{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Beholde eller abort??? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg er blevet uplanlagt gravid..
Nu er jeg så blevet mega i tvivl om jeg skal beholde det...

Jeg vil rigtig gerne have et barn mere, har min søn som lige er fyldt 3 år, så syntes jo det er en god alder til at blive storebror...

Problemet er bare at jeg bor ikke sammen med faren, det er samme far som til Noah, vi er bare flyttet fra hinanden, da vi ikke kunne bo sammen og trængte til at bo lidt hver for sig, vi er dog stadig kærester.

Jeg har muligvis en elevplads hvor jeg arbejder nu efter nytår, men intet er sikkert endnu...

min mor og kæreste sagde da jeg fortalte det "nå men det blir da bare fjernet" og det gjorde mig virkelig ked af det, og begyndte at græde...

Hjælpe mig piger - hvad ville i gøre i sådan et tilfælde???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beholde eller abort???
  • #2   4. dec 2011 Altså jeg beholdte jo Mila, og min situation så NOGET mere rodet ud end din. +Jeg skulle påbegynde uddannelse og sådan. (: (du kan altid skrive PB hvis det er)
    Men jeg tror du bliver nød til at mærke helt ind i dig selv, hvad der er det bedste for dig og din søn (:


  • #3   4. dec 2011 Jeg ville da uden tvivl få barnet.. I er stadig kærester, du vil gerne have et barn mere, Du har "muligvis" en elevplads, men intet er sikkert. En elevplads skal du også nok få efter endt barsel..

    Hvad siger faren?


  • #4   4. dec 2011 Ina - han tror jeg har snydt ham til at blive gravid og han ønsker ikke barnet lige nu, da vi har et lidt rodet liv...

  • #5   4. dec 2011 Nadiaa : PB er sendt smiley

  • #6   4. dec 2011 Elsker min..

    Men ville han blive glad for barnet ? (hvis du valgte at beholde)
    Jeg tror i bliver nød til at snakke om det, og finde en løsning der fungere for jer begge (så vidt muligt). Kan i ikke det, må du simpelthen handle ud fra hvad DU ønsker.. (:


  • #7   4. dec 2011 Catja: ja self skal man respektere den anden, men der skal jo også tænktes på mit ønske...

    Mit ønske er jo at beholde det, men er bare i tvivl alligevel ...


  • #8   4. dec 2011 Synes bestemt ikke du skal beholde barnet når faren ikke ønsker det!:)

    Det vil KUN give problemer for jer alle... Og husk det er et barn, der jo ikke selv vælger det bliver til!:)

    Håber du beslutter det rigtige for ALLE parter!


  • #9   4. dec 2011 Ja han ville da elsker barnet... nok ikke mens det er i mavsen, men lige så snart det kommer ud, vil han da være en stolt far.. uden tvivl om det

  • #11   4. dec 2011 Har en frygt for abort og vil føle jeg slår "mit barn" ihjel.. Men frygten for at blive enlig til to er der bare også... og tænker meget over hvad min familie vil sige, nu hvor de har sagt at det skal væk...

  • #14   4. dec 2011 ud fra det du skriver synes jeg virkelig du skal beholde, men som andre siger kan kun du træffe den beslutning..

    Og som jeg skrev i PB omkring min situation..

    Det aldrig sjovt at skulle være alene med to børn, eller 1 for den sags skyld. Men kommer det dertil så klare man det som mor, for man elsker sine børn jo (: Ang. din familie tror jeg de ligesom mine bare lige skulle vænne sig til tanken, så skal de nok blive glade også (:

    Din grund til ikke at få en abort (med at føle du slog barnet ihjel) Er præcis samme grund som mig, og det ville være psykisk hårdt for mig (:


  • #15   4. dec 2011 jeg syntes at jeg kan tyde at du ikke har lyst til en abort -og derfor syntes jeg ikke du skal gøre det ...

    jeg snakker med en der stod i lidt det samme som dig , de var dog blevet skilt og flyttet hver for sig ... hun blev gravid og valgte at priotere biologiske søskende, dvs beholde barnet, faderen var imod , ligesom de sidste gange , første gang kom deres datter, anden gang fik hun abort med tvillinger mod hendes ønske og denne gang har hun valgt at stå alene om det og ikke lade andre og især ikke faderen presse hende til abort igen,, den abort med tvillingerne hænger hende tungt om ørene , hverdag ...



  • #16   4. dec 2011 Som det lyder, tror jeg også det bedste for dig ville være at beholde det. Tror du vil fortryde det, når du allerede er så berørt over ordet abort

  • #17   4. dec 2011 og hun valgte at tage beslutningen inden hun fortalte familien det da de ellers ville have sagt som din smiley

  • #18   4. dec 2011 Føl efter i hjertet.
    Er du villig til at leve med konsekvenserne - uanset valg?

    Jeg stod også med en uplanlagt graviditet for et år siden.
    Jeg var lige blevet fyret, er uuddannet, og faren ville absolut intet have med et barn at gøre.
    Jeg valgte at beholde, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort.

    du skal ikke få et barn, blot fordi folk siger "pro liv" men du skal heller ikke lade andre diktere, og presse dig til en abort.
    Det er DIG som skal leve med "tabet" resten af livet, og vide at du kunne have haft et til barn.

    Hvad føles rigtigt?
    Og hvad er vigtigst? Kæresten, eller dit ufødte barn?

    Nogle mænd ændrer i øvrigt holdning, når først barnet er født, og er pludselig glade alligevel..


  • #19   4. dec 2011 Sofie..

    hvem siger man får problemer s: ?


