{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Adhd nogen som har det inde på livet (børn) {{forumTopicSubject}}

Har i dag været til samtale i bh i dag med min knægt på 4 år. De er bekymrede for ham da han ikke fungere så godt socialt med hans venner da han vil lege vildt det meste af tiden og ikke kan fastholde lege. Så de vil sende ham til psykolog. Og de har mistanke til adhd. Nogen som kender de der skemaer man kan bruge hjemme for at barnet kan se hvornår man skal hvad i løbet af dagen ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adhd nogen som har det inde på livet (børn)
  • #1   24. okt 2012 Vi har også været til samtale i børnehave med de samme ting.. Vi snakkede med en børnepsykolog om nogle redskaber til at få ham til at fastholde lege og tage bedre imod beskeder.. Og hun sagde bla at det er ALT for tidligt at begynde at tænke på ADHD osv.. For drenge har oftest meget mere krudt i måsen og fluer i hovedet end piger.. Nogle mere end andre, og vores dreng på 4 har bare RIGTIG meget..

• #4   24. okt 2012 Adha

A lle D renge H ar D et er det da ikk der det står for gggggg

• #5   24. okt 2012 Som Malena siger så er det alt for tidligt at få en diagnose som ADHD. Man siger at den kan tidligst laves når barnet er 6 år.
    Jeg står ikke præcis i samme situation, men er gift med en mand der lige har fået diagnosen ADHD, og vores søn på 5,5 år har alle de samme tegn som hans far, men det er for tidligt at diagnostiserer.
    Det du tænker på er piktogrammer. Jeg er selv uddannet pædagog men for at hjælpe min mand og min søn har jeg taget en magnet tavle og inddelt i ugens dage og en række for hver af os i familien. På den tavle sætter jeg billeder eller skriver ekst alt efter hvad der skal ske. Min søm har ikke brug for det store overblik over hele dagen, dvs sat ind for time og time men bare vide hvilke dage jeg arbejder og hvis der sker noget som ikke er hverdags ting.
    Jeg har bare selv taget billederne, printe dem, lamineret dem og så købt magnet tape i tiger og klosteret det på.

• #6   24. okt 2012 Jeg arbejder som specialpædagog i en kommune og vi har da flere bh børn der er diagnosticet med adhd, det sker via specialrådgivningen eller OUH børnepsykiatrisk afdeling - ens egen læge kan ikke stille diagnosen og pædagogerne slet slet ikke smiley

• #7   24. okt 2012 Hvor er i søde smiley og nej ved godt det er for tidligt. Men syntes bare jeg kan mærke på ham at han har svært ved at overskue ting og bliver tit meget ked af det. Så derfor jeg vil prøve at finde nogen redskaber som evt kan hjælpe ham.

• #8   24. okt 2012 (link fjernet)

• #9   24. okt 2012 Bonnie - Der kan sikkert stilles en diagnose i børnehavealderen, men hvis pædagogerne og lægeren skulle stille den ville 4 ud af 5 drengebørn jo ha det allerede der.. smiley Har der været speciallæger inde over er der jo oss gået mere i dybten med det.. smiley

Line - De råd vi fik var at bruge korte MEGET præcise sætninger når vi beder ham om noget.. Og kun én ting af gangen.. Fx ta sko på, ta jakke på, sæt dig.. I stedet for: "Gå ud og ta sko og jakke på" Bare det at blive bedt om flere ting af en gang kan være uoverskueligt. I børnehaven sidder han nu ved bordet med færrest børn, og med ryggen til bordet med flest når de spiser.. Og så på så'n en rund blå special pude, der gør at han ikke kan sidde så uroligt når de spiser.. De bruger de samme metoder som os herhjemme, og så er de blevet meget bedre til at imødekomme hans behov for ro omkring ham når der bliver sagt noget.. De tager lige fat i ham og sikrer sig at han kigger på dem når han får en besked, så de ved han har hørt det.. Og så leger stuerne heldigvis tit på tværs af hinanden, så han kan få tumlet af med de større drenge.. smiley

• #10   24. okt 2012 Pædagoger skal da overhovedet ikke stille diagnoser..... Og så vidt jeg ved er det kun speciallæger i psykiatri eller neurologer med speciale i børn der overhovedet må det. Hvem skulle ellers stille diagnoser på så vanskeligt et område...... Jeg er helt enig i at der råbes adhd hvert andet øjeblik og det er et emne vi arbejder med målbevidst med i vores kommune, da netop det ofte er det vi møder når vi kommer ud til børnene, men samtidigt vil jeg sige at HVIS barnet virkelig har ADHD er det yderst vigtigt at hjælpen gives så hurtigt, målrette og godt som mulig, jeg kender ingen Unge eller voksner med ADHD der synes de har fået hjælpen for tidligt men jeg kender mange der har fået den forsent og det har haft store sociale omkostninger for dem.

• #11   24. okt 2012 Bonnie - Helt enig.. smiley Og hvis der er en mistanke skal det også undersøges.. Synes bare det er for meget at pædagoger går hen og siger direkte til forældre at deres barn har tegn på adhd og nu skal barnet til psykolog.. Tristan har slet ikke set den børnepsykolog vi og pædagogerne havde møde med.. Hun snakkede kun med os, bla om hvordan han var hjemme og i børnehaven.. Og hvordan vi selv oplevede ham.. Og jeg er dybt taknemmelig for at Tristan ikke skulle trækkes med ind i det med det samme, for selvom han er et vildt barn med masser at fluer i hovedet, så mente hun ikke vi skulle gå ind i dybere "undersøgelse" for vi havde prøvet de ting vi havde snakket om.. smiley Det er en start, og hvis det ikke hjalp skulle vi snakke sammen igen.. Det har så heldigvis hjulpet, og Tristan har ikke skulle igennem en masse "tests" osv.. Så'n burde det tages op alle steder hvor der er behov for det.. I stedet for at råbe ulv og så man bare har et vildt barn.. smiley

• #12   25. okt 2012 Anne kunne du lokkes til at tage et billede af den tavle du har lavede ?

• Addie C
    Addie C Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
    #13   25. okt 2012 Jeg tror også at man skal passe på med st begynde at tænke diagnoser. Alle børn er jo forskellige i deres adfærd.
    Jeg kan huske i min klasse som lille havde vi en dreng som var meget vild og lidt ustyrlig men han har ikke ADHD den dag idag og går på juristuddannelsen smiley
    Så måske din dreng bare er lidt mere aktiv og har en vildere fantasi smiley

• #14   25. okt 2012 Vil give jer ret i at man tit bare siger at mange drenge med krudt i har adhd. Og børnehaven ved ikke noget om min familie. Men det som bekymre mig er at min bio mor, søster og hende pige alle tre lider af adhd i forskellige grader. Jeg er ikke blevet testet.

• Addie C
    Addie C Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
    #15   25. okt 2012 Kan godt forstå din bekymring men det er jo ikke fordi man ikke er et dejligt menneske eller kan få et rigtig godt liv med ADHD.
    Jeg kender nogle som ikke har diagnosen men tænker de måske kunne have den men de fungere jo endelig fint uden en diagnose.
    Problemet ligger jo når det bliver et problem i forhold til at kunne få en hverdag til at fungere osv. Og der er jo lang tid til din søn kommer til det stadie hvor han flytter hjemmefra smiley
    Jeg har selv haft diagnosen ADHD fordi jeg var meget hyper og vild som yngre men det var en fejl jeg fik den diagnose så de fejl diagnotisere også tit.

Kommentér på:
Adhd nogen som har det inde på livet (børn)

Annonce