{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Hvordan sagde i det (arbejdsgiver) {{forumTopicSubject}}

Halløj piger
Ville bare høre hvordan i fortalte jeres arbejdsgiver i var gravide og hvor langt i var i graviditeten dag i sagde det og hvor langtid i havde været ansat inden i blev gravide....

Er bare lidt nysgerrig.... Da jeg lige har fået job og vi er igang med projekt baby.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan sagde i det (arbejdsgiver)
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #1   6. jun 2011 Jaaah jeg var i uge 9 og fik konstateret bækkenløsning (har altid haft svag læn pga. stor barm) så jeg måtte melde mig sygemeldt.. Fik det sagt og forklaret pænt..
    MEN skal da lige love for de blev rsende!! Og forstod bestemt ikke at jeg ville følge lægens råd, istedet for at blive på arbejde og sætte mit barns liv på spil smiley
    Tjaaa. man kan vist aldrig vide hvordan de reagere hehe.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #2   6. jun 2011 Hov.. Havde været ansat 1 år som leder.

  • #3   6. jun 2011 Ok... Har også stor barm og har da ikke tænk i de baner... Men tror heller ikke min chef bliver glad hmm

  • #5   6. jun 2011 Jeg var ca. 8 uger henne da jeg sagde det. Det var intet problem, min chef er kvinde og har to unger og mange af mine kolleger har børn. Jeg selv har aldrig lagt skjul på at vi var igang med projekt baby, så hun blev vist ikke så overrasket. *g*

  • #6   6. jun 2011 jeg var ansat i 4 måneder da jeg blev gravid. Fortalte det da jeg var 3 måneder henne og gik på barsel da jeg havde været ansat i ca. 1 år. Her fortalte jeg det til min afdelingsleder, som fortalte det videre til chefen. Det blev pænt modtaget, da de jo viste, at jeg nok snart ville have børn, da de ansatte mig.

    Denne gang fortalte jeg det ca. 3 ½ måned henne. (er stadig på barsel) Jeg fortalte det til min chef i enerum og kunne derefter fortælle mine kollegaer det. De tog det alle flot og er glade på mine vejne smiley Hvis jeg trækker ferie fra, så har jeg 10 arbejdsuger, før jeg går på barsel igen..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #8   6. jun 2011 Min chef var også en kvinde med to børn selv.. Men hun er simpelthen også en strigle!!! smiley
    Ingen ansatte bliver behandlet godt der.. Og det er på mange punkter.
    Så oven i hatten, så prøvede de at snyde mig for 24% i barsel pr. mdr.
    Da de ikke er over nogen overenskomst, skulle det være syg- dagpenge og barsel gennem kommunen. Og så skulle de udfylde skemaer med hvor mange timer jeg arbejde i ugen osv..
    Og ja.. Der "glemte" de lige 24,en eller anden ting, timer i ugen..
    Men havde heldigvis alle mine lønseddeler så jeg kunne få kommunen til at rette det..


  • Kathrine K
    Kathrine K Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #10   6. jun 2011 Jeg er godt nok nervøs for at skulle fortælle min chef det. Jeg kommer i officiel lære fra den 4 juli og har arbejdet der siden januar. Vi har valgt at starte projekt baby nu, fordi det føles helt rigtigt. Jeg er bare rigtig nervøs for, hvad de siger på arbejdet smiley

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #11   6. jun 2011 Sandie L
    Det var jo meningen, nu da jeg var sygemeldt og ikke sagt op eller fyret... Men ja, jeg sagde til dem at jeg ingen interesse havde i at vende tilbage.. Og slet ik efter den opførsel de kunne stille op smiley
    Selv en dag jeg bedte om fri til min farfars 70 års fødselsdag.. 3 uger inden... Fik jeg at vide : Han har også fødselsdag næste år!!
    smiley Stod bare med åben mund og kikkede.. For havde bare taget SÅ mange vagter for dem og passet hele butikken + de ansatte 1 uge de var på ferie, hvor jeg egentligt skulle have haft fri.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #12   6. jun 2011 Kathrine K
    Skid hul i det!! smiley Altså.. Man skal da ikke droppe baby, fordi det ikke passer ind i ens chefs kram smiley Mrn ja, det er heller ik sjovt når man ved der bliver ballade!


  • Kathrine K
    Kathrine K Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #15   6. jun 2011 Sikke en omgang du har været igennem Carina smiley
    Jeg er bare rigtig glad for mit arbejde og føler bare at det hele passer, men der er bare lige den ene ting med at skulle fortælle chef at man venter sig. Tænk hvis man bliver sagt op smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #16   6. jun 2011 Sandie L
    Vil ikke smide det ud på den måde smiley
    Men en lille lokal grillbar.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #17   6. jun 2011 Kathrine K
    De MÅ ikke sige dig op på det grundlag smiley
    Men de kan jo bare finde på en anden årsag self. Men ja, tag da ik det hele på forhånd smiley Måske de bare er søde og forståelige..


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #18   6. jun 2011 Synes tit kvindlig chefer er værre end de mandlig på det punkt, når man hører folk fortælle.

    Jeg fortalte det begge gange efter nf scanningen. Første gang havde været ansat næsten et år.


  • Kathrine K
    Kathrine K Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #19   6. jun 2011 Det er nemlig det.
    - Det er også dumt og gå og være nervøs for det, når nu man føler det hele er på plads ellers. Så må de blive sure smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #20   6. jun 2011 Kathrine K
    Ja det er det smiley
    Hos os endte det jo i kæmpe diskussioner, da de ikke mente det passede dem da de skulle på ferie osv og der ikke var andre ansat over 18 end mig.. Så de var nød til at aflyse ferie og det hele.. Hold da op de var tossede!!! Men ja, lægen havde strengt ordret mig til at jeg skulle stoppe med det samme, hvis ikke jeg ville risikere at miste!!
    Så hvem lytter efter chefen i stedet i sådan en situation?? smiley

    Så må de sku skabe sig det de vil.. Bebsen førsterække og arbejde i anden.
    Slut prut.


  • #21   6. jun 2011 Ja har det og¨så sådan lidt at hun må sku blive sur og gøre hvad hun vil... men det ville da være øv hvis hun bliver sur og vil fyre mig efter barsel

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #22   6. jun 2011 Heidi
    Ja det vil det self. smiley Uden tvivl.. Men det kan man nok aldrig helt degradere sig for.


  • #23   6. jun 2011 Men det får de bare ik så meget ud af jo... men fryger lidt at skulle sige det...

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #24   6. jun 2011 Forstår dig giodt.. Men du har heller ikke pligt til at sige noget før du er i uge 23 mener jeg det er?

  • #27   7. jun 2011 Første gang blev det taget godt imod, men måtte desværre sygemeldes mange gange i min graviditet pga af opkast, så jeg tabte mig utrolig meget. Her har jeg nok været omkring de 8 uger henne, skulle nemlig have fri fra arbejde for at kunne komme til scanning.
    Anden gang var jeg stort set lige kommet tilbage fra første barsel, så her var min nye chef ikke så imponeret, der kom en masse sladder bag ryggen på mig osv. Men har igen denne gang været sygemelding, pga en meget slem graviditet. Her kunne det ikke skjules længe og var ca 6 uger henne.
    Men har den holdning at jeg selv planlægger mine børn, og planlægger dem ikke ud fra mit arbejde.


Kommentér på:
Hvordan sagde i det (arbejdsgiver)

Annonce