{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Det at børn render rundt i bare tæer.. {{forumTopicSubject}}

Malik render meget rundt uden sko når vi er hjemme i nærområdet. Både på gangene i vores rækkehusområde og på de grønne arealer..
Jeg går også selv på bare tæer det meste af sommeren. Elsker det og jeg elsker at se min lille søn ( 21 mdr ) rende rundt og stritte med sine små pølsetæer og være så dejlig fri. smiley

Men min storebrors unger og min kærestes søster datter må ikke rende rundt på bare tæer. Også bare når de er hjemme i deres egne haver hører jeg tit at forældrene brummer omkring sko. Og tænke at de skulle gå barfodet rundt på villavejen er da helt utænkelig for dem...
Jeg sidder og undrer mig over at de går så meget op i de sko hele tiden...
"Det ku' være at de trådte på en bi eller glasskår" ...... Og så tænker jeg bare -Ja og hvad så !? Godtnok gør det da ondt men det er ikke noget børn dør af og oddsene er ikke særligt store i forhold til glæden ved at mærke jorden under sine fødder....

Kan forstå hvis man bor i indre by at ens unger ikke skal rende rundt i bare tæer med alt det folk smider på gaden, men i et pænt område ?! .....

Er det mig der er lidt for hippieagtig i min barfodsholdning eller er det dem der er sippede !?

Ved godt at der ikke er et facit for hvad man gør men i min verden troede jeg bare at børn får lov at rende uden sko om sommeren hvis området er til det, uden at forældrene sidder på pinde over om de træder på en bi.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at børn render rundt i bare tæer..
  • #1   30. jul 2008 Tror heler ikke jeg ville turde lade min rende i bare tæer, hvis ikke det er i egen have.

  • #2   30. jul 2008 hehe her render mine rundt i bare tæer næsten hele tiden når bare det er armt nok.. idag skulle vi hente lillesøster i vuggestuen og storesøster på 3 ville gerne med men kun i trusser.. far sagde det kan man da ikke jeg spurgte hvorfor dog ikk ?

  • #3   30. jul 2008 jeg vil da lade min datter rende i bare tæer i sær den her varme, bare man ved der ikk er smadret flasker osv.
    synes da ikk det gøre noget, har jeg da os selv gjort som bette


  • #4   30. jul 2008 hmmm jeg kan så ikke lide at rende rundt på bare fødder andet end inden døre eller på fliser... da jeg syntes det gør ondt og er ubehageligt... men om jeg ville lade mine børn rende på bare fødder det ved ´jeg ikke rigtig det kommer nok an på alder på barnet og hvor det går... men jo hvis de kan lide det skal de vel have lov. så længe man er opmærksom på at de ikke træder på noget de ikke bør træde på... smiley

  • #5   30. jul 2008 Ok, kan godt se at det er lidt blandet smiley

    Anja - Nok også sådan jeg ville ha' det.. "hvorfor ikke" *G*...

    Mille - Totalt smiley .... Hvis jeg ku' havde jeg rendt rundt på bare tæer altid.. Vil også helst køre i bil barfodet.. Så smider altid skoene hvis jeg skal ud på en biltur på længere end 15 minutter.
    Har sko på oppe i byen, men også kun fordi at fliserne altid er så varme deroppe smiley

    Mille den glade - Synes også at det gør ondt "først på sæsonen".. Men man skal bare lige ha' gået dem til smiley ...
    Min søn synes også at det var noget mærkeligt noget i starten af sommeren da hans mor pludselig pillede skoene af ham og han skulle rende på bare tæer.. Men nu elsker han det ..hehe


  • #6   30. jul 2008 Termin - Jeg er da heller ikke ligeglad !!!!
    Men at lade barnet rende rundt i sko altid fordi at der er en lille bitte mulighed for at de kan træde på et eller andet, synes jeg ( i forhold til mine egne holdninger ) er fjollet...
    Kunne heller aldrig drømme om at mine unger skulle ha' sko på på stranden.
    Men igen det er jo bare et holdningsspørgsmål uden facit smiley


  • #7   30. jul 2008 Stine : det er jo skøønt ikke og have sko på smiley hihi
    Min nevø og niece på 2½ og 7 år rander også altid i bar tær , det er skøønt smiley


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #9   30. jul 2008 victoria får også lov til at rende rundt uden sko så længe vejret er til det.

