{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpleje VS. vuggestue
  • #1   26. feb 2012 dagpleje.. fordi det er mere hyggeligt, det foregår i hjemmet som barnet bliver en del af, dp mor går op i det enktle barn og dets behov. . en dagpleje (i hvert fald dem vi her i området) møder andre dagplejer , tager i legestur, på legepladsen eller til gynmastik - eller på besøg i børnehaven for at forberede barnet..,- de mødes og børnene ved derfor hvem deres gæstedagpleje er - og det ser jeg ikke som netagivt - det er jo en fast man får smiley

• #2   26. feb 2012 Helt klart dagplejen. Synes at børn i dag kommer alt for hurtig i vuggestue/børnehave osv. Børn har i de første år, behov for trykke rammer, og det synes jeg at dagplejen bedst kan give dem. Også fordi det er den samme person som passer dem hver dag, samt det er mere hjemme agtig end f.eks. en vuggestue.....

• #3   26. feb 2012 vuggestue helt klart har kun haft meget dårlige oplevelser med dp

• #4   26. feb 2012 Helt klart vuggestue. Efter en masse kampe med vores datter, så er jeg simpelthen ved at tude ved tanken om at lillebror også skal i dagpleje. Da vi formentligt ikke kan få en vuggestue plads.

Vi har måtte skifte dagpleje, vores datter er blevet smidt rundt til alverdens gæstedagplejer hver gang der har været sygdom eller ferie. Den pædagogiske leder vi skal gå til hvis der er problemer, er dummere end bølgepap og gider virkelig ikke tage sig af noget som helst.

Vi har kæmpet med at få hende til at forstå at det ene barn vores dp'er har er et MEGET krævende barn, så krævende at hun har svigtet de andre børn. Hvilket vores datter har reageret rigtig kraftigt på, og har været rigtig ked af at komme i dp.

Vi har lige haft en kamp med at forældrene ikke magtede deres børn, så de sender syge børn afsted. Hvilket koster os andre at vi hele tiden skal holde vores barn hjemme, fordi hun jo selvfølgelig bliver smittet. Lederens eneste kommentar til det, var at det jo var bedre for barnet at være hos dp'eren end hos forældrene, og at vi måtte forstå at nogle forældre havde psykiske problemer som gjorde at de ikke magtede deres børn...

Ud over det så har vi bare haft rigtig mange små problemer med alt det dagpleje ræs. Lige pt. er vores datter i gæstehus, et sted børnene kommer hen, hvis deres dagplejer er langstidssyg, der skal hun være i 8 uger.

Jeg kunne faktisk blive ved længe endnu, er bare så møg træt af at kæmpe med dem. Så priser mig lykkelig over at vores datter stopper til august. Og håber at lillebror kommer i vuggestue, eller i det mindste i en anden gruppe, med en anden leder.

• #5   26. feb 2012 Er faktisk i begge lejre smiley

Har selv arbejdet i vuggestuer, og vi ville egentlig gerne ha Malthe i en vi besøgte da vi boede i Aalborg, men der var INGEN ledige pladser.. Nå han startede så ved en dagplejer, en ung kvinde med 3 børn, og Malthe var ikke glad der, hun blev så gravid meget hurtigt efter og måtte sygemeldes, så Malthe kom hos en anden dagplejer, en ældre dame med voksne børn og barnebarn. Hun var lige vores type og fra dag et var Malthe en helt anden ved hende, og trivedes meget hos hende! Så skulle vi flytte og til en anden kommune, så vi besøgte vuggestuen her, og den virkede perfekt, og Malthe ville slet ikke hjem derfra, men heller INGEN ledige pladser hos dem, og Malthe skulle jo starte et sted her til den 1. marts da vi jo skal af sted hver dag smiley

Nu har vi så fundet en dagplejer, og håber virkelig han falder til hos hende! Det er jo min frygt han skal skifte 3. gang fra hende pga noget.. Men hun virker sød, god ved børnene og Malthe virkede glad for hende den dag smiley

Så ja, her har vi oplevet en god dagplejer og en knap så god smiley Og han har jo så ikke prøvet vuggestue selvom vi godt kunne tænke os det smiley

• #7   26. feb 2012 Dagpleje...

Hellere komme i gæste dp, end at være i en vs hvor der mangler en pædagog pga sygdom - ferie mm.

Trygge rammer - ikke mange børn - ikke så meget larm/støj - ikke så meget sygdom - mere tid til det enkelte barn...

Vores dp har været en kæmpe hjælp ang Frederic... Hun har været med til at føre aff dagbog - hoste dagbog - mad mm. Hun har været med når børne afd og børne amb, skulle høre hvordan det gik hos hende og hvordan hun opleved ham i hverdagen. Så de bedre kunne danne sig et sygdoms billed af ham og hans problmer. Hun har været med når vi skulle finde den rigtige dosis aff pulver og dertil en del bleskift tilfølge hos hende... Alt dette ville en vs ikke kunne magte..

