3.992 visninger
|
Oprettet:
vuggestue vs dagpleje {{forumTopicSubject}}
hvad foretækker i?
herude hvor vi bor er der kun dagplejere, og det er sådan nogle gamle kedelige nogen, og i de 4 år jeg har boet har kan det nok snart tælles på en hånd hvor mange gange jeg har set dem være ude og gå, eller bruge den store legeplads vi har her i byen....
så har vi 8 km væk en naturvuggestue som ligger lige ved siden af en børnehave, den tiltaler mig helt vildt fordi jeg mener børn skal ud i naturen, og gerne må få jord under neglene...
hvad har i valgt og hvorfor?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Hvad føler du selv for? Har I bil? Så vil det jo være nemt, selvom det er 8 km. væk
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Jeg vil aldrig nogensinde sætte mit barn i en vuggestue, jeg er så heldig at jeg har fundet den bedste dagplejemor i verden (og I skal ikke sige mig imod ;D)
Der er der tid til omsorg og hygge på EN HEL ANDEN måde end der er i en vuggestue, jeg synes det er vigtigt at et barn kan knytte sig til én voksen, og ikke skal forholde sig til det antal der nu er i en vuggestue, og jeg kan også meget bedre lide tanken med at der heller ikke er så mange børn, de skal forholde sig til.
Det er min opfattelse at en dagplejemor har mere tid til det enkelte barn, og dets behov og at det er meget bedre for et barn, end at komme i vuggestue.
Det er fair nok andre mener andet, men det her er min mening.
Og jeg synes det er skide fedt at det er den samme jeg aflevere mit barn til hver dag, og det ikke er 3 eller 4 forskellige pædagoger og eventuelle praktikanter fra jobcenter osv.
men tag dog og besøg de dagplejer du har i mulighed for, hvis du er i tvivl og hvis de ikke lever op til dine forventninger kan du jo sende dit barn i vuggestue
aug 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 104
jeg har nok taget et valg. vil bare gerne høre hvorfor i har valgt som i har gjort...
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Men hvis du alligevel vil køre 8 km efter en vuggestue, kunne du så ikke gøre det samme med en dagplejer?
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 444
Hun er der 100% for børnene og på en helt anden måde en der er mulighed for i en vs.
De er ude stort set hver dag, er en del af hendes familie når de er der ( alle familiemedlemmer bruger tid med børnene hvis de er hjemme når de er der)
Hun laver så meget med de andre dp mødre.
Har selv været medhjælper i en vs og arbejder nu i køkkenet og hjælper til i en vs. Og må ærligt sige der er bare ikke den samme omgang med børnene lang fra de samme muligheder. De 2 forskellige steder jeg har været har ikke været naturvs så der har helt klart været flest dage de ikke har været ude.
Jeg er helt klart fortaler for dp men vil også sige tag ud og besøg det hele og få dig nogle indtryk på det grundlag.
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Jeg har valgt det af flere grunde, men jeg synes det er dejligt at aflevere sit barn det samme sted hver dag, og der er mange forskellige at lege med.
Min store dag var i dagpleje inden han kom i vs, og aldrig om jeg ville vælge det.
Kom en dag og hentede ham, der havde han siddet hele formiddagen ved køkkenbordet med et andet lille barn dagplejemor, samt den dagpleje mor der var på besøg.
Jeg var også med i legestue, hvor det vigtigste for dagplejemødrerne var deres kaffe og ferie planlægning.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Hun elsker sine pædagoger i VG, og jeg er kun blevet bekræftet i at det var det rette valg for hende.
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Årsag:
-Flere børn - flere forskellige at lege med - se op til/lære af
-Langt større arealer at være på - sjovere legeplads
-Aldrig andet sted ved sygdom/ferie - der er altid voksne de kender godt
-Der ikke kun er en voksen de skal tilbringe dagen med - hvis de nu bare ikke er pot og pande
-Der er altid flere øjne, som ser hvad der sker
OBS
1 pædagog pr. 4 børn - altså det samme som en dagplejemor
apr 2008
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
Og ville ikke vælge vuggestue, har været i praktik i en vuggestue og hvis der var et barn fra en anden stue, der havde lavet i bleen, blev det bare bedt om og gå ned på den stue barnet gik på.
Synes også at man får et meget bedre forhold til dagplejemoren og i de dagplejer jeg kender, kommer de ud, hver dag og i legestue en gang om ugen og en gang i mellem besøger de hinanden
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
apr 2008
Vores har da også deres yndlings pædagog - som de er meget knyttet til - lige som de ville være det ved en dp men derudover er der s også min 2 mere på deres stue som de også holder meget af....
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Dog bruger vi den store legeplads sammen med de andre dagplejere her i byen 1 gang om ugen og mødes i en gymnastik hal 1 gang om ugen også men jeg går ikke bare for at gå...
