{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Glæden ved graviditet {{forumTopicSubject}}

Jeg føler mig virkelig som en dårlig gravid lige for tiden.. Jeg er ikk særlig glad for det, og vil egentlig bare gerne ha den ud NU.. Jeg er bare træt af at have ondt og gå hjemme for mig selv hver dag.. Var altid glad for det i starten, men nu føles det mere som en belastning..

Hvordan finder man glæden ved graviditeten igen uden at det koster noget??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glæden ved graviditet
  • #1   4. sep 2008 se om du kan mødes med andre gravide

  • #2   4. sep 2008 Malena: ved det lyder som den vilde kliche, men det er ikke sådan ment. Du ved jeg også gør hjemme hver dag og keder mig, så jeg ved hvordan du har det. Jeg er self glad for at skulle have Max og alt det der kommer med, men nogle gange synes jeg en graviditet varer for længe.
    Synes let man kan få et ambivalent forhold til sin graviditet. For på den ene side er det jo vildt fantastisk at skulle have børn, på den anden side er det nogle gange som om ens krop modarbejder en med vilje......


  • #3   4. sep 2008 Når man er træt af at være gravid, er det (for mit vedkomne) det sidste jeg gider høre, nogle som er super glade for baby og graviditet og ihh og åhh hvor er det hele lyserødt. Og nu hvor jeg er sygemeldt med bækkenløsning er det bare endnu mere surt, fordi jeg ingenting må lave. Kan for det meste kun holde til at gå ned til hestene og snakke med dem og til bage igen (2x200 meter), hvorefter jeg så har ondt. Så kan jeg ligge på sofaen resten af dagen og røvkede mig og få ondt af mig selv.



  • #4   4. sep 2008 det er ganske normalt at tænke sådan. Tror de fleste har tænkt sådan på et tidspunkt det er bare ikke alle der tør sige det fordi der jo er så mange ting man skal passe på med at sige når man er gravid fordi der er så mange tabuer.
    inde på mama.dk er der på forsiden også en liste over de 10 tabuer som de fleste kommer igennem men det er svært at tale om, fordi det er forventet at det hele skal være rosenrødt hele tiden.

    dine hormoner raser jo også og ens humør svinger gevaldigt når man er gravid selvom man ikke tror det fordi det føles som en oprigtig følelse.

    og jeg kan da fortælle dig at jeg også har haft mine knæk hvor jeg tudbrølede fordi jeg ikke kunne overskue det.

    mine veninder har også syntes det var træls sidst i graviditeten hvor de gerne ville have det ud nu


  • #5   4. sep 2008 ja sådan havde jeg det også. man gider bare ikke mere..
    men vi skal være glade for at vi ikke er elefanter de er gravide i 20 mdr..
    godt det ikke er mig. selv om man føler sig som en elefant..


  • #6   4. sep 2008 du er ikke alene. jeg er også en af dem der bare bestemt ikke synes det er spor festligt at være gravid! jeg følte mig simpelthen fanget i forbuds land!

    men du kan være ganske rolig. du bliver ikke spor mindre glad for den lille når først du har født af den grund. se det som en fase. forkæl dig selv med lækre varme bade og plej dig selv. flyd på sofaen til babara cartland eller hvad der fornøjer dig. heldigvis er det jo "kun" 9 måneder trods alt smiley


  • #7   4. sep 2008 plus den tid man ammer 6 - 12 mdr. så mit hår må gerne gro meget hurtigt nu så jeg kan få den grimme skilning væk med det samme! Hader den og mit hår er flerfarvet nu fordi den farve jeg farvede den med inden er falmet og vasket halvt ud og mit hår var afbleget inden og jeg har mørkt hår så har en mørk udgroning på 6 cm i hver side altså 12 sammenlagt og jeg farvede det mørkebrunt oveni med sådan en naturfarve og det er vasket ret meget ud nu så nu kan man tydeligt se at det er meget lysere der hvor det VAR afbleget fordi man kan se igennem nu +udgroning og samtidig er det meget tydeligere nogen steder så der kommet store lyse plamager, plus grålige og nogle steder ser det grønligt ud nu. HVAD GØR MAN SÅ!?

