bliver bidt i dp. {{forumTopicSubject}}
Hej er ved at være godt forvirret over hvad jeg skal gøre .løbet af de sidste to uger er Tristan blevet bidt 5 dage .
Første gang blev han bidt en gang og dp mor informerede mig om det og beklagede meget at det var sket .
Anden gang opdagede jeg selv at han var blevet bidt og informerede dp moren dagen efter og hun var frygtelig ked af det for syns at dagen havde været så god da ingen blev bidt og de var i godt humør hele dagen .
3-4 gang enkelt bid blev informeret .
5. Gange i fredags blev han bidt 3 gang i rap i armen bliver informeret om dette da jeg hente ham ser så da jeg kommee hjem at han også har to mærke lige over bleen på ryggen .
Tog det meget rolig til at starte med da det ligeså godt kan være tristan der kunne finde på det en gang og at barnet ikk kan gøre for det men i fredags var det altså dem allesammen der gjorder det. Ork er frustreret for hun er altså virkelig en fantastisk dp mor
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Synes det lyder overrillet det du foreslår for børnene bider jo ikk for sjov men i form af frustration. Og hvis barnet ikke bider derhjemme hvad skal de så gøre? Forældrene til bide barnet bliver altså også informeret.
Hilsen en mor til bide barn, hvilket er utrolig frusterende og hårdt fra den vinkel også.
nov 2011
Og jeg får en klump i maven hver gang jeg får det at vide, men at blive kaldet ind til en sådan samtale? HALLO! Det er sku ikke mig der bider, men mit barn, jeg samarbejder med dp ved at finde ud af grunden så vi kan stoppe det.
Det blev bare skrevet som om det var nogle satans unger der bider med ligeglade forældre! Og det er det sku ikk, forældrene har det lige så skidt som dem der er forældre til offeret! Og jeg bliver SÅ arrig når man glemmer at tænke på det. Jeg ved godt hvorfor Thea bider og det er ikke noget man kan ændre på bare lige sådan. Skal hun så ikk i dp så eller hvad??
Det er ikk min skyld mit barn bider, men en råden skod dp hun skulle være i alt for længe. Og bideriet stoppede med det samme hun blev flyttet. Men lige så snart hun bliver usikker gør hun det. og i de situationer er jeg der altså ikke.
nov 2011
Forældrene kan ikke gøre ret meget, end hvis de er gamle nok, snakke med dem eller prøve at finde ud af hvad der er galt.
Så jeg synes TS skal få en god snak med dp moren og se hvad der sker.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Tag en god snak med dpmor omkring dine bekymringer, jeg vil formode, at hun vil fortælle dig, at det er noget der bliver arbejdet med det. Det er ikke sikkert hun kan gå i detaljer om det pga. tavshedspligt, men bare det at få at vide, at der bliver gjort noget kan fjerne lidt af dine frustrationer omkring det.
I den periode, hvor Liam bed gav jeg min dpmor lov til, at fortælle de andre forældre om, hvordan hun arbejdede aktivt med problemet ligesom hun måtte fortælle dem, hvordan jeg arbejdede med det derhjemme. Det gjorde jeg lige netop for at undgå, at de andre forældre tænkte "hvorfor gør de forældre ikke noget?"
Tania - jeg vil sige, at det er altså ikke altid man kan forklare et barn i den alder, at noget gør av av. I Liams tilfælde skete det fordi der var (og stadig er) følgevirkninger af for tidlig fødsel.
Han er simpelthen ikke i stand til, at lukke af for indtryk. Dvs. hans hjerne arbejder på højtryk 24 timer i døgnet, og så brænder det altså bare sammen nogen gange, og det kunne give udslag i, at han bed fordi han ikke kunne kontrollere sine reaktioner. Selvom man godt kunne sidde og snakke stille og roligt med ham om det, og han i det øjeblik forstod det, så var det altså ikke noget han kunne huske, når tingene koksede for ham.
Dét er ikke ensbetydende med, at jeg som mor ikke gjorde noget. Jeg arbejdede og arbejder stadig med, at gøre hans dagligdag så forudsigelig som mulig, så der bliver så få fremmede indtryk som muligt, så risikoen for at det kokser for ham bliver minimeret.
nov 2011
bliver bidt i dp.