{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.979 visninger | Oprettet:

Far vil hjælpe baby af med afføring {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Jeg er vildt frustreret over min kærestes måde at tænke på ind i mellem.

Vores lille skønne dreng har ikke afføring hver dag som han skal når han får mme. Vores sundhedsplejerske har sagt vi skal give syrnet alomin som det eneste, før var der nan og syrnet alomin. Vi har kun kørt 1,5 dag med den syrnet uden at give nan, så selvfølgelig kan man ikke forvente resultat endnu.
Lægen siger så da vi er til 5 ugers tjek, at vi skal give ham loktulose hvis der ikke er sket ændringer inden for 3-4 dage. Vi køber det så i dag pga julen. Så vil min kæreste straks i gang med at give laktulosen da vi kommer hjem, uden at følge lægens råd om lige at se det an med det syrnet, hvilket jeg bliver sur over.

Nå men da han endnu ikke har hft afføring i dag, så spørger min kæreste om vi ikke skal hjælpe afføringen på vej med at stikke hans endetarms termometer op i numsen på ham. Jeg er bange for at det kan gøre skade på ham, han er så lille endnu. Og hvis det er en løsning vil jeg da mene at lægen eller sundhedsplejersken havde nævnt det, når vi har spurgt ind til at hjælpe ham, hvilket de jo ikke har. Min kærestes agument er at da han havde hård mave, sagde hans læge at han bare skulle stikke en finger op i numsen. Jeg tænker jo bare at det er fordi min kæreste er voksen, så hans system er noget helt andet, vores lille dreng er altså kun 1 måned, og systemet er jo ikke færdig udviklet endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Far vil hjælpe baby af med afføring
  • #1   22. dec 2014 Cykel med hans ben, maser maven med uret rundt, og tryk benene op til maven.
    Det kan være det er Nan der er hård for hans mave.
    Her gik der 4 dage i mellem afføring, og efter vi faktisk skiftede helt mærke, da kom det hver anden dag.

    Men jeg syntes i li skal se tiden lidt an.
    Vi har aldrig nogensinde brugt lactolose her hjemme ??


  • #2   22. dec 2014 Cykel med hans ben og masser under hans fødder:)

  • #3   22. dec 2014 Man siger jo også at mme er ændret så meget at det minder meget om modermælk, og derfor er det legalt at de små ikke har aff. Hverdag.
    Med mindre han selvfølgelig er dybt ulykkelig smiley


  • #4   22. dec 2014 Det er nu ikke helt ved siden af med termometret. Det kan have en virkning hvis det bare lige kommer indenfor. Man kan også køre en vatpind rund om anus, uden at køre den ind. Men cykling med benene, og cirkelbevægelser i urets retning rundt om navlen er en god start, og kan være dejligt for babyen hvis man bruger lidt olie.

  • #5   22. dec 2014 Vi maser maven med uret, vi cykler, vi skubber benene op, alle tricksne er i brug, da vi i sidste uge besøgte kærestens faster og fik vist hvordan vi skulle gøre, hjalp det også godt, der havde han ikke haft afføring i 2,5 dag. Han er ikke ulykkelig, han spiser 10 ml mindre pr måltid de dage han ikke har afføring hvilket skulle være normalt.

    Min kærestes lillebror har haft anoreksi, og har rigtig svært ved det der med at man ikke laver stort, eller spiser, og han nærmest tror vores lille baby har anoreksi, selvom han jo godt ved at det kan han ikke have, at der jo vil være noget andet galt hvis han ikke spiste.

    Men han tager altså meget på, da han blev født vejede han 2745g, og i dag 5 uger senere vejer han 4300g så fra at ligge langt under gennemsnittet, ligger han nu på gennemsnittet.


  • #6   22. dec 2014 SSP: kærestens faster har 4 børn, de 2 første var flaske børn, og de 2 sidste amme børn. Flaske børnene havde afføring ca hver 3 dag. Amme børnene stort set hver dag. Og vores lille dreng er jo ikke ulykkelig han spiser bare lidt mindre lidt flere gange om dagen de dage hvor der ikke er afføring. Også tisser han jo også sindsygt meget, hvis vi ikke skifter senest hver 3. Time så tisser han i gennem bleen, uanset ble mærke.

