2.184 visninger
|
Oprettet:
Overvægt og graviditet {{forumTopicSubject}}
Hej hej, min kæreste og jeg har snakket. Og vi er blevet enige om, at om en 5 mdr. tid, så vil vi gerne prøve at blive gravid.
Men som overskriften siger, er jeg overvægtig. Er der nogen af jer der har erfaring med overvægt, og prøve at blive gravid, plus komplikationer med graviditeten??
jeg er 161 høj, og vejer 95 kg
jeg vil selfølgelig gerne tabe mig, især nu hvor jeg jo ved hvad det vil bringe
ville bare hører om der var andre i samme båd?
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Lægen har sagt til hende, at hun ikke vil vourdere at hendes krop kan holde til at tage mellem 10-20 kg på i forbindelse med en graviditet, lægen tænker primært på ryg og hendes knæ.
Hun er derfor gået på skarp kur, og er også begyndt på motionscenter. Hun har kæmpet er del, og nu efter 3 mdr begynder det at give pote. Hun har de sidste 14 dage tabt 5 kg, så nu er modet begyndt at vende tilbage.
mar 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 177
- overhoved ingenproblemer bliver nemt gravid. 2 børn i 1 forsøg, og 1 i 4 forsøg (Testede dog posetiv i alle de forgange 3 forsøg, ægget ville dog ikke blive siddende).
havde et BMI på 27 , 31 og 34,5, for mine 3 børn.
og ikke nogen probmer under graviditen der skyldes min overvægt.
Er i gang med at forsøge igen og i gang med 2 forsøg i denne omgang på at blive gravid igen, og har nu et BMI på 32,5.
Held og lykke med det. ;O)
aug 2009
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 114
Jeg har også hørt lægerne fra råder når man er overvægt. Men synes lidt, det med øm ryg, knæ og andre steder, er det ikk normalt for alle ?
Men vil også gerne tabe en del, så jeg kan få en flot mave
læste lige, at overvægtige tit fødte store børn, kender i til det ? synes aldrig jeg har hørt det før..
aug 2009
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 177
min svigerinde der er et lille spirevip har fået to børn over 4 kg.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Jeg startede med et bmi på 40 ved graviditeten og tjo, det tog 10 måneder for os, at blive gravide, men synes nu at have hørt mange andre normalvægtige, der prøver ligeså lang tid.. Jeg har igennem graviditeten ikke taget noget på, så det har jeg kun fået ros for af jdm. Har fået graviditetsbetinget sukkersyge, men det går rigtig godt og jeg har ikke haft problemer med blodsukkeret, siden jeg fik det konstateret.
Men udover sukkersygen, har jeg ikke haft nogle specielle gener gennem graviditeten. Jeg har haft lændesmerter og jag forskellige steder, men det er jo ganske normalt. Min graviditets overlov har gået med havearbejde og rengøring samt klargøring af babyhjørnet og jeg føler mig ikke belastet af graviditeten. Faktisk synes jeg aldrig jeg har haft det bedre
Og min læge har aldrig frarådet mig at blive gravid, trods mit høje bmi, men blot nævnt, at det ikke ville være en dårlig idé med vægttab...
Så, jeg synes bare du skulle go for it Jane. Et vægttab vil aldrig være dårlig og en trænet krop vil kun være god under graviditeten og ikke mindst fødslen.
aug 2009
mar 2008
Men som min venindes læge havde sagt, så er chancen for at det bliver værre når man er overvægtig større.
Men havde jeg nu været overvægtig, så tror jeg at jeg havde forsøgt alligevel. Når lysten og alle følelserne er i fuld bluds, så er det svart at vente...
aug 2009
Jeg vil selvfølgelig gerne være en sild og trænet, men har alle min dage være kraftig, og "lider" af en stor barm, så min krop passer faktisk godt sammen, når jeg nævner min vægt tror folk jeg siger det som en joke, så det er jeg jo glad for.
men realiteten er jo bar at jeg er for tyk, vil da gerne tabe en 10 kilo ihvert fald, men har det faktisk okay med min krop, og har min kæreste også. så har måske også derfor jeg har lidt svært ved at finde motivationen.
