{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

min veninde gør mig VIRKELIG bange {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Har en veninde der mistede sin datter under fødslen i 2007, det gør mig self virkelig ondt..

Men når Jeg sidder sammen med hende og snakker om min/vores graviditeter, så kan hun feks godt komme med en sætning som " ja dit barn kan jo sagtens nå at dø inden den kommer til verdenen" og lign kommentare.. (hun venter sig igen, hun har fået en søn efter hun mistede sin datter) Syntes altså ikke at det ert sjovt at hun siger sådan noget til mig..
Jeg har ikk noget imod at lytte til hende osv, men nogle gange kommer hun bare med mærkelige "onde" ting som virkelig gør mig ked og nervøs..

hun sagde også i dag at en fødsel jo var noget mellem liv og død, og man først kunne være sikker når man havde barnet i sine arme.. JEG VIL IKKE HØRE OM DET.. Og nu når jeg er gravid som har jeg altså ikke lyst til at høre for meget om alt det hun var igennem.. ja sry jeg lyder nok rigtig dum og ond.. Men Jeg kan bare ikke klare det psykisk.. Jeg vil ikke gå og være nervøs hele min graviditet osv, pga hun fortæller mig en masse ting..

Jeg har altid lyttet til hende og støttet hende efter hun mistede sin datter, men det kommer bare for tæt på når hun kommer med sådanne kommentare..

hjælp hvad kan jeg gøre??

Og er det ondt/ledt af mig og tænke at jeg ikke har lyst til at høre om det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min veninde gør mig VIRKELIG bange
  • #1   10. jun 2010 nej syndes bestemt ikke det er ondt af dig at du ikke vil lytte til det lige nu for det er jo noget af det væreste som kunne ske og syndes bestemt heller ikke man skal gå og være bange for det syndes måske du skulle sige til hende hva du tænker når hun nævner det

  • #2   10. jun 2010 Jeg synes det er meget dårligt af hende at sige sådan noget til dig.

    Du ved jo godt at det kan gå galt, men det skal en veninde altså ikke sige til dig. Det er direkte ondt efter min mening, og jeg kan sagtens forstå hvis du mister lysten til at snakke med hende... ØV...


  • #3   10. jun 2010 Jeg tror når man har oplevet noget så forfærdeligtvil man gerne frem hæve sig selv og det der er sket fordi hun garenteret er plaget at skyldn over at have mistet.. Og tror bare hun har sådan en følelse af ja husk du bare det kan gå galt, se bare hvad der skete den gang osv. har selv en kusine der mistede en dreng født for tidligt, ganske forfærdelig men hun gjorde det samme, ikke så groft overhovdet men kune sagtens se det var hendes dårlige samvittighed over ikke at kunne have ham ved hende, selvom hun også havde baby på vej selv... Det barn kan desværre ikke tage den følelse væk... Men sig til hende stille og roligt at du udemærket godt ved der er konsekvenser af fødsler men at 99% altså går godt, og at det gør dig rigtig ked af at hører om alle de negative ting og du gerne vil nyde jeres graviditeter med de positive ting...(blev lidt langt sorry)

  • #4   10. jun 2010 giver sabrina ret :=)

  • #5   10. jun 2010 sabrina: det ved jeg godt,men akkigevel.. kender flere der har mistet der lige tænker sig om en ekstra gang inden de snakker om noget..

  • #6   10. jun 2010 Jeg har selv stået i samme situation da min bror/svigerinde mistede et barn kort efter fødslen. Selvom det først var 4 år derefter jeg var gravid reagerede hun på nøjagtig samme måde som din veninde. Kom med små sårende bemærkninger omkring at der var meget der kunne gå galt i min graviditet - barnet kunne jo være sygt som deres var og de vidste jo heller intet før fødslen osv. osv.
    Er sikker på hun bestemt ikke gjorde/sagde noget af ond mening -tror faktisk hun var bange for at noget lignende skulle ske for os - men det var som du skriver ekstremt hårdt at "lytte til" - når man som gravid i forvejen er lidt mere sårbar.
    Jeg valgte simpelthen at "trække" mig ..... og kun ha' minimal kontakt med dem under graviditeten, da jeg ikke ønskede at få disse påmindelser konstant.
    Held og lykke med det hele......


  • #7   10. jun 2010 Der hvor jeg ville hen er bare sig det til hende men på en ordentlig måde... så i kan nyde de 2 grviditeter og ungerne sammen når de kommer...

  • #8   10. jun 2010 Kender det kun alt for godt.

    Min søster er ikke mor, men hun sagde til mig "men lad nu vær med at glæde dig for tidligt, for bebsen kan jo dø af vuggedød eller for tidlig fødsel"

    DET gjorde fandme også ondt at høre. Og selvf ved man det indeni - men det er bestemt ikke noget man har lyst til at høre. det var som om hun håbede på det ville ske, fordi hun er jaloux over at hendes egen lillesøster blev mor først!
    Som om hun kan bestemme hvem der skulle være mor først smiley



Kommentér på:
min veninde gør mig VIRKELIG bange

Annonce