{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Fortæl mig hvordan jeg skal have det.. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen piger :0)

Jeg har lige brug for jeres hjælp til at vurdere om det er mig der er hormonella i denne her situation, eller hvad..

Sagen er den at min svigermor og hendes mand + noget mere af familien skal til frankrig og stå på ski, og holde jul i år, og derfor havde vi lige siden sidste jul aftalt at vi ville holde noget `pre-jul` hygge sammen, i løbet af december, hvor vi udveksler gaver, får lidt god mad osv.. de skal rejse d22dec..

Nu er der imidlertid sket det, at min svigermor ringede igår, og inviterede os til pre-jul d.28nov, 5dage efter jeg har termin :oO

Jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af om det bare er mig der er vidt nærtagende, eller om jeg er meget unormal, fordi jeg altså ikke lige de første dage efter at ha født, på nogen måde har lyst til at være andre steder end herhjemme, og lige falde ned med kæresten og baby, og ikk ta til sådanne komsamner.??

Det skal lige nævnes at vi altså ikke bliver meget mere en en 5-6 stykker, alle stille rolige og fornuftige mennesker` så det jo ikk fordi at lille pigen skal ud i noget med at gå fra arm til arm hele dagen og aftenen med, eller på anden måde vil blive forventet at være `på` på nogen måde..

Imit hoved virker dette bar ret ugennemtænkt og hensynsløst.. men er det bare mig??

Jeg ved godt at det skulle være lidt utroligt hvis lillen vælger at komme lige præcis på terminsdatoen, men alligevel :0/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig hvordan jeg skal have det..
  • #2   30. okt 2009 Hmm, altså kan godt se det fra dit synspunkt..
    - Men altså personligt var vi ovre og spise hos svigerfar og svigermor, sammen med svoger, svigerinde, deres 2 børn og den ene olde om torsdagen hvor Oliver var født om Søndagen!! ..
    - Og de er også alle sammen stille og rolige, og havde fuld forståelse for at lillemanden ikke skulle gå fra arm til arm hele aftenen osv...
    - Og jeg må sige jeg synes faktisk det var rigtig rart at komme ud til andre mennesker, efter man har lagt på sygehus og ikke rigtig været ude kan det godt hive lidt i en det der med at komme UD!! .. Sådan havde jeg det hvertfald!!!! smiley


  • #3   30. okt 2009 De er rigtig som S & M siger, men det kan også være du læææænge har født der jo!! smiley ...

  • #6   30. okt 2009 Ja helt sikkert, det kan jo nemt være at jeg for længst har født til den tid, lisom det kan være at hun ikke har givet det mindste tegn på a hun gerne snart vil komme til verden, og i så fald er det jo overhovedet ikke et problem..
    Chancen for at hun kommer lige til termin er jo ikke særlig stor. Og jeg maler nok oz lidt fanden på væggen..
    Jeg syns bare det virker lidt ugennemtænkt..
    Jeg kan bare slet ikke overskue at sidde der med en pylret lillle pige, fordi ammningen måske ikke lige helt køre endnu, eller der er stadig er totalt kaos i søvnrytmen.. Eller for den sags skyld at skulle sidde og være social hvis jeg få dage forinden måske er blevet syet og bare har ondt i kroppen og er møguoplagt..
    Kan godt være jeg er pylret, kan bare slet ikke overskue det..


  • #7   30. okt 2009 Tania : Hvornår skal man så tage baby med ud?! Altså mener hvornår er baby ikke længere "nyfødt"?!!...

    Men altså jeg synes bestemt det er rart at komme ud, også fordi når man har født kommer der gæster HELETIDEN som skal se den lille guldklump, og der synes jeg det var rarere at komme ud, end at heletiden skulle være værten!!! smiley


  • #8   30. okt 2009 Vi havde det også let med lillemanden, fordi ALT fungerede bare, amingen kørte fra første gang han tog brystet i munden, og fandt hurtigt ud af hans rytme og den holdt han bare ved da vi også kom hjem!!! smiley ...
    + at han var nærmest ikke til at vække igen når han endelig sov, så vi kunne sagtens sidde og snakke osv selvom han sov!! smiley


  • #11   30. okt 2009 Trine: Kan godt følge dig i at, hvornår er en nyfødt så ikke nyfødt mere.. Men i min verden skal baby da bere lige ha en chance for at vende sig til sit eget hjems dufte og farver og indtryk og lyde osv, før hun skal med ud og have endnu flere indtryk..
    Hun har ligget i en lille 37graders varm 1værelses i 9 mdr, og lyttet til den samme `musik`(læs: hjertelyd) igen og igen og igen.. Så bae det at blive født og høre sig selv skrige er da noget af et chok at få kan jeg kun forestille mig..
    Vil da bare mene baby skal have en chance for at vende sig til sit hjem, før hun oplever andres..