  • #20   4. dec 2011 Nadiaa:
    Det var mig der skrev at det formentlig kun ville give problemer at beholde det uanset farens mening! (og det er alle jeg mener her)

    Og det der med at faren vil elske det alligevel når det bliver født, selvfølgelig vil han det! Han har jo en med hende i forevejen, tror i så han bare vil gå forbi det andet??? NEJ selvfølgelig ikke...
    Men det er da også lidt at trække det over hoved på ham synes jeg!

    Noget andet: Det med at manden burde beskytte sig hvis han ingen børn vil have, burde kvinden så ikke også sørge for det? Og undgå denne dumme sitiuation?

    Jeg holder sku lidt med mændene i denne her, synes det er så uretfærdigt at sådanne kællinger(ja undskyld mig) mener de bestemmer uanset hans mening er!
    Det vil ALTID være hans barn uanset hvhad i vælger, han skal leve med det resten af livet, plus barnet også vil mangle sin far og være ked over det er "uønsket" af ham!


  • #21   4. dec 2011 Nååerh (:
    Den er jeg heller ikke enig i (:


  • #22   4. dec 2011 Nadiaa:
    Nej selvfølgelig er du ikke det!!!:P
    Du har jo selv gjort det 2 gange ik? Ret mig hvis jeg er forkert på den..:)

    Men hvad vil du sige til dine piger når de bliver større og spørger efter deres fædre?

    Jeg er bare ikke til det, og det vil ikke ændre sig uanset hvor meget i bicher mig!!!:)


  • #23   4. dec 2011 Jeg elsker jo min kæreste, men men men ikke for hver en pris... som nogle skriver, så vil jeg nok fortryde meget hvis jeg vælger min families beslutning... men igen, jeg har muligvis en elevplads efter nytår... jeg ved jeg vil elske dette barn lige så meget som Noah og dette her vil få et liv som Noah og det mener jeg da selv er ret godt...

  • #24   4. dec 2011 hvis du ikke ønsker at "slå dit barn ihjel" som du selv kalder det, så jeg sikker på at det er det rigtige for dig at beholde barnet... selvfølgelig skal faderen tages med i overvejelserne. men i sidste ende er det dig der skal tage det sidste valg, og jeg havde helt sikkert selv valgt at beholde, det jeg ikke 1 sek. i tvivl om... venter selv en lille "nr 2" til april og glæder mig helt vildt, det gør manden heldigvis også smiley men det var heller ikke planlagt og var da også i tvivl om hvordan manden ville reagere, men han var heldigvis glad smiley at der så har været andre ting der har gjort denne graviditet rigtig øv er noget andet, men det pga. læge fejl.

    men lyt til dig selv og dit hjerte og følg det... det er det eneste rigtige at gøre... det er dig som skal leve med valget resten af livet...


  • #25   4. dec 2011 Syntes du skal gøre det som føles rigtigt..

    Der er fordele og ulemper ved begge dele! Men kun dit hjerte kan fortælle dig om det er tidspunktet!

    Personligt ville jeg nok vente hvis fremtiden om en elevplads ser lys ud, de hænger ikke på træerne, også kunne det jo være at du og farmand finder 100% sammen igen og flytter sammen.. Et barn kan både gøre det tættere på og længere fra når det gælder faren.. smiley
    Men hvis du føler for det her barn og egentlig ikke ønsker en abort, så go for it! smiley


  • #26   4. dec 2011 Jeg kunne ALDRIG beholde et barn der ikke var ønsket af faren uanset hvor meget jeg ønskede det!

    Jeg ville føle jeg også havde en forpligtigelse over for ham og over jeg var blevet gravid!

    Hvis man ønsker et barn og er ligeglad med faren og hans mening, ja så burde man sku gå ned til sædbanken og vælge en far der er med på at sætte børn i verden som de intet skal have noget at gøre med!!!

    SORRY to say piger, men synes det er noget af det ondeste, og mest egoistiske en kvinde kan byde en mand!!!


  • #27   4. dec 2011 Gitte..

    Men der står ingen steder hun ikke beskyttede sig ?

    For eksempel mig..
    Jeg var ikke i forhold med Mila's far vi havde bare noget begyndende kørende.. Da han ringede og spurgte om han måtte komme sagde jeg ''Ja men ingen sex, skal først til lægen og have prævention'' og hans svar var ''fair nok vil bare putte''.. Da han kom forklarede jeg ham det samme igen og understregede at han IKKE måtte prøve på noget for han vidste at lige HAM kunne jeg ikke sige nej til hvis han blev ved, og at jeg aldrig ville kunne vælge en abort (altså har jeg smidt ALLE kort på bordet, og været hudløs ærlig overfor ham) .. Han sagde igen fair nok det forstod han godt..

    Da vi så kommer i seng, presser han på igen og igen alligevel. Jeg sagde nej flere gange og mindede ham om det og han forsatte og til sidst kunne jeg ikke sige nej mere.. JA jeg burde have rejst mig op og gået eller sådan et eller andet.. Men han vidste det INDEN vi kom så langt..

    hvis det gør mig til en unfair møg kælling, jamen så vil jeg gerne være det ! men jeg ville ikke byde mig selv en abort, fordi han ikke ville have Mila.. Når jeg elskede hende himmelhøjt og han VIDSTE hvordan jeg havde det og hvordan det hele så ud.


  • #28   4. dec 2011 BTW. Så Var vi enige om at beholde Nena smiley

  • #29   4. dec 2011 Gitte,
    kan man sige A, kan man også sige B.

    Sex har et formål, og det er at reproducere sig. derfor kan det da umuligt komme bag på nogle (selv mænd!!) at man altså kan blive gravid af det.

    Man bør beskytte sig, hvis man ikke ønsker et barn, men den eneste sikre prævention er afholdenhed.

