1.436 visninger
|
Oprettet:
Adhd nogen som har det inde på livet (børn) {{forumTopicSubject}}
Har i dag været til samtale i bh i dag med min knægt på 4 år. De er bekymrede for ham da han ikke fungere så godt socialt med hans venner da han vil lege vildt det meste af tiden og ikke kan fastholde lege. Så de vil sende ham til psykolog. Og de har mistanke til adhd. Nogen som kender de der skemaer man kan bruge hjemme for at barnet kan se hvornår man skal hvad i løbet af dagen ??
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
https://www.google.dk/search?q=boardmaker&hl=da&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0zaIULmrKc2RhQeEoIDoAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=768&bih=928#biv=i|166;d|iiRh1bQTuWnniM:
mar 2008
A lle D renge H ar D et er det da ikk der det står for gggggg
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg står ikke præcis i samme situation, men er gift med en mand der lige har fået diagnosen ADHD, og vores søn på 5,5 år har alle de samme tegn som hans far, men det er for tidligt at diagnostiserer.
Det du tænker på er piktogrammer. Jeg er selv uddannet pædagog men for at hjælpe min mand og min søn har jeg taget en magnet tavle og inddelt i ugens dage og en række for hver af os i familien. På den tavle sætter jeg billeder eller skriver ekst alt efter hvad der skal ske. Min søm har ikke brug for det store overblik over hele dagen, dvs sat ind for time og time men bare vide hvilke dage jeg arbejder og hvis der sker noget som ikke er hverdags ting.
Jeg har bare selv taget billederne, printe dem, lamineret dem og så købt magnet tape i tiger og klosteret det på.
mar 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
mar 2008
apr 2008
Line - De råd vi fik var at bruge korte MEGET præcise sætninger når vi beder ham om noget.. Og kun én ting af gangen.. Fx ta sko på, ta jakke på, sæt dig.. I stedet for: "Gå ud og ta sko og jakke på" Bare det at blive bedt om flere ting af en gang kan være uoverskueligt. I børnehaven sidder han nu ved bordet med færrest børn, og med ryggen til bordet med flest når de spiser.. Og så på så'n en rund blå special pude, der gør at han ikke kan sidde så uroligt når de spiser.. De bruger de samme metoder som os herhjemme, og så er de blevet meget bedre til at imødekomme hans behov for ro omkring ham når der bliver sagt noget.. De tager lige fat i ham og sikrer sig at han kigger på dem når han får en besked, så de ved han har hørt det.. Og så leger stuerne heldigvis tit på tværs af hinanden, så han kan få tumlet af med de større drenge..
mar 2008
apr 2008
mar 2008
feb 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
Jeg kan huske i min klasse som lille havde vi en dreng som var meget vild og lidt ustyrlig men han har ikke ADHD den dag idag og går på juristuddannelsen
Så måske din dreng bare er lidt mere aktiv og har en vildere fantasi
mar 2008
feb 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
Jeg kender nogle som ikke har diagnosen men tænker de måske kunne have den men de fungere jo endelig fint uden en diagnose.
Problemet ligger jo når det bliver et problem i forhold til at kunne få en hverdag til at fungere osv. Og der er jo lang tid til din søn kommer til det stadie hvor han flytter hjemmefra
Jeg har selv haft diagnosen ADHD fordi jeg var meget hyper og vild som yngre men det var en fejl jeg fik den diagnose så de fejl diagnotisere også tit.
Adhd nogen som har det inde på livet (børn)