  • #7   22. dec 2014 Som du beskriver din søn. Både med afførings mønster, urin, samt væks,.ville jeg ikke Være bekymret.
    Jeg måtte give mme i en periode, pga psykisk stress, havde retssag med den mellemste familie sådan. Og der havde min dreng afføring 2 gange på en uge. Min sp kiggede på hans alm tilstand, samt om han tager på, og det var det eneste. Kan fik hverken laktose eller termometer i rumpen smiley og han lever da endnu smiley


  • #8   22. dec 2014 Jeg er heller ikke bekymret, men lægen siger i dag at han skal have afføring hver dag, så bliver min kæreste vildt bekymret og tror nærmest vores søn er alvorlig syg. Sådan er det hver gang der er det mindste, hvis ikke jeg sådan holder hovedet koldt og siger at han jo er en lille baby og systemet ikke virker helt, og den eneste måde han kan fortælle os at han er sulten osv på er ved at skrige, ja så farede vi nok til lægen dagligt. Tror ikke helt min kæreste var klar til at blive far, selvom han har ønsket sig det i 4 år.
    Jeg ved han elsker sin søn, og at han gerne vil ham det bedste, men tror ikke altid at det er hans bedste at tro han konstant er syg.


  • #9   22. dec 2014 Hi hi mænd i en nøde skal. smiley
    Altså det også korrekt at førhen skulle børn på mme have aff. Hverdag. Men som jeg skrev har de lavet så meget om på nutidens mme at det ikke er et must.
    Jeg har haft samme sp og læge gennem 8 år. Og sp sagde også ved den første at de skulle have aff hverdag ( i mødregruppen) så reagerede selvfølgelig på det, når min mus ikke havde det hvor hun forklarede mig at mme var ændret så meget at det ikke var et must mere. smiley
    Min sp sagde dog også, at det er vigtigere at kigge på deres alm. Tilstand... man er jo ikke i tvivl om de har ondt


  • #10   23. dec 2014 SSP: dit svar gør mig glad smiley

  • #11   23. dec 2014 Min søn havde heller ikke afføring hver dag på mme.

    Det vigtigste er at kigge på barnet smiley


  • #12   26. dec 2014 Nej hvor bliver jeg gal over din udmelding om din mand, hvad bilder du dig dog ind?

    Så fordi han er bekymret for hans guldklump er han ikke klar til at være far?
    Det er da så naturligt som noget kan være!


    OG han har ret i at man kan hjælpe afføring på vej ved at stikke spidsen af et termometer op i numsen og lige køre det rundt i åbningen..
    Prøv dog at lytte til din mand og berolig ham i stedet for det der "jeg ved bedst- gå væk"


  • #13   26. dec 2014 Camilla: nu oplever du ham slet ikke i hverdagen. Og selvfølgelig vokser han med opgaven.

    Men jeg bliver virkelig gal over at du kan dømme ham ud fra dette lille indlæg!
    Hvis du var sammen med os hver dag, så kunne du dømme ud fra det.


  • #14   26. dec 2014 Jeg sender heller ikke min kæreste væk, jeg hjælper ham med at forstå vores barn. Eks viste jeg ham i går hvordan man fik ham til at sove, og fortalte ham i dag hvordan han kunne aktivere vores barn. Så det går selvfølgelig bedre dag for dag.

    Og det med termometeret, der er jeg jo vildt bange for at noget kan tage skade i den lille numse.


  • #15   27. dec 2014 Jeg synes netop at han lyder meget klar til at være far når han bekymrer sig om de små ting. ENORMT mange mænd er ligeglade og ser ikke de små ting vi ser. Det er ikke dem der opdager de ting der ikke går som det skal med de små. Det er os der opdager og er opmærksomme og udmelder at de skal til lægen. Hvor manden enten bare følger trop eller ikke rigtig gør så meget.

    at han faktisk går ind i det på den måde, synes jeg er stort. Han lyder som en rigtig god far, der tager det hele med og ikke kun det at han er blevet far som titel.

    Jeg synes at du selv skal prøve at lade være med at forklare ham hvordan han skal gøre så mange af tingene. Du har også selv fundet ud af hvordan den lille falder i søvn osv. Det kan din kæreste også selv finde ud af. Pas på at han ikke får nok, for det er også hårdt at blive irettesat som "den dumme der ingenting ved" hele tiden. Det kan bare tage så meget af glæden.
    Synes du skal give ham plads og selv finde ud af tingene og at være far på sin egen måde. Alt du siger er nødvendigvis ikke kun rigtigt.

    Det er forresten rigtigt det med termometret, og laktulose er rigtig godt og bliver brugt rigtig meget til andre børn med samme problem.

