1. jun 2010 Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Hvorfor valgte jeg ikke bare vuggestue fra start?! {{forumTopicSubject}}
Øv øv øv!!
Jeg er sku så træt af det dagpleje system.
Det her vores lille historie.
Christian startede i dagpleje 1. december 2011. Han kom ned til en, hvor vi var stærkt utilfreds.
- Han havde en dag sovet i barnevogn, hvor den stod uheldigt, og blæsten gjorde, at det havde regnet på ham.
- Han fik ikke hue på ud og sove.
- Om morgenen ringede jeg ikke altid på, bankede tit bare på og gik ind, og råbte godmorgen. 2 gange var hun ikke ved børnene, men stod i sin stue og blev meget forskrækket da vi kom. Derefter fik vi en stor skideballe over, at vi ikke ringede på. Nogle gange virkede ringeklokken ikke, og så turde vi jo nærmest ikke gå ind.
- Da min søn startede, der besøgte hun en anden dp'er 3-4 gange på 2 uger. Hun sagde at det gik fint med ham, men da vi så skulle hente ham, så er hun ikke hjemme og så går vi forbi den dp'er hun besøger og ude fra vejen kunne vi høre ham tude. Han var IKKE klar til at besøge andre.
- I starten af januar blev hun så sygemeldt i 3-4 uger, og vi kom hen i en fantastisk gæstepleje.
- Vi følte ikke kemi med hende, men nok efter alle de episoder.
Christian kom i en ny dp midt i februar.
Nu har han så været hos en skøn skøn dame lige siden. Hun har haft et par (en del) sygedage, men det var okay, for Christian kommer næsten altid til anden fantastisk gæste gp.
Hun er så lige blevet langtidssygemeldt. Vi ved ikke, hvorfor, men vi har fået af vide, at det kan tage rigtig laaang tid.
Han er ikke hos den gæste dp som han plejer at være hos, han er hos en lidt mærkelig dame, men Christian hygger sig. (der går 3 andre drenge). Christian har dog ændret sig en hel del. Vi kan ikke rigtig kende ham mere. Han er simpelthen blevet sådan en møgunge. (ja undskyld, men vi har aldrig oplevet noget lignene!!!)
Igår fik vi så en seddel på, at der skal fyres to dp'ere. Jeg frygter jo lidt at det er vores sygemeldte dp, for hun har jo haft en del sygemeldinger. Hun er heller ikke helt ung. I hvert fald 50+.
Til morgen snakker jeg så med gæste dp. Hun sagde ikke noget direkte, men det lød på hende som om at det godt kunne være vores faste, der blev fyret, for hun sagde at Tina (vores yndlings gæste dp) ikke har plads, en anden Christian har været hos Lene, hun har heller ikke plads, og hende selv havde heller ikke.
Så nu skal han et helt nyt sted hen, hvis hun bliver fyret.
Hvis jeg dog bare havde valgt vuggestue fra start. Så havde vi ikke haft de her problemer. Min søn har som sagt ændret sig helt vildt, og jeg er så sikker på at det er pga. dagpleje skift.
Jeg har før ringet til kommunen og spurgt, om han ikke kan blive rykket til vuggestue, også fordi det er nemmest, når lillesøster skal gå der. Så skal jeg kun hente et sted. Men når man først har valgt dp, så må man ikke rykke. :s
Hvad havde i gjort? Ladet jeres børn starte i en ny dp IGEN? (ja jeg tager sorgerne på forskud, men jeg vil gerne være forberedt!!) Eller havde i krævet at han skulle i en vuggestue, hvor han bliver?
Hjælp, og undskyld at det blev lidt langt.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Håbet i kan få ham i vs.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Nå ja og så er vores dp jo "nem" at fyre, for hun har kun to børn. Hun havde 3, men da hun blev sygemeldt, der rykkede en nye bebs direkte i en ny dp.
jun 2010
apr 2008
okt 2012
Følger: 1 Svar: 1
Er også træt af DP systemet - de er sku ikke altis lige skarpe på det kontor...
jun 2010
apr 2008
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
jun 2010
1 er rigtig dårlig, 1 har en meget lille legeplads, og den sidste har en laaaang venteliste. Den sidste er den vi virkelig ønsker, og han er skrevet op til børnehave der. Det er et sted, hvor de har gymnastik sal og en kæmpe legeplads, og der er så fantastisk!
Jeg har lige mailet til dp lederen, min mor siger, at vi måske selv må vælge, når dp'en bliver fyret. Altså mellem dagpleje og vuggestue. Sådan var det da hendes tidligere kollega blev fyret som dp'er.
Så nu har jeg bare spurgt om man selv må vælge, eller om vi bare får en ny plads.
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Ja i har været uheldige, helt vildt - men håber at i kan få en fast dp og blive glade ved hende...
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
- og nej der er ikke uro og ballade hele tiden, men ja der er altid kendte ansigter..... Mange udfordringer og kontakt med mange forskellige børn, fra forskellige familier....
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
1 Nej det gør ALLE børn ikke.
2 Jo de kan, min papfar er sygemeldt efter et kræftforløb og blev fyret, helt lovligt.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Med det på plads må jeg fortælle dig at man sagtens kan skifte fra DP til VG og tilbage igen, hvis I ønsker det.. Min søns dp mor var virkelig dårlig, så jeg ringede til pladsanvisningen, men de havde sørme ingen pladser, det fik jeg afvide hver uge en måneds tid. Jeg var så i praktik i en VG, hvor der var 3 (!) ledige pladser. Jeg ringede igen til pladsanvisningen og spurgte om plladser, men der var desværre stadig ingen, indtil jeg fortalte hvad jeg vidste, og som et trylleslag fik jeg en plads, på den stue jeg gerne ville have...
Helt uden at ringe til dp lederen eller dp moren.. Jeg handler selv, hvis jeg er utilfreds og jeg ringede minimum en gang om ugen for at høre om de havde plads nogle steder..
jun 2010
Linda b - altså han bliver kastet rundt fra dp til dp, så mere ro vil han slet ikke få i dp. Men han kan få fast personale i en vs.
jun 2010
feb 2009
Hellere være i gæste dp, end at være i en vs der af og til mangler pædagog pga ferie - sygdom mm.
En dp har mere m2 pr barn end vs. Ihvertfald herude hos os.
jun 2010
Jeg har selv arbejdet i en vs, og det var altså ikke så slemt. Jeg valgte kun dagpleje, fordi der var mere hygge og pga. vi ikke kunne få plads i den vuggestue, der er tættest på os.
feb 2009
de er 5 dp'ere i vores by, som ser hinanden nogle gange om ugen og de går til fælles dp gymnastik hernede i hallen - med alle unger, 1 gang om ugen.
Vores den store på 4 havde fast gæste dp. Og freya på ½ år har fået plads hos hende, inkl fast gæste dp.
Men valget er dit og dit alene..
Hvorfor valgte jeg ikke bare vuggestue fra start?!