{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til de enlige mødre.
  • #1   7. jun 2011 Okay.. sider bare og regner med alt hvad jeg har at gøre godt med og hvert kvatal får jeg det til godt 20.000 det syntes jeg da er mange penge.. men tager de så ikke min boligstøtte? skal lige siges jeg er på KH

  • #5   7. jun 2011 det er også de beløb jeg har her. og det giver mig lige godt 20.000 hvert kvatal. men er der ikke en græse for hvad jeg må "tjene" i forhold til min bolig støtte

  • #7   7. jun 2011 hvad får du i bolig støtte hvis jeg må være så fræk at spørge?

  • #8   7. jun 2011 vil så lige sige jeg da hellere ville ønske faren var her til det hele.. men hva jeg kan se er det kun boligstøtten og to tilskud vi enlige får udover alle kan jo søge friplads hvis man har den rette intægt til det. min nabo har lige søgt det og de fik det. godt nok ikke med så mange penge i tilskud men det er da en hjælp til trods for de begge har job..

  • #10   7. jun 2011 skrev jeg heller ikke at du gjorde..:) jeg fortalte bare som jeg havde det..

  • #11   7. jun 2011 Jeg ville da bestemt også hellere have at der var en mand/far her til at hjælpe...

    Det kan godt være svært når man kun har 2 hænder og der ville det være rart at have et sæt hænder mere!!!

    Meget hyggeligere osv osv.


  • #12   7. jun 2011 min smukke - der er jeg enig smiley enlige får okay med penge at rode med smiley det syntes jeg da også den periode hvor jeg var alene - men ja de fleste vil vel helst have faderen med smiley



  • #14   7. jun 2011 tak julie.. hmm jeg får kun 381 nu og de snakket noget om at jeg ville få 1500 når hun er født.

  • #15   7. jun 2011 jeg er på kh. og jeg får 9800 udb. hver måned plus 1179 fra hans far. derudover får jeg 2250 kr i boligstøtte (min husleje er på 4500 ink alt) og hvert kvatal får jeg 6800 ink de ekstra børnepenge og har selvfølgelig fuld friplads.. håber at det kunne hjælpe

  • #17   7. jun 2011 Hmmm, min søn kalder mig tit "babylort" hvilket han synes er MEGET morsomt..:)

    Tror nu heller ikke TS mener noget med det andet end som kælenavn!
    Lille lort er da ikke et grimt navn hvis man lægger trykket rigtigt...:)


  • #19   7. jun 2011 Jeg startede som enlig mor til 2. Og nu er jeg mor til 3 med mand. ;o)
    Ville ikke bytte selv om jeg måske havde flere goder før. Men der havde jeg så ikke en mand til at tage over jeg ikke kunne mere.

    Er desuden enig med Sofie H. ;o)


  • #20   7. jun 2011 jep smiley kunne heller ikke rigtig selv forstå det men det får jeg og de 4500 er endda med varme og el også


  • #23   7. jun 2011 Camilla.. hvad jeg kalder mit ufødte barn kommer da ikke dig ved lille lort er da ikke på nogen måde grimt i mine øjne.. der må jeg sige jeg syntes du er lidt nærtagene..

    hmm jeg har en hus leje på 3000 uden el og vand


  • #24   7. jun 2011 hehe sofie jeg blev og kaldt det som helt lille a en god grund.. smiley

    Kan dog slet ikke se hvor det farlie eller onde er i jeg kalde hende lille lort.


  • #25   7. jun 2011 ja sofie det er ren husleje.. så det er defor.. smiley men det sku fint nok jeg klager ikke 1500er da en fin hjælp når LILLE LORT kommer. smiley

  • #28   7. jun 2011 Sofie. mange tak.. smiley

  • #29   7. jun 2011 Sofie:
    Du ER en lille lort..:) Men en meget sød og smuk en af slagsene! hehe


  • #33   7. jun 2011 Jeg er enlig , har en husleje på 4900 og får 1952 i boligstøtte ..