    Hvis han havde rigtig ondt i maven havde jeg heller ikke set tiden an. Så havde jeg også bare givet ham laktulose så han kunne få fred. Det er heller ikke sjovt eller sundt at maven er knudet og gør ondt. Det kan også blive værre jo længere tid man venter, så jeg havde gjort som din kæreste havde sagt.


  • #16   27. dec 2014 Loktuse kan vores dreng ikke tåle, han fik det i to dage og han kastede virkelig meget op og var ked af det.

    Jeg irettesatte ikke min kæreste. Han spurgte selv om hjælp. Faktisk var han bare klar til at aflevere ham til mig, fordi han ikke vidste hvad han skulle gøre. Så derfor hjalp jeg ham med nogle tricks fordi han jo også skal lære vores dreng at kende.

    Min kæreste bader vores søn helt selv, det eneste jeg gør er at ligge et håndklæde klar, jeg har intet vist ham eller fortalt ham med hensyn til badning.

    Hele natten har min kæreste også passet vores søn, lavet flaske og givet ham den, fået ham til at sove osv.
    Jeg har sovet fra det hele.

    Så min kæreste kan sagtens gøre ting alene uden jeg kigger ham over skulderen. Men når han selv spørger, fordi han har givet op, så synes jeg det er okay at jeg giver ham nogle fif, så kan han bruge dem til at lære vores barn at kende, og selv sætte sit eget ind, eks så når jeg giver baby mad, ligger jeg en stofble over ham som hagesmæk, det synes min kæreste er irriterende så det gør han ikke, også er det altså helt okay.


  • #17   28. dec 2014 Jeg ville så holde mig fra termometeret.. Ja det kan have en effekt, men læger og sp'er fraråder det pga risiko for skader på slimhinderne eller i værste tilfælde tarmen.. Man kan i stedet nusse med et finger eller vatpind med lidt baby olie på omkring numsi, så risikere man ikke noget

  • #18   29. dec 2014 Signe L: lige præcis det jeg tænker der kunne ske.

    Nu har min dejlige lille dreng heldigvis fået normal afføring, og det kommer hver dag, så der bliver intet termometer stukket op i numsen her.


  • #19   29. dec 2014 Du skal køre det forsigtigt lige i åbningen, hvad fanden vil du gøre når du skal tage temperatur på barnet hvis det får feber?

    Havde du forventet at det skulle fyres op i mavesækken med 180 i timen? smiley


    Meget enig med Jeannie!


  • #20   30. dec 2014 Tror du jeg er dum? Jeg ved godt hvordan jeg tager temperaturen!

    Og det er bestemt ikke det samme.


  • #21   31. dec 2014 Tæt på det samme jo.. Men klart du ved bedre..

    Jeg siger ikke at jeg er bedrevidende.. men jeg har immervæk knap 4 års erfaring, og snakket en del med læger og sundhedsplejesker mm.
    Men hvis ikke man kan formå at føre et termometer roligt op i endetarmen (lige i endetarmsåbningen, ikke ret langt op) og bevæge det ganske lidt, så kan man sikkert nemt gøre skade..

    Når du tager temperatur, skal termometeret jo også vippes lidt op mod maven for mest korrekte måling.


  • #22   31. dec 2014 Bare fordi dette er mit første barn betyder det ikke at jeg aldrig har prøvet eller set hvordan man gør. Jeg har 2 nevøer på 6 og 10 år. Jeg har arbejdet med børn i 3 år, og været barnepige for 3 piger.

    Jeg har godt nok kun taget temperaturen på min nevø på 6 men det er så også ca 5 år siden.

    Men tro hvad du vil om mig. Du kender mig ikke, og kommer ikke til det.. Så ærligt skader det jo ikke mig.


  • #23   31. dec 2014 Piger - hold jer til emnet, Og stop det personlige tilsvining. . .ingen er bedre end andre.
    Jeg håber øje med emnet.
    Mvh Admin


  • #24   1. jan 2015 SSP: tak

  • #25   17. jan 2015 Camilla: Du skriver du har snakket en del med SP og læger, men de har vel ikke rådet til brug af termometer ved forstoppelse eller ?

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #26   18. jan 2015 du kan massere med olivenolie rundt på maven i tarmens retning, kør op i højre side og ned i venstre.

  • #27   18. jan 2015 M: bruger Babyolie til det smiley

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #28   18. jan 2015 olivenolie er bedre, jeg ved ikke hvad det gør men det er super til maven

Kommentér på:
Far vil hjælpe baby af med afføring

Annonce