynen da jeg ammede..

    Tror ikk de har ammepuder på sygehuset.


  • #2   15. dec 2008 Hejsa..

    Jeg har lige gemt en huske seddel som en anden havde lavet herinde fra..
    Så kan man jo selv vælge fra og til. :0)

    Barselstasken:
    Vandrejournal
    Sygesikring
    Kopi af dig og din mands dåbsattest.
    Vielsesattest hvis i er gift
    Faderskabspapir hvis i ikke har udfyldt dem husk at de skal afleveres 2 hverdage efter barnet er født.

    Dig selv
    Toiletsager (shampoo, tandbørste, tandpasta, hårbørste m.m.)
    Toiletpapir – nogle hospitaler har meget hård papir, så derfor køb toiletpapir som er ekstra blødt da du er meget følsom nederst efter en fødsel og du måske er blevet syet – derfor er ekstra rart med blødt toiletpapir.
    Undertøj - helst brede trusser da man de første par dage bruger store bind efter fødslen.
    Amme indlæg evt. salve til brystvorterne
    Amme bh
    Morgenkåbe
    Sutsko
    Nattøj
    Rent tøj (det er rart med løstsiddende tøj)
    Læbepomade (man får hurtige tørre læber når man puster meget.

    Fødslen og opholdet
    Fotoudstyr – HUSK film + ekstra batterier
    Musik – walkman og mp3 afspiller til fødslen – hvis du har lyst til det.
    Mønter til at ringe – hvis man ikke må benytte mobiltelefon på fødeafdelingen.
    Tlf nr til dem I ønsker at ringe til
    Mobiltelefon samt oplader
    Læsestof (bøger og blade)
    Lidt lækker som slik, frugt sodavand
    Evt. medicin – hvis du bruger det

    Babyen
    Bleer
    Undertøj
    Et sæt tøj
    Sut
    En hue og/eller overtøj alt efter årstiden
    Dyne eller tæppe
    Transport hjem – lift, boxette eller autostol


  • #3   15. dec 2008 Hmm jeg må vist hellere gemme denne liste .o)

  • #4   15. dec 2008 Jeg fik kæresten til at hente min ammepude, da jeg virkelig manglede den. Så det er en god ide :o) Men det er jo meget forskelligt om man bruger sådan en eller ej :o)

  • #5   15. dec 2008 hvor tidligt begynder i andre at tænke på at pakke tasken??? ikke fordi jeg tænker i de baner endnu, men tænkte bare at det kunne være rart at høre hvornår man bør tænke på det...

  • #6   15. dec 2008 Jeg må indrømme at jeg ikke er begyndt at tlnke over det endnu, men kunne forestille mig at jeg går så småt igang i starten af januar. Der har jeg en måned til termin. Det bliver også der jeg gør mine sidste indkøb .o)

  • #7   15. dec 2008 jeg pakkede min 4 uger før termin... det eneste jeg lige skal ha puttet i den er mit eget tøj, men ellers er det hele pakket

  • #8   15. dec 2008 min taske blev pakket meget tidligt - og pakket om igen og igen.



  • #9   15. dec 2008 har sygehuset ikke alt hvad man skal bruge til rådighed mens man ligger derinde til baby?
    og hvad med f.eks bind, skal man selv have det med?


  • #10   15. dec 2008 Malene P<< Jeg havde ikk min med, men jeg ved egentlig heller ikk hvorfor man skal nogle steder..

  • #11   15. dec 2008 På hotellet skal du have alt med selv til baby. Hvis du er heldig at komme på storken er der både bind/bleer til dig og baby og alt andet I har behov for (personalet er virkelig søde der) Baby's eget private tøj er nu at foretrække da sygehuset er meget slidt og grimt og ikke ligefrem den blødeste kvalitet.

    Jeg havde ikke ammepuden med, brugte en masse puder i stedet for, men tag den da med for en sikkerheds skyld. Mht tøj, så er sygehuset bukser rare nok at bruge, men bluser er bedst at det er ens egne, da det nærmest er en kæmpe kåbe man tager på og man virkelig føler sig syg med dem. Vigtigst af alt dine egne strømper.


  • #12   15. dec 2008 Termin idag, og der er endnu ikke sket noget : nu ved jeg ikke hvor du skal føde henne, men jeg skal føde på holbæk, og der sagde de at de havde både bind, bleer, og tøj man kunne få lov at låne.. så det vil jeg benytte mig af, altså bind og bleer;D

  • #13   15. dec 2008 min taske blev pakket for en måneds tid siden tror jeg..

  • #14   15. dec 2008 Hva med sådan noget som cremer, badeolie osv til babyen???

  • #15   15. dec 2008 De fraråder at man bruger sådan noget til baby. Hvis creme er nødvendigt, så henvender du dig bare til personalet.

  • #17   15. dec 2008 Hva bruger man så????

  • #18   15. dec 2008 skal føde i herning

Kommentér på:
Ting til sygehuset..

Annonce