{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Angst for at holde en Baby {{forumTopicSubject}}

Ja nu nærmer vi os, vi har passeret uge 36 ind i uge 37, og jeg har altid været hunderæd for at holde små børn, Forleden havde jeg en veninde og hendes kæreste på besøg og hun spurgte om jeg ikke ville holde deres lille pige, og jeg blev fuldstændig slap i benene, og underlig til mode så jeg måtte ned og sidde, Jeg ANER ikke hvor angsten kommer fra, og jeg håber seriøst den fortager sig inden min egen knægt kommer ud,

Jeg ved Simpelthen ikk hva jeg skal stille op, smiley

Har nogen af jeres Mænd / kærester haft lignende besvær,.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for at holde en Baby
  • #1   4. apr 2010 Jeg har heller ikke altid haft lyst. Alle øjne hviler på en når man får den lille over i ens hænder. Måske begynder den lille og græde og så kigger de endnu mere.
    Så forventer flok at man taler lidt fjollet med den lille. Det er ikke alle der har lyst til det.
    Tror det er noget helt andet når den er din egen.


  • #2   4. apr 2010 Ja, men det er ikke den slags angst, for når de ligger i en barnevogn eller på sofaen kan jeg sagtens Pludre løs på dere Niveau, og nusse, men det med at holde dem, jeg frygter nok ungen går i stykker, Kan huske en gang jeg var papfar for en på 3, jeg turde satme ikke give ham en trøje eller bukser på i frygt for at splitte ham af, smiley Dog har jeg intet problemer med og samle en 5årig op, eller give ham en jakke på, en anden veninde har en 5årig som ikk er alders svarende, han kan ikk ret meget selv,.

    Men mange siger frygten forsvinder når det er min egen, Men hvis den nu ikke gør, hvordan overvinder jeg det så?



  • #3   4. apr 2010 Op til flere af mine kærester har haft de problemer, men som de selv har sagt så handler det om at det er andres børn, ikke ens egne. smiley

    Mon ikke det forsvinder når det er din egen du står med.


  • #5   4. apr 2010 Okay, Det lyder rigtig dejligt altsammen, Men ja jeg håber ret i at det går over, Men stadig vildt hvor skrækken kommer fra, Jeg kan forstå man siger nej tak, jeg tør sku ikke lige, Men jeg blir ligefrem helt vildt nervøs og slap i benene,

    Det eneste barn jeg rent faktisk har holdt, er min lillesøster og der var jeg 7år, og nu er jeg 29 .... Så man kan ikke sige jeg har haft meget med små børn og gøre


  • #6   4. apr 2010 da jeg fik min søn havde jeg aldrig holdt et barn og havde aldrig haft lyst til det men da jeg fødte min søn kom det bare så nturligt og tror ikke den stolte farmand kan holde snitterne for sig selv når du har født :o)

  • #7   4. apr 2010 Åh, det skal nok komme smiley

    De første par dage vil du nok være lidt anspændt.... Hvordan holder man og når så først man har barnet i armene kan man slet ikke ændre stilling eller "komme af med det igen"!

    Min kæreste var også helt stiv og overforsigtig i starten! Men det hjalp at jeg ikke kunne bevæge mig så meget de første døgn, så han var NØDT til at tage hende. Det var også ham, der skiftede hende på sygehuset. Så han blev hurtig vant til det.

    Han er stadig lidt mere forsigtig end mig (selvom hun snart runder de 10 mdr. nu), men nu tør han godt smide hende over skulderen, lave kolbøtter og vende hende på hovedet smiley

    Men det er altså noget helt andet, når det er andres børn. Da vores datter var ½ år var vi på besøg hos et vennepar og deres nyfødte søn og selvom vi lige havde været der, så synes jeg også at det var vildt svært og kunne slet ikke "huske" det!


  • #8   4. apr 2010 det er sku dejligt og høre at det kommer naturligt,, Men det er snart, og jeg er satme nervøs,Har helt sommerfugle i maven ,..

  • #9   4. apr 2010 åh det er ganske normalt.. sådan har enormt mange mænd det -og sådan havde jeg det også selv. Jeg havde aldrig passet et barn før, eller skiftet en ble. Havde aldrig haft noget med børn at gøre og de skræmte mig faktisk lidt så når babyen har gået på runde har jeg lige skulle på toilet eller har bare kigget. Vidste jo heller ikke om jeg gjorde noget galt eller var for passiv.

    en af min kærestes venner der er 27 og skal være far til juni har heller aldrig holdt et barn. Min kæreste spurgte om han ville prøve og holde min datter men det sagde han at han ikke ville. Han turde ikke og var bange for at de gik i stykker. Han ville først holde et barn når han selv blev far. Og der vidste han ikke endnu at hans kæreste faktisk allerede var gravid selvom de ikke havde planlagt det før om flere år.

    men det er helt naturligt. Min kæreste turde heller ikke holde min datter i starten og nu er det helt naturligt for ham. Men ved jo også godt hvordan han har haft det når jeg selv var angst for at få stukket et barn i armene


  • #10   5. apr 2010 bare vent til du har været med til fødselen, der opdager du hvor meget du kan tåle at blive flået i, hevet op i benene osv.
    ja de er små, men de kan tåle exstremt meget.


  • #11   5. apr 2010 He he, Ja det kan jeg næsten forestille mig, Men stadig, dem der håndtere det ved nøjagtig hvor grænsen går, jeg er jo bare lille mig, som intet aner, Men som nogen siger det går over. Men jeg sidder oppe til klokken 2-3stykker om natten og spekulere over det,

  • #12   5. apr 2010 Børn har aldrig sagt mig noget, babyer var sådan nogle savlende tingester som mødre af en eller anden underlig grund altid ville have man holdte XD

    Da jeg så selv fik et barn, så er det anderledes med hende smiley


Kommentér på:
Angst for at holde en Baby

Annonce