At kalde sit barn dum. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en datter bliver 18 her til februar og hendes højeste ønske er at få uddannelse og arbejde med heste. Jeg er dybt uenig i hendes ønske da jeg selv har arbejdet med heste og ved at hun vil ha svært ved at klare hårde tone der er der. Men jeg har sagt at det er hendes valg og hun er 18 så jeg har intet at sige der. Så har self valgt at støtte hende der.
Men ak lykken varede kun kort, hendes "kære" far vælger så at sige at han ikke tror hun kan klare uddannelsen og at hun ingen job kan finde hvis hun klare det. Grunden til han ikke mener hun kan klare det er simpelhen at hun er for dum, og han syntes hun burde tage 9 kl igen. Her er det så at jeg ville ønske at det fjols kunne bare for EN gang skyld hold mund og bare støtte hende i det valg hun nu engang har valg.
Kan ikke fordrage at man kalder sit barn dum, syntes det er nedværdigende for barnet uanset alder.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Men hun er 18 år så hun skal da prøve det hun er så ung hun kan ombestemme sig
Men har det som du måske burde faren have lidt mere pli når det er hendes drøm
Vi skal støtte vores børn i deres valg
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Og hvis det er drømme uddannelsen, så er det da bare sådan det er.
Unge skal også gøre deres egne erfaringer og ikke leve efter forældrenes.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147
men jeg er nu af den gamle skole hvor et job er et job bare man får smør på brødet. selvfølgelig kan man sigte efter noget af det man ønsker og måske opnå det med tiden. men i min verden ser jeg ingen grund til at man skal tage en uddannelse bare får at komme på kontanthjælp når man er færdig.
det er så typisk med de uddannelser som er populære frisør,hestepige,dyrepasser,mekanikker osv der er bare ikke lærepladser til alle og især ikke jobs bagefter.
i må endelig ikke se mig som en mega sort seer men bare realist.
self hvis man har en læreplads osv så go for it
maj 2008
Desværre syntes hendes far at heste er åndsvage og fatter ikke hendes kærlighed for dyret. Han har desværre heller ikke forståelse for hendes ønske job, og da han ikke helt ved hvordan han skal fortælle hende tingene gør han det på en dum og uhensigtsmæssigt måde der såre hende og det forstår han ikke, heller ikke når man siger det til ham. Han er den type der har det motto at behandl andre som du selv vil behandles, men ikke lever efter det. Han bliver tosset når han ikke føler sig ordenligt behandlet, men det er HELT ok at han ikke behandler folk ordenligt.
Har forsøgt at forklare ham at det ikke altid man skal sige tingene rent ud, men nogen gange kan man godt sige det på en anden og pænere måde.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Ikke alle mennesker er lige gode til at forklare sig, og kan nemt komme til at sige noget smertefuldt selvom det måske ikke var ment så hårdt - og ikke alle mennesker (Specielt unge kvinder i "på vej til at stå på egne ben / jeg ved bedst" alderen) er lige gode at tolke hvad der bliver sagt, korrekt.
Selvfølgelig skal man ikke kalde sit barn for dum, men jeg kan ikke lade være med at stille mig lidt tvivlende om han virkelig ordret har sagt dette.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Den passer til mig, trods der ingen job er.....ikke herhjemme ihvertfald..
Mine forældre var heller ikke glade for mit valg, men de holdte deres mund, og støttede hvis jeg havde problemer, og det er det en forælder gør.
Lader sit barn lære at tage vare på sig selv og sine valg, men med sit bagland i ryggen, til hvis man for brug for hjælp og råd
maj 2008
sep 2013
maj 2008
sep 2013
Men du ved det ikke, "ret sikker = Du gisner / Går ud fra. Og lige nu sidder vi alle sammen og bliver dybt foragede, sviner og tænker det værste om din datters far, alt sammen pga. en formodning. I mine øjne er det ikke i orden, hvis nu der var personer her på fora'et som kendte din datters far, så får de pludselig en masse afvide om ham som de fortæller til venner og naboer og pludselig er han stemplet i nabo laget som en skidt fyr, selv om det måske ikke var sådan det gik til.
Men nu prøver jeg igen, har >din datter< fortalt dig at han ordret kaldte hende dum - brugte han ordet Dum?, hvis ikke hun har det, hvad for dig så til at fare ind på forumet her og oprette denne tråd? Hvad bygger du historien på, så at sige? Hendes humør, noget andet hun har sagt, noget han har sagt, eller blot fortiden?
Beklager min mistro, men synes blot der er nogle lidt for store(Og ret så relevante) huller i historien lige nu.
maj 2008
sep 2013
At kalde sit barn dum.