Er jeg helt gal på den ? {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre om andre synes jeg er helt galt på den angående dette:
Vi har en stor hund og bor i lejelejlighed (hunden må vi gerne have) når vi skal uden for kan vi enen gå ud på parkerings pladsen eller mosat vej og ud i center.. og her er dilemmaet så, når jg fx skal handle er det klart nemmest at gå center vejen og ofte har jeg hunden med når jeg skal handle..
Når man kommer ud af center døren kan man gå til højre til såan et gang system der løber mllem bygningerne.. her må du gerne gå med hund.. eller du kan gå til venstre ind i selve centret,hvor hunde ikke er tilladt..
Fra vores udgangs dør (sidste opgang inden centeret) er der sådan et lidt åbent stykke, som hverken er det ene eller andet, altså hverkengang eller center.. og hvor det slutter og selve centeret begynder er deren udgangsdør, denne er jo klar den nemmeste at benytte, også fordi hunden så kun er indendørs i ca 15 sekunder.. derfor plejer jeg at gå de 10-15 meter fra vores dør, over "ingenmandslandet" og ud af døren..
De fleste siger intet eller smiler, holder altid hunden kort og prøver at undgå at han genere nogen.. og han ed han er inden for og kunne aldrig drømme om at lette ben eller lignende..
Skal jeg gå ned gennem gangen og ud så skal jeg langt ned, da jeg oftest har klapvogn med, og der er trapper ved de fleste udgange..
Jeg har så nu et par gange olevet at (oftest) ældre damer råber op og skælder ud, for man må ikke have hunde i centret og jeg forklare pænt at vi ikke skal ind i centeret, blot hen til vores opgang, men de høre oftest slet ikke efter, men skælder blot ud..
Jeg har flere gang mødt ansatte fra boligselvskabet (både håndværkere og administrative) og ingen af dem har sagt noget.. jeg føler jo ikke selv at vi går ind i centeret men kun til kanten og kan ikke se hvordan det skulle genere nogen at vikrydser e 10-15 meter til vores opgangs dør..
Men hvad siger i ? mener i jeg er helt gal på den ? ville i brokke jer over at hunden kryser over et lille stykke mellemgang fr dør til dør ?
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 219
Jeg er måske grov, men magter ikke ældre mennesker som skal komme med deres bemærkninger og viden.
Enten så ignorer hende, eller bed hende passe sig selv
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Og jeg mener jo netop at der ingen regler er, for er ikke i centret hvor hunde er forbudt, går ud lige der hvor centret starter.. Jeg er i en lille slags mellemgang før centret.. I gang området er hunde tilladt..
aug 2011
dec 2009
Så længe hunden ikke er "synlig", dvs i en hundetaske som kun har gitter foran, så er de tilladt i langt de fleste butikker, har ikke oplevede ansatte eller vagter der har bedt mig gå pga min hund
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 116
aug 2011
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Forstod ikke helt din beskrivelse af området, så kan ikke rigtigt komme med min mening om,om det er okay.
Personligt syntes jeg dog at hunde ikke hører til i shopping centre, butikker, eller cafeer. Og reglerne må være klare, hunde forbudt, inkluderer alle hunde.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 116
dec 2009
aug 2011
Kan godt se det er lidt svært at forstå vi bor i nogle høje bolig blokke, der er 3 stk og det er alle forbundet på bagsiden af en indendørs gang hvor man kan gå fra opgang til opgang og blok til blok og så videre ind i centeret, her må man gerne have hunde med..
Vi bor så i sidste opgang inden centeret og hvor vi bor går gangen ud i sådan et lidt åbent stykke hvor der ligger sådan et "sundhedskontor" (hvor folk kan få råd gratis om vægttab, rygestop og lignende).. er er ca 10 meter på skrå til en dør ud, lige før den dør er den sikkerhedsdør der lukkes når centeret (sådan et lille et med en netto, en kiosk, et pizzaria, en frisør og et bibliotek samt boligkontoret) lukker..
Alle andre beboere har mulighed for at gå den vej ud med deres hunde (altså ud på baggangen og videre ud) og dette er langt nemmere når jeg har barnevogn med, da den anden vej rundt er 3-4 gange så lang og inkludere flere ramper..
håber det gjorde det lidt mere forståeligt
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Er jeg helt gal på den ?