    Man må være med på at det kan ende i en graviditet, hvis man dyrker sex. Og skal den graviditet IKKE gennemføres, er det ikke noget man blot kan antage.
    Nææh, så må man tage snakken inden man hopper i kanen, eller leve med de konsekvenser ens valg har.


    Havde Vitos far ikke ønsket at deltage, havde det da været ærgerligt.
    Men jeg havde nok fundet andre rollemodeller, som kunne lære Vito hvordan man er en mand, og givet ham kærlighed i ubegrænsede mængder.
    Og nej, en mor er IKKE det samme som en far, uanset hvor meget man prøver. Men et barn behøver ikke nødvendigvis føle sig forladt og svigtet, hvis ikke det oplever sviget.


  • #30   4. dec 2011 Gitte..

    Det meget simpelt.. Jeg vil være ærlig ?
    Mine piger fortjener at høre sandheden, og de vil vokse op med at de ikke har samme far.. Det vil ikke være noget jeg holder hemmeligt for dem. Og skulle de en dag have lyst til at møde deres fædre jamen så vil jeg støtte dem så godt jeg kan ! Jeg mener ikke man skal slå et lille barn ihjel, hvis man ikke selv føler det er det rigtige at gøre !

    At du så ikke er enig er sådan set dit valg, vi behøver heldigvis ikke være enige alle sammen.


  • #31   4. dec 2011 Gitte: jeg læser godt hvad du skriver. men jeg er stadig ikke enig med dig! jeg har sagt til manden ALTID! at jeg aldrig vil få en abort på et sundt barn og det har han været indforstået med i alle 11 år vi snart har været sammen... så sådan er min verden bare... jeg ville ALDRIG tilgive mig selv for at slå et raskt foster/baby ihjel... ALDRIG! så må du kalde mig kælding og ond hvis det er det du ønsker... men det ændre ikke på min holdning...

    synes sku manden er lige så ond og egoistisk hvis han tvinger kvinden til abort, fordi han ikke kunne have holdt tryllestaven for sig selv eller brugt ekstra beskyttelse i form af kondom... han ved hvad en nøgen tissetrold kan gøre ved en frugtbar kvinde! så må han sku selv tage sine forholdsregler hvis han er så meget i mod at blive far igen... og det så min holdning, at han er ond, egoistisk og et svin hvis han tvinger kvinden til at gå i mod sit ønske!


  • #32   4. dec 2011 Gitte,
    den slags graviditeter, hvor man ikke er enige om hvad der skal ske, er jo ikke planlagte. De er ulpanlagte.
    Enten grundet manglende prævention og at man tager en chance, eller fordi præventionen svigter.

    Vitos far har kendt mig i 7 år. Jeg har altid gjort det klart at jeg ALDRIG ville have en abort.
    Vi havde sex en gang, og præventionen svigtede åbenbart.
    Nej, han blev ikke glad, overhovedet. Men han vidste også godt at det ikke kunne ændres, og at barnet skulle fødes.

    At han så selv har valgt at deltage er jeg da glad for, men den eneste beslutning jeg har taget på hans vegne, var at beholde. Alt andet har han fået lov at styre selv.
    Og havde han sagt at han intet ville have med os at gøre, var han sikkert også sluppet for børnepengene.


  • #33   4. dec 2011 Jeg synes det er en latterlig undskyldning for at smadre en mands liv og sige at han bare kunne lade værre..

    man er to til sex og hvis kvinden heller ikke vil have barn eller blive gravid, ja så man hun jo også bare lade værre eller bede ham om at tage kondom på...

    I kan sku ikke blive ved med at give mændene skylden... Man er to til tango!!!!!

    Og Sofie, ang. det med dårlig fædre den var vist pointet på mig var?
    Tak for en lussingen... Ja, børnenes far er en klaphat, men det kunne jeg jo ikke vide han ville blive dengang vi levede lykkeligt sammen og besluttede SAMMEN at få børnene!!!!

    Der er INTET af det i sidder og siger der godtgøre at få barnet udenom farens mening synes jeg...



  • #34   4. dec 2011 Gitte..

    men det jo noget der ALDRIG kan blive fair ?

    Det ikke fair at smadre farens liv ved at beholde, men det okay han smadre morens ved at forlange abort ? WTF !! Det giver jo ingen mening what so ever !


  • #35   4. dec 2011 Emma var ikke planlagt og jeg har tidligere fået en abort. Har altid sagt til kæresten, at sku det ske at vi blev gravide, så ville jeg ikke kunne gennemgå en abort igen.

    Det skete så og vi blev faktisk enige om abort, men jeg trak i land.

    Han fik valget om at være 100% med eller slet ikke. Han skulle hverken hæfte økonomis, følelsesmæssigt eller noget som helst andet hvis han fravalgte os.

    For det var mit valg og jeg trak mit egoistiske valg ned over hovedet på ham.

    Heldigvis blev han god igen og idag er der intet.

    Men faktisk er jeg til dels enig med Gitte. Jeg synes det er rigtig trist at man for enhver pris skal sætte børn i verden!!! Og til hvilken skæbne? En far der ikke vil kendes ved dem eller det der er værre... Selvfølgelig kan det modsatte også ske, men alligevel..


  • #36   4. dec 2011 Gitte,
    der er ingen der siger at manden er en idiot.
    Men som du også påpeger, så har han et medansvar. Ergo er det jo ikke kun kvindens ansvar, at sørge for beskyttelse?

    Hvorfor er det kvinden der skal stå med lorten? Og enten anklages for at være en bitter møgkælling, for at følge sit hjerte, eller begå overgreb mod sig selv, i form af en uønsket provokeret abort?


