{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Hvordan sagde i det, og hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg er gravid i 7. uge og har tænkt mig at fortælle det, når jeg har været til NF-scanning. Min kæreste og jeg har kun været sammen i knap 3 mdr. og barnet var bestemt ikke planlagt, men vi er begge utrolige glade for situationen og vi skal nok klare det. Jeg ved bare at der vil komme utroligt mange dumme kommentarer : Er det ikke lidt hurtigt? Er I sikre på at det smart? osv.
Nå men folk må jo bare vænne sig til tanken, og forhåbenligt kan de glæde sig på vores vegne, efter lidt tid. Det skal siges at min mor blev overrasket, med glad smiley Så det var rigtig dejligt.
Hvornår fortalte i det, og har i nogle sjove måder at sige det på smiley Kommende farmor ved intet, og hun ku jo godt få det af vide på en lidt spændende måde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan sagde i det, og hvornår?
  • #1   19. dec 2008 Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, fandt jeg ud af i forgårs, og i følge beregningen er jeg 6+4, men vi har stadig ikke fortalt det til nogle. For ville så nødig skulle fortælle dem det hvis nu der skete noget, så vi venter til efter jul.

    Men måden vi fortæller de gamle det på, har vi aftalt at vi køber et krus hvor der står eks. verdens bedste mormor. Så kan de selv regne ud hvad der sker.

    Skal lige siges at jeg også først skal til undersøgelse i starten af januar, så engang derefter siger vi det.


  • #2   19. dec 2008 Jeg ville også vente til efter NF scanning, men allerede i uge 10 begyndte folk at spørge fordi jeg ikke drak noget alkohol og gik i løst tøj fordi jeg ikke kunne passe mine alm bukser. Så vi sagde det i uge 10.
    Men det jo både godt og ondt for hvis nu man mister så ved folk jo hvorfor man er ked af det og omvent er der andre der ikke vil have folk skal have ondt af dem hvis nu det skete. I skal bare sige det når i føler jer klar.
    Og er STORT tillykke :o)


  • #3   19. dec 2008 Tuppi - Mange tak smiley Du er nok en af de eneste der kommer med sådan et tillykke smiley

  • #4   19. dec 2008 Jeg kunne ikke holde mund, nåede kun lgie ud fra lægen, og så blev min bedste veninde ringet op..

    Min kæreste fik det at vide om eftermiddagen, hvor jeg ikke kunne holde mund mere og gik ind og vækkede ham (han havde natarbejde dengang)..

    Så blev der dagen efter ringet til min familie.. Kæresten fik job at rigne til hans familie, så det tog lige en uges tid før han fik taget sig sammen til det XD

    Kærestes far og farmor var ikke så glade for det, men tøede op, da de fik NF-billederne at se smiley


  • #5   19. dec 2008 Ihh Stort tillykke... mine forældre fik det afvide lige efter jeg havde testet positiv ved lægen, og resten af familien fik det afvide omkring uge 1, for ville være på den sikre side... Pøj Pøj med det:-)

  • #6   19. dec 2008 kan kun ønske jer stort tillykke og fortælle jer at det SAGTENS kan lade sig gøre...

    Min kæreste og jeg havde været sammen 14 dage da jeg testede positiv, så det var på ingen måde planlagt, men en smutter..

    vi har været sammen 14mdr, og har en søn på næsten 5mdr, så det er kun lige vi har lært hinanden a kende da jeg blev gravid...

    vi er stadigvæk sammen, og i starten fik jeg masser a dumme kommentare som at jeg var syg i hovedet, men forberedte mig selv på at skulle stå alene da sandsynligheden er der når vi ikke havde kendt hinanden så længe..

    men indtil videre har vi en fantastiak lykkelig historie at fortælle :O)

    udover det planlagde mine forældre at få min storebror da de havde været kærester i 3mdr, og med det samme var der gevindst...
    de har nu været sammen i 25, næsten 26år....

    så stort stort tillykke herfra...

    vi fortalte hele min svigerfamilie det da vi var til julefrokost, da var jeg i 10. uge..
    da jeg skulle fortælle min mor der kiggede hun bare på mig og sagde at hun godt viste det....
    hun var noget skeptisk.. men vi har over for alle bevist at deres skeptisme var helt uberettiget :O)


  • #7   19. dec 2008 Smiler. Jamen selv tak. Det bliver spændene. :o)
    Synes det er dejligt at høre at kæresten også er glad.


  • #8   19. dec 2008 Vi kunne ikke holde mund hverken sidste gang eller denne gang smiley Så næsten alle har fået det af vide kort tid efter vi selv fandt ud af det.. Jeg ville aldrig kunne tie i 3 måneder smiley og ja selvfølgelig kan det gå galt, men det kan det jo hele vejen igennem..

  • #11   19. dec 2008 Ja stort tillykke. Hvor er det fint, at i er så kreative.. Vi har købt nogle kort til bedsteforældrene som vi vil pakke ind og lægge under juletræet, men er der nogen med en god idé til hvordan vi skal skrive det?

  • #12   19. dec 2008 Tillykke. Hvor er det bare spændende. smiley Jeg selv har 4 uger til termin, og min kæreste og jeg har været sammen i to år til februar. Vi fik også mange kommentarer om at det da var for tidlig, men det var nu mest af de af vores venner, som ikke selv har kæreste, og som lever for at gå i byen i wekenden. Jeg er lidt af den holdning, at enten holder det, eller også holder det ikke (selvfølgelig tror jeg på det holder :-)) Men man kan jo aldrig vide, og det kan man heller ikke selvom man har været sammen i mange år. Så jeg syntes bare du skal bede dem holde deres dumme kommentarer for sig selv. Det gjorde jeg, og det hjalp faktisk en hel del, da de kunne se hvor glade vi var for det.

  • #13   20. dec 2008 Det var ikke planlagt så da jeg lige købte en test fordi jeg havde ømme bryster og menses smerter hele tiden og fik en positiv test gik der højst 5 min før jeg ringede til moar og sagde at jeg troede at jeg var gravid.

    en af mine veninder havde kun været sammen med hendes kæreste i 14 dage, da de ved en upser blev gravide. De er stadig sammen i dag og har en datter på 4 år der hedder Stefanie og prøver at få en mere, så det kan sagtens lade sig gøre


Kommentér på:
Hvordan sagde i det, og hvornår?

Annonce