{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Dagpleje Vs. Vuggestue. {{forumTopicSubject}}

Hvad har i af erfaringer ?

Min dreng på 26 måneder går i Dp. Vi er rigtig glade for det, men han skal jo i børnehave til august, derfor har jeg fået skrevet Ella op til Vuggestue, sån at når oscar så starter i børnehave skal jeg kun bringe/hente det samme sted. Men er vuggestue lige så godt som en dagpleje?
Hvor gamle var jeres børn da de startede ?
håber der er nogle der har lyst til at dele deres erfaringer. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpleje Vs. Vuggestue.
  • #1   26. jan 2011 Anja - Personligt er jeg mere til en DP til at starte med fordi hun har mere tid til børnene, og der er mange børn og måske lidt voldsomt i en vuggestue..

Min venindes dreng går i vuggestue, og hans stue og de "små" børnehavebørn de render bare på tværs af hinanden, synes det virker meget voldtsomt hvorimod når jeg aflevere min søn om morgenen så står DP og snakker med os imens vi tager sko/tøj osv af...

• #4   26. jan 2011 Må indrømme at jeg også synes det virker lidt overvældende at sende Ella i vuggestue...

• #5   26. jan 2011 Nu har jeg ingen personlige erfaringer med vuggestue, da jeg har valgt DP.
    Det gjorde jeg fordi jeg på et tidspunkt arbejdede som afløser i en børnehave, hvor der var tilknyttet vuggestue, og min oplevelse af det var, at børnene ikke fik så nært et forhold til pædagogerne der, som de vil få til en DP.
    Det er vigtigt for mig, at min søn er et sted, hvor han føler sig (næsten) lige så elsket som herhjemme. Jeg er da slet ikke i tvivl om, at dem i vuggestuerne også er glade for børnene, men i min verden er flere børn = mindre tid til at lære det enkelte barn at kende.
    Det kan også bare være at jeg har været utrolig heldig med de to DP'er vi har haft (er ved nr. to pga flytning), for jeg har altid afleveret og hentet ham med en god mavefølelse. Han er glad om morgenen når han bliver afleveret og glad når han bliver hentet, og jeg føler, at min søn får alt den opmærksomhed som han har brug for. Desuden føler jeg også det er nemmere at komme til at lære én voksen at kende end flere, som det vil være en vuggestue, og det gør det i hvert fald lettere for mig, at tale med hende omkring visse vanskeligheder Liam har pga. for tidlig fødsel og jeg vil 98 % sikkert altid vælge DP fremfor vuggstue.
    Når det så er sagt, kan jeg godt sætte mig ind i, at du har valgt at gøre som du nu gør, fordi det vil give mindre "stress og jag" i hverdagen og det er også noget der er meget vigtigt at tage med i sine overvejelser.

• #7   26. jan 2011 Katja startede i DP, men hun gik på orlov, og Katja går nu i vuggestue..

Jeg savner MEGET det med at man kan sidde og small-talke, det er der ikke tid til at gøre i vuggestuen..

Til gengæld, så oplever de mere i vuggestuen i og med de går mere tur end DP gjorde..

Katja trives begge steder

• #8   26. jan 2011 Altså det kommer vel også an på hvilken DP man har det der med at komme ud, fordi min DP f.eks går MEGET op i at de kommer ud HVER dag hvis vejret er efter det..
    Det vil sige hvis det står ned i stænger eller blæser sindsygt kommer de ikke ud, men ellers gør de.. Men hun bor også lige ved siden af skov og strand så der er jo de perfekte muligheder for at komme ud...

• #9   26. jan 2011 Det skal lige siges at Katja lige nu går i en lille vuggestue, som desværre bliver meget større, da den skal ligges sammen med en anden i helt nye lokaler

• #10   26. jan 2011 Ja jeg vil også sige, at det med hvor meget de komer ud afhænger af DP. Igen har jeg været heldig, begge dem vi har haft går meget op i, at være ude med børnene dagligt, selvfølgelig afhængigt af vejret + der er legestue en gang i ugen.
    Hende han er ved nu har dem også altid med ude og fodre de kaniner de har, hvilket Liam bare synes er skideskægt for at sige det mildt + hun har en datter på 13, som elsker at lege med børnene når hun kommer hjem fra skole, og det giver jo også et fantastisk input dagligt.

• #11   26. jan 2011 Pyha jeg synes det er svært smiley

• #12   26. jan 2011 jeg vil sige jeg ikke ville turde putte et helt lille barn i vuggestue, Katja var trods alt over 1 år før hun kom i vuggestue, så hun var mere selvstændig end hun var da hun var 6 måneder og startede i DP

• #13   26. jan 2011 Daniel gik i dagpleje før han blev syg og der blev han afstraffet ved at blive sat på en stol hvis han ikke ville spise, så skulle han sidde der mens de andre legede, og nogle gange blev han revet i osv. Han er født md en genfejl der har gjort han har været meget syg (Immun forsvarsfejl), så han har ikke altid haft lyst til at spise osv.
    Min kæreste fik det at vide tilfældigt ved at hun kendte en der var venner med en af de andre dagplejere der havde set det når de samledes i ny og næ, og efter den oplevelse har vi valgt vuggestue.