  • #35   7. jun 2011 Uden .. smiley
    Glemte jeg lige at skrive . Sorry .. smiley


  • #37   7. jun 2011 jamen der er et loft jo smiley du kan max få 3200 i boligstøtte uanset husleje det har jeg ihvertfald fået fortalt. og mht mit er min husleje vist på 3800 i ren husleje smiley

  • #38   7. jun 2011 Sofie-skat:
    Det gør du bare..:P


  • #41   7. jun 2011 - fatter ikke at i kan få så mange penge som enlig mor på kh, der er familier der arbejder 24-7 og intet tilskud får af nogen art og de har måske ikke meget mere end det i får til sammen....

    Jeg arbejdede i starten af min graviditet ind til jeg fik problemer med min iskiasnerve, så er det altså ikke sjovt at skulle have barselsdagpenge når det er de sidste tre måneder der tæller for hvad man får og da jeg ikke kunne arbejde fuldtid grundet den nerve der ja så får jeg ikke en skid og så tænker jeg bare at folk på kh får mere, det er totalt latterligt... Jeg har fandme knoklet i flere år og har aldrig være afhængi af det offentlige.... Det er for lavt....

    Og hvem betaler alle herlighederne....



  • #43   7. jun 2011 Hold da op sikke en gang galle der lige kom der.. mor til juks jeg ville da for alt i verden hellere være fri for at være på kh men lige nu ligger landet bare sådan at det er min eneste mulighed.. men er da enig med de andre om at du da ikke behøver tørre den af her inde... lene ja jeg sku også skide flov når nogen spørg mig.. man føler sig sku helt som en taber og især når man skal til at forsøgeogså..

  • #44   7. jun 2011 Hov mor til Tusk

  • #45   7. jun 2011 Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er en guldmine at være enlig mor. Man får en del hjælp, men det er slet ikke det samme som hvis man var to. Kan ikke se hvorfor folk er så sure over enlig forældre får så meget hjælp. Synes kun det positivt samfundet giver så meget hjælp til enlige.

  • #46   7. jun 2011 Ane jeg er helt ening.. men syntes nu mit emne har taget en stor drejning her.. smiley

  • #47   8. jun 2011 Min smukke Isabella . - Det er det jeg mener....

    Syntes bare det er for underligt at det hænger sådan sammen...

    Sus S - Føler du dig truffet... Det kan da godt være jeg har ondt i røven, men det ville du da sikkert os ha hvis du fik 10 tusind på barselsdagpenge når folk på kh får mere og du har knoklet røven ud af bukserne i flere år og aldrig har været afhængi af nogen.... Tør den af på os andre... Jeg har vel lov at ytre mig....


  • #48   8. jun 2011 Sorry, men hvem ved om dem på KH ikk oss har knoklet røven ud af bukserne ?? Ja bare lige et spørgsmål ...

    Jeg boede i Randers, havde skide godt job og arbejdede sku nok MINDST li så meget som alle andre .. blev smidt ud af kæresten, blev nød til at flytte 200 km væk. intet arbejde så eneste udvej KH !!!

    Jeg sidder i en lejlighed til 3000 kr (når boligstøtten ER trukket) Har lån jeg betaler ind på 3000 om måneden! Og så er der lige min søns hjerte medicin, og hans astma medicin, telefon regning osv.

    Når alt er betalt har jeg og min søn på 2 under 3000 kr til tøj, mad, bleer, madordning i vuggestuen osv .. det er sku da ikk særlig meget !! Så sæt dig venligst ind i tingene inden du dømmer alle TAK !!! OG jeg har arbejdet røven ud af bukserne inden jeg kom på KH !!!
    Jeg skal så starte på skole igen til August, alt for at UNDGÅ KH !


  • #49   8. jun 2011 hey hvis i lige læser mit emne igen så skriver jeg at jeg får det til omkring 20 hvet KVATAL jeg har også lidt over 9 når hun er født pr mdr.. de 20 er med børne penge og boligligstøtte hvet kvatal så bare rolig har skam ikke 20 hver mdr..

