{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16 år og sex
  • #1   16. nov 2012 Tjah..... Hvordan ved man som 16 årig at man har fundet den helt rigtige?

  • #2   16. nov 2012 både og. Det skal være en hun føler den rette, en hun er glad for og tryg ved, og som respekterer hende og som hun respekterer.

    Men 16-17 år er da en ret almindelig alder, at begynde at dyrke sex i, og eksperimentere lidt med? Det ser jeg sådan set intet galt i, når blot hun husker at passe på sig selv og sin krop smiley

    Jeg ville som forælder i den alder, mere fokusere på at støtte barnet og bakke op om det.


  • #4   16. nov 2012 Jeg er selv 16 år og endda gravid. Jeg fandt sammen med min kæreste på efterskolen for to år siden og har lige siden været sammen med ham. Han var min første kæreste, og dermed også den første jeg var sammen med og er det stadig. Det var overhovedet ikke planlagt at vi skulle have barn nu, og hvis jeg havde haft muligheden havde jeg helt sikkert os fået abort, da jeg selv synes det er alt for tidligt, men alligevel moden nok til ansvaret..

    Det vigtigste er bare, at hun er tryg ved det og ikke bare er sammen med "tilfældige" , og så måske heller ikke alt for meget ældre fyre end hende selv.



  • #5   16. nov 2012 Jeg var 19 da jeg blev gravid og var slet ikke klar. Min største frygt er at hun også bliver gravid. Jeg ønsker at hun ville gemme sig til ham hun føler er den helt rigtige og ikke bare til den første og den bedste. Hun skal ikke hoppe i seng med ham hun tror hun elsker, men med ham hun ved hun elsker

  • #6   16. nov 2012 Tanja,
    mener du at hun kun skal dyrke sex med en mand? det er en rigtig sød tanke, men nok urealistisk i forhold til de fleste danskeres normer og værdier.

    Har du og hendes plejemor talt med hende om prævention?
    Var det min datter fik hun p-piller, og en snak om at de slet ikke dækker nok, så man selvfølgelig altid supplerer med kondom. Og i øvrigt altid bruger kondom, indtil begge parter har været hos lægen, og man tør stole nok på hinanden til at være sikre på at ingen laver ballade.

    Hvis hun er opdraget rigtigt, har hun sex med en fyr, som hun føler er den rigtige. Det er ikke sikkert at han bliver ved at være den rette, men det vil hun føle at han er her nu.

    Mine primære tanker omkring mit barn og sex, er at jeg håber han vil tillægge det værdi, og ikke blot dyrke sex fordi muligheden byder sig, men også fordi lysten og følelserne er med i det!


  • #7   16. nov 2012 Hun får p-piller. Håber blot hun vil gemme sig til den rette

  • #8   16. nov 2012 Da jeg var 14 år havde jeg sex første gang, og det var med en som jeg følte var den helt rette.. Det vigtigste er at hun føler at hun har lyst, og har fået at vide at det er vigtigt, at hun skal have lyst, og bruge beskyttelse.. Ikke kun for graviditet, men også sygdom..


    Men ønsker nogen forældre at deres lille barn begynder at dyrke sex? Næsten lige meget hvor gammel hun/han er? Men det er en ting som ikke kan undgåes


  • #9   16. nov 2012 14 år??? Havde du været min datter var du blevet spæret inde til du var 18!!!!

  • #10   16. nov 2012 Tja.. Hver sin måde at opdrage børn på, det ville dog næppe ende godt.. Han var fast kæreste i en god tid, og for at være ærlig. Den bedste udover ham jeg har nu.. Så det var ren kærlighed, fra begge sider. Fortryder det ikke det mindste.. Netop fordi han var den rette da jeg var i den alder.

  • #11   16. nov 2012 Idag hører man om at børn starter med sex allerede i 13 års alderen
    så at din datter er 16, synes jeg er flot.. og det skal ikke forståes som at ALLE gør det når de er 13 men det er bare blevet meget normalt at børn starter tidligere og tidligere
    jeg var selv 15 da jeg gjorde det første gang.
    men kender flere der var yngre. og hvis du først begynder at sige hvad hun må og hvornår hun må gøre det.. så ender det bare med hun gør det uden du overhovedet er klar over det vil ske..
    så tag snakken med hende om prævention og om hvordan du har det med det og om din oplevelse med din tidlige graviditet..
    smiley


  • #12   16. nov 2012 Det var faktisk voldtægt uanset hvor villig du var

  • #13   17. nov 2012 Jeg diktere ikke hende, jeg snakker med hende og fortæller om mine ønsker og min skræk. Forklare at sexlysten kan være stor og man kan faktisk narret til at tro det er kærlighed. Fortæller hende at jeg er bange for at hendes kæreste bliver ved med at presse til sex så hun til sidst gør det og evt fortryder bagefter. Jeg fortæller hende om mine erfaringer både de gode og de dårlige så hun forstår at jeg vil hende det bedste. Ja jeg kan virke som en streng mor, men kun fordi jeg elsker mine piger så højt og jeg er bange for at nogen skal gøre dem fortræd.