Men jeg tror, ud fra hvad folk siger, jeg vil fortsætte med at spise sunde ting, og kun synde i weekenderne, og så begynde at dyrke mere motion, og hvis der ryger 20 kilo er det fint, men hvis der kun ryger 10 kg så er det os fint
aug 2009
aug 2009
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
blev gravid med hende på 1½ måned, så det kan vist ikke gå meget hurtigere..
Det kommer ligeså meget an på ens gener, alder, levevis mv..
aug 2009
mar 2009
Her er jeg også godt bygget sammen, men hofter - barm - lår og kinder der alt passer sammen. Så jeg føler mig nemlig heller ikke tyk tyk (og med et bmi på 40, er jeg bestemt tyk tyk ). Som du siger, man ved udemærket godt, man er overvægtig, men man er lige tyk over-det-hele Så man er jo egentlig ret flot Og min kæreste her heller ikke noget i mod det
Men jeg går nu igang med projekt vægttab efter graviditeten, da jeg nu også var flot for 20 kg siden
Mht maven, så synes jeg nu jeg har fået mig en pæn mave, trods kg'erne..
aug 2009
aug 2009
Jeg synes heller ikk man skal være super tynd, man skal have lidt former, og lidt til at stå imod med
Var ved lægen og søgte om en bryst reduktion, og de sagde ja, du skal baaarrr liiggee tabe 30 kilo først, for de vil ikk operere før man er i den gode ende af BMIén. Nu har jeg besluttet at vente med operationen, til efter de to børn jeg skal have, er dog blevet lidt nervøs for jeg kan få en stor nok amme bh, eller i det hele taget bar en bh under graviditeten ...
aug 2009
aug 2009
aug 2009
Ja, frygter godt nok også jeg er en pivet én når jeg skal igang med den proces, men håber den bar sige smut, og så er det det Men så let slipper jeg sikkert ikk
aug 2009
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 411
Jane C
Min vægt og højde var stort set magen til din da jeg blev gravid første gang med min datter (der nu er 14 mdr.) Det tog 2 år fra jeg stoppede med p-piller til jeg blev gravid (havde taget p-piller i 12 år). Skal dog lige sige at det var fordi min mens ikke var regelmæssig overhovedet i de 2 år (LIder af PCO) begyndte at gå ture og spise lidt mere grønt, så blev mensen regelmæssig og jeg blev gravid med det samme Min graviditet forløb uden problemer og UDEN graviditetssukkersyge! Fødslen var også helt problemfri og tog kun 6 timer. Jeg blev dog sygemeldt med bækkenløsning da der var 3 mdt til termin (men har også et hårdt fysisk arbejde)
Er gravid igen nu.. og denne gang gik det lidt hurtigere end beregnet *s* Stoppede med p-piller og blev gravid i første forsøg. Har heller ikke graviditetssukkersyge denne gang.
mar 2009
Overvægtige (kan ikke huske bmi.tallet) og personer med diabetes i familien, skal tjekkes. Og baby kan ligeså godt blive lille som stor ved G-sukkersygen.
Jeg synes bestemt ikke det er fedt at have G-sukkersyge, men det har fået mine øjne op! Og jeg har nu en helt præcis forståelse af, hvad jeg kan tåle og ikke tåle (vha. blodsukker målinger) Og det vil jeg uden tvivl tage med mig, efter graviditeten også.
Og så er de ekstra scanninger bare været guld værd hos mig. Jeg har elsket at se babys udvikling og set hvordan mit sukkerindtag har påvirket den. Jeg har nu en ca 3200 g baby i maven - så helt perfek
aug 2009
aug 2009
mar 2009
Alt held og lykke med projektet.. og selvom de mange mange måneder før i begynder på projekt baby kan være ulidelige Så er det bare det bedste når det lykkes.. Da jeg stod med den positive test (læs 6 positive tests ) synes jeg 9 måneder var uoverskuelig lange.. men det er jo når som helst nu
aug 2009
Bowiie, læste lige på din side, jeg har/bruger noget der hedder madlog, på nettet, det er bar super! Der regner den ud hvor mange kalorier om dagen man må spise, og så skriver man hvad man spiser og motion man dyrker, så viser den evt. hvor mange kalorier man har til overs, eller om man har spist for mange. Der er jo også MANGE andre med samme "problem" så man kan rigtig støtte hinanden, give gode råd og slanke opskrifter
http://www.madlog.dk/index.php
her er net adr. hvis nogen blev interesseret i at kigge nærmere Jeg synes den var god
Overvægt og graviditet