• #8   26. feb 2012 Før jeg fik Lui og da han stadig var lille var jeg ikke i tvivl om at jeg ville vælge vuggestue, havde sådan en forestilling om at DP var kedeligt. Imellemtiden flyttede vi så til en lille by hvor der kun var DP så der var ikke så meget at gøre.

Nu ville jeg aldrig vælge andet end DP selvom jeg fik muligheden. Det er så hyggeligt, trygt og alt andet end kedeligt. Jeg elsker det der med at de er med i en rigtig hverdag og der er massere af tid til de 4 børn der nu er. Lui har været to steder da den første DP skulle på pension men både hende og den vi har nu har hele deres famile ( altså mand og børn ) været med i det og hygger om børnene.

• #11   26. feb 2012 Helt klart vuggestue..... uden tvivl.....

Inden jeg fik børn nok dagpleje.....da det er i et hjem....

Men men..... i en vuggestue er der flere pædagoger/voksne det betyder flere øjne og flere arme..... Der er mulighed for helt andre aktiviteter og oplevelser.....
    Det er altid det samme sted, de samme børn og de samme pædagoger....

En dagpleje mor er kun hende, ingen ved i princippet hvad der sker i løbet af dagen, hun kan jo sige alt.....og hvis ens barn bare ikke kan lide hende så er der kun hende.... De skal ud til nye ved sygdom og ferie osv....

• #12   26. feb 2012 Hvorfor går pædagogerne ikke op i børne eller det enkelte barm?

Hvordan ved i jeres dagplejer gør det ?

Ja jeg ved godt det er kritiske spørgsmål... smiley

• #13   26. feb 2012 Jeg ville så gerne ha haft Emma i VS men kunne ikke få plads . Alt efter hvad DP hun får forsætter vi med at være skrevet op til VS , der er i forbindelse med BH smiley

• #14   26. feb 2012 Vores dp er udd pædagog og tager alle de kursus'er der ang børn - motorik - lege osv..

Hun går op i det med liv og sjæl og gjordt det i 26 år og har haft 52 faste børn gennem tiderne..

Vores dp besøger stadig bh, for at hilse på hendes 'gamle' børn.

Vi havde fast gæste dp - så intet problem der...

Her fik de hjemmelavet mad helt fra bunden af... Mums... Hjemmebagt rugbrød - tærter - suppe - saft mm.

Herude mødes de nogle gange om ugen, hvor den ene dag der laver de gymnastik med børnene nede i den lille gymnastik sal - med redskaber og musik..

Da vores skulle starte i bh, besøgte hun flere gange bh sammen med de andre - så han kunne lære bh/pædagogerne at kende og hun kommer der stadig når et af hendes børn skal starte.

Da frederic var startet i bh, sagde pædagogerne dernede at han var endnu et herligt barn fra joan (dp) af...

• #15   26. feb 2012 Linda : hun lyder bestemt også meget fantastisk , gid alle DP var sådan... Men det er de desværre ikke !

• #16   26. feb 2012 Linda hvor er din dp fra? Vi har en Joan der også har været igang i mange år og lyder meget som hende du beskriver. Vil ALDRIG bruge andet eller andre til mine børn end Joan. Hun er vores et og alt!

• #17   26. feb 2012 Ja ved der findes brodne kar både i vs - dp og gæste dp...

• #18   26. feb 2012 Linda B: ja sådan er det jo altid......

• #19   26. feb 2012 Anita..
    Herude i bredstrup (under 7000 Fredericia)

Kan være noget ved det navn? Vi har aldrig kunnet sætte en finger på vores. Og da jeg spurgte hende om børne afd og amb måtte ringe til hende sagde hun blot; de ringer bare....

• #21   26. feb 2012 Det jeg mener Tania er at der flere øjne, så der kan de voksne ikke behandle dem skidt eller ignorere dem, da det vil blive kommenteret fra anden side....

En dagplejer er kun hende og de små..... synes bare man har set mange grimme klip..... men men SELVFØLGELIG er der mange fantastiske dpmødre heldigvis......

Og der er også dårlige VS - men vi kan kun sige at vi er glade for vores og vores stue....

Nu er de jo også 3 - 4 voksne på stuen og max 12 børn.... ( det er 3-4 børn pr. voksen - så det er jo ikke flere end ved en dp....