  • #14   17. nov 2012 Loven siger at alt under 15 er voldtægt

  • #15   17. nov 2012 Er det mig du hentyder til at det var voldtægt?

  • #16   17. nov 2012 Man er buksemyndig som 15 årige alt der under er voldtægt uanset hvad, det siger loven. Jeg har ikke lavet loven.

  • #18   17. nov 2012 Majbrit-- Det er en fake artikel.

  • #19   17. nov 2012 Nej det siger loven ikke.. Så har du ikke læst den grundigt nok..
    Jeg har lige læst den om den seksuelle lavalder, og der står Intet om voldtægt.. Der står også at der næppe bliver straffet, hvis begge parter er jævnaldrende og begge havde lyst..

    Da jeg var 14, spurgte jeg endda en betjent vi havde besøg af i skolen. Hun sagde det samme som jeg lige har læst..

    Så at sige det er voldtægt når man er under 15 ligemeget hvad, er da noget snæversynet!


  • #20   17. nov 2012 pernille.. ja det fandt jeg ud af.. fandt loven på familieadvokatens hjemmeside,. men kan ikke slette indlægget da jeg allerede tidligere har slettet et indlæg smiley så det må vente til i morgen smiley

  • #22   17. nov 2012 Jeg var 13 og han var 14, voldtog vi så hinanden? smiley
    15 års grænsen har ikke noget med voldtægt at gøre, men straffen derom hvis den ene part er over 15 kan han/hun dømmes for kønslig omgang med en mindreårig. Hvis det altså bliver meldt...


  • #23   17. nov 2012 Hmm tiden nyheder er altså ikke en rigtig nyheds hjemmeside. Det er fiktive - tænk hvis det skete - nyheder... bare lige til info.

  • #24   17. nov 2012 Hehe. Bedre sent end aldrig. ^^

  • #25   17. nov 2012 Voldtægt er når en har kønslig omgang med en anden imod personens vilje!

    Jeg var 13 år da jeg havde sex første gang


  • #26   17. nov 2012 Jeg var 15 år, og han var den rette.. Vi har en lækker dreng den dag i dag på 1 år ..

  • #27   17. nov 2012
    Kender en der var 11-12 år da hun fik taget sin mødom og blev gravid ( hun tabte barnet og så fik hun en p -stav) og det er over 10 år siden
    Jeg selv var 16 år


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #28   17. nov 2012 Jeg var også 13 år og min kæreste var 21 år. Vi var sammen 8 måneder før JEG overtalte ham til sex - vi var forøvrigt sammen i 4 år efter..

    Men en anden ting jeg undre mig over... Hvornår er det den rette? Er det ham hun bliver gift med, får børn med, flytte sammen med eller?? Desværre siger statistikkerne (kan ik finde link nu, på ipad'en) at en stor procentdel bliv skilt, flere og flere bliver sammenbragte familie og det er meget normalt at den første man bor sammen med ik er den samme, som man er med når man dør.. Jeg kender i ert fald kun få par der er det....


  • #29   17. nov 2012 Jeg forstår godt din bekymring men der er jo ikke rigtig noget du kan gøre ved det hvis hun er glad og tryg ved sin kæreste og de har lyst til sex..
    Jeg vil da helt sikkert heller ikke syntes det er sjovt når tiden kommer til min datter men jeg vil stole på at jeg får opdraget hende fornuftigt og så er det jo et valg hun selv må træffe hvornår det skal være....
    jeg ville selvfølgelig ikke have noget imod at hun fulgte hendes mors eksempel men det er der jo altså ingen garanti for ;o)
    Jeg mødte min mand da jeg lige var blevet 17 flyttede ind hos ham 2 måneder senere og vi havde først sex 13 dage før min 18 års fødselsdag :o) og ja det var min mødom der blev taget der.. I dag er vi gift og har to vidunderlige børn :o)