  • #50   8. jun 2011 Ane J - Hvad tror du ikke på ?

    - Min smukke Isabella . - Ja jeg mener bare at hvis man skulle retfærdiggøre tingene så burde der da os være noget bonus ved at være på arbejdsmarkedet...

    Men ikke der med sagt at det ikke er fint er der er hjælp til enlige mødre... Syntes bare at det er lavt det jeg får efter som jeg har arbejdet altid og ikke har kunne gøre noget for at få mere da jeg blev ramt af graviditetsgener tidligt i min graviiditet...


  • #51   8. jun 2011 Tror lagt de fleste heller ville ha manden/faren til deres barn end de skide børnepenge !! JEG ville ihvertfald ...


  • #52   8. jun 2011 syntes dog at udbetalingerne burde være den samme ... men ja bare så i lige fik et indblik i at man altså ikk er rig fordi man er enlig mor på KH

  • #53   8. jun 2011 Ja det gør man da, men Jeg tænker da lidt at jeg da ikk ville kunne leve med mindre penge .. som i kan se har vi virkelig ikk særlig meget til os selv om måneden, selvfølgelig mest fordi vi betaler staten for en masse medicin ..

    Men skal da også siges at hvis Oliver ikk var så syg, og sådan ja så er det da mange penge ...


  • #55   8. jun 2011 Dina jeg vil heller ik få forhøjet. jeg får da også de der 4200

  • #57   8. jun 2011 Okay.. hvis du tænker på ordinært tilskud og ekstra børnebibrag så ja men eller ikke

  • #59   8. jun 2011 vel fordi at når man er to har man flere penge.

  • #63   8. jun 2011 Sus S - Du læser hvad du har lyst til kan jeg se...

    - Jeg kommer ikke på kh - jeg er medlem af en A- kasse...



  • #64   8. jun 2011 mor til.. nu er det sådan at jeg også er i en a-kasse men de kan bare ikke gå ind og hjælp mig grundet et sygdomsforløb så syntes godt nok du taler vildt meget ned til folk på kh..

  • #65   8. jun 2011 og jeg har sådan set og knoklet min røv i laser før jeg røg ind i et sygdom forløb men okay jeg kan ikke bruge det til noget for så meget er der sku ikke nogen a os der har knoklet trods de unge år.. det syntes jeg måske vi kan snakke om når vi en gang er gamle. for 24 år er der ikke nogen a os der har knoklet.

  • #66   8. jun 2011 så du mener at du som person kan tillade dig at sige du har knoklet mere end os andre?? syntes bare det virker en smule ego agtigt

  • #67   8. jun 2011 Det er altså noget ævl det med at fordi man er enlig, får automatisk en friplads .
    Jeg må skam selv betale ! smiley


  • #68   8. jun 2011 Katrine O - Hvor er du da for meget at høre på.... Læs dog hvad vi skriver, Taler ned ??? Øhh Jeg skriver sådan set bare at det ikke er fair for os som har knoklet at vi skal have mindre end folk på kh.... Jeg ville da med glæde tag i mod de 3 tusind mere om måneden... Og med hensyn til sygdom så skriver jeg ligsom os at jeg har været syg i min graviditet og det også er grunden til at jeg ikke har særlig mange penge om måneden lige pt... Og så kan det da godt være at du ikke har lavet en hylende hat fis i de sidste par år, det skal jeg ikke kunne sige men jeg har da arbejdet siden jeg var 14 og sys sku ærlig talt at jeg har knoklet....

  • #69   8. jun 2011 efter skat har jeg ca. 12000 kr . Synes bestemt ikke at det er at tjene mange penge ! smiley

  • #71   8. jun 2011 ved ikke hvorfor jeg selv skal betale . Men gør mig nu heller ikke noget .. smiley Hader at få hjælp fra Kommunen og sådan .