  • #37   4. dec 2011 Nadiaa:
    Hvad vil du så sige når de spørger hvorfor de ikke ser ham/dem?

    Synes du ikke også det er at sætte ham i et dårligt lys over for faren når de kommer rendene 18 år efter og konfrontere ham med ikke at ville have dem og ikke været i deres liv?

    Og synd for børnene for den sags skyld?


  • #38   4. dec 2011 Og nej, helt retfærdigt kan det aldrig blive! Nu ER barnet jo trodsalt en del af kvindens krop de første 40 uger +/- , og det kan intet ændre på.

    Derfor vil det også altid være kvindens beslutning i sidste ende, og hende der bør tages hensyn til.

    Nogle ting bliver aldrig retfærdige, men sådan er vi indrettet biologisk.


  • #39   4. dec 2011 Line..

    Men et barn lider ikke nødvendigvis fordi h*n ikke kender sin biologiske far ? Jeg er vokset op med en mand der IKKE var min biologiske far, men på alle henseender er han min far, jeg elsker ham som en far, og han mig som en datter.. ? Jeg har mødt min biologiske far 1 gang og han er et svin uden lige ? Min mor tog ikke bare røven på ham, han tog røven på min mor ! Så det slet ikke til diskution. Men facts er at der er ingen der siger barnet vil komme til at lide ! Det hele afhænger a hvordan DU klare det som mor, og hvad du fortæller dit barn (:


  • #40   4. dec 2011 Jeg siger ikke nogle steder at mændene ikke har noget ansvar...

    Man er 2 til det og dermed også to om valget om at beholde!
    Jeg mener det er noget fis at sige man ikke vil dræbe et barn, for det er jo på ingen måde det der sker...

    Det du "dræber" har intet at gøre med et barn.. Der er jo en grund til man kun kan få abort til 12. uge!
    Der sidder jo nogle mennesker og vurdere den slags netop for man ikke "dræber" noget som ikke burde dræbes...

    Nej det er da ikke sjovt at få en abort, men så er det heller ikke værre vel? Jeg har selv fået en for ikke så længe siden og synes da bestemt ikke det var morsomt, men dte var jo ikke et barn der skyllede ud i toilettet...


  • #42   4. dec 2011 Nadiaa: Jeg mener ikke der er nogen der skal tvinges til hverken det ene eller det andet, men fakta er at en af parterne vil få trukket noget ned over hovedet.

    Hvad er forskellen så på om det er en mand eller en kvinde som bliver tvunget til noget??


  • #45   4. dec 2011 Gitte..

    Det kommer helt an på hvornår de kommer og spørg ? Der er ingen der siger de overhovedet kommer og spørg før de gamle nok til at forstå hvorfor det er som det er !

    Det jo et valg han har taget ? Jeg deler ligeså stor en del a det som han gør. for jeg har valgt at sætte dem til verden, men jeg fortryder ikke mit valg, det ville jeg tilgengæld gøre her fra og til jeg døde hvis jeg havde fået fjernet Mila ! Men han har valgt ikke at være en del a Mila's liv, det samme Har Nena's far på sin vis. og sådan er det jo bare.. De kan begge nå at ændre sig og så skal der være plads til det også.. Men ellers har mine børn min FULDE støtte i det hele, og min FULDE kærlighed. og ingen forhindring er så stor vi ikke kan komme over den sammen !

    Om det synd for børnene.. Nej.. Er det perfekt for mine børn? -Langt fra, men jeg ved de klare den og jeg ved at så længe vi står sammen skal vi nok klare det som der byder sig.. Hvis jeg mente mine børn kom til at lide voldsomt under det, havde jeg ikke sat dem til verden.. de er her fordi jeg vurdere jeg kan give dem et godt liv, med kærlighed, trygge rammer og hvad der tilhøre.. Det min opgave at sørge for mine piger vokser op med selvtillid, tryghed, kærlighed, er stærke og har hjertet på det rette sted..



  • #46   4. dec 2011 Gitte,
    det er et dårligt argument.

    I nogle lande kan du få foretaget abort frem til 30. uge. Er det så heller ikke et barn?..

    Men der vil ofte være et problem, for den ene part vil beholde og den anden vil afbryde. Og hvad gør man så??? HVEM skal bestemme?

    Skal de slå sten-saks-papir? Skal det vedtages ved lov at "beholde" altid bestemmer eller at "afbryde" altid bestemmer?

    Der er jo ikke andre muligheder, end at lade moderen, som barnet er en del af, gøre det der føles rigtig for hende, og så håbe på at hun overvejer alt.


  • #47   4. dec 2011 SÅ MÅ MAN JO LADE VÆRRE MED AT HAVE SEX....

    Det er vel ikke sværer som i selv siger om mændene!!!



  • #49   4. dec 2011 Gitte..

    Jamen hurra for dig ? det ikke mere fis end det du fyre a nu ?
    Bare fordi det ikke er et liv for dig, er det altså stadig et lille liv for andre..
    For mig er det et liv fordi jeg VED hvad det bliver til, jeg ved at det der er inde i mig udvikler sig og jeg ved det bliver et lille barn ! -Altså slår jeg et lille barn ihjel !! Jeg slår det måske ikke ihjel mens det et barn, men jeg tager dens liv og hindre den i at blive det her fantastiske lille barn som jeg bære i mit hjerte.

    Det ikke ALLE der har samvittighed, hjerte eller modet til at gennemføre en abort ! Så det noget fis det DU siger.. for bare fordi der peace of cake for dig, er det ikke ensbetydning med det er det for andre ! MAN KAN IKKE GENERALISERE på den måde !


  • #50   4. dec 2011 Det er vel kvindes samvittighed der spiller ind om hun bestemmer eller ej...

