4.199 visninger
|
Oprettet:
16 år og sex {{forumTopicSubject}}
Er jeg bare total gammeldags når jeg helst ikke ser at min datter på 16 har sex før hun har fundet den helt rigtige ????
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men 16-17 år er da en ret almindelig alder, at begynde at dyrke sex i, og eksperimentere lidt med? Det ser jeg sådan set intet galt i, når blot hun husker at passe på sig selv og sin krop
Jeg ville som forælder i den alder, mere fokusere på at støtte barnet og bakke op om det.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
Det vigtigste er bare, at hun er tryg ved det og ikke bare er sammen med "tilfældige" , og så måske heller ikke alt for meget ældre fyre end hende selv.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
nov 2010
mener du at hun kun skal dyrke sex med en mand? det er en rigtig sød tanke, men nok urealistisk i forhold til de fleste danskeres normer og værdier.
Har du og hendes plejemor talt med hende om prævention?
Var det min datter fik hun p-piller, og en snak om at de slet ikke dækker nok, så man selvfølgelig altid supplerer med kondom. Og i øvrigt altid bruger kondom, indtil begge parter har været hos lægen, og man tør stole nok på hinanden til at være sikre på at ingen laver ballade.
Hvis hun er opdraget rigtigt, har hun sex med en fyr, som hun føler er den rigtige. Det er ikke sikkert at han bliver ved at være den rette, men det vil hun føle at han er her nu.
Mine primære tanker omkring mit barn og sex, er at jeg håber han vil tillægge det værdi, og ikke blot dyrke sex fordi muligheden byder sig, men også fordi lysten og følelserne er med i det!
maj 2008
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 328
Men ønsker nogen forældre at deres lille barn begynder at dyrke sex? Næsten lige meget hvor gammel hun/han er? Men det er en ting som ikke kan undgåes
maj 2008
dec 2008
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
så at din datter er 16, synes jeg er flot.. og det skal ikke forståes som at ALLE gør det når de er 13 men det er bare blevet meget normalt at børn starter tidligere og tidligere
jeg var selv 15 da jeg gjorde det første gang.
men kender flere der var yngre. og hvis du først begynder at sige hvad hun må og hvornår hun må gøre det.. så ender det bare med hun gør det uden du overhovedet er klar over det vil ske..
så tag snakken med hende om prævention og om hvordan du har det med det og om din oplevelse med din tidlige graviditet..
maj 2008
maj 2008
maj 2008
dec 2008
maj 2008
jul 2010
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
dec 2008
Jeg har lige læst den om den seksuelle lavalder, og der står Intet om voldtægt.. Der står også at der næppe bliver straffet, hvis begge parter er jævnaldrende og begge havde lyst..
Da jeg var 14, spurgte jeg endda en betjent vi havde besøg af i skolen. Hun sagde det samme som jeg lige har læst..
Så at sige det er voldtægt når man er under 15 ligemeget hvad, er da noget snæversynet!
jul 2010
dec 2008
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
15 års grænsen har ikke noget med voldtægt at gøre, men straffen derom hvis den ene part er over 15 kan han/hun dømmes for kønslig omgang med en mindreårig. Hvis det altså bliver meldt...
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
apr 2012
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg var 13 år da jeg havde sex første gang
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
Kender en der var 11-12 år da hun fik taget sin mødom og blev gravid ( hun tabte barnet og så fik hun en p -stav) og det er over 10 år siden
Jeg selv var 16 år
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Men en anden ting jeg undre mig over... Hvornår er det den rette? Er det ham hun bliver gift med, får børn med, flytte sammen med eller?? Desværre siger statistikkerne (kan ik finde link nu, på ipad'en) at en stor procentdel bliv skilt, flere og flere bliver sammenbragte familie og det er meget normalt at den første man bor sammen med ik er den samme, som man er med når man dør.. Jeg kender i ert fald kun få par der er det....
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Jeg vil da helt sikkert heller ikke syntes det er sjovt når tiden kommer til min datter men jeg vil stole på at jeg får opdraget hende fornuftigt og så er det jo et valg hun selv må træffe hvornår det skal være....
jeg ville selvfølgelig ikke have noget imod at hun fulgte hendes mors eksempel men det er der jo altså ingen garanti for ;o)
Jeg mødte min mand da jeg lige var blevet 17 flyttede ind hos ham 2 måneder senere og vi havde først sex 13 dage før min 18 års fødselsdag :o) og ja det var min mødom der blev taget der.. I dag er vi gift og har to vidunderlige børn :o)
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
Er desværre ked af at skuffe dig men den nye generation bliver kun værre ang det
Vær du bare glad og taknemmelig hvis hun venter til hun er 15 alle mine nieces veninder er alt imellem 13 og 14 år og de har alle haft sex og de fleste anal sex også jeg syntes det forfærdeligt selv men der ik noget man kan gøre det bedste er bare forklare pænt det ikke er skide smart . Og hvad det dejligste er at vente på en man elsker (:
Hvis man bliver sur eller barnet kan mærke du vil blive det skjuler de det bare så bare rådgiv hende bedst og tag det med åbne arme (:
nov 2010
jeg var 16 første gang, og jeg var suverænt den sidste i min omgangskreds. De tidligste var 12, og nogle periferære venner var 19-20 år første gang. Det varierer meget.
Min første gang var meget dårlig, ret tæt på at være overgreb i sin udførelse, og jeg græd og skreg hele vejen igennem. Men jeg har aldrig fortrudt det, og jeg var 100% selv med på den.
Din datter vil dyrke sex. At forlange at hun venter på den rette (altså, den ENESTE?) er gammeldags og håbløst. en minimal del af den danske befolkning vil gå gennem et liv, og kun have haft sex med en person.
