6. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
for tyk {{forumTopicSubject}}
victoria er begyndt i børnehave og hun elsker det. leger rigtig godt med de andre og hygger sig helt vildt.
Men nu er det som om hun er ked af og være der. Hun kom hjem som hun plejer i fredags og leger osv, men da vi så skal til at spise aftensmad, vil hun ikke spise, og vi spørger hende hvorfor hun ikke vil ha mad. Hun fortæller så at en i børnehaven har kaldt hende tyk og sagt at hun ikke skulle spise for meget ( en af børnene) Thomas og jeg fortæller at det er hun bestemt ikke, hun er som hun skal være. Og håber nu på at det hele går i sig selv igen. Men næ nej, hun må være meget mærket af det, da hun både fortæller det til hendes oldemor og mormor og morfar.
Da jeg så kommer op for at hente hende i BH i dag, ser jeg at hun kun har spist 1 rugbrød ud af 4, vi snakker om en pige der normalt kun har en halv tilbage når hun bliver hentet.
Bestemmer mig for at tage en snak med en af pædagoger deroppe. Som lover mig at de nok skal holde øje med det.
Hvordan vil i havde reageret hvis det var jeres barn der var blevet kaldt for tyk og ikke vil spise deres mad længere? Det skal lige siges at Toria kun lige er blevet 3 år, syntes det er meget tidlig at tænke på ens vægt i denne alder.
Undskyld hvis det blev lidt langt.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg synes du har gjort det rigtige og bedt pædagogerne om at holde øje med det og sikre at det ikke fortsætter! For det må absolut ikke fortsætte! Mon ikke også det barn der har sagt det til hende selv har problemer på det punkt eller nogle forældre der går op i emnet siden man kan komme med sådan en kommentar : (
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Og hvor må det være hårdt for jer alle i familien, at nu have en lille pige der ikke tør spise, i en al for tidlig alder... Og alle de tanker den lille pige nu tumler med...
Jeg ville gå helt i panik som nr.1, og have alle antenner ude... ville helt klart få fat i barnet's mor og evt mødes også med lillepigen, så hende der mobbed kunne sige undksyld. En ting er hvad de voksne finder udaf, men man skal huske dem dernede i børnehøjde, så de kan lære når de gør noget forkert...
Har selv lidt af en spiseforstyrrelse gennem 18 år, så har antennerne ude. Og bliver skide nervøs når knægten ikke vil spise...Han er stadig en tynd knægt på 84 cm og 9,9 kg.
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
jeg hader mobberi
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
mange tanker herfra
vi har gjort meget ud af at fortælle toria hvordan man skal være over for de andre i børnehaven og andre i det hele taget.
hun har en dagen slået/skubbet til en af de andre og da jeg fik det afvide da jeg kom efter hende satte jeg mig ned og snakkede med hende om at sådan noget vil mor og far ikke ha at du gør, og hun har ikke gjort det siden. Hun kom dog til at skubbe til en da de legede og der løb hun rundt pigen og sagde undskyld gør det ikke mere i 2 min efter hvad jeg har fået af vide.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
victorias mor : syns helt sikkert du imorgen skal sige til din datter mens ingen høre det spørge hende hvem der sagde det finde ud af hvem forældrene er også snakke om det roligt .. så må vi håbe forældrene er nogle ordentlig nogle og kan tage sit ansvar
ellers tror jeg sku nok jeg var flippet skrot hvis de ikke tog det alvorligt håber alt godt for den lille pige
Men toria er 105 cm høj og vejer omkring 16 kg så er på ingen måde overvægtig.
Hun har fortalt hvem der har sagt det, det gjorde hun allerede i fredags, og er også sagt videre til børnehaven.
manden og jeg er blevet enige om lige at se tiden an inden vi vil tage fat i forældrene for håber og tror virkelig at pædagogerne tager hård hånd om det.
Ved at hun ikke er den eneste hun har mobbet deroppe, så det er jo et problem som pædagogerne skal tage hånd om nu.
for tyk