{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.898 visninger | Oprettet:

At gøre snart 4 årig ble fri. {{forumTopicSubject}}

Vi har en snart 4 årig søn. Børnehaven forlanger at han skal have bleen af nu pga hans alder, hvilket jeg også udemærket kan se, Han formåer ofte at tisse på toilettet, men kun når han bliver bedt om at sidde der hvert kvarter. Men han laver altid i sine bukser helt op til 8 gange i døgnet. Jeg har snakket med børnehaven, da jeg syntes at det er synd for ham, og et tegn på at han ikke er klar endnu.
Noah har fået Movicol med hård mave siden han var ganske lille. Det er vi dog stoppet med da BH sagde at vi skulle, da det ville ødelægge hans tarm... Hmm vi har fået at vide på både sygehus og hos egen læge, at det er ikke muligt med det her pulver. Det bliver sagt til BH og det eneste jeg får stukket i hovedet er at det tror de ikke på. De siger at han må fejle noget og han skal undersøges. Jeg fortøller dem at han har fået lavet en endoskopisk undersøgelse, hvor lægerne sagde at alt var normalt. Jeg fik blot at vide at det tror de ikke på at det er, det må ha været en dårlig læge.
Vi tager i dag til egen læge med ham og snakker med ham om problemet. Han siger at han skal tilbage på Movicol da han kun kommer af med små portioner hver gang, så det skal han startes op på for at stabilisere hans mave. Han siger at han den næste måneds tid bare skal have ble på, og så kan vi prøve igen. Men BH siger at hvis jeg giver ham ble på der op så skal jeg vide at de tager den af med det samme jeg er smuttet. Så afslutter de med at sige, at jeg må jo selv om hvad jeg gør hjemme, men hvis jeg giver ham ble på så hæmmer jeg hans udvikling og laver tilbagegang.
Når Noah har lavet i sine bukser der oppe sætter de ham alligevel på toilettet, og så belønner de ham med en småkage. I mine øjne hjælper det ikke meget når han først har lavet i bukserne. Hvad Tænker i og hvad ville i sige og gøre hvis det var jeres barn??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre snart 4 årig ble fri.
  • #1   22. jun 2011 Jeg tænker at han burde have været ble fri for langt over 1 år siden kan godt forstå børnehaven at de syntes han skal af med den da han også må blive drillet af de andre børn når han er så gammel...... Og hvis læge og sygehuset siger han ikke fejler noget så burde han jo også sagtens kunne komme af med den og hvis han laver både stort og småt mange gange den første tid er der jo ikke noget at gøre ved det og grunden til de belønner er jo for at han ikke skal blive ked af det. Jeg ville dælme nødig skifte ble på så stort et barn

• #3   22. jun 2011 Ja det burde han, men drengen har altid været bagud. Noah var 2 år før han overhovedet kunne stå på sine ben. Syntes at det er synd at min søs skal have nederlag på nederlag fordi at de skal bestemme hvad han er klar til eller ej.

• #4   22. jun 2011 han tisser ikke i bukserne

• #5   22. jun 2011 langt over et år.. hallo han er næsten 4.. der er nogen der er længer om det.. men på ½ har heller ikke smidt den er han er ikke klar. såden er det bare. men den store var ikke fyldt da han smed den..

du skal få en udtagelse fra lægem om han skal have den på.. og så skal han trænes i det.. det gør vi har hjemme men ikke tvinge han til og få den af. hvis børnehaven ikke repektere det må i gå vider med det!

• #6   22. jun 2011 Min Viktor har lige smidt sin, han bliver 4 i august..:)

Jeg sagde til ham en weekend da han havde lavet stort i den at nu fik han ikke en ny på og så kunne han gå ud til farmor i haven og sige hun skulle klappe ham i rumpen..:)

Det synes han var vældig sjovt og har ikke haft den på siden..:)

Det skal dog siges at jeg havde prøvet et par gange før hvor han gik helt amok og ikke ville have den af..:)
    Jeg tror bare at nu var han klar og da han opdagede hvor nemt det var så ville han slet ikke have den på igen..:)

• #8   22. jun 2011 Han holder sig når han får den af. med det samme vi giver ham nat ble på så er den fuld af både det ene og det andet efter min 30 min. Og vi har prøvet alt for at gøre det sjovt og hyggeligt for ham.

