{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Dagpleje møde {{forumTopicSubject}}

Vi skal idag til møde med dagplejeren. Christian skal starte 1. december.

Jeg er bare så kritisk, jeg synes ikke der er nogen, der passer mit barn bedre end jeg. smiley Jeg er så bange for at stille for mange krav smiley
Jeg er næsten klar til at springe fra, hvis hun er ryger.. Det er jo egentlig noget pjat, for store dele af min familie har været rygere og mange i min svigerfamilie ryger.

Når, men er der noget specielt i ville spørge om? Altså, hvad var i opmærksomme på?
Kan man tillade sig og spørge om hun er en af dem, der er blevet fyret og stopper til januar?

er der andet jeg skal vide? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje møde
  • #2   31. okt 2011 jeg var meget opmærksom på om det blev røget i hjemmet, for når vi selv er ikke ryger ville jeg ikke have mit barn skulle være i et ryger hjem.

    så havde jeg meget interesse i hvor mange børn der var, hvor gamle og hvilket køn. da jeg ikke syntes alle skulle være halvandet år ældre og hun skulle heller ikke være der alene eller som alene pige.

    så havde vi fokus på dp sygedage og ferie, da vi har valgt privat, så det skulle passe med vores egen ferier.

    ellers syntes jeg bare du skal kigge på de andre børn der nede, om de har det godt og hvordan stemningen er, de første uger er altid de sværeste, men er helt sikker på dit lille pus nok skal nyde at komme ud og være sammen med andre hver dag.


  • #4   31. okt 2011 Nu kender jeg den dagplejemor som alle mine kommende børn skal til.. Så der vil ikke være så mange spørgsmål.. smiley
    men jeg ville være opmærksom på om de er meget ude, rygning, omgang med evt. husdyr, tager de på ture, hvordan hverdagen ser ud.. osv.. smiley


  • #6   31. okt 2011 Nej, du skal endelig ikke være kritisk.
    Det vigtigste er kemien, den skal være der. Jeg havde ingen kemi med vores dagplejer lige med det samme, der gik et stykke tid inden vi fandt hinanden. Min søn var også ked af det længe, og jeg følte ikke at hun gjorde en god nok indsats for at passe mit barn. Hun ringede tit, så jeg kunne hente ham fordi han var ked af det, men hun gjorde intet for at trøste eller aflede ham. Men vi havde rigtig gode samtaler, og hun blev bedre til at læse min søns behov. Nu har min dreng nærmest ikke tid til at sige farvel. et hurtigt mys, og det er det. smiley
    Det ændrede sig, da Gustav var i gæstedagpleje i 3 uger, der var han så glad og tilfreds, og kemien med hende var meget bedre. Men hun er kun gæstedagplejer, så en flytning var jo ikke mulig. Men vi er meget glade for Gustavs faste dagpleje idag, hun elsker at passe ham og hun savner ham på forhånd når det bliver weekend. Vi arbejdede for at finde kemien, og det lykkedes. smiley Så det kan ikke lønne sig at være kritisk som du kan se. smiley

    Gustavs dagplejemor ryger, og det synes jeg er ok. Hun ryger ikke når hun er sammen med børnene, og herre gud, jeg kan ikke se hvor forfærdeligt det er.
    Jeg var ikke så glad hvis hun havde dyr, men det havde hun heldigvis heller ikke.


  • #7   31. okt 2011 angående hvordan hendes husdyr omgår børnene -

    jeg passet en pige en gang hvor jeg hun gentagende gange kom hjem med kradsemærker i ansigtet efter hendes katte

    om hvordan deres rytme er om hvor meget de er ude og lege og mødes med andre,


  • #9   31. okt 2011 Det i siger er også de ting jeg har tænkt på. smiley

    Min mor har været dp og jeg har selv været i vs i et par år, men jeg synes bare alt er anderledes nu.

    Tania - jeg prøver ikke at være kritisk, men jeg synes det er svært.

    Pernille - ja der er to dp'er der er blevet fyret, de stopper i januar, og de skal selv fortælle at det er dem, der er fyret, men kan jeg tillade mig at spørge?


  • #10   31. okt 2011 Jeg stoler ikke på nogle dyr jeg ikke kender, derfor vil jeg ikke have min søn omgås dyr i dagpleje til daglig. Jeg tænker hunde især.

  • #11   31. okt 2011 syntes os bare det super børnene kommer til at omgåes dyr da jeg mener det vigtig i deres opvækst .. men at det under opsyn smiley

  • #13   31. okt 2011 Altså - min søn er ræd for hunde, så håber ikke hun har hund, men dyrene må jo ikke omgåes børnene? Det måtte de i hvert fald ikke da min ,or var dp'er.

    Jeg er også positiv, og ser rigtig meget frem til mødet. smiley


  • #15   31. okt 2011 Jamen jeg har heller ikke noget imod der er dyr. Jeg synes det ville være fedt, for vi har ingen dyr, og kommer ikke til at få nogen foreløbig. smiley

  • #17   31. okt 2011 Jeg vil så gerne, men svigerfamilien bor på bornholm, så vi er flere gange om året derovre, og så skal dyret passes mens vi er væk.

  • #19   31. okt 2011 De må hverken ryge, eller have dyr smiley

    Jeg var mega kritisk og tudede den første dsg. Men magnus har den mest fantastiske dagpleje og vi er SÅ glade for hende. vær positiv, langt de fleste er jo ovenud gode.


  • #21   31. okt 2011 Så har vi været afsted.
    Hun virkede okay, måske ikke en jeg ville have valgt, hvis man kunne vælge selv.

    Der var meget mørkt hos hende og der rodede rigtig meget udenfor og i haven. Men jeg er stadig positiv! Christian skal gå sammen med 3 andre børn, 2 drenge og 1 pige. De er 1-1½ år ældre end ham.
    Hun har hund, men den må ikke være sammen med børnene. Dog hilser den på en gang i mellem, det er mens forældrene er der og det er for mig helt fint.
    Hun bor lige ud til skoven, og hun siger at de er ude og gå 3-5 gange på en uge, og de er ude uanset vejr, dog ikke i længere tid, hvis det vælter ned. Hun virker til at være en, der tænker meget på børnene, og hvad de er optaget af.
    Hun er ikke ryger - YES ! smiley

    Legetøjet så virkelig gammelt og slidt ud (Christian var ligeglad), men jeg tænker at det ikke er dagplejerens skyld, nærmere besparelser.. smiley

    Jeg er ikke utilfreds med hende, og det tror jeg heller ikke Christian var. smiley


  • #24   31. okt 2011 Det kan jeg godt forstå Camilla. smiley

    Ja det lyder egentlig tosset, men jeg glæder mig lidt til han starter, så er han jo min STORE dreng. Det bliver rigtig spændende, men jeg synes nu også det er lidt sørgeligt at skulle aflevere min lille charmetrold hos en dagplejemor.


  • #26   1. nov 2011 I Aalborg kommune må de gerne have dyr, det havde vores forhenværende dagplejemor, hun blev dog sygemeldt og Malthe kom hen til en ny, hun har ikke dyr og ryger ikke smiley
    Men hun er bare fantastisk! Malthe elsker at være der, og kan godt lide hun har meget erfaring, har voksne børn og børnebørn smiley Og så elsker hun børnene..

    Ville så vælge fra, hvis der var meget rodet og jeg bare ikke kunne med hende og ja, bare kunne fornemme hun ikke var den rigtige smiley Men dejligt at det gik godt, og er sikker på din dreng kommer til at hygge sig hos hende, og komme ud og lege med andre smiley


Kommentér på:
Dagpleje møde

Annonce