{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.728 visninger | Oprettet:

16 år og gravid.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Overskriften siger vist sig selv, jeg er 16 år, og fandt ud af for lige knap 5 dage siden at jeg er gravid.

Min kæreste var der da jeg tog testen, så han var den første der fik noget afvide. Jeg tog til lægen dagen efter for at få det bekræftet, og rigtigt nok, jeg er ca 6 uger henne.

Puha, det kom godt nok som et chok, det må jeg sige.
Men min kæreste og jeg har valgt at beholde barnet.
Han er 18 år, og har fast job og er i gang med uddannelse, hvilket gør det hele en lille smule nemmere.

Jeg fortalte min mor det, som blev ekstremt sur på mig, og egenlig bare skældte mig ud, hvor efter hun sagde til mig at hun ikke ville have vi skulle bo ved hende med et barn, og vi måtte finde et andet sted at bo. Så nu bor jeg sammen med min kæreste inde ved hans forældre.
Min kærestes forældre bakker os 100 procent op, og de hjælper os så meget som de nu kan indtil vi finder en lejlighed.

Nu håber vi bare på at få et sund og rask barn, og vi glæder os da også begge to, selvom der er mange der er rigtig negative overfor os. Men vi må tage det gode med det dårlige, og få det bedste ud af det.

Jeg tager både i mod negativ og positiv respons, hvis det kan holdes i en ordenlig tone, og så håber jeg da lidt at snakke med nogen på min egen alder som står i samme situation smiley

Rigtig god sommer til jer alle sammen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16 år og gravid..
  • #1   29. jul 2013 Stort tillykke med graviditeten smiley godt i har dine svigerforældre når nu dine egne ikke er til meget hjælp. Men mon ille de bare lige skal sluge den smiley hvornår har du termin?

  • #2   29. jul 2013 tillykke til jer begge smiley
    Det er dejligt at i har opbakning fra din svigerfamilie. Jeg håber meget at dine forældre og vænner sig til det,

    Endnu engang tillykke herfra smiley


  • #3   29. jul 2013 Mange tak begge to!
    Hvad jeg sådan lige selv kan regne ud efter hvad lægen har fortalt, så har jeg termin d. 25 marts smiley


  • #4   29. jul 2013 Spændene smiley så skal du da være med i vores termins gruppe smiley den hedder marts 2014 smiley

  • #5   29. jul 2013 Det passer nok meget godt smiley Jeg er 10+5 og har termin 18 februar smiley

  • #6   29. jul 2013 Har søgt om at komme ind i gruppen nu :-)^
    Og tillykke til jer også! smiley


  • #7   29. jul 2013 Jo tak smiley

  • #8   29. jul 2013 Det med negativ respons behøver ikke altid have noget med alder at gøre, min mor reagerede heller ikke helt så positivt som hun burde, jeg var 20 år. smiley

    Giv dem lidt tid til at sluge nyheden, så skal det nok gå alt sammen. smiley

    Tillykke med graviditeten.


  • #9   29. jul 2013 Når nu bebse har meldt at den er der er der ikke rigtig andet at gøre end at glæde sig. Syntes det er et meget modent valg du har gjort. Jeg var selv 19 da jeg fik min den store (hun bliver 18 til Februar. Gisp ) så jeg ved hvor svært det er, men havde så min mor til at støtte mig. Håber din mor kommer til fornuft om så ikke andet så når bet skid er født smiley Held og lykke frem over smiley

  • #10   29. jul 2013 Mia- 20 år er da også vildt tidligt at få børn- der er man jo altså stadig ikke rigtig voksen- men man kan blive det hurtigt:)

  • #11   29. jul 2013 først stort tillykke og velkommen i terminsgruppen smiley derefter vil jeg sige at jeg kommer fra en meget ung familie hvor jeg har været "gammel" da jeg fik barn i en alder af 23 smiley og vil sige det har ik kun noget med alder men også modenhed og ikke mindst støtte fra dit netværk... har en kusine der fik barn som 14 eller 15 årig og hun gennemførte handelskolen med topkarakter skønt sin unge alder smiley så an kan hvad man vil smiley

  • #12   29. jul 2013 Tillykke med graviditeten

    Mon ikke din mor også falder lidt ned det er en stor kamel at sluge at ens lille datter skal være mor..
    Ved selv hvilke tanker jeg havde da min lille søster meldte ud de ventede sig smiley

    Men vil sige hun voksede med opgaven smiley

    Og sidst i marts passer nok jeg sat til D 28 februar og er 9+3 smiley


  • #13   29. jul 2013 sådan reagerede min mor også men nu efter flere måneder og baby snart kommer glæder hun sig pludseligt. held og lykke smiley

  • #14   29. jul 2013 Stort tillykke:-)

    Har selv stået der;)

    Jeg var 16 og blev gravid ved et held (fødte da jeg var 17, og farmand er 1 1/2 år ældre) manden og jeg havde været samme i 2 1/2 år der, og boet sammen fra starten af.
    Manden havde job. Vi fandt os en dejlig stor lejlighed på landet, indskud betalte jeg med en opsparring jeg havde pga min mor er syg. han fik kørekort kort efter osv. Vi valgte så og få 2 mere da jeg var 19 og 21. Vi bor idag i eget hus vi har købt med 3 børn, bil, hund og katte , mark har job og jeg begynder skole som forstadie på uddannelsen som socialrådgiver som jeg gerne vil ende ud med smiley min barsel slutter 25 november mwn for at det passer med skole start begynder jeg om lidt:-)

    Vi har været sammen i 8 år d 30 december:-)

    Spørg endelig hvis du har spørgsmål, send PB og jeg skal svare så godt og hurtigt jeg kan smiley

    Endnu engang tillykke !! smiley ?