    Selvfølgelig er der en grund til nogle kloge hoved i DK har valgt at man kun kan få abort til 12. uge...
    Det andet er da et MEGA dårligt agument ACS! Bor du ikke i DK???

    NEJ det er ikke et barn man dræber!


  • #51   4. dec 2011 Gitte,
    jeg mener jo heller ikke, at man bør have sex, uden at gøre det klart hvordan man har det mht. abort. Og det går begge veje.

    Men når nu folk alligevle dyrker sex, uden at overveje det først, og så bliver gravide. Hvem har så lov, at tvinge den anden?


  • #52   4. dec 2011 Gitte..

    du jo dum at høre på -.-'

    Har du aldrig nogensinde lagt og hygget med en fyr (uden at have sex i tankerne) og det så alligevel er ført til det ? ..

    Mila's far ER min helt store svaghed og den eneste fyr jeg nogensinde har elsket (MEN jeg elsker mila mere, og har gjort det fra somme øjeblik jeg stod med en positiv test for hun er MIT BARN)..

    Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at få ham til at forstå alvoren a det, og for at få ham til at holde sig fra mig på SEX planen ! og han valgte bevist at ignorere alle mine advarsler.. ja jeg er også delvis skyld i det ! Men jeg ville sku ikke lade min krop og psyke gennemgå en abort jeg VED ville få mig helt ned med flaget fordi HAN valgte ikke at tage mig seriøs


  • #54   4. dec 2011 Tania:
    Jo for helved de begge må da bare lade værre med at have sex...
    Dumme spørgsmål du kommer med synes jeg, prøv at læse længere oppe!!!!


  • #55   4. dec 2011
    Gitte,
    men det er samme argument?

    Du siger at det ikke er et barn, fordi det er under abortgrænsen..
    Og jeg prøver at udvide din horisont i forhold til det argument, med at
    abortgrænsen er en mere moralsk ting.

    Et ambryo bliver til et foster fra uge 10. Og det betragtes som et foster, indtil det er født.


  • #56   4. dec 2011 Gitte..

    Nej det et foster og det BLIVER til et barn !
    Altså stopper du også et liv i at udvikle sig.
    Det kan godt være det ikke er baby endnu, men alle forberedelserne er på plads. hjertet slår fra uge 6 .. så det BLIVER et barn ! Det for mig nok, til at føle jeg slår et barn ihjel for som sagt stopper jeg det fra at udvikle sig til et lille mirakel.


  • #57   4. dec 2011 Nadiaa:
    DU burde jo bare have ladet værre med at lade det komme så langt hvis ikke du ønskede et barn mere!!!! ELLER abort...


  • #58   4. dec 2011 Jeg syntes lidt det lyder som om du har bestemt dig ;o)
    ,


  • #61   4. dec 2011 Så det er mere okay at kvinden tvinger manden til noget han ikke har lyst til, end det er at manden tvinger kvinden til noget hun ikke har lyst til?

    Hvis vi ser på det rent fysiologisk, så bliver barnet jo altså kaldt et foster et godt stykke af vejen og der derfor ikke et barn.

    Jeg kan som sagt ikke selv gennemgå en abort igen, men jeg synes virkelig at det er at gå over grænsen at sige man slår et barn ihjel, for det er, rent videnskabeligt, ikke det man gør.


  • #62   4. dec 2011 Min mening er vist sagt nu og jeg hopper ud her...

    Man kan jo gøre som man vil så længe man har samvittighed til det og vil byde både mand og barn det!!!!


  • #63   4. dec 2011 my bad, et ambryo, ikke et foster

  • #64   4. dec 2011 Gitte..

    Det skriver jeg også.. Jeg skriver jeg har delvis fejl i det her ! Men han vidste det ligeså vel som jeg gjorde, han vidste hvordan min holdning var og han vidste hvordan jeg havde det med ham !! Og det har aldrig været en hemmelighed for ham, han har kendt mig siden jeg var 16 så tro mig han ved udmærket godt hvordan jeg hænger sammen !

    Ansvaret ligger ikke kun på mig, og jeg gjorde min beslutning klar for ham inden vi overhovedet havde sex. og han valgte at se gennem fingre med det. Sikkert i håb om at der intet skete og at hvis der gjorde jeg så kunne overtales til andet ! Så han har gamblet og resultat er et han ikke synes om. Men sådan er det.. jeg havde advaret ham!


  • #65   4. dec 2011 Line..

    Bare fordi det videnskabeligt ikke er det man gør, kan man stadig godt have følelsen a det (: Hvis du forstår hvad jeg mener..

    Jeg har elsket begge mine piger betingelsels løst i samme øjeblik testen blev postiv.. For mig var de mine små baby'er inden jeg overhovedet havde nået at tænke tanken.. De var i mit hjerte med det samme (ja det lyder som noget fis) men sådan er det.. mine følelser reagerede før jeg nåede at tænke en tanke.


  • #67   4. dec 2011 Nadiaa: Jeg har det på præcis samme måde. Jeg fik en abort som 17-årig og det barn har stadig et navn, en fødselsdato(en terminsdato jeg selv regnee ud). Det samme gjorde det med min datter så snart der var en positiv test.

    Men når jeg læser at man mener det er at slå et barn ihjel, bliver mit hjerte ramt, for det gør virkelig ondt at få af vide. Og når det så rent videnskabligt ikke forholder sig sådan, så synes jeg det er noget omsonst at kaste om sig med sådan nogle stærke ord.

    Jeg tog en beslutning som var den eneste rigtige for mig på daværende tidspunkt, men der går ikke mange dage uden jeg tænke på det barn som ku ha været.