    Også derfor jeg sidder og bliver helt gal inden i når jeg læser alt det i skriver .
    Får tit slynget i hovedet at jeg har det så godt fordi jeg er enlig . Nej jeg har det godt fordi jeg sagtens kan tage vare på mig selv ! jeg mangler intet og det gør naya heller ikke . Og det er skam ikke fordi jeg får penge nogen steder fra . Tjener selv de penge vi lever for . smiley


  • #73   8. jun 2011 VIL LIGE SIGE AT JEG FX. IKK KUNNE LEVE UDEN DE 2500 EXTRA HVER 3. MÅNED DA JEG OG OLIVERS FAR BOR SÅ LANGT FRA HINANDEN AT JEG BETALER 2000 I TRANSPORT OM MÅNEDEN FORDI DET ER MED DET OFFENTLIGE .. ALTSÅ MED TOG, OG BUS NÅR JEG SKAL HENTE OLIVER !!!!!!!!!!!!

  • #74   8. jun 2011 500 fra grindsted til Randers og 500 tilbage igen - 2 gange om måneden !! 2000 kr ...

    Og når Oliver bliver ældre bliver det jo dyre, og dyre ... sårh .. kunne virkelig slet ikk få det til at hænge sammen uden det extra børnetilskud ..


  • #75   8. jun 2011 Sus S - Sure opstød !? Tag dig dog sammen, du skal hele tiden fortælle folk hvad du mener om det de skriver... Hold dog op... Jeg har den holdning jeg har da jeg ikke får særlig mange penge pga sygdom og så syntes jeg sku stadig ikke at folk der er på kh skal have mere end andre der er på barsel osv...

    Tag og lad vær med at komme med alle de kommentar om at jeg taler dårligt om det ene og det andet skriver hvordan jeg har det med den situation jeg har og om du vil det eller ej syntes jeg ikke det er fair...

    Få mig til at forstå at kh ikke er det som folk vil med deres liv... Du fatterjo ikke noget af det jeg skriver... Har aldrig sagt at folk bare er på kh for sjov, men jeg har skrevet 100 gange nu og gider ikke skære det mere ud - Jeg syntes ikke det er fair at folk på kh får mere end mig på barselsdagpenge! Det da ikke så svært at forstå jeg har intet grimt sagt om de kontanthjælpsmodtager der er her... Samfundet er bare ikke skruet ordenligt sammen på det område og JA jeg sætter sku nok mit X et andet sted næste gang...


  • #76   8. jun 2011 - Ja du kan tolke min måde at skrive på som du har lyst til, der er tilsyneladende intet du forstår af det jeg skriver... Hver gang du har været i en tråd jeg er i så kommentere du negativt på det JEG skriver, så derfor skriver jeg nok ikke de sødeste ord til dig..

    - Du må ha din mening lige som jeg, jeg gider bare ikke se og høre på at det jeg siger er negativt og rettet mod folk, når jeg skriver om hvordan jeg syntes samfundet er forkert skruet sammen... Det er sådan set dig der starter med at skrive lort og føle dig truffet...






  • #77   8. jun 2011 Jeg har så skrevet 100 og1 gang nu hvad det er jeg syntes er for lavt og hvorfor jeg syntes samfundet er skruet forkert sammen på det område... Har aldrig skrevet at det ikke er fint for dem der er på kh at der er hjælp, men det burde der os være til folk der får andet og mindre end dem på kh...

    Længere oppe skriver jeg - Men ikke der med sagt at det ikke er fint er der er hjælp til enlige mødre...

    Og nej dig under jeg ikke en skid og da slet ikke når du sidder og fortæller mig at jeg er et lavt menneske fordi jeg har en holdning til noget i samfundet som ikke lige passer ind i dit.... Ej men hold op luk dog øjnene hvis du ikke tåler andet end dig selv...




    Men du vælger at læse hvad der passer dig og laver dit helt eget lille eventyr....






  • #78   8. jun 2011 - Hvad skulle jeg skifte mening for, jeg er da glad for at der er hjælp at hente men mener stadig ikke at det er fair for os der står i en situation hvor vi har knoklet på arbejdsmarkedet og ikke får en fis når vi har brug for det.....

Kommentér på:
Til de enlige mødre.

Annonce