Hunden gør når den er alene (min venindes) {{forumTopicSubject}}
Har ikke lige en profil på hundegalleri, men har set af mange af jer har hun og en profil derinde.
Men prøver lykken herinde.
Sagen er den at min veninde har en dværgpuddel på 2 år.
Der var engang hvor hun fint kunne være alene hjemme, men efter hun desværre havde været sammen med en alkoholisk kæreste blev hendes hund utryg, han slog hende vist.
Nu kan hun SLET ikke være alene hjemme og hun er ved at blive smidt ud fordi hendes overbo ikke vil høre på det. forståeligt nok..
Min veninde har prøvet to forskellige halsbånd - det ene hvor den udgiver en lille skinger lyd når hunden gør og det andet hun havde købt sprøjtede noget væske på hende når hun gøede, ingen af disse ting virkede
Hun har endda sat opslag op i hendes by omkring pasning af hendes hund i de timer hun er på arbejde - men ingen gevinst der heller.
hendes overbo lovede endda at hjælpe hende med og finde en løsning. nu har han så vendt 180 grader og er ved og smide hende ud. SVIN!
hun må ikke have hunden med ud på arbejdet, da nogle får ondt i røven.
nogle der ligger inde med et godt råd til hvad vi kan gøre.
HOLD JER TIL EMNET!
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
ellers kan man få noget til stik kontakten som skulle berolige hunde/katte
jul 2008
jul 2008
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Men det er at starte forfra og gå først 30 sekunder også derop af...
Hvis man går ind til hunden mens den gør, så får den sin velje og bliver belønnet på den måde...
Hvis den gør mens hun er hjemme, kan hun lukke den væk fra fællesskabet - det er virkelig en god måde...
jul 2008
hopper ud af tråden, jeg har trodsalt en hund der holder bøtte når jeg er ude , så nogle af mine ideer virker altså
jul 2008
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
Men ellers skal hun starte forfra med alenehjemme træning Og hun må aldrig gå ind til hunden mens den gør da den så tror hun kommer fordi den gør det og så vil blive ved Så hun skal vente til den holder pause og så gå ind og rose Og gerne med en godbid
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Også skal der nok startes helt forfra med træningen, dog skal de først finde den egentlige rod til problemet.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Og det med at flyve ind af døren og skælde ud duer hller ikke - hunden er jo blevet skræmt nok i dens liv, så den skulle ikke gerne miste tilliden til din veninde også.
Kan hun ikke købe aktiveringslegetøj til den?
Så den har noget andet at tænke på, mens hun er væk og så forbinder den det med noget godt at være alene hjemme
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
SKÆLD ALDRIG UD! hunden er bange, så det hjælper ikke at skælde ud...
Alene hjemmetræning helt fra bunden
bur-træning så buret bliver en hule og et hyggeligt sted at være (IKKE SOM STRAF)
hav evt. tændt musik/radio mens den er alene.
giv den lidt aktiverings legetøj
gør den MENTAL træt inde hun forlader den.
og igen træn træn træn og træn alene hjemme HELT fra bunden...
kontakt evt. en adfærds behandler...
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
Det kommer også meget an på din venindes energi når hun går. For er hun rolig og selvsikker og forlader hunden når den slapper mest af, så får man det bedste resultat
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
Det kommer også meget an på din venindes energi når hun går. For er hun rolig og selvsikker og forlader hunden når den slapper mest af, så får man det bedste resultat
Hunden gør når den er alene (min venindes)