{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Kan jeg klare mig. Enlig?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har LÆNGE gået og overvejet at gå fra kæresten. Jeg har ikke nogen følelser længere og jeg går og er negativ konstant i hans nærvær. Han er far til mine to børn 1 år og 3 år, og mine største bekymringer går jo selvfølgelig på dem, da jeg kun ønsker dem det bedste. Mine overvelselser går meget på hvordan børnene vil tage det og ikke mindst om jeg ville kunne klare mig økonomisk?? Jeg er på SU. Jeg ville som min. ud og have et 4 værelse + have til hund og skulle også meget gerne have råd til bil, så børnene ville kunne blive i dagtilbud hvor de var. Men er dette overhovdet realistisk??
ØV øv ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og er meget bange for at kaste mig ud i det smiley bare rigtig træls og være i et forhold hvor man ikke er glad for den anden person


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg klare mig. Enlig??
  • #1   14. aug 2011 hvis du er på su kan du få nogle tilskud når du er alene. men jeg vil da anbefale at du snakker med kommunen da du jo også får boligsikring osv. der er da mange enlige mødre. som klare den på su. så hvorfor skulle du ik os kunne klare det.

    held og lykke.
    og nej der er bestemt ik noget ved at være i et forhold hvor man ik har det godt.


  • #2   14. aug 2011 altså som udgangspunkt er det jo altid bedst at børn forældres sammen men nas det så er sagt er det bedre at have 2 glade forældre hver før sig en sure sammen. angående det med at have en 4 værelses tror jeg bliver svært men hvem ved. så er der det med bilen det vil jeg også tror bliver svært før det er jo ikke billigt at have bil, men igen kommer det an på hvilken bil det er.

  • Sandra k
    Sandra k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Babyer: 2 Svar: 38
    #4   14. aug 2011 Det tror jeg ærligt ikke at du kan, med de krav du stiller.


  • #5   14. aug 2011 tror også du skal droppe bilen til at starte med tror heller ikke du kan klare det alene med alle de krav

  • #6   14. aug 2011 Nej tænkte nok det ville blive svært smiley Tænker bare børnene ihverfald skal have et værelse hver, og er bare meget afhængig af bil. Men er slet ikke klar over hvor meget man vil få osv.

  • #7   14. aug 2011 altså jeg syntes ikke man får særlig meget og jeg kan kun lige klare det men har heller ikke bil har så også 3 børn

  • #9   14. aug 2011 Puha det er godt nok en svær beslutning smiley ønsker kun det bedste for børnene

  • #10   14. aug 2011 Altså jeg er på su (:
    og har alle de lån mm. jeg kan få (venter nummer to) og her skal de dele værelse.. Der ud over får jeg børnepenge fra Nena's far, og boligsikring..

    Hvis du ikke tæller børnepengene med, har jeg når alle mine regninger er betalt.. (Husleje, telefon, afdrag, babyting, Børneopsparing +Konfirmation) ca. 7000kr tilbage til mig selv og børnene.. Og for os er det fint.. Når lillesøster så er født er planen at jeg hver 3. måned ligger 3000kr tilside og fordeler over mrd. til bleer og MME hvis jeg ikke kan amme igen. Og som sagt kommer børnepenge fra faren ved siden a, men dem har jeg tænkt mig at sætte på en ferie konto så vi kan komme ud og rejse med en veninde til sommer, så dem tæller jeg ikke med (:

    men en bil er mega dyr, så må du hellere anskaffe dig en cykel ? og en 4 vær. er jo som sådan ikke nødvendigt.. jeg havde sagt hvis jeg fik en dreng denne gang skulle de have hver deres værelse, og så ville jeg købe en sovesofa til stuen.. det jo en fin alternativ til uddannelse er ovre osv. Men det blev så ikke aktuelt..

    og Det var bare fordi jeg ikke havde noget imod det, havde jeg det ? jamen så var de bare kommet til at dele værelse. (:_


  • #11   14. aug 2011 Sarah..

    men det bedste for børnene eller for dig og ham, er jo sådan set at du flytter ? for dine børn og ham, har da fortjent mere end en sur mor/kone ?

