Kan jeg klare mig. Enlig?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har LÆNGE gået og overvejet at gå fra kæresten. Jeg har ikke nogen følelser længere og jeg går og er negativ konstant i hans nærvær. Han er far til mine to børn 1 år og 3 år, og mine største bekymringer går jo selvfølgelig på dem, da jeg kun ønsker dem det bedste. Mine overvelselser går meget på hvordan børnene vil tage det og ikke mindst om jeg ville kunne klare mig økonomisk?? Jeg er på SU. Jeg ville som min. ud og have et 4 værelse + have til hund og skulle også meget gerne have råd til bil, så børnene ville kunne blive i dagtilbud hvor de var. Men er dette overhovdet realistisk??
ØV øv ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og er meget bange for at kaste mig ud i det bare rigtig træls og være i et forhold hvor man ikke er glad for den anden person
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
held og lykke.
og nej der er bestemt ik noget ved at være i et forhold hvor man ik har det godt.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
mar 2008
Følger: 1 Babyer: 2 Svar: 38
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 98
mar 2008
feb 2009
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
og har alle de lån mm. jeg kan få (venter nummer to) og her skal de dele værelse.. Der ud over får jeg børnepenge fra Nena's far, og boligsikring..
Hvis du ikke tæller børnepengene med, har jeg når alle mine regninger er betalt.. (Husleje, telefon, afdrag, babyting, Børneopsparing +Konfirmation) ca. 7000kr tilbage til mig selv og børnene.. Og for os er det fint.. Når lillesøster så er født er planen at jeg hver 3. måned ligger 3000kr tilside og fordeler over mrd. til bleer og MME hvis jeg ikke kan amme igen. Og som sagt kommer børnepenge fra faren ved siden a, men dem har jeg tænkt mig at sætte på en ferie konto så vi kan komme ud og rejse med en veninde til sommer, så dem tæller jeg ikke med (:
men en bil er mega dyr, så må du hellere anskaffe dig en cykel ? og en 4 vær. er jo som sådan ikke nødvendigt.. jeg havde sagt hvis jeg fik en dreng denne gang skulle de have hver deres værelse, og så ville jeg købe en sovesofa til stuen.. det jo en fin alternativ til uddannelse er ovre osv. Men det blev så ikke aktuelt..
og Det var bare fordi jeg ikke havde noget imod det, havde jeg det ? jamen så var de bare kommet til at dele værelse. (:_
mar 2010
men det bedste for børnene eller for dig og ham, er jo sådan set at du flytter ? for dine børn og ham, har da fortjent mere end en sur mor/kone ?
Så jeg ville virkelig overveje at lave om på kravene ? Du kan sikkert også finde en 4værelses alt efter hvor du skal bo jo (: Jeg ved her i Holstebro er der nogle og de ikke meget dyre end min som er 3værelses (: og det nogle fine lejligheder. så igen det kommer an på hvor du skal bo (:
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 238
feb 2009
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 26 Svar: 135
Der findes virkelig så mange gode dagplejere og børnehaver rundt omkring. Så selv om det ikke er ønsket eller måske ideelt, så kan børn snildt trives med et skift i institutionen. Et sådan skift kunne for dig betyde at du ikke skulle have bil med alle de udgifter der følger.
Når det så er sagt, så har jeg selv været meget længe om at flytte fra mine børns far. Der var alverdens bekymringer og undskyldninger. Den største gevinst ved at flytte har været, at mine børn vil kunne forstå at personlig lykke og tilfredshed er mere værd end materiel sikkerhed/ komfort.
Hvis du skulle ende i en lille lejlighed, betyder det jo ikke at det er jeres endestation. Livet går videre og man arbejder sig hele tiden op.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
feb 2009
Ville nok godt kunne undvære bil, men må sige et værelse til hver prioteres højt.
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 144
Men du skriver selv at du ikke gider ham mere OG du ikke satser på det hjælper med en weekend for jer to, så tror jeg altså det løb er kørt desværre. Så er det bedre at komme videre både for dig, ham og ungerne =)
feb 2009
mar 2010
men at blive bare fordi du ikke kan leve med de vilkår er da egoistisk, jeg vil garentere dig dine børn er ligeglad med alle de praktiske ting, endda at dele værelse tror jeg ! De vil sikkert savne deres far osv. men det også noget de 'vænner sig til' ?
Nu det ikke negativ ment overhovedet, jeg forstår bare ikke du er så lidt samarbejdsvillig, når det dig der vil væk?
Så må man tage hvad man kan få, og bygge resten op fra bunden a det sådan ALLE der går fra et forhold gør jo (: -det at starte forfra.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 238
feb 2009
Har netop skrevet at hvis det endte med det, så måtte jeg undvære bil og at jeg heller ville sove på sofa, så børnene kunne få deres eget værelser.
Men må ned og hører hvad jeg kan sætte for. Har kigget på 4 værelse til 6000,- men har slet ingen anelse om hvor dyrt jeg kan sætte mig
mar 2010
Dine børn bliver ikke mere lykkelige a du bliver, hvis i ikke er lykkelige sammen ! Det kan godt være de ligeglad ligenu, men det bliver de ikke ved med at være.. tro mig jeg har stået midt i det, hvor min mor blev for vores skyld og ente med at smutte da jeg var blevet teenager lige knap og nap (: Og hun vidste slet ikke hvordan hun skulle håndtere noget som helst, så det gik pænt ned a bakke, og er først rigtig gået op efter jeg selv er blevet mor (:
jamen hvad er dine faste udgifter i mrd ? Hvis man ikke tæller bilen med ?
Det noget med at har du et barn, kan du få boligsikring for 85kvm, har du to kan du få for 105kvm (måske?) er ikke sikker.. Men Så tager de det, din indtægt og huslejen og regner sammen om bolig sikring.
Jeg får 2600 i boligsikring, er på SU, min lejlighed er 85 kvm og ren husleje er omkring 4000? Resten er til vand, varme og tv (så det tæller ikke.
Der ud over får jeg SU som enligforsørger, og så har jeg alle de lån i su jeg kan få.
Altså har jeg omkring 12.400 kr efter skat til mig selv og Nena. Og det alt rigeligt..
feb 2009
Vi har fælles økonomi pt. og bilen er fælles.
Lige pt. for jeg dobbelt su, da jeg ikke har holdt barsel (8000 udbetalt) Er færdiguddannel til januar og så vil jeg komme på dagpenge.
Har to børn 1 år og en på snart 3. Så tænker også det måske er nemmest nu hvor de ikke er ældre??
mar 2008
Kan jeg klare mig. Enlig??