{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Børn og Psykolog {{forumTopicSubject}}

Hej,

ville lige høre om der er nogen af jeres børn der har været til psykolog og hvor gamle var de.?

vil i mene man kunne sende en på 2,5 til psykolog.?

Jeg har aldrig selv været til psykolog eller lign så er helt ny inden for det område..
Men det er fordi at min datter er virkelig mor-afhængig og bange for jeg forlader hende. og det bliver værre og værre for hver dag.. så overvejer om psykolog ville være en ide?
men ved ikke hvor "gamle" de skal være for at kunne gå til en psykolog..
for der skal gøres et eller andet..
for bare vi nævner at far skal putte, gi tøj på, hjælpe hende med et eller andet løbet hun hen til mig og klamre sig om min hals mens hun hulker. og idag der aflevere farmand hende i dagplejen som har resulteret i at hun har grædt hele dagen og manglet hendes mor..

Jeg føler snart vi er ved at løbe tør for ideer til at få klaret dette problem inden børnehave start da ALLE pædagoger siger at det vil ødelægge hende hvis hun kommer i BH mens hun stadig er så mor-afhængig.. for det vil de større børn måske drille hende med osv... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og Psykolog
  • #1   19. feb 2013 Ring på kommunen og snak med dagpleje pædagogen og se om denne kan hjælpe.
    Vil sige begge mine har været meget mor afhængige men det fik en naturlig ende da jeg fik aften arbejde.
    Men jeg må også klart sige at hvis far aldrig får lov til at gøre tingene så er det klart at hun er utryg ved ham og søger dig.

• #2   19. feb 2013 han gør tingene men det foregår altid med skrig og hylen...
    overpædagogen er ind over men de er også ved at løbe tør for ideer for dette er ikke bare en fase.. det har stået på hver eneste dag i snart 8 mdr og det bliver værre for hver dag

• #4   19. feb 2013 Ved ikke om I har forsøgt det endnu, men jeg tænker at det kunne være en mulighed at prøve Marte Meo metoden....
    Jeg har selv sammen med SP brugt denne metode (dog en anden problemstilling) og det ervvirkelig en øjenåbner, at se sig selv på video og bagefter få en fagpersons syn på ens reaktioner og handlinger....på nogen punkter troede jeg virkelig at jeg gjorde det rigtige, men når jeg så og hørte mig selv og så Liams reaktioner kunne jeg godt se, at der var ting jeg kunne lave om på. Samtidig fik jeg bekræftet, at der var andre ting jeg gjorde fuldstændig rigtigt, og det er også super vigtigt at få at vide.

• #5   19. feb 2013 selvom før gør tingene af sig selv.. så snart det går op for vores datter hvad der skal ske så starter skrigeriet og hulkeriet.. og det er kun blevet værre og værre..

dog har jeg endnu ikke fået foreslået Marte Meo metoden.. men vil da lige ringe og snakke med SP om det..

men overpædagogen i vejen kommune er ind over og de sagde forleden de er ved at løbe tør for ideer og at hvis der ikke sker drastiske ændringer skal vi nok ikke regne med BH start foreløbeligt..

• #6   19. feb 2013 vores datter tror at jeg forlader hende hvis andre end mig gør de daglige ting.. og har endnu ikke forladt hende i nogen situationer eller lign.. og kunne aldrig finde på det så aner ikke hvor hun har hendes frygt fra

• #8   19. feb 2013 Du kan godt få en psykolog ind over. Ikke til at sidde og tale med din datter, men hun observer jer og se din datter i de situationer. Og de undrer mig faktisk at pædagogen i kommunen ikke har foreslået det, hvis situationen er så slem. Det psykologen kan gøre er at observer jer og derefter komme med sin mening og hun kan hjælpe jer med at ændre situationen med en handleplan.
    Der er tilknyttet en børnepsykolog i alle kommuner, som institutioner kan gøre brug af. Jeg arbejder selv i en vuggestue, og her drøfter vi ind imellem børnene med en psykolog.

• #9   19. feb 2013 kan børn godt bare blive ekstra sensitive fra det ene øjeblik til det andet for det er jo "kun" startet for 6 - 8 mdr siden.. og før de var der ingenting..

Og har ikke været væk fra hende i længere tid.. hun har en enkelt gang været på ferie ved mormor og morfar i 3 dage.. ellers er hun altid hjemme..

tror jeg vil vende marte meo metoden og en psykolog med overpædagogen.. får det er ved at være hårdt... og det gør rigtig ondt på farmand

• #10   19. feb 2013 Du kan også bruge en hjemme hoser.
    De er som regel meget hjælpsomme.
    Min jeg har ón/Off har hjulpet mig med rigtig mange ting i forhold til min datter. Så det kunne være en mulighed.

• #11   20. feb 2013 Det kan godt ske de først reagere senere, på et tidspunkt falder til ro og går i "udbrud" når de når teenage tiden igen, det. Kan tit være i perioder, og de har større chance for at udvikle psykiske lidelser. Så jeg ville få det tjekket smiley

Kommentér på:
Børn og Psykolog

Annonce