• #9   22. jun 2011 Det er helt vildt så sent børn i dag bliver fri for bleen, ingen af mine børn har været 2 år før de var ble fri kan gå med til 2½- 3 år men så syntes jeg også at det er ved at være klamt og det med at børn ikke er klar er noget fis det er forældrene som ikke orker det bøvl der er for hvis man bare gør det til noget hyggeligt så vil børn det også godt.

• #10   22. jun 2011 Jeg havde ikke accepteret det, og som uddannet pædagog kan jeg kun ligge meget stor afstand til de pædagoger der udtaler dette.
    Ikke alle børn er klar til at komme af med bleen i en alder af 4 år, og netop med alle de uheld viser at det er han ikke moden nok til. Som du selv skriver så er han bagud i hans udvikling og det er nok der man skal finde svaret i hvorfor det går som det gør med hans ble. Spørg dem hvor du skal stille han garderobe skab næste gang, for der skal godt nok meget tøj til hvis han skal skiftes så mange gange!
    Hvad ang. medicin så skal de slet ikke blande sig, det er noget lægen har ordineret og med det der er på gaden nu er netop ikke noget der gør tarmen sløv eller noget, kun hjælper den, men det har de slet ikke kompetacer til at vide noget om når de kan udtale sig på den måde.
    Evt tag en snak med lederen om hvad der foregår og virker det ikke så ville jeg klage til kommunen.
    Undskyld men bliver så harm på mine kollegaer at man kan lade være med at varetaget barnets tarv. Det er jo netop i hans tarv at han skal have det movicol og at han har ble på for at undgå at få alle de nederlag det er at lave i bukserne alle de gange dagligt.

• #13   22. jun 2011 har selv et barn på movicol... hvis I er stoppet med at give ham det, kan det være det, der gør, at han ikke bliver blefri.. hvis man er tilstoppet, er det svært at mærke, hvornår man skal af med enten det ene eller det andet..

et barn med afførringsproblemer vil da naturligt nok tage længere tid om at blive renlig..

er forarget over jeres bh, men som mor må du stå fast i, at at du ved, hvad der er det rigtige for dit barn..

• #14   22. jun 2011 Giver sgu Betina ret...

4 år er fandme sent at blive renlig... Undskyld, hvis jeg støder nogen...

• #16   22. jun 2011 Ja jeg er også noget harm over denne situation. Jeg syntes ikke at det er det bedste for min søn at han skal have så mange uheld som han har. Det kan godt være at nogen syntes at 4 år er for meget til at man skal gå med ble, men alle børn er altså ikke ens. Jeg føler at jeg skal presse min søn, fordi at de vil have det.
    Det der med at de siger at de bare vil tage bleen af når jeg er gået, det har de bevist at det gør de. En dag havde jeg simpelthen bare fået nok af dem, og havde givet ham ble på, da jeg kom og hentede dem, kom min 5 årige datter og fortalte mig at Noah havde fået underbukser på da jeg var gået. Jeg bliver godt nok meget harm over at jeg ikke engang kan bestemme over min egen søn. De siger at jeg ikke skal modarbejde dem, i det de gør og siger, og at de også vil have noget at skulle ha sagt. De sagde på et tidspunkt at hvis jeg ville hæmme mit barns udvikling, så måtte de jo gå til kommunen. Jeg ved snart ikke hvad jeg tør og ikke tør. Det er træls at man hver dag skal have ondt i maven for at aflevere ham. Har prøvet at tage en snak med dem, og jeg får bare at vide at oppe ved dem er det ihvertfald udelukket at han får lov til at have ble på.
    Og at de nægter at tro på min læge, og at dem på sygehuset bare ikke gør deres arbejde ordenligt.
    Her i sidste uge havde vi en af de andre forældre til at tage ham med hjem der oppe fra, hun tjekkede hans bukser da han kom hjem med ham, han havde lavet lidt i dem, og det vare bare helt tørret ind. drenges numse var knald rød og han skreg og skreg da han skulle vaskes. Da jeg kom og så de underbukser, var det de samme som jeg afleverede han i kl 8 om morgenen. Det har taget mig flere dage at få hans numse til at blive i orden igen.

