{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Søvn/puttetid.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle I kære damer!

Åh suk.. Vores datter er nu 8 måneder, og jeg fornemmer at vi skal til at have en alvorlig "sove-kamp".. Jeg kan ikke finde ud af om hun i den alder hun har kan være snu? Jeg er MEGET imod at lade sit barn græde sig i søvn.. Jeg er af den holdning, at græder et barn, så er det fordi det mangler noget.. Men, men.. Når det så er sagt, så må jeg også indrømme at jeg er bange for at jeg blir snoet om min datters lillefinger smiley Åhh.. De kære børn.. Lad mig høre de damer.. Er der ikke en der har vidundermåden at få sit barn til at sove om natten? Har indtil ladet hende falde i søvn i mine arme med en flaske, men da hun nu afviser flasken, ja, så ved jg sørme ærligt talt ikke hvordan jeg får hende til at falde i søvn.. Skal jeg bare lægge hende i sengen, sige godnat og gå ud? Forsøgte det igår aftes.. Gik nok ind og lagde hende ned 30-35 gange inden jeg (UPS!) opgav.. Det kan ikke passe at hun skal være SÅ hysterisk, kan det? :o/

Håber I kan hjælpe..

Kærligst Marlene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvn/puttetid..
  • #1   2. aug 2010 Heeeeeej :0)

    Jeg kender desværre ikke til problemet eftersom malthe altid har været nem at putte om aften og det har han været siden han var 5 mrd gammel og er nu snart 20 mrd gammel ! Umiddelbart vil jeg sige at den eneste rigtige måde er at gå ind til hende og sige godtnat om det så skal gøres 100 gange før det lykkes :0) DE ER BESTEMT IKKE DUMME heller ikke selvom hun kun er 8 mrd gammel !!!! Og så er det vigtigt at man har et fast reutial hver aften så hun ved at hun snart skal i seng ! Det har vi haft siden Malthe var 5 mrd :0) !

    Man skal ha tålmodighed :0) og ikke give op..... det vil måske tage sig 1 uge med at du skal ind til hende mange gange..... !


  • #2   2. aug 2010 Åh jo det kan godt passe hun skal være så hysterisk, det er Liam også en gang i mellem smiley
    Nej hun er ved at have den alder, hvor hun bliver mere bevidst omkring, hvad der foregår, og nu laver du bare lige pludselig om på tingene, og det vil hun selvfølgelig reagere på.
    Jeg har aldrig brugt det, at Liam har faldet i søvn i mine arme (godt råd fra min søster, som fik samme problem som dig), men sådan er vi jo så forskellige. Jeg har altid haft en fast soverutine: i bad (dog ikke hver dag) få børstet tænder, godnatflaske og så er han blevet puttet og jeg har tændt for spilledåsen. Og når han først er blevet puttet, så kommer han som hovedregel ikke op igen.
    Der kan selvfølgelig være aftener, hvor han kommer op, men det er som regel på dage, hvor der er sket meget, så der er mange indtryk i hans lille hoved, som skal bearbejdes. Men de aftener, hvor han står op i sin seng og skriger (græder uden tårer), og han så er et stort smil lige så snart jeg stikker hovedet ind af døren, ja så ved jeg han laver fis med mig, og han bliver puttet ned under dynen igen, jeg siger godnat og gåe igen.
    Jeg har lært, at med mit barn er det bedst, hvis han bliver puttet i sin seng lidt før han reelt er træt, for hvis han først bliver træt, så kan det tage op til 2 timer at få ham til og sove.
    Jeg vil råde dig til, at få indført faste rutiner med det samme, og selvom det bliver hårdt her i starten, så må du holde fast i, at det er sådan det foregår.


