7. mar 2010 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 27 Svar: 94
Mere fast rytme.. {{forumTopicSubject}}
Min datter på 6 mdr er en rigtig lille stædig dame
Hun er begyndt med ikke og vil ha så meget bryst mere, så jeg begynder at gi hende noget mere grød, mos osv.
Om aftenen falder hun først i søvn mellem 22 og nogen gange kl. 24 (lidt hårdt) Så vågner hun 1-2 gange i løbet af natten og vil ha noget at spise. Hun er en stor pige og behøver det ikke! Hun vejer ca. 8 kg
Hun vågner mellem kl 5 og 7.. Mest 7 her for tiden.
Hvordan kan jeg få en få en mere fast rytme?
Det skal lige siges at jeg ikke er den store natteravn, så jeg giver hende bare bryst der om natten.
Har prøvet at sidde oppe i 1½ time om natten og givet hende vand og prøvet på at få hende til at falde i søvn igen.
Kan I ikke prøve at skrive jeres rytme med jer der har et barn omk de 6-7 måneder
Og hvor længe kan jeg forvente hun kan holde sig uden mad? jeg giver hende havregrød kl 20 og så får hun kartofelmos e.l til aftensmad..
HJÆLP!
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 46 Svar: 205
Morgen: Mellem 7.30-08.00 Fuldkornsgrød
kl.09.00 en flaske mme og så ud og sove
Middag ca mellem 12-13 Grønsagsmos
Sove igen ved ca kl.14
kl ca 16 får hun en pølse eller bondebrød med smørepålæg
Mellem kl 18-19 kartoffelmos
Kl. 20 får hun en flaske med 200 ml mme og kommer i seng
hun vågner igen kl 24 får en flaske med mme 200 ml og sover til kl ca. 7.30-08.00
Det er sådan ca hendes dag ser ud med mad og så får hun vand af kop eller mme af kop
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 46 Svar: 205
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Min søn er godt nok ikke 6-7 måneder, men da han var i den alder, havde jeg også store problemer med hans rytme, han ville ikke sove igennem om natten.
Når han vågnede omkring kl 7, fik han havregrød.
Så fik han gerne en flaske på 133 ml mellem morgen og middag.
Rugbrød m leverpostej (bondebrød uden kanter) kl 11:30 - 12:00
flaske imellem middag og aften igen 133 ml, og måske noget frugt.
Og så fik han kartofler til aften, det vi så gjorde til at starte med var at vi vækkede ham inden vi gik i seng om aftenen, og gav ham en flaske på 200 ml, så sov han hele natten, og efterhånden trappede vi ud af den igen, og gav ham den inden han skulle i seng, det har fungeret for os.
Vi har nu en dreng der sover fra 8:00 til 7:00
Held og lykke med det, håber i får det hele til at køre
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
men da hun var 6 mdr. vågnede hun hver 2-3 time og skulle have mad, hun er meget småt spisende. og havde svært ved at drikke sin mælk da hun jo har spalten og man derfor den gang skulle "trykke" mælken ind i munden på hende via en speciel flaske...
men som sagt så sov min datter heller ikke ret meget om natten og nu er det heldigvis blevet bedre... men nu er hun også 15 mdr.
sover din datter på eget værelse eller ved siden af jer?
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 27 Svar: 94
Jeg vil ha det til at passe ind med at jeg stadig kan amme hende, men give hende noget mere fast sidst på dagen og aftenen for at få hende til at sove noget længere
Mere fast rytme..