{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.320 visninger | Oprettet:

Vægt sidst i graviditet :) {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley
Skal lige spørge jer kloge folk til råds.
Jeg syntes man læser og høre alle steder at det er til sidst vægten går amok, fordi baby vokser, vand i kroppen osv osv.
Jeg er idag 33+1, og min vægt har stået stille i ca. 3 uger. Bør jeg være bekymret for at baby ikke vokser som den skal?
Havde egentlig forventet at tage en del på her til sidst, men der sker ikke rigtig noget :-/.. Kan det nå at komme?? Tænk at man næsten håber på at tage på i vægt smiley Indtil videre har jeg taget 9 kilo på...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt sidst i graviditet :)
  • #1   13. jan 2012 Ingen graviditeter er ens. Så der er ingen facitliste, der er ingen grund til bekymring. smiley Men du skal vel snart til JM?

• #2   13. jan 2012 Nej, det er rigtigt smiley Man bliver bare lidt bekymret når man er vant til vægten stiger langsomt, og så der pludselig ikke sker noget, når man egentlig gik og troede det ville gå amok smiley
    Jo, heldigvis allerede på mandag smiley Så må jeg se..

• #3   13. jan 2012 det skal nok komme... Jeg begyndte først rigtigt at tage på da jeg var 38+...

• #4   13. jan 2012 Så kan du jo spørge det. Men der er ingen grund til bekymring, du kan nå det endnu. smiley

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #5   13. jan 2012 Jeg har taget ca 2 kg på over de sidste ca 4-5 uger. Baby er skønnet til at veje 3500 g. Og har taget 400 g på, på 2 uger.
    Har termin 18/1...
    Tror ikke du skal sammenligne dig så meget med andre end din egen mor evt søskende. Det ligger i generne. smiley

• #6   13. jan 2012 Jeg havde også kun taget 9 kilo på omkring uge 33-34 men nu her hvor jeg er 40+6 har jeg taget 20 kilo på. så det kan sagtens nå at komme, men det er heller ikke sikkert du tager så meget på heller smiley

• #7   13. jan 2012 Så dropper jeg bekymringerne;) der er heldigvis også rigtig godt gang i ham derinde. Får nogle heftige spark, så han må da have lidt kræfter:) tak for jeres svar smiley

• #8   13. jan 2012 Jeg tog kun 9 kg på igennem hele graviditeten så tror ikke der er grund til bekymring, det er vist meget forskelligt.

• #9   13. jan 2012 jeg tog 5-5½kg på og tøserne vejede til sammen 5,24 kg smiley så nogen er bare heldige og andre lidt uheldige smiley så du skal bare kigge på hvad JM siger og så tage det riligt... husk nu på tingene kan nå at ske endnu *G*

• #11   13. jan 2012 Min veninde tog 1,6 kg på i sin graviditet og hendes dreng kom til verden d. 4 feb, og baby vejede 3520 g, smuk og velskabt smiley Så ingen panik, baby tager hvad den har behov for smiley

Jeg selv derimod i min første graviditet. De første 26 uger kunne man ikke se jeg var gravid, fra uge 35 lignede jeg en hval, og tog 30 kg på, havde en kampvægt på 100 kg da jeg fødte (vejer normalt 70 kg, og er 173 høj,) Så jeg var godt rund til sidst.

Ved fødslen smed jeg 10 kg, et par uger efter da alt vandet var ude yderligere 13 kg, o resten flæsk ;o) Denne graviditet bliver det nok det samme smiley Mangler 7 uger nu, og er ikke voldsom stor, men vand i kroppen er begyndt at komme, og vokser hver dag (synes jeg selv;) Jeg er bare dømt til at være RIGTIG tyk i mine graviditeter åbenbart smiley Fred være med det.

Så som de nævner længere oppe så behøver du ikke være bekymret. smiley

• #12   13. jan 2012 nu er du jo kun 33 uger henne, så du kan sagtens nå at tage meget mere på endnu, jeg havde intet taget på før uge 25 hvor jeg begyndte at tage det på jeg tabte i starten, først omkring uge 30-31 hed det + kg og nåede alligevel op på at tage 10 kg på med begge ungerne...

• #13   13. jan 2012 Det er rart at høre graviditeter er så forskellige smiley man læser bare så meget. Fx at baby skal tage omkring 2 kg på her til sidst, så de to kg havde jeg allerede +'et til min vægt og så alt det vand som de skriver næsten alle får.. så ku ikk forstå hvorfor vægten ikk snart steg;) skørt at man så hurtigt kan blive bekymret og sætte tanker Igang.. man burde nok slappe liiidt mere af smiley vil jo bare gerne at den lille har det som han skal..

• #14   13. jan 2012 der er jo nogen som ikk tager på smiley så det er bare at nyde bebs er sund og rask og så være lykkelig over man ikk skal kæmpe med vægten bagefter.

• Susanne *
    Susanne * Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #15   13. jan 2012 Jeg tog 12 kg. på ved den første, og jeg tabte mig et kg. ved nr. 2. Så du skal ikke være bekymret, den lille får det, den lille skal have.

• #16   13. jan 2012 I uge 24 havde jeg taget 16 kg på. I uge 42 havde jeg taget 19 kg på.. Så nogle gange stopper den i slutningen..

jeg var kæmpestor, og fik en dreng på 3990, så han fik bestemt hvad han skulle have smiley

Kommentér på:
Vægt sidst i graviditet :)

Annonce