    Så jeg ville virkelig overveje at lave om på kravene ? Du kan sikkert også finde en 4værelses alt efter hvor du skal bo jo (: Jeg ved her i Holstebro er der nogle og de ikke meget dyre end min som er 3værelses (: og det nogle fine lejligheder. så igen det kommer an på hvor du skal bo (:


  • #12   14. aug 2011 må hænge mig fast på vognen med de andre, dine krav er ualmindelige høje i forhold til at sagen drejer sig om at du ikke længere har følelser for børnenes far. en 2-3 værelses er jo udemærket, når det blot drejer sig om at komme ud og finde sit eget og komme på fode igen.. bil tror jeg ikke du skal regne med, en cykel med trailer eller det offentlige... så efter endt udd. kan må jo omstrukturer og prioriterer alt efter indtægt.

  • #14   14. aug 2011 Bliver godt nok en svær beslutning. Bor nemlig i den perfekte lille børnevenlige by, men tror det bliver svært at finde bolig her smiley og så ville jeg være tvunget til at finde ny institution til børnene. Hvor meget ville det være realistisk at sidde for i husleje??

  • #15   14. aug 2011 Jeg synes selv at ens indtægt som enlig på SU er ret god, hvis man tæller boligsikring, friplads og ekstra børnetilskud med.

    Der findes virkelig så mange gode dagplejere og børnehaver rundt omkring. Så selv om det ikke er ønsket eller måske ideelt, så kan børn snildt trives med et skift i institutionen. Et sådan skift kunne for dig betyde at du ikke skulle have bil med alle de udgifter der følger.

    Når det så er sagt, så har jeg selv været meget længe om at flytte fra mine børns far. Der var alverdens bekymringer og undskyldninger. Den største gevinst ved at flytte har været, at mine børn vil kunne forstå at personlig lykke og tilfredshed er mere værd end materiel sikkerhed/ komfort.

    Hvis du skulle ende i en lille lejlighed, betyder det jo ikke at det er jeres endestation. Livet går videre og man arbejder sig hele tiden op.



  • #17   14. aug 2011 Må man have lov til at spørge ( og det er overhovedet ikke negativt ment, er bare nys ) om din kæreste ved du ikke har følelser for ham mere? Har i prøvet at få det til at fungere? Eller er det noget du selv går og grubler med?

  • #18   14. aug 2011 Han ved det udmærket godt, og det har stået på længe. Har fortalt ham alle mine tanker, og han ved jeg går og overvejer at flytte. Han er somme tider væk med sit job i nogle uger, og jeg savner ham ikke det mindste når er han er væk. Bliver kun i negativ stemning så snart han er hjemme igen. Han prøver at få det til at fungere. ja, er svært at sige, men næsten alt hvad han gør irritere mig. Har ikke den mindste lyst til ham. Vi tager en forlænget weekend om 1 uges tid alene, so met sidste forsøg på at redde det, men tror næppe det lykkedes.

    Ville nok godt kunne undvære bil, men må sige et værelse til hver prioteres højt.


  • #20   14. aug 2011 Man skal ikke blive sammen fordi det er det nemmeste - det kommer der ikke noget godt ud af. Hvis følelserne stadig er der, er det jo muligt at bo hver for sig og stadig ses.
    Men du skriver selv at du ikke gider ham mere OG du ikke satser på det hjælper med en weekend for jer to, så tror jeg altså det løb er kørt desværre. Så er det bedre at komme videre både for dig, ham og ungerne =)


  • #21   14. aug 2011 Vi har været væk flere uger væk fra hinanden af gangen, når han har været væk med sit arbejde og det har intet hjulpet. Må undersøge hvor meget jeg kan få og hvor dyrt jeg kan sætte mig. Hvem skal man kontakte på kommunen??