  • #16   29. jul 2013 Jeg ville nu også græde snot hvis min 16 årige datter kom og sagde hun var gravid - og ville beholde..
    Så når hun nærmer sig alderen for at være sekuselt aktiv skal mor her nok sætte nogle ting på plads for hende..


  • #17   29. jul 2013 Stort tillykke med graviditeten smiley Jeg selv stod for et år siden som 16 årig og var gravid. Og i dag har jeg den dejligste datter på 6 måneder. Har du nogle spørgsmål, eller bare vil du bare gerne snakke med en som har stået i samme situation som dig selv, så er du meget velkommen til at skrive til mig smiley

  • #18   29. jul 2013 Camilla - Ud fra hvad jeg kan læse på din profil var du selv 19 da du blev gravid, er det rigtigt? Så hvorfor ville du græde snot, når ikke du selv var ældre?

  • #19   29. jul 2013 Stine > jeg blev også gravid som 17 årig og fik en abort.. og jeg var 19 da jeg fødte ja.. og hold nu k*ft der er stor forskel på en 16 årig og en 19 årig i praksis smiley

  • #21   29. jul 2013 Hm. Jeg forstår godt, hvad du mener. Men sådan er det ikke altid. Det kommer an på hvem man er smiley

  • #23   29. jul 2013 Min datter bliver 2,5 6 dage inden jeg bliver 22..

  • #25   30. jul 2013 Vil da også sige stort tillykke kan ikke se hvorfor folk har fordomme imod at 16 årige blir gravide hvis de har baglandet på plads og kan tage ansvar så er de jo ligeværdige med dem der er ældre mødre så stort tillykke herfra

  • #26   30. jul 2013 Mange tak for alt den positive opbakning fra jer alle, og alle de kloge ord! smiley

    Og tillykke til alle jer med maver også!


  • #28   30. jul 2013 Jette - Jeg giver dig 100 % ret. Jeg ville også, hvis jeg havde haft valget, at få foretaget en abort, da jeg kunne sagtens kunne se at det havde været "det klogeste" på daværende tidspunkt.

    Som du selv skriver, så er det utrolig vigtigt at man har et godt netværk omkring sig af familie. Jeg selv boede hjemme de 2 første måneder efter Nikoline var blevet født. Og det var en KÆMPE hjælp. Og som du selv skriver, så ser unge mennesker det som rosenrødt at få et barn. Men det er det altså ikke altid. Selvom jeg selv er ung mor, så vil jeg til hver en tid opfordre andre unge til at vente med at få deres første barn.


  • #32   30. jul 2013 Tillykke med graviditeten! smiley

  • #33   30. jul 2013 Nu vil jeg godt lige siges der nødvendigvis ikke bør være så stor forskel på en 16 årig og en 19 årig! Har sgu mødte nogen på 16 der var langt mere ansvarsfulde end nogen på 19.
    Jeg stod for et år siden som 20 årig med en positiv graviditetstest. Min mor var også MEGET sur, hun ville ikke tale om graviditeten eller se scannings billeder heller og prøvede faktisk at få mig til abort. Men nu elsker hun Malou over alt på jorden. Hun var med til fødslen og ville næsten ikke give slip på Malou der heller. Så tror din mor bare lige skal vænne sig til tanken, så skal det hele nok vende sig til noget positivt.
    Super godt, at din svigerforældre bakker op om dig!
    Hvis du har brug for at tale med en der har stået i ligende situation så kan du bare skrive.
    Stort tillykke med graviditeten! NYD den. smiley


  • #34   30. jul 2013 Jeg ville være dybt ulykkelig på vegne af Emma hvis hun kom som 16 årig og ventede sig. Men det måtte være hendes valg .

    Dem som bliver gravide og vælger at gennemføre har min dybeste respekt - men mit barn skal opleve sin ungdom i stedet for at blive mor . Man når tidsnok det at blive voksen .


  • #35   31. jul 2013 Enig Pernille!

  • #37   4. aug 2013 Hov;) Det er godt nok nogle dage siden jeg postede mit indlæg,men kan se jeg skrev at jeg var 16 og blev gravid ved et Held, mener uheld smiley Det var en upser med den bedste af slagsen:-)

    Bare lige så ikke nogen misforstår og tror det var planlagt smiley


Kommentér på:
16 år og gravid..

Annonce