  • #68   4. dec 2011 Tania: Og det er resten af mandens liv der bliver påvirket af det valg...

    Jeg synes bare ikke der er noget der er bedre end noget andet.

    Det en lortesituation med nogle lortevalg og en vil helt sikkert blive såret!


  • #75   4. dec 2011 Line ..

    Det forstår jeg også godt (:
    men når jeg siger som jeg gør, så det ikke for at sige det som sådan er et barn der bliver slået ihjel (: Det for at forklare hvordan min følelse for det ville være (: Og det bliver folk nød til at vise forståelse for, ligsom jeg skal vise forståelse for de har valgt at fåe en abort (hvis du forstår (:)


  • #77   4. dec 2011 Tania: Ja det er også det jeg siger smiley Nogen vil blive såret og føle sig forrådt, men det gør ikke den ene beslutning bedre end den anden jo.

    Der er ikke nogen der har besluttet noget, det er sådan det rent videnskabeligt er!

    Men som jeg også skriver til Nadiaa, jeg har selv den følelse af at det er et barn så snart der er en positiv streg, men det er jo en ren personlig sag.

    Det er mere termerne omkring at man slår et barn ihjel, jeg slår ned på, for det er jo altså ikke det man gør.

    Nadiaa: Ja jeg kan sagtens forstå den følelse du har omkring et foster/barn, men jeg er før blevet kaldt morder fordi jeg har fravalgt et barn på et tidspunkt og når man skriver at man slår et barn ihjel, så kalder man folk for mordere og det kan jeg bare slet ikke have.

    Jeg er ikke morder! Jeg valgte hvad der var bedst for mig på daværende tidspunkt. Jeg havde INTET at tilbyde det barn, jeg kendte knap nok faderen osv osv...

    (Der er ingen i denne debat der kalder mig morder, men bruger lige eksemplet:))


  • #78   4. dec 2011 Klapper i mine små fede hænder og er enig med Gitte *Mor til Viktor & Klara* <.



  • #80   4. dec 2011 Det skal lige siges at Noah bestemt heller ikke var planlagt, vi havde været kærester i ca 3 måneder den gang og da jeg har en underlivs sygdom som hedder endometriose, så sagde jeg til ham... Jeg beholder barnet, og du har valget... vil du være far og tage ansvar for det eller vil du gerne være for uden, så er det også okay med mig... men nu har vi altså været sammen i 4 år her den 23... at vi ikke bor sammen mere, gør det bare svært for mig, at beslutte mig... for vi er jo stadig kærester, men jeg har bare stadig den opfattelse at jeg "slår mit barn ihjel"
    Den sygdom kan gøre at man kan have svært ved at blive gravid og i værste tilfælde være barnløs.. ved godt jeg har Noah, så er jo ikke barnløs, men vil gerne have mere end et barn og jo det kan jeg da også få om 2-3 år, men vil bare heller ikke have alt for mange år mellem mine unger...
    okay blev det rodet skrevet?? håber i forstår hvad jeg mener smiley


  • #82   4. dec 2011 Jeg synes du skal beholde det. Det er et stort ønske for dig og er sikker på at din kæreste vil være der lige så meget for dette barn som han har været for noah smiley
    Og det skal da også være nu hvis når noah og bette vil få en god alder imellem sig smiley
    Det jeg så synes du skal tænke er om du vil kunne leve et godt liv med 2 børn HVIS kæresten skulle vælge ikke at være med smiley


  • #83   4. dec 2011 Sys godt nok det er noget vås du fyrer af Gitte. I sådan situation hvor man ikk er enig, vil det altid ramme en, og det ka ligeså være manden som kvinden. Men sys sku det er 1000 gange værre at manden forlanger en abort, ellers skrider han, færdig bum så han har sku allerede ødelagt det forhold i mine øjne ( bare et eks.)

    Ts: håber i ka nå til enighed, så i kommer frem til en beslutning i begge er glade for kram herfra


  • #84   4. dec 2011 Altså når du nu har chance for barnløshed, rykker du nok også ved min overbevisning...

    Men ja, gentager mig selv: lortesituation, lortebeslutninger...


  • #85   4. dec 2011 Har lige været inde og lave en beregning på hvor langt jeg er henne og det er hvad der kom frem:

    Du er i 6. uge
    Fosteret er nu 2,5 mm fra isse til numse. Lever, lunger, milt, bugspytkirtel og skjoldbruskkirtel dannes. Tarmsystemet består nu af en fortarm, midtertarm og bagtarm. Disse dele skal senere udvikle sig til spiserør, mavesæk og det endelige tarmsystem. Navlesnoren er nu dannet. Hjertet slår fortsat med kun ét kammer, og kredsløbet udvikler sig fortsat. Hovedet tager form, men det vender fortsat fremover.


    Nu kan jeg da slet ikke lide tanken om at det skal væk... det er jo så småt begyndt at danne form... Puha må have en snak med kæresten i morgen...


  • #88   5. dec 2011 Nu har jeg altså ikke læst alle indlæggene, men de fleste. smiley
    Og jeg synes det lyder til at du mere eller mindre har bestemt dig for at beholde barnet. Jeg vil bare sige GO FOR IT!
    De der mener at det er synd for barnet fordi faren og resten af familien er imod den -det er de nu ja. Men jeg har faktisk et glimrende eksempel på at man nogen gange skal følge sit hjerte og blæse på hvad andre siger.

    Hvis min lillebrors eks havde lyttet til alle de dumme mennesker der sagde at hun skulle få en abort (inkl mig selv!), så ville jeg ikke have haft min dejlige nevø idag, som er højt elsket af ALLE i familien, både på hans mors og fars side!