  • #30   17. nov 2012 Tanja (::
    Er desværre ked af at skuffe dig men den nye generation bliver kun værre ang det
    Vær du bare glad og taknemmelig hvis hun venter til hun er 15 alle mine nieces veninder er alt imellem 13 og 14 år og de har alle haft sex og de fleste anal sex også jeg syntes det forfærdeligt selv men der ik noget man kan gøre det bedste er bare forklare pænt det ikke er skide smart . Og hvad det dejligste er at vente på en man elsker (:
    Hvis man bliver sur eller barnet kan mærke du vil blive det skjuler de det bare så bare rådgiv hende bedst og tag det med åbne arme (:


  • #32   17. nov 2012 Debut-alderen for hvornår man dyrker sex første gang er steget en lille smule. Men derudover har den ligget ret konsekvent på 16 for piger og 17 for drenge i mange mange år!

    jeg var 16 første gang, og jeg var suverænt den sidste i min omgangskreds. De tidligste var 12, og nogle periferære venner var 19-20 år første gang. Det varierer meget.

    Min første gang var meget dårlig, ret tæt på at være overgreb i sin udførelse, og jeg græd og skreg hele vejen igennem. Men jeg har aldrig fortrudt det, og jeg var 100% selv med på den.

    Din datter vil dyrke sex. At forlange at hun venter på den rette (altså, den ENESTE?) er gammeldags og håbløst. en minimal del af den danske befolkning vil gå gennem et liv, og kun have haft sex med en person.

    Sex er en dejlig og vidunderlig ting, som to mennesker deler med hinanden. Det er intenst, smukt, fantastisk, vidunderligt, og gennemgribende fedt - og så er det en del af livet. Hvorfor skal din datter snydes for dette aspekt af verden?

    Jeg forstår at det er svært for dig, at se din datter i det der limbo hvor hun hverken er barn eller voksen, og at ens barn begynder at have sex er nok svært for de fleste forældre - især dem som har piger! Men det ER altså en normal og god ting af livet.

    Og hun vil uden tvivl blive såret. Det er vi alle blevet jo. Men så lærer hun af det, finder ud af at mærke efter, at føle hvad der er rigtigt og forkert og sige til eller fra. Og ved at mærke hvad der gør ondt, vil hun også kunne mærke hvad der gør godt.

    Sex er sjovt, sundt og godt. Også for unge mennesker smiley


  • #34   17. nov 2012 bare fordi at jeg fik taget min mødom som 14 årig, forbinder jeg nu også sex med kærlighed.. Men jeg forbinder det også med tilfredstillelse, som kan gøres uden bytur (jeg går ikke i byen og har aldrig gjort det).

    Alle har en sexdrift, dvs en drift hvor at man som pattedyr skal formere sig. Det er denne drift der styrer mange i den unge alder, hvor man er i sin bedste parringsalder smiley

    Som sagt, vi mennesker er dyr.. Beskidte dyr smiley


  • #35   17. nov 2012 ha ha det første var kringlet.. Pointen = jeg ser ikke sex som noget der bare skal ske med hvem som helst. Men kun med ham jeg har, da det er den mest intime og sårbare måde at være sammen med sin kæreste på.

  • #36   17. nov 2012 her har jeg tænkt mig at tage snkakken med min datter når hun nærmers sig der 14 år, da jeg selv havde sex der,,, gik i 9 klasse og mange har det altså allerede nu i 7 klasse,, nogle venter men tror det er meget forskelligt hvornår man har lyst.

    Jeg har aldrig fortalt mine forældre hvornår jeg havde min første gang netop fordi de mente man skulle finde den helt rette inde og kan man ikke sige som 14 årrig på nogen måde at man har,, men ham jeg var sammen med var jeg kærester med i 3 år.

    jeg ville ønske jeg havde kunnet snakke med mine forældre om det men følte ikke jeg kunne og det skal mine børn på ingen måde føle.

    jeg har 22 den dag idag har været sexsuel aktiv i 8 år og har 2 skønne unger som jeg har fået som 20 årrig og 22 årrig,,, har en uddannelse også så vil ikke mene min tidlige sexdebut har skadet mig og mit liv på nogen måde


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #37   17. nov 2012 Godt skrevet Freja smiley Jeg var så heldig at have min far at tale med... Han forstår alt hvad jeg siger og har aldrig været fordømmende eller haft idéer om hvornår jeg sku ha sex/ måtte have sex første gang.. Jeg vil gerne opdrage mine børn lige så frit som jeg selv er blevet. De kan sige alt til mig, uden at jeg dømmer dem eller kommer med formannger om at sådan skal man gøre. Jeg tror simpelthen den slags har den modsatte effekt...