• #22   26. feb 2012 dagpleje af de samme plusser som de andre har oppe smiley livas dp er uddannet pædagog og hun er sådan lidt sær altså, hun er fin nok, men hun har slet ikke samme gejst og interesse i børnene som frejas dp harog hun er ikke udd pæd. så den med udd kan de da godt pakke væk for det har da intet og sige hvordan man er med børnene smiley desuden er der mange ufaglærte i vg så ikke kun udd pædagoger smiley

her har vi ikke haft problemer med gæstepleje osv - dog havde vi det i odense kommune, men det er jo som de andre nævner forskelligt fra sted til sted smiley

• #24   27. feb 2012 Carina - Sjovt nok er det også i Odense kommune vi har problemer med den stupide leder. Hun er simpelthen så uegnet til hendes job.

Jeg vil lige tilføje at jeg INTET ondt har at sige om vores pd'er. Både vores datter og vi forguder hendes arbejde og interesse i børnene. Bare så det er slået fast at det ikke er vores dp'er der er problemet.

• #25   27. feb 2012 Tania - Det er ikke sikkert. Den dp'er vi flyttede fra lavede aldrig noget med børnene, og de sad bare på deres numse og legede med den samme kasse legetøj dagen lang. Vi kunne ikke mærke på vores datter at noget var 'galt' men hun udviklede sig simpelthen ikke, og blev på ingen måde stimuleret.

Det mest spændende der kunne ske for børnene på en dag, var at de sang en sang eller læste en bog. Vores datter var meget sen om at kravle og i det hele taget bevæge sig rundt, ikke engang det forsøgte dp'eren at hjælpe til med. Hun lod hende seriøst bare sidde på sin numse det samme sted.

Vi trænede det meget derhjemme, og da hun begyndte at gå uden hjælp. (5-6 skridt imellem os. Og hen til ting hun kunne holde fast i) Da jeg kom ned og afleverede hende i dp viste jeg selvfølgelig dp'eren at hun kunne gå de der skridt, hvilket hun også stolt gjorde. Der fik jeg bare afvide at første gangs forældre havde altid så travlt med at tro deres børn kunne alt muligt de ikke kunne.

Kort efter der skiftede vi så dp'er da vi var trætte af at hun ikke stimulerede vores datter ordentligt. Og der gik ikke engang 2 mdr. fra hun kom til den nye til hun stolt gik rundt uden hjælp. smiley

Men ja, ingen tvivl om at man kan være heldig og uheldig ved begge ting. Men en af grundene til at jeg ønsker vuggestue næste gang, er at der er flere voksne. Så hvad den ene ikke gider, kan man håbe på den anden gider.

• #26   27. feb 2012 Så er det navnet der er noget med.. Vores bor i Nordjylland. smiley

• #29   27. feb 2012 Tania - Ja, men vi havde ikke et barn der var ked af at komme der eller noget. Og det med at hun ikke udviklede sig, var først noget vi rigtigt blev opmærksomme på da vi så hvor hurtigt det gik efter hun skiftede. smiley

• #31   27. feb 2012 Tania - Både og. Hun kom i gæstedagpleje hos en, som bare levede meget mere op til vores forventninger, og så blev vi klar over at det var det forkerte sted smiley

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #33   27. feb 2012 Var extremt glad for den ældstes dagpleje, hun var så perfekt som nogen kunne være, eneste minus var når han skulle i gæstedagpleje, syntes alle de andre steder var skod, og det trak ned i forhold til dagpleje.

Nr. 2 kom i vuggestue da jeg ikke havde tid til at vente på at den stores dagpleje fik en plads fri. Og så var det nemt at aflevere begge børn samme sted med fuldtidsarbejde. Var skeptisk fra starten, og så det mest som en nødhjælp. Men blev utrolig glad for vuggestuen, bla. fordi, børnene skulle ikke flyttes ved sygdom, de voksne her er utrolig kompetente, varme og åbne, børnene bliver ligeså stille sluset ud i børnehaven, i form af grupper hvor de ældste vuggestue børn mixes med de mindste børnehavebørn, så når de går over til børnehaven er de fortrolige med stuerne og de voksne.

Nr. 3 kommer i samme vuggestue, ingen tvivl der.

• #34   27. feb 2012 Jeg stemmer for vs. Dagpleje kan fungere godt, hvis man er heldig at ramme den rigtige.. ingen tvivl om det.

Vi ramte desværre en af dem, der altid blev syge, syv forskellige gæstedagplejere indenfor tre måneder,
    Så fik vi ny dagplejer, dejligt sted, men da de tre store skulle i bh, ville vores pige på to blive eneste store sammen med tre små under et år.

Plusser ved vs er, at du aldrig kommer til at aflevere dit barn andre steder, ingen pakken barnevogn ind og ud, når de skal i legestue, jeg har aldrig afleveret til en voksen, som mit barn ikke kendte.

• #36   2. mar 2012 Det koncept har vores kommune også.. gæstedagplejeren var bare altid optaget da vi var ved den første dp... som i hver eneste gang.. men ellers er det nemlig en rigtig god løsning:)

Kommentér på:
Dagpleje VS. vuggestue

Annonce