    De havde været kærester i ca 2 år, og kendte hinanden inden da de havde gået på kostskole sammen, da hun blev gravid som 18 årig. Min lillebror var 16.
    Alle var jo straks imod den stakkels pige, og hun stod faktisk næsten alene under det meste af graviditeten, da folk jo mente at hun ved at beholde barnet mod min brors vilje dermed ødelagde hans liv og ikke gav han et valg.

    Det ændrede sig dog heldigvis da hun var i omkring 7. måned, hvor man tydeligt kunne se og mærke liv derinde, og min bror begyndte at deltage i det hele, da det jo var hans barn på trods af hvordan han havde tænkt om det hele.
    Han var med til fødslen, og har været med lige siden. Dog er der hverken kærester eller bor sammen, men han er alligevel en lykkelig lille dreng på nu 3 år. Og som han selv siger så har han jo bare en ekstra far til når han ikke er hjemme hos sin rigtige far. smiley

    Jeg ved godt det ikke er helt samme situation da du jo har barn med faren i forvejen, men du siger jo osse selv at han vil ændre mening når først barnet kommer. Hvem ved, måske endda før. smiley
    Jeg hverken kan eller vil sige hvad du skal gøre, kun hvad jeg selv ville gøre, og så sige at jeg er enig med de andre i at det sagtens kan gå godt både med og uden fars støtte. smiley
    Men held og lykke til dig uanset hvad du beslutter! smiley


  • #89   5. dec 2011 Og jeg er 100% enig med Sofie!! Der er mange der vokser op idag, hvor mor og far ikke er sammen eller hvor far slet ikke er med i billedet, og de børn har det bestemt ikke værre end andre. Jeg vil næsten sige tværtimod nogen gange, da mor gør en endnu større indsats for at gøre sit barn/sine børn lykkelige.

    Og jeg tror heller ikke (ud fra hvad jeg kan læse mig til) at der er fare for at faren afviser barnet i det her tilfælde, da de jo allerede har Noah, og som der bliver sagt længere oppe, ville han ikke bare se hen over hovedet på og gå forbi barn nr 2.


  • #91   5. dec 2011 jeg synes, du skal beholde det.. som du selv siger, kan endoen gøre, så du ikke får børn igen.
    jeg tror derimod, noah vil være en fantastisk storebror, hvis du tager ham med i hele forløbet.
    mor reagerede nok sådan, fordi hun var bange for, at du skal stå alene. hvis du vælger at beholde det, vil hun da med garanti også være en glad mormor, som glæder sig til barnebarn nummer 2! uden tvivl. jeg tror IKKE, du kommer til at stå alene med det hele! jeg tror klart, andré vil være der også, hvis du vælger at beholde det.. men du skal nok snakke med andré om det. fortæl ham dine følelser omkring det! sig til ham, du virkelig brænder for barnet, og gerne vil have det.. jeg tror helt sikkert, han forstår dig. hvis han vælger at springe fra - så har du gode venner og familien vil støtte dig! og jeg kommer jo hver dag alligevel - så mig har du også som hjælp! smiley
    mht dit arbejde. gør som du selv siger - hiv fat i chefen og hør, om han vil have dig eller ej. og et "måske" eller "ved ikke", kan du bare ikke bruge til noget. bank i bordet og sig, du vil have det møde, og det er NU.


  • #92   5. dec 2011 vil lige sige, at hvis du vælger en abort, så støtter jeg dig selvfølgelig også!

  • #93   5. dec 2011 Fik lige en melding som ville noget i dag af kæresten...
    Sagde meget indirekte at jeg gerne ville beholde det, men fik af vide at jeg da var for dum hvis jeg gjorde det...
    Hvad skal man lige stille op med sådan et svar??


  • #95   5. dec 2011 Hmm sikke en egoistisk kæreste undskyld mig men det er min mening

  • #96   5. dec 2011 Enig med mor til frederikke og..

    ts.. Ja hvad skal man med sådan en melding..
    Man skal sige 'det så din mening, jeg mener tilgengæld jeg er utrolig klog' xD
    Man skal ikke lade sig køre ned a nogen som helst, jeg håber du har en veninde, søster et eller andet der kan støtte dig i det her så ''de ikke vinder'' forstået sådan at bliver det abort skal det være for DIN skyld.


  • #97   5. dec 2011 Har desværre ikke rigtig nogle at snakke med om det, da vi ikke har sagt det til så mange, men har dog en veninde, men hun er ikke populær hos min mor eller kæreste... ved godt det ikke betyder noget for min beslutning, men hun siger også at hvis det var hende, ville hun beholde...

  • #98   5. dec 2011 Min bedste veninde var heller ikke populær da hun støttede mig i at beholde xD men idag er der ikke noget hehe x:

    Men man behøver ikke en der er populær blandt familie, bare man har en der støtter sig 100% uanset hvad man bestemmer (:


  • #99   5. dec 2011 ja det er selvfølgelig rigtig, men nej hvor er jeg træt af det hele... især min mor og kærestes kommentar...

  • #101   5. dec 2011 jeg tror det klogeste du kan gøre er at holde dig lidt på afstand et par dage til du ved 100% hvad din beslutning er.. på den måde kan du når du har taget den og er sikker sige jeg har taget min beslutning hvorvidt i vil være en del a det eller ej er op til jer.. men jeg gider ikke jeres dumme kommentar for beslutningen er taget og det er det sidste jeg har brug for at høre ligenu.

  • #102   5. dec 2011 Ja det kan være jeg skal gøre det... Skal til læge på onsdag til en snak om hvor langt jeg er henne og hvad der videre skal ske...