  • #22   14. aug 2011 lige umidlbart vil jeg sige jeg synes det sindsygt ringe a dig at blive bare fordi du ikke kan få dine krav stillet (ja undskyld hvis det lyder hårdt) men det dig der vil væk, og så må du finde en måde at få det til at fungere på ? det kan godt være det betyder du må bide i det sure æble og flytte til en anden by og skifte dp/vs/Børnehave eller hvad de nu går i ? og det kan godt være det betyder sovesofa og ingen bil.. Ja endda måske mindre penge til dig selv hver måned !

    men at blive bare fordi du ikke kan leve med de vilkår er da egoistisk, jeg vil garentere dig dine børn er ligeglad med alle de praktiske ting, endda at dele værelse tror jeg ! De vil sikkert savne deres far osv. men det også noget de 'vænner sig til' ?

    Nu det ikke negativ ment overhovedet, jeg forstår bare ikke du er så lidt samarbejdsvillig, når det dig der vil væk?
    Så må man tage hvad man kan få, og bygge resten op fra bunden a det sådan ALLE der går fra et forhold gør jo (: -det at starte forfra.


  • #23   14. aug 2011 hvad med sådan en studiebolig, dem kan man få relativt billigt i husleje

  • #24   14. aug 2011 Som jeg jeg sagt tidligere er det mest børnene som jeg tænker på. Så overvejer meget om det er bedst jeg bliver i forholdet, for at give mine børn det bedste. Lige pt. bor vi i den mest børnevelige by i et stort lækkert hus med kæmpe have, og herude er det næsten umuligt at finde noget bolig.
    Har netop skrevet at hvis det endte med det, så måtte jeg undvære bil og at jeg heller ville sove på sofa, så børnene kunne få deres eget værelser.

    Men må ned og hører hvad jeg kan sætte for. Har kigget på 4 værelse til 6000,- men har slet ingen anelse om hvor dyrt jeg kan sætte mig


  • #25   14. aug 2011 Sarah.

    Dine børn bliver ikke mere lykkelige a du bliver, hvis i ikke er lykkelige sammen ! Det kan godt være de ligeglad ligenu, men det bliver de ikke ved med at være.. tro mig jeg har stået midt i det, hvor min mor blev for vores skyld og ente med at smutte da jeg var blevet teenager lige knap og nap (: Og hun vidste slet ikke hvordan hun skulle håndtere noget som helst, så det gik pænt ned a bakke, og er først rigtig gået op efter jeg selv er blevet mor (:

    jamen hvad er dine faste udgifter i mrd ? Hvis man ikke tæller bilen med ?
    Det noget med at har du et barn, kan du få boligsikring for 85kvm, har du to kan du få for 105kvm (måske?) er ikke sikker.. Men Så tager de det, din indtægt og huslejen og regner sammen om bolig sikring.

    Jeg får 2600 i boligsikring, er på SU, min lejlighed er 85 kvm og ren husleje er omkring 4000? Resten er til vand, varme og tv (så det tæller ikke.

    Der ud over får jeg SU som enligforsørger, og så har jeg alle de lån i su jeg kan få.

    Altså har jeg omkring 12.400 kr efter skat til mig selv og Nena. Og det alt rigeligt..


  • #26   14. aug 2011 Mor til magnus-Har du så en høj indtægt, eller hvordan klare du det??

    Vi har fælles økonomi pt. og bilen er fælles.
    Lige pt. for jeg dobbelt su, da jeg ikke har holdt barsel (8000 udbetalt) Er færdiguddannel til januar og så vil jeg komme på dagpenge.

    Har to børn 1 år og en på snart 3. Så tænker også det måske er nemmest nu hvor de ikke er ældre??


  • #27   14. aug 2011 jeg syntes ikke man får så meget når man er enlig men der er nok forskel på folk

Kommentér på:
Kan jeg klare mig. Enlig??

Annonce