• #17   23. jun 2011 det ikke alle børn der lige smider bleen han skal lige være klar til det først min datter er snart 3 år hun er først blivet klar til det nu så nu er jeg ved at prøve at smide bleen på hende

• #18   23. jun 2011 Om ikke længe kommer spændingen, for der køre jeg Noah i børnehave med ble på og tager dem med pædagogerne er godt nok spændt. Det kan da ikke passe at man skal sidde her og have ondt i maven for at aflevere sit bar kan det??
    Jeg håber på det bedste for ellers tager jeg ham med hjem igen. Update kommer her om en halv times tid...

• #19   23. jun 2011 Lad du dem bare kontakte kommunen, du har læge og sygehus, der fortæller at han ikke er klar til at blive blefri. Jeg sidder selv som familierådgiver og det eneste der ville ske var at du ville blive kaldt ind til en samtale, hvor du ville kunne fortælle din del af historien.
    Det er DIT barn og de følger de anbefalinger, som du har fået af professionelle.
    Ja det kan da godt være at 4 er i den sene ende af at blive blefri, men det er da ligegyldigt, det skal jo gøres i hans tempo.
    Gør som nogen har foreslået, snak med lederen og ellers må du gå til dem der har tilsyn med børnehaven.

• #20   23. jun 2011 Nu er Noah afleveret med ble på og jeg snakkede med en af pædagogerne fra hans stue. Startede med at fortælle dem at han havde fået kigget på sine fødder ( de har klaget over at han går lidt skævt) Fortalte dem at lægen havde sagt at det er helt normalt og at det retter sig når han bliver ældre. dent eneste svar jeg fik på det var NÅ! Ja det tror jeg så ikke på!
    Nå så fortalte jeg det med bleen, sagde til hende at jeg havde snakket med lægen om problemet, og at han havde sagt at han skulle tilbage på Movicol og at han anbefalede ble i min en måned endnu. Det kom der ikke mange kommentar til, andet end nå, ja og okay. At jeg så helt sikkert bliver svinet til når jeg er gået er så en anden side af sagen. Men jeg gik der ind, fortalte dem hvordan jeg ville have det og hvad der er bedst for lige netop min søn. Noah var bare så lettet da han så at der igen blev lagt bleer i hans kurv. Det har helt sikkert været mega hårdt for ham og enormt stressende stakkels dreng...

• #22   23. jun 2011 håber virkeligt, at det hjælper, det du har fået sagt idag.. og flot gjort!!:-)

utroligt, at der skal være så meget bøvl.. min søn er to, og fornemmer også klart, at det er en belastning for vs med hans mavebøvl, det giver jo bl.a flere bleskift plus at det i hans dårlige perioder er så tyndt, at det render ud i tøjet, som de jo så skal skifte..

overvejede seriøst, om man skulle søge kommunen om, at ens barn skulle tælle for dobbelt.. men tænker ikke lige maveproblmer går ind i den kategori.. men det tager jo noget ekstra tid for dem i vs og bh..

• #23   23. jun 2011 vi er helt enige Linda... men kan godt se, at det kan være problematisk for personalet også.. vores dreng er på rimelig streng diæt, som de skal overholde, skal have en del væske indenbords, og så kræver han altså også en del flere bleskift end hans jævnaldrende..

men andre børn har selvfølgelig måske andre ting, de kræver særbehandling omkring...

og nej, vi forældre skal i hvert fald ikke have det dårligt med at forlange det, der er det rigtige for vores børn..:-)

• #25   23. jun 2011 TS.
    Syntes du har gjort det rigtige jeg syntes sku det mere syn for barnet at han ikke kan nå og komme på WC og blir nød til at lave i bukserne, alt det tøj han skal have med og vaskes osv, syntes sku det synd. Den BH hvad pokker er det for en holdning de høre de overhoved ikke til havd du siger...??? Og hvorfor tror de ikke på dig det da mærkeligt..

Kommentér på:
At gøre snart 4 årig ble fri.

Annonce