Vi har også tænkt at det måske var en god måde, for så vænner børnene sig jo til de større institutioner og er ikke kun knyttet til en voksen, og er tryg det samme sted frem til skolealderen (Det er både vuggestue og børnehave heromkring). Ved ikke om det giver mening er ret træt smiley

• #15   26. jan 2011 jeg vil hvis jeg kan vælge vuggestue, i den vuggestue jeg var i, var det opdelt at vuggestuebørnene var i den ene side af huset og børnehaven i den anden side. så blev de alle sammen samlet omkring kl 4 hver dag og leget alle sammen sammen . alle ungerne elskede det smiley og vi havde meget tæt kontakt til forældrene da vi var mange voksne så der var altid lige en der kunne tage over

• #16   26. jan 2011 Jeg håber på at få vuggestue plads til Ida-Marie, ikke at jeg har noget imod DP overhoved, men jeg har selv arbejdet i en vuggestue i min sidste praktik og det har jeg rigtige positive oplevelser med...

• C
    C Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #17   26. jan 2011 Jamen jeg har så valgt vuggestue da jeg helt fra start 1/1.11 har haft dp som har sygemeldt sig. Ikke mindre end 2 gange 2 forsk.dp. og den ene FØR hun overhovedet var startet. Den anden nåede hun at være i, i 5 timer på 2 dage. Så NU er det slut med det. Min datter skal ikke kastes rundt i gæstedp i tide og utide og det er drønbesværligt at hente og bringe. Nu kommer hun i landsbyvuggestue som jeg er HELT sikker på er det rigtige for os. Det er de samme pædagoger hver dag og der er ikke kligepludselig lukket eller sygdom så hun skal kastes rundt.

• #18   26. jan 2011 Har min datter i DP. Har selv arbejdet i 2 forskellige vuggestuer, og kunne ikke finde på at sætte mit barn i en vuggestue..

• #21   26. jan 2011 Louise *mor til Clara Sofia * - I vuggestuen er der det samme antal voksne vs børn som i en DP.. altså 4 børn pr 1 voksen..

• #22   26. jan 2011 Altså nu har jeg arbejdet i forskellige vuggestuer og også arbejdet i en DP..
    Og jeg vil ha at Malthe skal i en vuggestue, altså med bh til.. Det er fordi jeg havde rigtig gode oplevelser i vuggestuerne, og har set at børnene har det rigtig godt der, ikke fordi de ikke kan have det godt hos en DP men jeg synes nu at de voksne jeg arbejdede sammen med havde masser af tid til alle børnene. og de havde nok lidt flere at lege med og synes det er rart at bh også ligger i huset da de går derop senere og ja det er bare min personlige erfaring at vuggerstuerne har været bedst smiley Men det kommer jo også meget an på barnet, hvis barnet har brug for få folk omkring sig og lidt mere "trygge" rammer er det jo nok bedre med en DP smiley

• #23   26. jan 2011 Jeg har arbejdet i en del vuggestuer efterhånden, og der skal mine børn i hvert fald ikke gå. Så vi vælger helt sikkert dagpleje.

• #24   26. jan 2011 Dejligt med en masse forskellige erfaringer... giver bestemt stof til eftertanke...

Hvor tidligt startede jeres børn i dagpleje/vuggestue??

• #25   26. jan 2011 Malou startede i DP da hun var 21 ½ måned smiley Næsten 22 måneder gammel.

• #27   26. jan 2011 Anja J - Katja startede i dagpleje et par dage før hun blev 6 måneder..

Hun starede i vuggestue da hun var 16 måneder. hvor hun kunne gå

• #29   26. jan 2011 Louise *mor til Clara Sofia * - i Katjas vuggestue er der 15 børn og 3 voksne plus en ung en (pædagogmehjælper tror jeg sådan en hedder), så det svare til hvad en alm. dp ville have med gæstebarn.. hvis der skal flere børn ind skal de være flere voksne

• #30   27. jan 2011 Lene: vil sige det kommer helt sikkert an på hvilken vuggestue det er.. Har selv arbejdet i en vuggestue, og der var det slet ikke sådan, børnene komer jo hurtigt til at kende de voksne i huset... og de voksne viste godt hvad børnene havde lavet i løbet af dagen;) meget kærlige, opmærksomme og omsorgsfulde pædagoger oplevede jeg...

• #32   27. jan 2011 Tania - Det er ikke alle DP'er der gør det..

• #35   27. jan 2011 Tania - Katjas var komunal og hun gik ikke i legestue, så nej det er der ikke alle der gør

• #36   27. jan 2011 Mads er skrevet op til dagpleje fra d. 1. maj. Der er han så ca. 6 mdr. smiley

Kommentér på:
Dagpleje Vs. Vuggestue.

Annonce