{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Umulig .. :/ {{forumTopicSubject}}

Min datter er 8 uger. Hun har været irriteret om aftenen på det sidste.. Det virker som om hun er sulten, men når vi giver hende mælk, ''spytter'' hun det bare ud af mundvigene . Det er både med modermælk og flaske. Og hun græder og virker meget irritabel. Vi har prøvet alt, men vi ved ikke hvad der er galt ?
Hvad kan det være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umulig .. :/
  • #1   14. sep 2008 kontakt din læge eller sundhedsplejske

  • #2   14. sep 2008 Kan det være noget alvorligt ? :S

  • #3   14. sep 2008 jeg oplever præcis det samme.
    min SP sagde jeg skulle prøve med gul allomin. men da det er udgået fra markedet pr. 1 januar i år som følge af et eller andet EU værk var jeg nødt til at gøre noget andet, jeg snakkede med min egen læge og hun får nu 100 ml vælling 2 x dagligt. det har løst problemet for os.

    min datter er 8 uger på onsdag og hun klarer vællingen over al forventning.

    jeg købte først 3 brikker nestlee majsvælling for at se om hun ville have det, så imorgen skal jeg ned og købe vælling pulver. for det kører kanon smiley


  • #4   14. sep 2008 Har du fået afvide hvad der er/var galt ? smiley

  • #5   14. sep 2008 Min dreng er 8 uger.. Jeg prøvet os noget ad det samme her for et stykke tid siden, og havde bare mange aftner i træk hvor jeg havde en virkelig sur dreng, og ja kunne bare intet på ham til om aften han græd og græd, jeg ringede så til min sp. Og ja nu giver jeg ham lidt kamiliethe omkring ved 6-7 tiden, og har virkelig en stille og rolig dreng om aften..

    Så nu kan jeg bare lige give ham en tår(hvis han er sulten), også tit gå lidt rundt med ham i stuen også sover han...

    Men fik afvide at det kunne være luft i maven.. eller man har spist noget hans mave ikke kunne tåle.. men hvis du ammer fuldt ud så kan de jo ik få hår mave.. Men luft.. og der skulle ejg spise svesker eller e hånd fuld rosiner hver dag, da jeg ikk kan lide svesker, hvis jeg ville hjælpe ham lidt med luften..


    Så det rigtigt dejligt med nogle stille aftner i stedet for nogle med en ked af det dreng..


  • #6   15. sep 2008 I skal også huske på at der er disse tigerspring. de kommer når barnet er 5,8,12,19,26,37,46,55,64 og 75 uger gamle..
    når et barn er i et tigerspring er de ofte irritable og græder meget.

    det der sker når de er i disse tigerspring er netop et spring mentalt.
    li som de kan vokse flere milimeter på en nat tager de også et spring mentalt, og det føles faktisk som om de er i en helt ny verden..

    det bedste man kan gøre ved et tigerspring er at trøste barnet hvis det er meget grådfuldt, eller have tålmodighed ved et irritabelt barn..

    første tigerspring vare fra 1 dag til 1 uge..
    andet tigerspring vare helt op til 2 uger hos nogn børn..

    ved godt der er mange af jer der ikke tror på tigerspring, men om ikke andet kan jeg anbefale bogen vidunderlige uger..
    den forklare alt hvad der er værd at vide om tigerspring...


  • #7   15. sep 2008 ja *s* hun var sulten smiley

    det var simpelthen fordi hun ikke blev ikke ordenligt mæt.


  • #8   15. sep 2008 Jeg ammer lidt og giver også Nan. Min læge siger det kan være 3 mdrs kolik.. og at sukkervand måske kunne hjælpe lidt smiley

  • #9   15. sep 2008 hvis man gir den lille vælling inden han/ hun er tæt på de 4 mdr. der henvises til vil det være en god ide at købe noget lactolose og putte et par dråber af det i for vælling ka godt give hård mave og forstoppelse men lactolosen søger for at barnet ka komme af med aføringen uden at det gør ondt.. det brugte jeg til min datter fordi hun ikk ku komme ordenligt af med sin afføring og det rådede min læge og sp også mig at bruge når vi startede med vælling. smiley

    bare et lille råd hvis i vælger at prøve med vælling og lactolosen ka købes på apoteket uden resept.. jeg ka ikk huske om det staves lactolose men det udtales sådan smiley


  • #10   15. sep 2008 og ang. NAN det startede jeg også med at bruge til Linea men prøvede at skifte til allomin og det hjalp altså også godt. grøn allomin skiftede jeg så til lidt senere fordi det er også noget i som gør at det ikk er så hårdt for maven på de små.. og det var også efter råd fra læge og sp smiley

  • #11   15. sep 2008 Måske er det forstoppelse ?
    Men det er svært at sige, det kan være så meget.. Synes bare hun er meget svær og gøre tilfreds.. :7 Jeg er ked af at jeg iik ved hvad der skal til ? Har prøvet at give hende sukkervand og Kamillete, men ved ikk hvor meget hun skal have og hvor tit? Ved jo heller iik om det er forstoppelse eller kolik ?


