{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

amning hjælp {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en datter på 3 uger når hun har fået noget at spise ved mig ved begge bryster er hun tilfreds og falder i søvn men vågner tit 30 min efter og vil have mer. også giver vi hende noget modermælkafstatning. dette sker mest om aften .. ellers kan hun godt nøges med det hun får fra mig..
er dette helt normalt? eller gør jeg noget forkert...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning hjælp
  • #1   15. aug 2010 når hun bliver ammet og hun er ved at falde i søvn kilder jeg hende så hun vågner. og hvis det ikke virker får hun en ny ble.. også fortsætter vi med amningen. så syntes jeg gør alt for hun får spist ud men det gør jeg nok ikke.. smiley

  • #2   15. aug 2010 jeg vil fraråde dig at give MME men istedet prøve at amme tæt allerde fra om eftermiddagen , sørg for at hvile dig før hun er sulten ( hvis du selv kan fornemme hvornår det ca. er) sørg for st drikke rigeligt også om aftenen.

    brystmælk laves efter devisen udbud og efterspørgsel så når du giver MME som tilskud "tror" brystet at det ikke skal lave særlig meget mælk om aftenen - derfor skal du ammer tættere.
    jeg er helt pjattet med denne side som giver gode veldokumenterede råd om amning - pøj pøj med det

    (link fjernet)


  • #3   15. aug 2010 hov - lige en ting mere - sørg for hun ligger helt korrekt det har meget stor indflydelse på mælkedannelsen smiley

  • #4   15. aug 2010 skal jeg lade hende bestemme hvornår hun vil spise eller skal jeg så bare give hende på bestemte tidspunkter på forhånd tak

  • #5   15. aug 2010 du skal lade hende bestemme for det meste smiley men am hver anden time de næste ca 5-6 dage fra sidst på eftermiddagen , så vænner du dit bryst til at lave mere mælk på dette tidspunkt. du kan garanteret mærke hvis det hjælper allerede efter 3 dage og lader du hende bestemme det hele igen smiley

    sådan nogen dage med øget amning vil du opleve ind i mellem når hun pludselig får mere appetit og dit bryst så lige skal følge med- det er helt naturligt og kræver "bare" oftere amning i nogle dage.


  • #6   15. aug 2010 det vil jeg så prøve at gøre

  • #7   15. aug 2010 held og lykke med det smiley

  • #8   15. aug 2010 mange tak smiley

  • #9   15. aug 2010 Som bonnie skriver er nogle rigtige gode råd, det kræver hårdt arbejde at snnete sådan nogle størrelser og det er normalt at der ikke er så meget mælk om aftenen da man tit er træt og udkørt.. Men ja du ska ligge hende til hver gang hun ber om det ìg droppe erstatningen for ellers sænkes mælkeproduktionen..



  • #10   15. aug 2010 I en mdr. Ammet jeg vikker hver anden time fra kl 4 om eftermiddagen til kl 11 om aftenen, det er skide og hårdt og man føler ik man laver andet en at gi mad.. Men det gælder bare om at hænge i hvis man gerne vil amme.. Desuden bliver de bedre til at spise færdig hurtigt når de bliver lidt ældre..


  • #11   15. aug 2010 Forresten så er en god måde også at vække hende på ved at tage hende op og bøvse, ikke på skuldrene men sæt hende i stedet på dine lår.. Hun sys helt sikkert at den kontakt med dig er så dejlig og tryg og derfor ligger hun og falder i søvn..
    Det var nogle af de råd jeg fik på sygehuset udover dem af bonnies..


  • #12   15. aug 2010 Jeg synes også det er synd at give MME når du nu er godt i gang med amningen:o)
    Lig hende til oftere også hvis hun vågner og er sulten efter kun en halv time. Så begynder du at producere mere mælk bare i løbet af en dags tid eller to og så behøver du ikke at give MME.

    Det er bare fedt at du har gang i amningen og rigtig dejligt for dit barn.

    Læg hende til efter en halv time og tilbyd det der er i dine bryster, så vil mælkeproduktionen øges helt automatisk:o)

    Pøj pøj


  • #13   15. aug 2010 jeg ville fortsætte amningen for det kan blive ødelagt hvis man prøver at give mme. Jo oftere den lille kommertil brystet jo mere mælk begynder du at producere så det kan være det bare er for at få mælkeproduktionen op

  • #14   16. aug 2010 Som alle de andre skriver.....jo tiere du ammer jo mere mælk, som du især behøver om aftenen.

    Sørg også for at hun tømmer brystet, da det er den fede mættende mælk der kommer til sidst. Giv hende feks. skiftevis fra H og V hver anden time....


  • #15   16. aug 2010 hvordan kan jeg så være sikker på hun får nok. de sage på sygehuset at hun skulle have hvad hun ville spise forde hun havde en lidt dårlig start.. derfor er jeg for forvirret. om hvis jeg ikke giver hende mme om hun så får det hun skal have??


  • #16   16. aug 2010 hvordan trives hun ellers nu ?? hvis hun ellers er fin skal hun nok klare selv at sætte produktionen af mælk i vejret .

Kommentér på:
amning hjælp

Annonce