Hvis vi er ude at gå er det for at besøge en kollega eller gå op for at se på kerne, hestene og fårene.. ja noget der er et formål med..
Og deres alder siger da intet om hvordan de er til deres job.. Jeg er kollega med 4 der er over 50 og de brænder for deres arbejde og de kære små poder de har i deres varetægt.. de er med til alt hvad vi arrangere og er ligeså aktiv som jeg er..
Nu kommer det til at lyde som om jeg udelukkende er dagpleje fortaler - det er jeg ikke, jeg kan se fordele og ulemper ved begge dele, og det er en smagssag hvad de forskellige forældre er til.. Jeg har selv arbejdet i vuggestue og det var jeg glad for..
Men jeg har aldrig været i tvivl om at mine børn skulle gå i dagpleje.. nu var jeg så heldig at blive ansat som dagplejer da min søn var 6 måneder så jeg har selv passet mine børn, og jeg har nydt det
Jeg syntes du skal tage ud og undersøge begge dele og se hvad der tiltaler dig mest..
nov 2012
Mht pladsen så vi jeg klart sige min søn har mere plads (4 børn til hele dp mors hus) end vi havde til 15 børn i vs. Så det er jo forskelligt fra sted til sted. Ved vores dp mor er de nemlig ikke på et værelse men i hele hendes hus.
Men ja igen ud og besøg alle steder i stedet for bare at danne sig et indtryk ud fra noget man tror.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
Jeg har valgt Dagpleje til begge mine, de gik i den samme, og forinden de gik der gik min nevø, jeg elsker min dagplejemor det samme gør mine børn, selvom den store ikke går der mere, kommer han tit lige derop og besøger eller lign, når vi henter sidder vi gerne & få en kop kaffe, ja vi sq blevet en del af familien, her går de ture nogen gange, de kommer ud HVER DAG, og besøger rigtig tit andre dagplejer, er min dagpleje syg eller lign, har vi det der hedder * gæstehuset * det minder om en VS og både min datter og jeg er kede af og komme der.. der er ikke samme overskud osv.
pas på med at døm, også kom ud og se de forskellige steder.. alt andet ville da være for dumt :o)
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg har valgt vs og det er jeg glad for. Jeg synes det giver de bedste rammer for barnet, og en mere stabil dagligdag.
Der er altid ledige hænder til mit barn, hvilket jeg ofte hører at det mangler i dp.
Der er altid en som har tid til at kramme ham Godmorgen og hjælpe ham med at få noget grød, eller med at starte en leg op.
Børnene skal aldrig efterlades for at hjælpe en anden med en ble eller toiletbesøg, og man risikerer ikke at rende ind i en af de emsige dp'ere.
Jeg er rigtig glad for vs, og føler klart at det har været det rette valg for mit barn! Jeg tror ikke han havde fået nok stimuli i en dp, så fuld af krudt som han er.
nov 2010
ja, men hvis der er et barn som har en dårlig morgen, eller indkøres, kan det barn jo beslaglægge dpmor/far, og så er der bare ikke flere ledige hænder..
nov 2010
okt 2008
okt 2008
okt 2008
Jeg er for begge dele, da det er forskelligt fra barn til barn hvad der fungerer for dem.
Men jo, de er ALDRIG alene i vuggestuen. De er minimum 3 pædagoger på arbejde af gangen, og selvfølgelig går de da ikke alle sammen fra børnene. Undskyld, men det er en helt tosset tanke.
okt 2008
okt 2008
Nåh, men ikke mere diskussion om det.
nov 2012
I en integreret institution kan man også flere morgenener komme og aflevere sot barn og så er der faktisk kun bh pædagoger der. Så det vil sige ingen som barnet har i sin hver dag (erfaring fra eget job samt ved det fra flere veninder med børn i en vs). Dette kan for nogle børn være svært, for andre lige gyldigt.
nov 2010
Jeg har een gang oplevet at der kun var en på stuen, som måtte skifte et barn, men så er der jo heldigvis en stor rude der hvor de skifter, så hun havde stadig visuelt opsyn med alle børnene på stuen.
Ellers er der altid 2-3 voksne på stuen. Og der er altid en fra VS, selvom det er integreret. Onsdag morgen er der kun en fra vs, og resten er fra bh, men der er altid en fra vs.
Vito har 4 voksne som han er rigtig glad ved, og der er altid en af dem når han er der. De andre er han også trygge ved, men de her 4 er favoritterne, og der er altid en, uanset hvornår på dagen han er der - både når jeg henter og afleverer.
nov 2010
Og en episode som den med Buster er jo også fuldstændig uacceptabel! Hvilket er en af årsagerne til at mindre børn altid børe være under konstant opsyn, især når der er mange af dem. De aner jo ikke hvad de laver.
vuggestue vs dagpleje