{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

styr på søvn om aftenen HJÆLP!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Det er begyndt at gå helt galt!

Simon er nu 19 mdr. og her på det sidste er det bare komplet umulig at putte ham i hans egen seng. Han skriger og græder voldsomt i over 1 time. Det er som om han har mareridt / bange for at skulle sove i den seng.

Det har ikke før været et problem, men det er kommet pludselig. Han kan være super træt men så snart vi ligger ham i hans egen seng, bryder han ud i gråd og skrigeri. Han bliver normal puttet omkring 19.30-20 efter han har været i bad.

Vi stoppede med at give ham flaske for et stk tid siden, mon det er grunden (dog har det ikke været problem indtil nu)
hvor længe giver i flaske?

Skal man give ham en kold tyrker, og bare lade ham skrige? ( vi er meget i mod at han skal skrige sig selv i søvn)

Hjælp hvad gør i? hvad er jeres rytme med jeres 19 mdr? Gerne i detaljer!!!

har virkelig brug for råd, da det er gået for vidt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  styr på søvn om aftenen HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
  • #1   19. okt 2011 Viktor er 19 mdr og får så stadig flaske smiley men her går vi ind og lægger ham ned igen og giver sut og nusseklude, arre ham og siger godnat.. Og det bliver vi ved med med 5 - 10 mellemrum, Viktor er virkelig en strid banan og hvis vi bliver ved ham holder han bare fest.. Så her skriger han, ikke sig selv i søvn men bliver bevist om at han ikke kommer op... Hvornår står han op om morgene? Viktor vågner 6-6.30 og kommer i seng 19-19.30...

  • louise j
    louise j Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   19. okt 2011 Jeg var så dum og ligge mig til at sove sammen med min datter, forsøgte at liste ud når hun var faldet i søvn, nogen aftener lykkedes det, andre ikke...
    men efter noget tid begyndte hun så småt og forstå det. Vi fandt nogle bamser-dukker osv hver aften som hun havde lyst til at sove med lige den nat, de blev puttet under dynen med hende, og så købte jeg en rød lampe med meget svagt lys som står tændt på hendes værelse hele natten, det hjalp hende til ikke at blive bange hvis hun vågnede om natten.
    Det med bamserne-dukkerne osv plus lyset bruger jeg stadig her hjemme og min datter er nu 3½ år...


  • #4   19. okt 2011 vi møder sent så han sover faktisk til kl 7 - 7.30.

    Tror også vi lade ham få lidt at drikke og så være hårde mht ikke at tage ham op af sengen efter han er kommet i seng.

    tak.... puha det er hårdt....


  • #5   19. okt 2011 tror bare det er fase hvor han prøver jer af, freja havde den for ikke så længe siden og hun gør det stadig nogengange, senest her til aften hun græd ulykkeligt, men hvergang man kommer derind så smiler hun og siger hej :s

    jeg mener ikke at børn skal græde sig selv i søvn, men for os virker det og gå ind hvergang lægge ned og sige godnat og så ikke mere, de er snu de små smiley nogle aftner skal man derind 20 gange i træk og andre gange kun 2 smiley men det aftager når de finder ud af det ikke nytter.

    men kan også være ørene, så vær obs på det smiley


  • #6   19. okt 2011 Det er skide hårdt og gør ondt i hjerte men det er kun for en periode også finder de ud af at de ikke kan snørre os..

    Lige et side sPring.. Holdte i bare op med at give flaske fra den ene dag til den anden? Jeg synes Viktor er ved at være for stor men samtidig frygter jeg også at ligge den på hylden! Men det skal gøres inden har bliver 2 så vil gerne hører hvordan i to der lige er stoppet med det har gjort? smiley


  • #7   19. okt 2011 min yngste får stadig flaske og de andre er jo stoppet for længst, men vil da lige byde ind alligevel smiley

    både victor og freja er stoppet omkring 1 års alderen med natflasken, fordi de ikke rigtig drak så meget af det, så lavede bare mindre og mindre mængder og tog den bare til sidst. og så fik de tilbudt et glas mælk inden nat og senere vand smiley


  • #8   20. okt 2011 Jonathan var MEGET glad for sin flaske.
    Jeg er selv imod at lade børn skrige sig selv i søvn og få en kold tyrker fra sutteflasken. Vi trappede langsomt ned ved at putte mindre mme i vandet. På et tidspunkt var den helt nede på 1 skefuld i 100 ml vand. Han har aldrig været stor tilhænger af sin sut. men med lidt honning på så fik han trygheden fra sutten i stedet for flasken. Han bruger kun sutten, forholdsvis om natten, når han skal sove.. smiley


  • #9   20. okt 2011 vi trappede langsom ned i mængden og nu får han bare lidt at drikke inden han skal "sove" det kom rimelig naturlig for ham.

    Nu skal vi bare have ham overtalt til at det ikke er så farligt at sove i sin egen seng og at han ikke behøver at vække alle naboerne på gaden.


Kommentér på:
styr på søvn om aftenen HJÆLP!!!!!!!!!!!!!

Annonce