905 visninger
|
Oprettet:
seriøst brug for hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
Lily er krop umulig at få til at sove om aftenen, og vi vil gerne have hende til at lære at falde i søvn af sig selv I HENDES EGEN SENG ! men hun skriger fuldstændig hysterisk og vrider sig og stiller sig op i sengen og skriger. det også et problem for de voksne i vuggestuen, for de kan heller ikke få hende til at falde i søvn i barnevognen :s Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre :s
hvis i har nogle fif må i meget gerne dele ud med dem, inden jeg taber alt hår på hovedet :s
hun er forresten 9 måneder
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Jeg brugte metoden med at lave fast ritual og holde ved det..
Dernæst når jeg havde lagt hende osv, så sagde jeg godnat mor elsker dig og gik. Hver 3 minut gik jeg op tilbød hende vand og lagde hende puttede dynen over hende og gik, og sådan forfra og forfra. Det tager lang tid, i starten tog den 1½ time men så gik det ned af...
Så er det en god ide, at der er sovedyr, det samme som hun sover med i barnevogn og tremmeseng.
Håber det giver mening =)
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 48 Svar: 118
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 209 Svar: 1.288
Det vi gjorde var, at putte ham, med kys osv.. var væk i 5 min af gangen, vi gik ind på værelset og sagde godnat, ikke noget med at tage op og trøste, men kort og kontant, ned og ligge igen under dynen.. Og her fattede han det ret hurtig, og vi brugte ikke lang tid på det..
Men hold ved for det skal nok lykkes selvom det ikke ser sån ud lige når man står i det.. Held og lykke..
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Vi tog også turen med Mikkel da han var 8 måneder, gammel.
Når jeg gik ind til ham, så sagde jeg slet ikek noget, bare gik ind uden at tænde lyset og puttede ham.
Jeg sad så og lyttede nøje om det var hysteri eller ked af det "larm" han lavede. Og ved hysteri var jeg kun inde ved ham en gang hver 10 - 15 min.
Det tog 2 aftener med skaberi, og nu lægger vi ham bare ind, og så sover han Det var så også lidt "nemmere" med ham, da han jo endnu ikke kunne rejse sig. Når først de kan rejse sig op i sengen, så kan de meget bedre kæmpe imod at falde i søvn.
Syntes virkelig det var hårdt, og er glad for jeg havde Martin som ligesom var med ti lat sige "Du går ikke ind til ham endnu". For ellers var det heller ikke gået så nemt her.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
så kom der lige en periode hvor hun lige skulle prøve om det nu virkelig også var rigtig at det skulle være sådan og så brugte vi den metode igen.....
det er hårdt men arbejdet værd i den sidste ende..... nej det er ikk sjovt at høre sit lille pus græde :s men man er også nødt til at sætte grænser og vise hvem der bestemmer.....
vi har lige haft en periode på 6 mdr hvor vores den store ikk ville sove om aften og vi kæmpede stort set hver aften i 2-3 timer ! ( grundet en masse ting herhjemme. bla at få en lillebror og hans sygdom) hun var i søvn underskud så det gjorde en ting..... men her for en uge siden, der vendte det ligepulselig og vi fik vores glade datter tilbage med masser af overskud og godt humør.
håber du kan bruge det til noget
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
giver man sig mere lidt forlænger man kampen og så tager det bare længere tid
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Han var så ikke så gammel så han var startet i dagpleje, og der har heller aldrig været problemer der, eller herhjemme i barnevognen
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 121 Svar: 550
Vi gjorde det at vi første gang gik ind til ham efter 3 min, så 5 min, så 7 min osv. Det tog kun 2 aftener og nu falder han pænt i søvn selv.
Det samme i barnevognen, puttede ham ud og gik væk så han ikke kunne se os. Han blev så ked og skreg og efter 3 min gik vi hen til ham uden at sige noget, puttede ham igen og gik.. 3 gange tog det i barnevognen.. Han sover meget længere end han gjorde før så det er bare lækkert
dec 2010
jun 2010
dec 2010
Men hold da op hvor hun skriger
dec 2010
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
dec 2010
jun 2010
Hvis du fortsætter sådan, tror jeg ikke der går længe før hun falder i søvn hurtigere
dec 2010
seriøst brug for hjælp!!!