{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Hunden gør når den er alene (min venindes) {{forumTopicSubject}}

Har ikke lige en profil på hundegalleri, men har set af mange af jer har hun og en profil derinde.
Men prøver lykken herinde.


Sagen er den at min veninde har en dværgpuddel på 2 år.
Der var engang hvor hun fint kunne være alene hjemme, men efter hun desværre havde været sammen med en alkoholisk kæreste blev hendes hund utryg, han slog hende vist.
Nu kan hun SLET ikke være alene hjemme og hun er ved at blive smidt ud fordi hendes overbo ikke vil høre på det. forståeligt nok..

Min veninde har prøvet to forskellige halsbånd - det ene hvor den udgiver en lille skinger lyd når hunden gør og det andet hun havde købt sprøjtede noget væske på hende når hun gøede, ingen af disse ting virkede
Hun har endda sat opslag op i hendes by omkring pasning af hendes hund i de timer hun er på arbejde - men ingen gevinst der heller.
hendes overbo lovede endda at hjælpe hende med og finde en løsning. nu har han så vendt 180 grader og er ved og smide hende ud. SVIN!

hun må ikke have hunden med ud på arbejdet, da nogle får ondt i røven.

nogle der ligger inde med et godt råd til hvad vi kan gøre.

HOLD JER TIL EMNET!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden gør når den er alene (min venindes)
  • #1   15. nov 2011 hvad med at starte lige så stille, lukke døren, gå en meter, vente til den gøer og flyve ind at døren og skælde ud? gentag, vent et minut og er den stille så gå ind og ROS den .. ? lige så stille øge at gå osv


    ellers kan man få noget til stik kontakten som skulle berolige hunde/katte


  • #2   15. nov 2011 og ja , når den har kunnet mener jeg at den skal have at vide at det er forkert det den gør ( skælde ud) sige nej eller hvordan man normalt ville gøre

  • #3   15. nov 2011 det kommer vist an på hunden, hvis den ved du ikke vil have det og er "vred" er det ikke den opmærksomhed den søger.. og som jeg skriver , skal hun efter kort tid uden gøen gå ind og rose den .... gentagelse gør mester

  • #4   15. nov 2011 Aldrig skælde ud på en angst hund - det var noget andet hvis den gøede bare for at gø... Men gør en hund og man begynder at skælde ud og bruge en højere stemme så vil hunden gø endnu højere...

    Men det er at starte forfra og gå først 30 sekunder også derop af...

    Hvis man går ind til hunden mens den gør, så får den sin velje og bliver belønnet på den måde...
    Hvis den gør mens hun er hjemme, kan hun lukke den væk fra fællesskabet - det er virkelig en god måde...


  • #5   15. nov 2011 hvor læser i det er en angst hund ? smiley jeg læser at den gøer når den er alene hjemme - om den er ked , bange, bare tror den er farlig, kalder osv ja så er det fanme ikke iorden og forstår godt overboen ! havde jeg haft en sådan hund til nabo havde jeg også klaget - eller det har jeg gjort i den gamle lejlighed, så heller ikke hans hund efterfølgende-eller hørte

    hopper ud af tråden, jeg har trodsalt en hund der holder bøtte når jeg er ude , så nogle af mine ideer virker altså smiley


  • #6   15. nov 2011 hov hvis i ikke vil skælde ud så en høj lyd- et båthorn eller noget, som tager hundens opmærksomhed - bruges UDENFOR , ikke i gangen eller "på" hunden, ind ros når den klapper kaje lidt tid (:

  • #8   15. nov 2011 Hun kan kontakte en kundekonsulent fra DCH smiley De arbejder gratis og skal kun have penge for det benzin de bruger smiley Vi har brugt den samme et par gange og hun er super dygtig, og alt har hun kunne hjælpe med og det har virket med det samme smiley

    Men ellers skal hun starte forfra med alenehjemme træning smiley Og hun må aldrig gå ind til hunden mens den gør da den så tror hun kommer fordi den gør det og så vil blive ved smiley Så hun skal vente til den holder pause og så gå ind og rose smiley Og gerne med en godbid smiley


  • #9   15. nov 2011 En HUNDEkonsulent self smiley Ikke en kundekonsulent smiley

  • #10   15. nov 2011 Hvis hunden er blevet decideret angst, så tror jeg jeg ville tage fat i en adfærds-dims.

    Også skal der nok startes helt forfra med træningen, dog skal de først finde den egentlige rod til problemet.


  • #11   15. nov 2011 Lilo mor til-- Haha.... Det var det ord jeg ledte efter. Konsulent.

  • #13   15. nov 2011 Ej jeg ville da heller aldrig putte sådanne halsbånd på en hund smiley
    Og det med at flyve ind af døren og skælde ud duer hller ikke - hunden er jo blevet skræmt nok i dens liv, så den skulle ikke gerne miste tilliden til din veninde også.

    Kan hun ikke købe aktiveringslegetøj til den?
    Så den har noget andet at tænke på, mens hun er væk og så forbinder den det med noget godt at være alene hjemme smiley


  • #14   15. nov 2011 halsbåndene skal ud i skraldespanden det gør hunden mere angst...
    SKÆLD ALDRIG UD! hunden er bange, så det hjælper ikke at skælde ud...
    Alene hjemmetræning helt fra bunden
    bur-træning så buret bliver en hule og et hyggeligt sted at være (IKKE SOM STRAF)
    hav evt. tændt musik/radio mens den er alene.
    giv den lidt aktiverings legetøj
    gør den MENTAL træt inde hun forlader den.

    og igen træn træn træn og træn alene hjemme HELT fra bunden...

    kontakt evt. en adfærds behandler...


  • #15   15. nov 2011 det man skal gøre er at gå ud og så ind når hunden IKKE gør. For så opfatter de at uhh mit menneske kommer når jeg er stille.

    Det kommer også meget an på din venindes energi når hun går. For er hun rolig og selvsikker og forlader hunden når den slapper mest af, så får man det bedste resultat smiley


  • #16   15. nov 2011 det man skal gøre er at gå ud og så ind når hunden IKKE gør. For så opfatter de at uhh mit menneske kommer når jeg er stille.

    Det kommer også meget an på din venindes energi når hun går. For er hun rolig og selvsikker og forlader hunden når den slapper mest af, så får man det bedste resultat smiley


Kommentér på:
Hunden gør når den er alene (min venindes)

Annonce