  • #38   17. nov 2012 Var selv 14 første gang. Han var 18.
    Vi har været sammen i 5 1/2 år og har et barn på næsten 2 1/2.

    Synes 16 er helt normalt.
    Forstår godt dine bekymringer, men tror bare du skal være der for hende. Så tror jeg selv hun kommer til dig når hun har brug for det. smiley


  • #39   17. nov 2012 Som skrevet tidligere har jeg ikke tænk mig at slå hende oven i hovedet. Hun kender min holdning og mine ønsker for hendes fremtid. Jeg skal heller ikke bestemme hvornår hun har sex, men ønsker blot at hun venter til hun har fundet den rette. Jeg er absolut ikke fan af tilfældig sex, da jeg mener at sex mellem 2 mennesker er noget smukt og Eneståene. Nej jeg har ikke kun haft sex med min mand, men nogle af dem jeg har haft sex med ville jeg da ønske at jeg ikke havde haft.

  • #40   17. nov 2012 Det er selvfølgelig helt i orden at du ønsker, at hun vil vente med at være sammen med en fyr, til hun har fundet den rigtige at gøre det sammen med. Men nu er det jo hende det drejer sig om, så hvis hun synes at hun er klar til det, og at hun selv synes det er den rigtige fyr, hvorfor så ikke bare acceptere det?

    Jeg synes faktisk at det er utrolig flot at hun som 16 årig stadig ikke har været sammen med en smiley

    Jeg tror, at hvis du gerne vil have at hun er åben omkring det, så lad være med at være så striks med hvad hun må og ikke må. Jeg tror, at det aller bedste ville være hvis du bare ville råde og vejlede hende så godt som du kan.


  • #41   17. nov 2012 Har ikke skrevet noget om at hun syntes at kæresten er den rigtige. Har skrevet at han vil ha sex og jeg er bange for at han får hende overtalt. Jeg råder hende og vejleder hende og vi kan snakke åbent om sex og hun ved at hun altid kan komme til mig. Grunden til jeg er bange er at hun ikke ønsker at gå i seng med sin kæreste, men fordi hun kan være let at overtale kan han måske overtale hende så hun fortryder bagefter.

  • #43   17. nov 2012 Åh okay.. Det var mig som ikke havde forstået det helt rigtigt smiley Jeg troede ikke at hun havde en kæreste, og at han pressede lidt på med sex.

    Super dejligt at i kan snakke åbent om det sammen! smiley Jeg håber at han vil acceptere at hun ikke har lyst endnu, og så vente til at hun er klar til det!


  • #44   17. nov 2012 Jeg var 15, og blev presset til at dyrke sex med min tidligere kæreste. Han drak mig fuld, og udnyttede mig. Dét fortryder jeg i den grad i dag. Jeg var efterfølgende sammen med ham i 5 år, hvor det var på hans promisser mht. sex, det var når han ville, og så skulle jeg bare makke ret.
    Han havde manipuleret med mig, og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden ham, og jeg så det han gjorde mod mig som værende helt normalt.

    Da jeg endelig kom væk fra ham, fandt jeg sammen med min nuværende kæreste, som også er far til min datter. Dvs. jeg har været sammen med 2 fyre, og det er i mit hovede helt fint. Jeg er glad for jeg ikke har været "hele turen rundt" som mange af mine veninder og bekendte har.

    Jeg håber at jeg kan opdrage Smilla til, at hun virkelig ikke må lade sig presse, men at hun skal sige fra hvis hun ikke er klar! Og så håber jeg at hun kommer til at have samme syn på sex som jeg har, at det er noget man har for at vise sin dybeste kærlighed til sin kæreste, og ikke noget som foregår på et toilet i byen med hvem som helst..


  • #45   17. nov 2012 Jeg var selv 13 og Har aldrig fortrudt. Jeg elskede ham og jeg følte mig klar. Jeg syntes du skal kigge på hendes modenhed og evt snakke med hende, og hvis hun mener hun er klar, så er der ikke rigtig andet ind at støtte hende og stole på hun kan træffe det rigtig valg. smiley

  • #46   18. nov 2012 Jeg var 13 og jeg fortryder nu ikke.. så er man de oplevelser rigere.. smiley

  • #47   18. nov 2012 Som jeg læser det, er du jo egentlig ikke bange for at hun har sex. Men at hun har det uden det 100% er med hendes egen vilje(?). Jeg kan tage fejl.
    i så fald, kan jeg godt forstå dig.


