{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Sophie J
Sophie J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68

Graviditet og overvægt. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at kæresten og jeg snakker en del om at lave en lille i løbet af 2009. Jeg er både nervøs og lykkelig ved tanken, også lidt bekymret.
Jeg er 27 år, og har indtil jeg var 24år vejet 65 kg. Vi flyttede, jeg havde det ikke godt indeni og der var en del rod i vores liv som gjorde jeg ikke tænkte på motion og mad på den rigtige måde.
Så nu vejer jeg 95 kg og er 176 høj. Jeg er ikke fed og "kvapset" men ret massiv. Ifgl min læge er min idealvægt ca 80 kg, når man tager knogle masse og andre forhold i betragtning.
Er det bedst at vente med projektet til de 15 kg er væk?

Det skal siges at jeg laver regelmæssig motion, jeg rider, går lange ture med vores hunde mv. Begyndt at løbe er jeg også.

Hvad siger i kloge?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditet og overvægt.
  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#2   9. jan 2009 Det kunne godt være det belastede min krop alt for meget? Jeg ville ikke begynde på det hvis der er nogen risiko ved det(o;

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#4   9. jan 2009 Jeg vil så nødig havde graviditets diabetes, pga min overvægt. Jeg spiser sundt og varieret, men har stillesiddende arbejde foran en pcér hele dagen.(Så jeg får ikke motion overhovedet på arbejdspladsen)

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#6   9. jan 2009 Marijana: Det gør jeg også(o: Altså ikke cykle på arbejde nu, da jeg har 16km hver vej. Men hestene, hundene er dagligt med til en masse motion.
    Vi har lagt vores kost vaner en del om, og jeg prøver at tænke over hvad og hvor meget jeg sætter til livs... (Jeg har ikke rigtig noget mætheds fornemmelse)
    Jeg ville så gerne ned på max 80kg, da jeg sommetider synes al den vægt tynger en del.

• #7   9. jan 2009 tja - jeg er også overvægtig og har alligevel fået sunde børn.
    her til min sidste graviditet blinkede alle røde lamper; gravid, overvægtig, gammel (40 år) arveligt betinget med sukkersyge, hjerte/kar sygdomme , dårlig nakkefoldsscaninng,stofskiftesygdom- you name it, men jeg gik glat gennem alle undersøgelser på nær forhøjet blodtryk ( beg. svangerskabsforgiftning) som jeg har haft ved alle mine graviditeter (også da jeg var normalvægtig ved mine 2 første graviditeter)

man kan jo godt være overvægtig og i forholdsvis god form eller normalvægtig og i dårlig form - og form tror jeg betyder meget.

• #8   9. jan 2009 Hej.. Jeg er ligeledes overvægtig jeg vejede 80 kg og er 160 cm høj og der er sukkersyge i min familie så jeg skal ned til lægen 2 gange at få taget den glukosetest pga at det er i familien.. Min læge råede mig også til at spise varieret og sundt ,jeg får også lidt motion det jeg kan holde til.. Jeg har en hest som jeg rider en tur på engang i mellem og går ture med hunden og tager manden under armen så han også kan få lidt motion..
    Men jeg vil give Kat Gonzarles ret . Gør hvad du føler der er rigtig det kan du selv bedst mærke i dit hjerte..
    Jeg har en veninde som er MEGET overvægtig og hn har fået en sund,og rask dreng og hendes mor har ligeledes sukkersyge men det fik min veninde ikke eller hendes dreng.

Held og lykke med Projekt Baby..

• #9   9. jan 2009 det bremsede ikke os smiley .. jeg har også taget en del på under graviditeten, men bare man spiser sundt og varieret , burde det ikke være et problem... tænk, der er nogle mennesker der altid har været og er overvægtige , de siger ikke nej til børn pga det .

Maiken 31+3

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#10   9. jan 2009 Bonnie og Pia: Tak for jeres gode råd(o: Jeg tror(Når jeg mærker efter inden i) at jeg ¨vil tabe mig (Måske ikke ned til 80, men 85 må være mere realistisk. Jeg synes nemlig min vægt tynger lidt i visse situationer, f.eks når jeg løber. Det er ikke pusten som ryger, men derimod føles min krop så tung så tung.

• #11   9. jan 2009 Jeg tog selv 19kg på i min graviditet, og fødte for 8 dage siden og jeg har allerede tabt mig 13 kg. så det går altså stækt.. smiley

• #12   10. jan 2009 Hold da op, hvad pokker skulle jeg så ikke sige.. jeg fandt ud af jeg faktisk er 6,5 cm for at være dværg!! haha.. Jeg er kun 156,5 høj(eller skulle jeg sige lav) og jeg vejer nu 71 kg...-jeg er godt nok spændt på hvordan jeg kommer til at se ud, senere hen i forløbet..-Jeg bliver nemmer at hoppe over end at gå uden om... Men lægen har ikke sendt mig til blodprøver for graviditet-sukkersyge.. Hvilket jeg troede hun ville..-mine tal var fine.. Jeg er ikke den store motionisk, jeg går meget rundt på mit arbejde og er til hundetræning hver lørdag, plus hunde-luftninger..

Kommentér på:
Graviditet og overvægt.

Annonce