{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Lidt forskellige spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er idag rundet hjørnet for 19 uge. Igår aftes imens vi ligger i sengen, ligger jeg på ryggen og manden ligger med sin hånd oven på maven, hvor den lille ligger. Pludselig mærker jeg et blidt skub, som varer meget kort. Spørger manden om det var ham der trykkede, nej svarede han. Lige efter skete det igen, og igen spurgte jeg manden om det var ham, nej det var det ikke. Så spurgte jeg ham om han kunne mærke det, nej det havde han ikke.
Så mit spørsmål er var det den lille jeg kunne mærke??

Et andet spørgsmål er at jeg nogen gange mærker smerter som munder ud i (undskyld sproget) skeden, det varer i meget kort tid. Nogen gange sker det engang til, andre gange stopper det ligeså hurtigt som det startede. Er der nogen der ved måske hvad det kan være??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forskellige spørgsmål.
  • #1   26. mar 2009 første spørgsmål, ja det var sikkert baby du kunne mærke. der kan godt gå noget tid fra du kan mærke det , til det kan mærkes uden på maven.

det andet ved jeg ikke, men har selv prøvet det

• #2   26. mar 2009 Ja, det er nok bebs du har kunnet mærke- der gik også noget tid inden andre kunne mærke det hos mig..

De smerter du oplever er det sådan nogle stik/jag?
    For dem har jeg også- og de er ganske ufarlige.. Det er fordi barnet begynder at presse ned mod dit bækken, så det er når der kommer et par nerver i klemme.. smiley

Malene 29+5

• #4   26. mar 2009 Følger lige med, for jeg har også de der smerter som ender nede i skeden. Kan dog ikke finde ud af hvorfor de er der, men de kommer lige som dine. Nogle gange flere gange, andre gange kun en gang og den er væk med det samme.

• #5   26. mar 2009 Malene:
    Ja de føles som nogle stik/jag. Men jeg mærker dem mest når jeg ligger ned, og især hvis jeg kommer til at lægge mig på maven. Men engang imellem mærker jeg det når jeg sidder i sofaen, men ikke så tit.
    Men kan man mærke det som du beskriver så tidligt???

Wee, jeg er bare så glad for det er den lille jeg har mærket, det er nemlig første gang jeg har mærket den lille.

• #6   26. mar 2009 Marijane:
    Jo jeg skal til MD-/gennemscanning d. 6. april (20+4). Men jeg skal til lægen imorgen i en anden sammenhæng, men vil lige forhøre mig der.

Ja jeg har længe ligget stille for at kunne mærke det mindste, men det var rigtig tydeligt igår. Jeg var også lidt i tvivl, da det er jo min første og ikke har prøvet sådan noget før. smiley

• #7   26. mar 2009 Men det er rart at få at vide, hvad det er man mærker, og om man skal være bekymret eller bare tage det roligt. For man ved jo ikke så meget nu når man er førstegangsfødende.

• #9   26. mar 2009 Grete - Sjovt, den dag skal jeg også til MD scanning. Glæder mig bare så meget.

Forresten tillykke med sparket, det er så vidunderligt når den lille sparker derinde og man kan mærke den bevæger sig.

• #10   26. mar 2009 Marijana:
    Ja han glæder sig også meget til det. Han ligger meget med øret på maven ovenover den lille, eller har sin hånd der. Så jeg er lidt ked over han ikke mærkede det, men trøster mig med han nok skal få lov til at opleve følelsen også. Han synes bare det går for langsomt, til den lille kommer ud. smiley Min mor sagde til ham idag det tager lidt tid inde i "ovnen" før den er modnet færdig. Hans kommentar var så må vi få en ny "ovn" der virker lidt hurtigere. smiley

Mia F:
    Ja det bliver spændende og se den lille igen, vi glæder os også rigtig meget, kan næsten ikke vente. Håber også vi kan få kønnet at vide.

Tak ja det er vidunderligt. Har de sidste uger ligget og mærket efter liv, men intet før igår som var virkelig kraftigt, så var bare meget overrasket men glad.

• #11   26. mar 2009 Grete - Sådan har vi det også her. Har din mand prøvet at tage et køkkenrulle rør eller toiletpapir rør, altså et tomt, og sætte det på maven og holde øret på. Læste et sted at hvis barnet lå med ryggen opad, så ville manden kunne høre hjertelyden. Min mand prøvede her forleden dag at ligge et rør til, og han sagde han kunne høre nogle lyde derinde fra, men han var ikke helt sikker på det var hjertet, for det kørte ikke i en ens rytme.

• #12   26. mar 2009 Ja det har han prøvet, det eneste han har hørt er små boble lyde, men han var i tvivl om det var mine lyde eller den lille, men jeg er overbevist om det er den lille, for den måde han har beskrevet det, synes jeg mere lyder som værende den lille.

De lyde har han hørt op til en uge før jeg mærkede det puf fra den lille.

• #13   26. mar 2009 Grete - Okay, ja det er jo lidt svært når man ikke selv kan lytte til dem. ;o) Men tror min mand var heldig at høre hjertet, for det lød sådan da han beskrev det.

• #15   26. mar 2009 Marijana:
    Det var det jeg gjorde igår, prøvede at skubbe/trykke rundt på maven dernede, for at se om der var live. Der gik lidt tid efter, men så mærkede jeg noget. Et lille puf imod mandens hånd.

Ja jeg glæder mig også til der bliver mere gang i den. smiley

• #17   26. mar 2009 Nej han mærkede det ikke, men jeg følte puffet rettet imod hans hånd/håndled. Det var der to gange, men han mærkede det ikke. Og det var ikke ham der trykkede, for det spurgte jeg ham om og han sagde han kun havde ligget stille med hånden henover. Så jeg tror på det han siger.
    Men det var meget svagt puf og meget kortvarigt. Derfor var jeg i tvivl om det kunne være den lille eller en indbilding, men at det kommer med to puf indenfor meget kort tid er jeg sikker på det ikke var en indbilding. (ville være mere i tvivl hvis det kun havde været et lille puf).

Kommentér på:
Lidt forskellige spørgsmål.

Annonce