{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Pottetræning-hvornår {{forumTopicSubject}}

Axl er kun 1,5, men er meget bevist om hvornår han skal nummer 1 og 2..
Når han fx skal i bad, og vi tager tøj og ble af, siger han 'tis nu' også tisser han.. Når han skal stort siger han 'for mig selv' og går hen i et hjørne og gør det han nu skal og kommer bagefter og siger 'stor prut mås'
Jeg har prøvet at sætte ham på potten når han 'giver tegn', men den fanger SLET ikke hans interesse, han ved godt hvad den er til, men han har ikke toldmodigheden til at sidde der..
Har bare tænkt at han ikke var klar endnu, men synes da det er drøn ærgerligt når nu han godt ved hvornår han skal..
Overvejer om jeg skal være lidt mere standhaftig og øve mere pottetræning med ham, eller om jeg bare gør tingene værre ved at presse ham..
Hvordan vidste I jeres barn var klar til næste skridt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pottetræning-hvornår
  • #1   13. jun 2013 Det er altfor tidligt, og det er dumt at presse ham når han ikke vil. Lige pottetræning skal være 100% på barnets præmisser og ikke fordi du mener han skal/kan/bør.

  • #2   13. jun 2013 Jeg synes ikke jeg presser ham ved at lade ham prøve den smiley
    Jeg kunne aldrig drømme om at holde ham fast eller på nogen anden måde tvinge ham til at sidde på den, men så længe han selv gider sidde der, er det vel ok?


  • #3   13. jun 2013 Ja da, men som du skriver det virker det som om han ikke har lyst til det. smiley Men selvfølgelig skal han da have lov hvis han selv vil, det gør Clara også. Nogle dage vil hun 4 gange, andre dage slet ikke. Det er lidt som vinden blæser. smiley

  • #4   13. jun 2013 Du skriver ordret at du sætter ham på toilettet når du synes han "gir tegn", det er i min optik lidt at presse ham. smiley

  • #5   13. jun 2013 jeg synes ikke det er for tidligt. Jeg synes i dagens danmark at børn bliver sent renlige. Begynd du bare stille og roligt. I starten handler det jo bare om at han skal føle sig tryg med potten.

    Og som du selv skriver, så er det helt okay, når han også selv har lyst til at sidde der smiley


  • #6   13. jun 2013 det er da ikke at presse et barn ved at det bliver sat på toilettet når det giver tegn til at skulle noget. Det er pres hvis barnet stritter imod, ellers er det da ikke

  • #8   13. jun 2013 Pernille: jeg plejer at spørge om han vil tisse på potten, og siger han ja, gør han det smiley
    Vi må se, som sagt ønsker jeg ikke at presse ham og give ham en dårlig oplevelse


  • #9   13. jun 2013 Når et barn er 18 måneder, er det i min optik at "presse" barnet hvis det ikke selv beder om at komme på toilet. smiley

  • #10   13. jun 2013 Lisette-- Hvis du spørger, og han gerne vil er det okay, men jeg ville ikke selv spørge allerede nu. Clara vil sjældent hvis jeg spørger, hun kommer selv og siger hvis hun vil. smiley

  • #11   13. jun 2013 hvorfor er det at I synes det er for tidligt Pernille og Camilla?

  • #12   13. jun 2013 der er heller ingen her der skriver at bleen skal smides. Man kan godt pottetræne og give sit barn ble på, for som du siger er de ikke i stand til at holde sig før de bliver 2-3 år. Men derfor kan man godt starte med at introducere potten for barnet.

  • #13   13. jun 2013 Han er i min optik bragende klar, og var jeg dig ville jeg droppe bleen i løbet af sommeren smiley

    Før i tiden smed børn bleen når de var 18-30 mdr. Det er en ny og moderne ting, det der med at forvente at barnet vågner en dag og beder om at smide bleen. De færreste børn gør det, i stedet har de den så længe at de får reelt svært ved at smide den.

    Børn i den alder kan holde sig rigtig længe, Vito har f.eks ikke tisset om natten siden han værre 3-4 mdr. Det er kun hvis han er meget vågen, ellers tisser han 20-30 minutter efter han står op.