  • #3   2. aug 2010 Anne-Sofie har også altid været det NEMMESTE barn.. Indtil nu :o)
    Jeg overvejer om vi skal til at bade hende hver aften, måske læse en historie (selvom hun ikke forstår det, men for hyggens og roens skyld) og så godnat.. :o) Men mange tak.. Så må vi i krig.. smiley


  • #4   2. aug 2010 Okay.. :o) Ja, vi har også haft faste rutiner (men det indebar en flaske) hihi.. Som jo så er væk nu..
    Åh.. Det gør bare så ondt at hun står der og skriger.. Men som du også skriver, Janni, så er der ingen tårer overhovedet.. smiley


  • #5   2. aug 2010 Jeg tror ikke du behøver at bade hende hver aften, det er i hvert fald ikke nødvendigt med Liam. Jeg tror det for ham handler om den hygge vi har på puslebordet bagefter, når han skal i sit nattøj, her bliver han smurt i creme (han døjer med lidt for tør hud) og får lidt massge, han synes bare det er total hygge, og det er jo noget der kan gøres uden at have været i bad.
    Men ja det kan føles lidt som en krig, jeg har da også nogle gange tænkt "hvem i al verden har taget min nemme søn og byttet ham ud med den hysteriske model?"


  • #6   2. aug 2010 Det er egentligt heller ikke nødvendigt, men såå hyggeligt.. Hrmm.. Kunne være man skulle overveje baby massage..
    Hahah, Janni.. Ja, lige præcis! :o)


  • #7   2. aug 2010 Ja ja - de ture har vi også haft... og har til tider stadig trods han nu er 1½ år gammel.
    Han har sovet igennem fra de 6 mdr ca og stoppede med natflaske ved knap et år mener jeg. Han sagde også selv fra.

    Men nu kan han have perioder hvor han rejser sig og står og skriger utrøsteligt i over en time!!! De kan vare typisk en til to uger så går det væk igen, kommer måske igen en måned senere.

    Jeg er sikker på han prøver os af. For nogle gange trodser min mand reglerne og tager ham op og lader ham rende rundt (MOD MIN VILJE) og han er bare ude på fis og ballade.

    Men men - jeg vil sige, bare bliv ved. Hun skal IKKE have sin vilje. Naturligvis skal hun ikke skrige sig i søvn, men du behøver ikke springe op så snart hun åbner munden, hun ved jo du kommer stormende. Jeg har ladet gå 5 min indimellem inden jeg går tilbage - kan jo tydeligt høre det er hysterisk skrigeri. Og når jeg kommer derind snakker han bare om alle bamserne osv. Pjat!!
    Lægger ham ned igen siger godnat og går ud. Har været oppe på at måtte gøre det 30 gange, men du må IKKE opgive!! Det gør hun til sidst, det tager måske tid, men lige pludselig falder brikkerne på plads og så er det færre og færre gange du behøver det. Hvis du opgiver får hun sin vilje og aftenen efter fortsætter showet uændret.

    Det er hårdt i den periode og tålmodighed er en dyd.... men det lønner sig.
    Tag noget vand med op til hende som du kan tilbyde, hun får det sikket også varmt og bliver tør i halsen af alt det skrigeri...


  • #8   2. aug 2010 Janni N. præcis, det er også sådan vi altid har gjort/gør.
    Og alligevel vil de forsøge at slippe udenom indimellem - det er helt naturligt, man skal bare være standhaftig selvom det kan være hårdt.


  • #9   2. aug 2010 Okay, super.. smiley Vi må finde tålmodigheden frem..

  • #10   2. aug 2010 hvis hun altid er faldet i søvn i mors arme og pludselig bare bliver lagt i seng kan jeg måske godt forstå hende. du er nok nødt til at lægge hende,, synge godnat sang og så gå...begynder hun at græde må du jo så gå ind og gi sut og få hende til at falde lidt til ro og så gå igen....tager måske lang tid de første nætter men efter noget tid skulle hun gerne finde ud af det ikke nytter noget

Kommentér på:
Søvn/puttetid..

Annonce