{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Angst for at være alene {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen blevet så bange for at være alene hjemme når det blir mørkt... Det er virkelig et stort problem for mig, da min kæreste ikke er hjemme fra mandag til torsdag.. Nogle gange er han oss væk i weekenderne... Det har været så slemt de sidste par nætter at jeg har grædt mig selv i søvn af skræk og rædsel...
Hjælp.. Hvad kan jeg gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for at være alene
  • #1   25. jun 2008 har du ikke en veninde der kan komme og være sammen med dig så? eller evt. få sat en kædelås på døren så hvis det er det du ikke kan lide så kan "Låse" ekstra godt på den måde... hvad med tændt lys? og hvad er det helt præcist du er bange for? jeg har selv samme problem... men efter vi har fået hund er det blevet meget bedre smiley og så har jeg ALTID låst døren lige meget om det er lyst eller mørkt når jeg er alene... men held og lykke med det håber du finder en løsning på det for det er ikke sjovt at have det sådan..

  • #2   25. jun 2008 Camilla
    Der er ingen der har tid.. Desværre... Det er ikk så meget om døren er låst, for det er den, føler mig bare overvåget og forfulgt.. Men kun når det er mørkt... I går turde jeg ikk engang gå på wc uden at ta tøj på først, fordi jeg følte mig overvåget...

    Karina
    Har haft det før, men det er MEGET længe siden.. Og så kom det snigende for en måneds tid siden igen.. Og nu er det bare rigtig slemt...


  • #3   25. jun 2008 Vi bor bare i en lille lejlighed.. Som vi faktisk er ved at flytte ud af.. Heldigvis, for jeg har aldrig været 100% tryg ved at være her... Det med at være bange for at være alene startede faktisk da nogen havde prøvet at bryde ind i vores bil... Men det er først blevet rigitg slemt de sidste par uger...

  • #4   25. jun 2008 Prøver på ikk at tænke noget.. Tænder gerne musik på mobilen som jeg så tar med rundt.. Så der ikk er helt stille... Ellers holder jeg mig i soveværelset med fjernsynet tændt... Tænker selvfølgelig på den lille...

  • #5   25. jun 2008 Lige nu er det ikk så lemt igen, for lige nu ligger hunden og putter helt op af mig,, (hun ligger normalt under sengen...)

  • #6   25. jun 2008 Sravfejl er helt gratis... Men bruger jo den ene hånd til at klø hunden med...

  • #7   26. jun 2008 Det har jeg gjort de sidste par dage.. Og nu hoppede hunden selvfølgelig under sengen... Jeg dur bare ikk til at være alene... Er tryghedsnarkoman så det gør en ting... Og med en depression og panikangst i baggagen, gør det mig jo slet ikk mere tryg... Er jo mega bange for at det skal komme igen og gå ud over min bebs..

  • #8   26. jun 2008 Håber da at det går væk når vi flytter... Er bare så bange for at jeg skal få en depression igen...

  • #9   26. jun 2008 Fik piller i 2mdr.. Så fik jeg totalt nedtur over dem, og stoppede uden at snakke med lægen om det.. Og har faktisk selv klaret det siden...

  • #10   26. jun 2008 Og det er snart 2 år siden...

  • #11   26. jun 2008 Jeg har brugt min svigerfar meget.. Han døjer selv meget med det, og har været indlagt med det.. Han har rost mig, og støttet mig i at jeg smed pillerne... Som han siger, jeg har gjort det han ikk selv kan...

  • #12   26. jun 2008 Var det oss... Og det er så længe siden jeg har mærket noget til det.. Men man hører jo bare om folk der har haft depressioner har lettere ved at få tlbagee fald... Og det er det jeg er bange for...

  • #13   26. jun 2008 Jeg prøver.. Alt hvad jeg kan... Nu kommer kæresten heldigvis hjem i morgen, og så flytter vi lørdag.. Så håber da at jeg kan få det skudt væk igen...

  • #14   26. jun 2008 Mht depression så tager min veninde anti-depressive og det skal hun sådan set gøre resten af livet af den simple grund at, mange gange går pillerne ind og tilfører hjernen det stof den ikke selv kan producere. Når hjernen ikke producerer et bestemt stof så bliver man depressiv.. Så nogen gange er det rent fysisk og ikke psykisk..
    Så jeg ville tænke over at snakke med lægen igen.. Det kan godt være at de andre piller ikke var gode for dig, men så er der jo masser af andet på markedet og helt sikkert noget der passer til dig..

    Jeg siger ikke at du skal tage piller resten af livet, men du burde i hvert fald snakke med din læge.. Og også altid når du vælger at stoppe inden endt behandling..
    En depression kan ikke altid snakkes og støttes væk...

    Det lyder slet ikke godt sådan som du har det.. Det må være rigtigt skræmmende og føler virkelig med at du så skal være så meget alene hjemme når du har det sådan smiley
    Håber at du finder ud af det på den ene eller anden måde !!


  • #15   26. jun 2008 Har en nær veninde og mor - som selv har været igennem møllen.....Min veninde fandt ud af, at pillerne ikke hjalp hende tværtimod - men derimod daglig motion var effektiv....
    Hun er nu pille fri.....Det er sådan hvis man er fysisk aktiv kan man rent faktisk få arbejdet meget af det ud af kroppen.....motion og sund kost...kan ofte hjælpe meget.
    Men tag en snak med din læge...så det er løber fra dig.... God bedring


  • #16   26. jun 2008 Stine og *T*

    Der har absolut intet været siden jeg stoppede med at ta piller (dec 06)
    Jeg skiftede stil, fik nyt arbejde og lærte at kommunikere med mig selv.. Altså lytte til min krop, og vide når jeg var nede.. Lisså snart jeg var nede, fik folk det afvide.. Det hjalp mig et langt stykke vej.. Jeg tror ikk på piller.. Min depression skyldes en masse ting der er hændt mig hos min eks kæreste, som er ramlet sammen om mig på en gang fordi jeg ikke har kunne snakke om det... Jeg har længe troet på at man kan hvad man vil.. Og det kan man, hvis man har det rigtige bagland.. Det har jeg lært..
    Det skla lige tilføjes at jeg har den største skovl af en læge, som faktisk var fuldstændig ligeglad med at jeg først sagde jeg ikke ville på piller og siden hen bare stoppede med dem..

    Og så vil jeg lige tilføje at jeg gik hen og blev så træt i går at jeg faldt i søvn på computeren (bærbar) og har sovet igennem hele natten... For en gangs skyld...


Kommentér på:
Angst for at være alene

Annonce