  • #12   16. sep 2008 i bogen står der;

    "Omkring 8-ugers alderen er det normalt for et spædbarn art vise sin stærke længsel efter at "komme tilbage til mor", for det er, hvad de fleste spædbørn har brug for i denne alder. Nogen spædbørn vil selvfølgelig demonstrere denne længsel stærkere end andre. Gråd og omklamring kan blive en del af din hverdag i denne periode. Det er tegn på, at det lille menneske gør gode fremskridt, at det reagere på de forandringer, der finder sted inden i det, og tager et spring fremad i sin udvikling.
    Barnet er utroligt, simpelthen fordi det endnu ikke har haft tid til at tilpasse sig disse forandringer og stadigvæk er forvirret. Det er derfor det har behov for dig i nærheden. Det vil gerne vende hjem til isn sikre havn, hvor det kan føle sig tryg i kendte omgivelser. Hos dig vil det få mod på at udforske sin nye verden.
    Prøv at forstille dig, hvordan det må være at føle sig urolig uden nogen i nærheden til at trøste. Du vil mærke spændingerne stige og ikke ane, hvad du skulle gøre. Du ville behøve al din energi bare for at kunne håndtere din stress, for ikk at tale om den energi, det ville kræve at løse alle problemerne. Det er ikke anderledes for dit barn. Hver gang, barnet mærker en stor forandring i sin mentale udvikling, føler det, at det er vokset ind i en "splinter ny verden". Barnet bliver konfronteret med flere nye indtryk, end det kan klare. Det græder og vil blive ved med at græde, indtil det har vænnet sig tilstrækkeligt til sin nye verden til at kunne falde til ro. Hvis ikke barnet bliver trøstet, vil al dets energi blive brugt til gråd, og det vil miste kostbar tid, som kunne anvendes bedre til at udforske den nye og forvirrende verden."

    håber du nu vil se mit indlæg..
    skrev også til dig dengang du skrev om 5 ugers alderen, men blev totalt overset..
    men håber da på dette vil hjælpe dig lidt til at forstå hvad der sker mentalt for dit lille barn, og igen, vil jeg anbefale dig at købe bogen, for hun følger den altså til punkt og prikke ind til videre..


  • #13   16. sep 2008 sonne: det er os det der bliver kaldt for mønster har jeg fået af vide.. og har lige selv været den periode med 8 uger alderen igennem..

  • #14   16. sep 2008 vi kommer nok snart i den.. Noah er 7 uger og 3 dage, så venter faktisk bare på den kommer...
    jeg er forberedt, for har læst det der står i bogen..
    ved 5 ugers alderes opdagede jeg det knap nok fordi jeg i min underbevisthed var forberedt på han kunne blive umulig..


  • #15   16. sep 2008 Sarah J - det er også et tigerspring.. de kommer nemlig igen omkring 12. uge...

  • #16   16. sep 2008 Sarah - det er et ca, altså det er ikke alle der blir det præcis, mener Noah var 4+3 da han havde første tigerspring...
    og han er 7+3 idag, og er så småt begyndt at klynke lidt mere nu...


  • #17   16. sep 2008 Sonne : Jeg læste det også da hun var 5 uger, ved det mht tigerspring og har tænkt over om det kunne være det .. Nu må vi se om det så går over..

  • #18   16. sep 2008 camilla - dette tigerspring hun er nået denne gang kan vare op til 2 uger, det er kun så du er forberedt...
    jeg er meget glad for bogen, har virkeligt givet mig ro i sindet, når han har været lidt umulig, netop fordi det har bakket mig op i at jeg har gjordt det rigtige når han har været umulig og ked af det...


  • #19   16. sep 2008 okay.. det er jo bare ikk altid at det er et tigerspring.. smiley hun er 8+3 uger

  • #20   16. sep 2008 som jeg skrev tidligere kommer de i nogen bestemte uger..
    blandt andet 5 og 8 uger..


Kommentér på:
Umulig .. :/

Annonce