  • #103   5. dec 2011 altså det var ihvertfald det jeg gjorde.. (: For jeg vidste hvis jeg blev ved med at lytte til deres fis, og ikke hentede støtte hos min veninde ville det ende i en abort.. og jeg vidste jeg aldrig ville tilgive dem eller mig selv (:

    og idag har de også alle sammen sagt til mig, at jeg har truffet den rigtige beslutning og at det ved de for det kan de se og mærke på mig (:


  • #104   5. dec 2011 tror også jeg holder mig lidt på afstand...
    men ingen nævner noget, medmindre jeg selv siger noget... det er som om der intet er sket... Min mor hentet Noah i dag fra dagpleje, da jeg så kom hjem til dem, var det som det plejer...
    det genere mig faktisk lidt en smule


  • #105   5. dec 2011 Du slet ikke nem at stille tilfreds smiley hehe..
    Jeg tror bare du skal finde ud a hvad du vil, og så tage den derfra (:
    Der er ikke meget andet at gøre smiley


  • #106   5. dec 2011 hvordan forventer du, din familie/venner skal reagere? undskyld, jeg siger det, men du lyder lidt som om, du gerne vil have, de skal bede dig beholde det, selvom de ikke mener det.. jeg går meget efter princippet "alle har hver sin mening - ikke alle er ens" og heldigvis for det!
    men med hensyn til emnet, så vil jeg skrive, du skal gøre op med dig selv, om du har tid og overskud til det.. det er dyrt at have små børn.. så tænk økonomisk også.. du kan sagtens tage imod andres råd, men lad dem ikke tage beslutningen for dig! og hav endelig din kæreste med i det hele..


  • #107   5. dec 2011 Nej jeg vil ikke have dem til at sige det skal blive, men det kunne da være dejligt at snakke ordentlig om det... det er jo da trods alt en stor beslutning at tage... ved udemærket hvad det koster at have små børn, har en på 3 år...

    Det der genere mig er at de tager så meget afstand til det og ikke vil snakke om det... det eneste de siger når det er jeg bringer det på banen er at det jo bare skal væk...


  • #108   5. dec 2011 Det lyder som om du egentlig har besluttet dig?..

    Lige nu, hvordan ser din fremtid så ud? Ser du dig som mor til to, med en skøn dreng der elsker at være storebror til en lige så skøn lillebror eller søster, men måske uden en kæreste.

    Eller ser du dig som nu. Med en dejlig dreng, en kæreste og bare fokus på jer tre?..

    Jeg var aldrig i tvivl om at jeg ville beholde - men det var stadig svært og meget meget skræmmende. Men når jeg såfremad, så jeg at jeg skulle være mor. Og det kunne intet ændre på.


    I øvrigt er Sofie meget meget klog!


  • #109   5. dec 2011 Min far ville i øvrigt overhovedet ikke høre tale om min søn, da jeg ventede mig.

    Første gang han nævnte ham, var da vi skulle til jylland i sommerhus, og dermed se min faster og onkel.
    Der ringede han for at fortælle min faster at jeg ventede mig en dreng (hun havde dog set det på FB). På det tidspunkt var jeg 22 uger henne.

    Han snakkede allerhøjst om gravditeten 5 gange!..

    Alligevel har han hele tiden været "glad" for min beslutning - men han er også abortmodstander.


  • #110   5. dec 2011 Jeg ved Noah vil ELSKE at være storebror... har en veninde som har en søn på god 5 mdr og Noah er så sød ved ham... Noah har siddet med ham, hvor han virkelig passet på ham og han dyttede ham på næsten med bamse... han er god ved andre små børn... så ved at Noah vil blive en god og "omsorgsfuld" bror...
    Når det så er sagt, tror jeg ikke jeg vil have nogle problemer med at stå som enlig mor til to, men vil da ønske at min kæreste vil være der og være en lige så stor del af det, som han var med Noah...

    problemet er bare at med mit arbejde har jeg først fri kl 17 og her i byen holder dagplejerne fri fra senest kl 16.30, så hentning af unger vil være et problem for mig, hvis min kæreste vælger ALT fra... Noah ved jeg han ikke vil vælge fra, men hvad med den bette?? Håber det ikke, men hvis han virkelig sætter sig imod, står jeg i lort til halsen med nogle ting...


  • #111   5. dec 2011 TS..

    Men det med arbejdes tider og sådan.. tror du ikke det er ''det mindste'' problem (: ?

    Min bedste veninde møder feks en halvtime senere end alle andre for hun skal nå at aflevere hendes datter (:


  • #112   6. dec 2011 har du prøvet at sætte dig ned ved din mor og sige, at du gerne vil have en ordentlig snak med hende om det, og fortælle dine tanker omkring det? for det lyder også lidt som om, du har besluttet dig.. hvordan tror du, de reagerer, hvis du siger, du beholder det? og er det hele familien, der er imod det? nu ved jeg ikke, hvordan din familie ser ud, men hvis du har små/store søskende, hvordan reagerer de på det? hvad med din far? er alle imod det?
    hvor er det sødt, det med din søn elsker små børn! kunne ikke lade være med at smile smiley men skal han ikke snart i børnehave? for så er det da ovre, med at du senest kan hente ham 16.30.. ellers, er der ikke andre, der vil hente ham for dig??


  • #113   6. dec 2011 Jo jeg har en lillesøster og hun har faktisk skrevet lidt længere oppe i dette indlæg Malene...
    Det er kun min mor, moster, søster og kæreste som ved noget... og tja alle er imod det, på nær min søster smiley


  • #114   6. dec 2011 din søster lyder også til at vil støtte dig i dit valg smiley
    husk at lav update, når du har truffet den endelige beslutning og held og lykke med det hele!


Kommentér på:
Beholde eller abort???

Annonce