Sex er en dejlig og vidunderlig ting, som to mennesker deler med hinanden. Det er intenst, smukt, fantastisk, vidunderligt, og gennemgribende fedt - og så er det en del af livet. Hvorfor skal din datter snydes for dette aspekt af verden?
Jeg forstår at det er svært for dig, at se din datter i det der limbo hvor hun hverken er barn eller voksen, og at ens barn begynder at have sex er nok svært for de fleste forældre - især dem som har piger! Men det ER altså en normal og god ting af livet.
Og hun vil uden tvivl blive såret. Det er vi alle blevet jo. Men så lærer hun af det, finder ud af at mærke efter, at føle hvad der er rigtigt og forkert og sige til eller fra. Og ved at mærke hvad der gør ondt, vil hun også kunne mærke hvad der gør godt.
Sex er sjovt, sundt og godt. Også for unge mennesker
dec 2008
Alle har en sexdrift, dvs en drift hvor at man som pattedyr skal formere sig. Det er denne drift der styrer mange i den unge alder, hvor man er i sin bedste parringsalder
Som sagt, vi mennesker er dyr.. Beskidte dyr
dec 2008
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
Jeg har aldrig fortalt mine forældre hvornår jeg havde min første gang netop fordi de mente man skulle finde den helt rette inde og kan man ikke sige som 14 årrig på nogen måde at man har,, men ham jeg var sammen med var jeg kærester med i 3 år.
jeg ville ønske jeg havde kunnet snakke med mine forældre om det men følte ikke jeg kunne og det skal mine børn på ingen måde føle.
jeg har 22 den dag idag har været sexsuel aktiv i 8 år og har 2 skønne unger som jeg har fået som 20 årrig og 22 årrig,,, har en uddannelse også så vil ikke mene min tidlige sexdebut har skadet mig og mit liv på nogen måde
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Vi har været sammen i 5 1/2 år og har et barn på næsten 2 1/2.
Synes 16 er helt normalt.
Forstår godt dine bekymringer, men tror bare du skal være der for hende. Så tror jeg selv hun kommer til dig når hun har brug for det.
maj 2008
sep 2012
Jeg synes faktisk at det er utrolig flot at hun som 16 årig stadig ikke har været sammen med en
Jeg tror, at hvis du gerne vil have at hun er åben omkring det, så lad være med at være så striks med hvad hun må og ikke må. Jeg tror, at det aller bedste ville være hvis du bare ville råde og vejlede hende så godt som du kan.
maj 2008
sep 2012
Super dejligt at i kan snakke åbent om det sammen! Jeg håber at han vil acceptere at hun ikke har lyst endnu, og så vente til at hun er klar til det!
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Han havde manipuleret med mig, og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden ham, og jeg så det han gjorde mod mig som værende helt normalt.
Da jeg endelig kom væk fra ham, fandt jeg sammen med min nuværende kæreste, som også er far til min datter. Dvs. jeg har været sammen med 2 fyre, og det er i mit hovede helt fint. Jeg er glad for jeg ikke har været "hele turen rundt" som mange af mine veninder og bekendte har.
Jeg håber at jeg kan opdrage Smilla til, at hun virkelig ikke må lade sig presse, men at hun skal sige fra hvis hun ikke er klar! Og så håber jeg at hun kommer til at have samme syn på sex som jeg har, at det er noget man har for at vise sin dybeste kærlighed til sin kæreste, og ikke noget som foregår på et toilet i byen med hvem som helst..
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 20 Svar: 92
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
i så fald, kan jeg godt forstå dig.
maj 2008
jan 2012
Ægteskab er jo ikke en garanti for at man bliver sammen, og man lærer da netop igennem sex, om partneren er noget for en, eller ej!
Sex spiller en riiiimelig vigtig og stor rolle i et forhold, og venter man til man allerede er gift - så aner man jo ikke om man har købt katten i sækken, eller hvad.
Det der med at vente med sex til ægteskabet, det giver og kommer aldrig til at give mening for mig.
maj 2008
jan 2012
jan 2012
- det har man jo ikke en chance for at vide om man har mulighed for, hvis man ikke engang har delt noget så vigtigt som sex inden.
nov 2010
Som Dexters mor siger, er sex jo en vigtig del af et forhold, og passer man ikke sammen på det punkt, bliver det nok rigtig rigtig svært at bevare et sundt og velfungerende parforhold!
jan 2012
Så der er vi helt enige!
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Ved du hvor mange procent der bliver skilt igen? Hvad tror du sandsynligheden er for at din datter passer sammen med manden når de ikke har prøvet tingene af først?
Jeg synes det er fint du giver hende råd, men husk lige at give hende plads også til at udforske sig selv, prøve sig frem og finde sine egne grænser.
Bak hende endelig op om at hvis hun ikke er klar, skal hun ikke gøre det. Men det håbløse pladderomantiske er der ingen grund til at fortælle hende er vejen frem - Hun skal nok med tiden finde sin egen rette kærlighed.
apr 2012
Men ja, det er nok de færreste der venter til de er blevet gift.
Jeg var selv 19 og gift da jeg have min debut
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Jeg blev nu ikke voldtaget og jeg har heller ikke været hele runden rundt. Jeg har faktisk aldrig været i seng med en før der ikke var min kæreste så har aldrig været sammen med en fyr i byen. Og mine forhold har varet mellem 2½-3½ år så det lå nu naturligt at gøre det når man var sammen så lang tid..
Tror gennemsnitsalderen var 13-14 år i min klasse.
Synes det er ret flot at hun er 16 og stadig ikke har.
16 år og sex