{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Sikke dog en jul... suk... {{forumTopicSubject}}


Ja må liiige af med lidt luft her...

Vi har længe haft mistanke til at min store søn, Jacob på 15, muligvis havde sukkersyge så afsted til lægen med ham den 18 dec..
Han blev mål og vejet.. hold da vældig.. 171 cm og 39,7 kg.. ja det passer jo slet ikke sammen det var jeg jo godt klar over.. han fik så taget 2 prøver fra sin finger af (til blodsukkertal) og skulle så komme igen en time efter og aflevere en urinprøve.. det gør vi så.. derefter går der et lille kvarter så ringer lægen...
" Jo den er god nok.. der er sukker i urinen og hans blodsukkertal er på 15,9" *GYYYYYYYYYYS*
Der hoppede mit hjerte da godt nok næsten ud af halsen.. et normalt blodsukkertal skal ligge mellem 4 og 7.. så hjem og fodre den bette af for lægen ville gerne have ham indlagt så hurtig som muligt..
Han får så noget og spise knægten, biksemad med ketchup på, og så afsted..
Da han kommer ind er hans blodsukkertal nu på 23.. GYS!!" det viser sig så at det er kartoflerne der er skyld i dette men jeg troede det var ketchup'en der var skyld i det men ak nej..
Sååå det blev lige til et ophold på M2 på Hobro sygehus i 5 dage og han er nu på insulin 4 gange daglig...
3 gange skal han stikke sig i maven og den sidste gang i låret..
Men det positive i det hele er da at han har taget noget på.. i tirsdags vejede han 42,9 kg såå det går fremad..

Oveni det såå har Nadja skrantet det sidste lange stykke tid såå vi kontaktede vores egen læge lillejuleaften og der var der ikke noget fik vi at vide.. Hun var noget forkølet og det var det.. Juleaften måtte hun til vagtlægen igen og det var samme besked vi fik der..
1 juledag tager vi så på lægevagten i Randers med hende og der får hun konstanteret lungebetændelse.. bette muz altså.. så var der jo ikke noget og sige til hun havde det skidt.. Hjem og give hende pencilin.. troede vi.. men nej.. hun kastede alt op igen.. nyt pencilin og det samme skete igen.. kontaktede atter vagtlægen som bedte os om at køre ind til Hobro så lægevagten igen kunne kigge på hende..
Så gik det ellers stærkt..
Hun skulle nu indlægges fordi hun var påvirket i hendes vejrtrækning og ikke havde spist og drukket særligt meget.. så farmand kørte til randers med hende og har været der i nat med hende..
Gud ske lov var det så kun en virus lungebetændelse, men det kan også i sig selv være slem nok, og den skal hun selv kæmpe ud af systemet og den er godt på vej såå de er at finde hjemme igen...

Har det bare sådan med... sikke dog en jul... gid det dog snart går fremad for os her i huset altså.. suk...

bare lige en gang brok/få luft tråd fra mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke dog en jul... suk...
  • #1   26. dec 2009 ups... det blev da vidst lidt langt *GG* ;o)

  • #3   26. dec 2009 Hold da op det lyder godt nok ikke rart smiley
    God bedring til jer alle sammen smiley


  • #4   26. dec 2009 Ja jeg må godt nok tilstå jeg er "noget" træt af denne jul... såå er glad for at vi snart kan se en ende på julen..ss..

  • #5   26. dec 2009 God bedring hvor er i da hårdt ramt i denne skønne tid smiley

  • Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   26. dec 2009 se det på den lyse side... det kunne være meget værre end diabetes. min gamle mor har haft diabetes 1 i snart 50 år og hun klarer den fint. så længe blodsukkeret er under kontrol er det da til at leve med..

  • kristina b
    kristina b Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #7   26. dec 2009 lige et godt råd til din... din søn skla sørge for altid at stikke sig forskellige steder for ellers kan der bli dannet "luftbobler" hvor insulinen er og så kommer insulinen ikke til at virke optimalt.... husk at det nok vile være en god ide at kontakte egen læge så hvis i har spørgsmål så ka i få svar og starte i en gruppe me diabetes børn... arbejder med det til dagæligt og kan virkelig mærke på folk når de har været inde til sådan en støtte gruppe og snakke me andre i samme situation

  • #8   26. dec 2009 Louise S :
    Ja men forsøg du at forklare det til en 15 årig knægt som virkelig har taget det nært at han har fået sukkersyge.. selvfølgelig ser han anderledes på det nu og her men det gjore han godt nok ikke den fredag han blev indlagt...

    Kristina B :
    Vi bliver tilkoblet Aalborg Sygehus i det nye år og skal også ind i grupper for hans skyld..ss..
    Ang. det med ikke at stikke sig samme sted hver gang så er vi fuldstændig klar over det for han har fået et skema med over hvor han må stikke sig i ben og mave og det skriver han troligt op på hver gang han tager sin insulin..
    Jo han er skam meget omhyggelig med det..ss..


    Nanna :
    Ja tak skæbne det må du nok sige.. håber godt nok snart vi kan se en ende på alt det her..ss..


  • #9   26. dec 2009 Så er det man sætter pris på at leve i en tid og i et land hvor man rent faktisk kan få hjælp til de problemer. Hvor må det være hårdt for de mødre med syge børn der bor i lande hvor den hjælp bare ikke kan få eller man bare ikke har råd til den.

  • #10   26. dec 2009 Lille M :
    Tro mig det gør jeg skam også..
    Er da kun glad for han kan få den hjælp han kan...

    Tak Fr. Pebernød..ss..


  • #12   26. dec 2009 Marijana :
    Ja jeg synes godt nok det har været "noget" hektisk.. alt for hektisk endda..
    Junior er dog ved sin far, såå der er pt dyb koncentration omkring hende den bette prinsese..ss..
    Men hun har også været syg sådan on/off siden starten af oktober.. sååå synes vi har set sygdom nok...


Kommentér på:
Sikke dog en jul... suk...

Annonce