  • #10   30. jul 2008 theis tender rundt i bare tær i haven herhjemme og hjemme ved mine de gamle og mine svigerforældre, men tør ikke ret mange steder da vi selv på legepladsen finder glasgår og smadrede flasker af unge menneser der ikke tager hensyn til at der render børn rundt med bare tær der, men theis vil selv have sko på ofte, men jeg syntes det er godt du lader din søn rende i bare tær for det er rart

  • #11   30. jul 2008 patrick får lov til at gå herhjemme i bare tæer og ude i haven og det får han os lov til i denne her hede i dagplejen.

  • #13   30. jul 2008 i patricks dagpleje får de ik lov til at tage skoene a hvis det ik er varmt nok til det. det er klart

  • #14   30. jul 2008 mine skal os og længere er den ikke, her den anden dag fik min søn lov til at tage dem af i mine forældres have og vupti så trådte han på en baby så oddsene er der :O)

  • #15   31. jul 2008 Noget helt andet noget er . Selvom man har sko på kan man sagtens træde et søm eller tegnestift op i foden alligevel
    Noget andet er at man kan nemt få fod svamp ved at have sko på altid, og det kan være ligeså smertefuldt som og træde noget op i foden !

    har selv prøvet fod-svamp, gør herre nas . (havde altis sokker på uanset hvad jeg lavede )


  • #16   31. jul 2008 Lærke er 5mdr nu, og den anden dag var kæresten og jeg i haven. Hun kom da med i sin gå vogn uden sko el. sokker . trolden er helt vild når hun får sko og sokker af.

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #17   31. jul 2008 jeg kan godt nok ikke se problemet i at de går rundt uden sko. Nu har shpen ikke sagt andet til en om at baby og børne fødder har bedst af at de ikke har sko på. Også må jeg sige at dem som har ondt i røven over at min pige får lov at gå unden sko kan sige sin mening men de skal ikke tro at jeg altid vil gøre som de mener, da det er min datter og ikke deres, så kan de da gøre som de vil med deres og de skal ikke høre brok fra min side, vi har jo heldigvis forskellige måder at opdrage på.

  • #18   31. jul 2008 Mange delte meninger smiley

    Maschas Mor - Jeg synes da at du skal sige at din datter ikke må rende rundt uden sko på når det er køligt i vejret.
    Jeg har sagt til Maliks DP at hun ENDELIG skal tage hans sko af når det er varmt og de er i haven. Og så styrer hun det ellers selv. Når jeg henter ham om eftermiddagen har han altid sko på hvis det er lidt 'fodkoldt' smiley

    Sabrina - Trådte han på en baby ?! smiley


  • #19   31. jul 2008 Jeg elsker os at rande rundt uden sko på.. Og min datter for os lov til det, når hun leger ude ( bor i lejlighed på 1 sal ) så der er ikk andet end hendes sandkasse ;o) og så når vi er hos hendes farmor og farfar.
    Hvis vi skal andre steder som ud og handle osv, så SKAL hun have sko eller sandaler på.. ( os selvom mor måske ikk lige har det )


  • #20   31. jul 2008 Stine P:

    Helt klart barfodet i den her varme, hvis underlaget, og vejret tillader det. Kan da heller ikke selv holde ud at skulle have varme snævrende sko på om sommeren. Det er rigtigt sundt for fødderne at bliver luftet lidt. Så jeg stemmer for barfodet :o)


Kommentér på:
Det at børn render rundt i bare tæer..

Annonce