  • #12   30. okt 2009 Tania : Nej nej nej, mente heller ikke noget med det overhovedet, og er ked af hvis det det blev forstået sådan!! ..
    Der lå ikke mere i det end det der stod smiley Heeeh!! smiley

    - Og vi inviterede heller ikke huset fuld af gæster, de kom helt af sig selv!! smiley Hihi!! smiley
    - Men nød også fuldt ud at være mor, og gør det stadig smiley


  • #14   30. okt 2009 Jo jo, helt bestemt! smiley ..
    Det har du også helt ret i! .. Men altså tror det jeg har prøvet og sige er: Gør som DU/I føler er rigtigt til den tid, meld evt til svigermor at du ikke kan melde tilbage ligenu fordi du ikke ved hvordan situationen ser ud til den tid!! ..
    - Og ellers tag dig en stille og rolig snak med din svigermor om det hele, du nævnte at de var fornuftige mennesker, så mon ikke hun er til at snakke med, og måske også godt selv kan se det?!! smiley :D smiley


  • #15   30. okt 2009 Tina : Nååå, det var godt! smiley Hihi

  • #16   30. okt 2009 I mine øre er du for nærtagende, baby er da noget af det nemmeste det første stykke tid. Det er da svære at have en baby på nogle måneder med, end en på nogle dage. <-- Bare min mening og opfattelse.

    Så længe familien tager hensyn til at den lille er der, så ser jeg ingen grund til at takke nej.

    Og ja, som sagt så er der ingen garanti for at du overhovedet har født.


  • #17   30. okt 2009 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men kunne det ikke være, at din søde svigermor ville invitere til det jule-tam-tam for at du/I skulle slippe for at stå med det og bare kan møde op med baby/stor mave og bare slappe af...istedetfor at det er JER der skal stå med rengøring, indkøb, madlavning, oprydning efter at have haft gæster???

    HVIS du har født til den tid og alt er OK, så kan I SAGTENS ta baby med til en stille ogrolig julehygge-dag.

    Jeg ville sige ja tak og selvfølgelig vil de forstå, hvis i melder fra igen, HVIS der er baby og HVIS i har brug for at være hjemme istedetfor ;o)


  • #18   30. okt 2009 Jeg ville nu osse mene a det er nemmer a have en nyfødt med på besøg i frem for en på fx 6 måneder-en nyfødt sover meget osv..
    da jeg ventede mig sagde jeg hele tiden a jeg ikke gad det der med huset fyldt, og a det bare skulle være kæresten, baby og jeg... vi skulle lære hinanden a kende mm..
    men da så jeg havde født og endelig kom hjem, VILLE jeg bare være sammen med nogle, og ikke være "værten"-bare det a jeg kunne sætte mig til bors og bare rejse mig igen og gå ind i sofaen og amme/hygge osv.. så min mening og holdning forandrede sig fra den dag jeg fødte..
    jeg skulle osse bare ud, væk fra mit hjem det første stykke tid.. men efterhånden som tiden gik/går nyder vi bare a være os selv.. så det jo lækker...

    men igen gør hva i føler i magter, det er heller ikke fedt a skal sidde der og være oplagt til noget hvis det hele bare ikke går godt, fx ammningen..


  • #20   30. okt 2009 Jeg kan godt forstå dig!!

    Men når de nu har valgt at lægge julehyggen midt i fødselen, så kan de jo heller ikke forvente du skal deltage... man kan aldrig på forhånd vide hvordan en fødsel kommer til at være og heller ikke bagefter... det kan jo også være du faktisk føder på deres planlagte dag.

    Jeg syntes du skal sige at du kommer så frem det er muligt for dig, og hvis du lige har født og ikke er oplagt, så må du blive hjemme.

    ellers forslå dem at det bliver rykket.



  • #21   30. okt 2009 hehe jeg var ude og spise på jensens og i biografen på terminsdagen hehe..

    men jeg ville nok bare se tiden an hvis jeg var dig.. hvis du ikke har født til den tid, ville jeg se hvordan jeg har det, jeg blev fx tæt på hjemmet de sidste 14 dage op til terminen for at være sikker.. og blev hjemme de første 14 efter fødslen og begyndte derefter så småt at gå ud.
    Gæster kom hos os EFTER AFTALE da jeg gerne ville ha fred og ro og lære hinanden at kende, og det respekterede de og er jeg super glad for.. så prøv du bare at se tiden an, men forstår dig udemærket


Kommentér på:
Fortæl mig hvordan jeg skal have det..

Annonce