  • #8   4. sep 2008 Aaahh. kender godt den med håret. Mit var også afbleget inden jeg blev gravid, Jeg har også de der åndede udgroninger med min naturlige farve der er sådan mørkblond... de er nu så store at jeg seriøst overvejer bare at lade det være... Bare lidt endnu. Så synes bare jeg ser kikset ud.
    Så er der mine arme og min mås, der bare er blevet temmeligt meget større mens jeg er gravid. Og min mand kmmer nogle gange med de der åndede bemærkninger "jeg glæder mig til du er tynd igen"......aaaaaahh.... tak. Det er ment som et plaster på såret, at jeg bliver tynd igen...jajajaj det ved jeg sq godt.....

    Så er der det med at man ikke må noget som helst...min mand er officielt graviditetspoliti nr 1.... og jeg bliver vanvittig.

    Eller den med at komme op af sengen om natten for at tisse ca mange gange. Og man pruster og stønner for at få luft bare man skal vende sig i sengen om natten....aaaaargh!

    Eller at man lidt for tit bare lader tingene ligge hvis man taber noget, fordi det bare er for besværligt at samle det op igen. Det må manden samle op når han kommer hjem.......


  • #9   4. sep 2008 Uh...eller sex. Næh hvor er det skønt, når man er låst til måske tre stillinger fordi man ikke kan få luft, eller får halsbsrand og sure opstød i andre.

    Eller skal ind og ud af sin bil...især fordi manden har forsynet en med en ældre (god) bmw stationcar, der ligger lidt lavt, fordi den jo er sænket.






    ----------------dette er officielt en graviditets-brokke-tråd


  • #10   4. sep 2008 Den med bilen kender jeg godt! Hurra for sænkede biler...og jeg er endda ikke så langt henne endnu men får ondt i maven når jeg skal ud af bilen nogle gange smiley
    manden siger jeg ikke må noget som helst, knapt nok løfte en 2 liters sodavand og jeg er ved at få spat af det... til gengæld siger han at han tror jeg taber mig..vægten stiger lige så stille men han kan se at jeg har fået tyndere ben og sådan smiley


  • #11   4. sep 2008 MT: hehehe...... det kender jeg godt.....det er synsbedrag. Det er sikkert fordi din mave bliver større......

  • #12   4. sep 2008 Mette...nej den er faktisk god nok smiley spiser slet heller ikke lige så meget som før.. men kan også selv se det - specielt på benene og i ansigtet smiley så det er lækkert!

  • #13   4. sep 2008 jeg må næsten heller ikke løfte noget og er også ved at få spat for man blivernærmest behandlet som om man er indvalid.

    jeg må ikke engang køre med en lille rollovogn de der trilletasker. og hvis jeg har taget lidt frugt og et par juice i min taske må jeg helelr ikke. har vi været ovre og handle må jeg dårligt tage en mælk ihh altså


  • #14   5. sep 2008 Jeg må godt løfte lidt osv for min kæreste og det med at man ikke kan nå sine fødder og ikk kan komme ud af bilen hvis han holder for tæt på kantstenen fordi den er sænket, det hører jo med... Det er det med ale de skide smerter jeg har og har haft.. Har gået hjemme siden jeg var i 12. uge.. Så det er ved at være mig for længe.. Og nu kan jeg heller ikk få ro til at sove om natten, fordi den lorte unge presser ned på min blære så det gør MEGA ondt og jeg hele tiden føler jeg skal tisse... Så det er ikk engang sjovt med selvfokælelse, for jeg kan ikk nyde det pga smerter..

  • #15   5. sep 2008 Ja kender også godt følelsen, at nu må den sku godt snart komme ud, så man kan se hvad det er for en bette lille satan der har lagt der inde og sparket ens indre gult og blåt, men sjov nok efter oplevelsen hvor jeg blev indlagt natten til tirsadg tænker jeg slet ikke sådan mere, er glad for den er hvor den er og har det godt, og for mi haster det ikke med at den skal kmme ud længere, den skl bare blive der inde så længe som muligt.. Ville dog være ked af at gå 14 dage over tiden..

    Men forstå godt at man er ved at være træt og især når man har ondt og er meget besværet af det hele så er det sku knap så sjov..


Kommentér på:
Glæden ved graviditet

Annonce