  • #48   18. nov 2012 Laila ja du har ret hun skal være 100% sikker, men ser nu helst hun ventede til hun var gift, men det kan jeg ikke bestemme.

  • #49   18. nov 2012 Hvorfor vil du have hun venter til hun bliver gift?
    Ægteskab er jo ikke en garanti for at man bliver sammen, og man lærer da netop igennem sex, om partneren er noget for en, eller ej!
    Sex spiller en riiiimelig vigtig og stor rolle i et forhold, og venter man til man allerede er gift - så aner man jo ikke om man har købt katten i sækken, eller hvad.

    Det der med at vente med sex til ægteskabet, det giver og kommer aldrig til at give mening for mig.



  • #50   18. nov 2012 Såen er vi jo så forskellig. Men nej ægteskab giver ingen garanti for at man bliver lykkelig. Men mange tager også ægteskabsløftet alvorlig og er ofte mere klar til at kæmpe for tingene end hvid man ikke er gift. Man har ikke givet noget løfte og man kan hurtigere smutte når lokummet brænder.

  • #51   18. nov 2012 Der er mange faktorer der spiller ind, når et menneske vælger en at dele livet med- og der er sex en vigtig en af dem, da det er med til at danne et ordentlig billede af, om der er kemi og om man passer sammen på det seksuelle plan. Gør man ikke det, kan man lige så godt sige farvel med det samme - og så er det sgu bare at have skudt sig selv i foden, hvis man er gift og gjort det hele meget mere besværligt for sig selv.

  • #52   18. nov 2012 Jamen meningen med ægteskabet er vel, at man vil være sammen resten af livet, right?
    - det har man jo ikke en chance for at vide om man har mulighed for, hvis man ikke engang har delt noget så vigtigt som sex inden.


  • #53   18. nov 2012 jeg ville godt nok aldrig i mit liv, råde nogen til at gifte sig med en person, inden de havde dyrket sex. Aldrig.

    Som Dexters mor siger, er sex jo en vigtig del af et forhold, og passer man ikke sammen på det punkt, bliver det nok rigtig rigtig svært at bevare et sundt og velfungerende parforhold!


  • #54   18. nov 2012 Jeg nægter at tro på, at det nogensinde vil kunne fungere, ACS smiley
    Så der er vi helt enige!


  • #55   18. nov 2012 Jeg synes at du lyder som en urealistisk, gammeldags romantiker der har lidt svært ved at lade datteren gå sin egen vej..

    Ved du hvor mange procent der bliver skilt igen? Hvad tror du sandsynligheden er for at din datter passer sammen med manden når de ikke har prøvet tingene af først?

    Jeg synes det er fint du giver hende råd, men husk lige at give hende plads også til at udforske sig selv, prøve sig frem og finde sine egne grænser.
    Bak hende endelig op om at hvis hun ikke er klar, skal hun ikke gøre det. Men det håbløse pladderomantiske er der ingen grund til at fortælle hende er vejen frem - Hun skal nok med tiden finde sin egen rette kærlighed.


  • #56   18. nov 2012 Vil lige sige at man godt kan vente med sex til efter man er gift, og have et sundt og dejligt sexliv. Man er jo tiltrukket af personen man gifter sig med, og snakker om tingene. Så medmindre man er helt fra den på øverste etage, så har man idé om at man passer sammen. smiley
    Men ja, det er nok de færreste der venter til de er blevet gift.
    Jeg var selv 19 og gift da jeg have min debut smiley


  • #58   23. nov 2012 Jeg var 14 og dem jeg gik i klasse med var et sted mellem 12 og max 15.
    Jeg blev nu ikke voldtaget og jeg har heller ikke været hele runden rundt. Jeg har faktisk aldrig været i seng med en før der ikke var min kæreste så har aldrig været sammen med en fyr i byen. Og mine forhold har varet mellem 2½-3½ år så det lå nu naturligt at gøre det når man var sammen så lang tid..

    Tror gennemsnitsalderen var 13-14 år i min klasse.

    Synes det er ret flot at hun er 16 og stadig ikke har.


Kommentér på:
16 år og sex

Annonce