  • #14   13. jun 2013 Jeg kender ingen på min alder (25+) som brugte ble da de startede i børnehave. Det gjorde man bare ikke dengang.

  • #15   13. jun 2013 jeg var selv blefri som 2 årig smiley Det var normalt smiley

    Jeg vil selv vænne mine børn til det så hurtigst som muligt.


  • #16   13. jun 2013 Hvad med at give ham en pixi bog mens han sidder på potten så går tiden lidt bedre hehe det gør Freja tit, så sidder hun lige om hygger lidt smiley

  • #17   14. jun 2013 Jeg synes altfor mange forældre pacer deres børn til at smide bleen. Det er de færreste der kommer i børnehave med ble på idag. Og jeg synes ikk han lyder klar, hvis han selv kom og sagde til og ville på toilet både stort og småt kan jeg se ideen, men det lyder ikk som TS søn gør det endnu.

  • #18   14. jun 2013 Her har jeg siden Marcus var 1,5 år spurgt ham hver gang vi skifter ble om han vil på potten. I starten ville han hvergang og lavede både stort og småt på potten. Efter en mdr eller 2 gad han ikke så ofte mere men han bliver stadig spurgt hver gang. Han er 20 mdr nu og siger altid ja morgen og aften. De andre gange er meget forskelligt. Her har Marcus et Anders and blad fast ude på toilettet som han kan sidde og kigge i når han sidder der.

    Og ja jeg er nok også en af dem der mener børn bliver alt for sent renlige osv. Her håber jeg da på vi omkring 2 år kan smide bleen, vil ikke på nogen måde tvinge ham, hvilket jeg bestemt ikke mener man gør ved at tilbyde dem muligheden for potten eller toilet allerede.


  • #20   14. jun 2013 Tania,
    Vores generations mødre gik da ikke hjemme?? De havde mellem 3 og 6 mdr barsel.


  • #22   14. jun 2013 jeg var renlig som 2 årig og startede i vuggestue da jeg var 6 mdr. Så heller ingen hjemmegående mor her.

  • #24   14. jun 2013 Det er også fint Tania. Men så indrømmer du også at børn i dag, bruger ble længere fordi forældrene har for travlt til at smide den smiley

  • #26   14. jun 2013 Men du er med på at det ikke skyldes børnenes fysik som nogle påstår smiley

  • #27   14. jun 2013 Mon ikke også det har noget med bleerne at gøre. Mon ikke sådan en våd stofble var skrækkelig i forhold til de bleer vi har i dag.

    Her gik min mor hjemme og gjorde det helt sikkert til noget hyggeligt at sidde ude på potten 3 børn på rad og række. Vi er 3 søskende og alle 3 smed bleen inden vi var 2 år. Så tja jeg må give acs ret i det hun skriver...

    Tror desværre mange forældre i dag synes det er børnehavens opgave og de selv synes det er nemmest med bleen på langt hen af vejen ved børn på de der 2-3 år. Og nej jeg siger ikke alle er sådan, men har i min tid som pædagogmedhjælper oplevet dette.


  • #30   14. jun 2013 Min dagpleje og børnelægen siger det er for tidligt selvom man kan få dem til at gå på potten osv. der er noget fyskisk os med udviklingen osv. og hvios man tager den af for tidlig kan det gøre man sætter deres udvikling i stå og det kan give bagslag senere hen..

    jeg smed selv bleen da jeg var 3,5 - min mor havde lige så lang barsel som vi har nu.. så de der 3-6mdr har min mor ikk haft.

    Jeg ville lade ham beholde bleen på og så gå på toilettet md ham når han siger det. så tage det i den retning.

    er han startet i dagpleje eller vuggestue ???


  • #34   15. jun 2013 altså max er lige blevet 2 og han er slet ikke klar han giver kun sjældent signal omkring han skal tisse eller stort. og vil intet have at gøre med potten. jeg tror det kommerlige så stille og at alle børn er forskellige

Kommentér på:
Pottetræning-hvornår

Annonce